Vart är alla brudar?

ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad ekebom (8 år sedan)

trivs med grabbarna

Life is an everyday struggle Citera
Cee
131 inlägg
Cee 131 inlägg 9 år sedan

Titti - Jag tror abslut ett av problemen är att tjejer är så sjukt unsupportive mot varandra, speciellt i backen..
Kanske för att vi är vana med att åka enbart med killar och då måste vara kaxiga och inte gillar konkurrens i vårt revir??

Tyngden på dalskidan älskling Citera
LeeMyhr
500 inlägg
LeeMyhr 500 inlägg 9 år sedan

Hmm själv åker jag skidor för att de är roligt, men tjejer är i stort sett fegare än killarna när det gäller det mesta, right?

Stand up and keep it up liksom..

De gäller att lära sig att inte bry sig om vad andra tycker helt enkelt, jag trivs som bäst när jag åker med killar dock, vet inte riktigt varför, men dom peppar en sjukt mycket,

ett undantag var under Moodie Girl Pipeopen, då verkligen alla laddade och peppade varandra, men vi tjejer är jävligt duktiga på att se varandra som rivaler.. vi kan vara riktigt jävla bitchiga mot varandra.. hmm.. ja där har vi problemet?

De blir ju dessutom ingen press på oss om de knappt finns nåra tjejer? Därför utvecklas man antagligen segare, för man märker att dom tjejerna som har åkt med andra tjejer utvecklas sjukt mycket mer, men de är ju från person till person också hur man vill ha de, aah shit nnu blev allt typ jäättekrångligt hahaha.

AJA...

FDausch
48 inlägg
FDausch 48 inlägg 9 år sedan

Ta saken i egna händer o bli arrangör!

CHjalmeby
435 inlägg
CHjalmeby 435 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad CHjalmeby (9 år sedan)

Piillaan :

Fyfan va ja håller med om det du säger !. jag känner precis likadant. om man shreddar me killar så känner man sej bara kass som inte vågar lika mkt! o jag har heller aldrig haft nåra lediga tillfällen då man kan åka på camps. hade vart kul om man kan fixa lite mer sånt i sverige !!!

Du är verkligen inte kass pillan och du vågar mer än de flesta killar ;D

CHjalmeby på Instagram! Citera
lgrstdt
383 inlägg
lgrstdt 383 inlägg 9 år sedan

Jag kan anordna girl camp. Åkmässigt och jibbmässigt kan jag inte bidra med speciellt mycket och jag har inga kontakter med softa skidorter men jag har gott om sovplatser.

Någon som är sugen? Kan bli fett kul!

Lindzter
43 inlägg
Lindzter 43 inlägg 9 år sedan

Alltså... att fixa sängplats hos nån snubbe är ett problem som tjejer oftast inte har.... Hehehe ;-)

Jag håller med! Fler brudar i parken! Tjejor måste bli snällare mot varandra och inte se andra tjejer som rivaler!
Nu är jag lite för gammal för att bidra med något fantastiskt (jag suger), och jag åker inte heller sidor, men jag gillar att hänga i parken. Särskilt om det finns en halfpipe. :-)

Ellen_ms
4 inlägg
Ellen_ms 4 inlägg 9 år sedan

Agree..
Jeg kjører best og har det kulest når jeg kjører med killar, for de er mye bedre til å pushe og man får noe å se litt opp til og som kan lære deg noe.. Eller når jeg er så heldig og treffer jenter på samme nivå, for da kommer konkurranseinnstiktet for wink
Dessuten ser man til vanlig forskjell på de som vil noe og de som bare poser for gutta. Drit i poserne og prøv å få med de andre litt, og få dem til å slutte å bry seg om hva andre sier, så får vi forsvinne tilbake til "reviret" vårt om det er det som er greia..

JolineJ
116 inlägg
JolineJ 116 inlägg 9 år sedan

Jag tror att flera av er har rätt, visst man är rädd för att slå sig ocvh göra bort sig. Det är säkert så många tycker.
Jag tycker heller inte om när man ska ha "girlcamps" då blir det precis som att vi är så kassa att vi måste hålla oss för oss själva. MEN! För att få upp intresset och just få bort det här fega så kanske det är just det som behövs.
Åker man iväg på ett läger så är det ju grymt om man kan peppa och lärar av varann, tror det hade kunnat bli en mäktig star. Om inte annat en massa nya vänner som man kan shreda med...
Jag är lätt med som arrangör, vore kul om man var fler...

Cee
131 inlägg
Cee 131 inlägg 9 år sedan

Alltså ända anlednigen till att jag skulle vilja åka just på ett girlcamp är för att då skulle man vara med typ ungefär lika gamla tjejer. Alla andra jibbcamps på samma nivå som jag var pånär jag åkte ordentligt är 12åriga killar. De är kanske inte alltid så kul..

Tyngden på dalskidan älskling Citera
Sabinaliljestrom
16 inlägg
Sabinaliljestrom 16 inlägg 9 år sedan

Precis som några har sagt här så tror jag att den största anledningen till varför tjejer inte vågar åka är för att de är rädda för att göra bort sig. Själv förstår jag inte alls hur de kan va rädda för att ramla och göra bort sig. Alla failar ju ibland! Själv har jag gjort bort mig hur många gånger som helst i parken och gjort fetta vurpor x) Men du måste ju satsa för att kunna bli bättre!!! Så tjejer gör som jag skit i vad andra tycker om er och åka bara och ha svin kul!!! ;D

Owkee
615 inlägg
Owkee 615 inlägg 9 år sedan

Att göra bort sig totalt hör till denna sporten, alla har ju nån gång gjort något pinsamt på bräda eller skidor inför massor av folk, man måste bara lära sig att gå därifrån skrattandes smile Kom igen nu daamer, kööer för faa-aaan!

SMOOF PRODUCTIONS Citera
markus
55 inlägg
markus 55 inlägg 9 år sedan

Snowcamp styr upp ett 3-dagars v.33, kanske kunde vara intressant

nillen
263 inlägg
nillen 263 inlägg 9 år sedan

theoJ :

jag har ett par i min källare yikes

hahahaha busigt! ;b

OKQ8 Citera
JolineJ
116 inlägg
JolineJ 116 inlägg 9 år sedan

Äh vad fan egentligen, bara alla brudar tar sig i kragen och drar på läger och pallar sig till parken så blir det jus killnad, ganska enkelt.

Pillaan
102 inlägg
Pillaan 102 inlägg 9 år sedan

JolineJ :

Äh vad fan egentligen, bara alla brudar tar sig i kragen och drar på läger och pallar sig till parken så blir det jus killnad, ganska enkelt.

Jamen precis. bara fler kommer sig ut så kommer de ordna sig sen wink haha

tittti540
1800 inlägg
tittti540 1800 inlägg 9 år sedan

fritzter :

Snowcamp styr upp ett 3-dagars v.33, kanske kunde vara intressant

JA ALLA

go big or go HEDE Citera
ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad ekebom (8 år sedan)

alla gillar b-rudar.. b to daaa

sharkbait
81 inlägg
sharkbait 81 inlägg 9 år sedan

Detta va en bra tråd faktiskt! Fler tjejer som leker runt o peppar varandra behövs verkligen! Ja får oftast köra som ensam tjej me massa killar, å vist, de peppar mej, men de ligger på en rätt bra mkt högre nivå mot va ja gör så..

Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 9 år sedan

var är alla snowbläjdare?

ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan

Bjo-rnR :

var är alla snowbläjdare?

vem bryr sig egentligen?

Carl-Jan
668 inlägg
Carl-Jan 668 inlägg 9 år sedan

Jag e hemma, sj då?

Carl-Jan
668 inlägg
Carl-Jan 668 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Carl-Jan (9 år sedan)

jag är också hemma, tråkigt

FannySelmersson
28 inlägg
FannySelmersson 28 inlägg 8 år sedan

jibbkrille :

Om vi snackar sthlm och där jag bor så är fan intresset bland tjejer helt dött.. Jävligt tråkigt.
Hur stort är intresset bland tjejer i norrland då? Man tycker ju att alla mer elr mindre håller på med det däruppe?

Asså, ( ja bo ju då i norrland xD ) Men de ä seriöst många tjejer som åker, däremot nästan inga som hoppar elr så. Men då jag och mina typ kompisar åker i parken, vissa av oss ( tex jag, och några fler ) FÖRSÖKER lära oss. De kanske inte går så super bra men. Och dom andra tjejerna vi åker med. Peppar oss, Och åker bara med oss! riktigt nice faktiskt wink

FannySelmersson
28 inlägg
FannySelmersson 28 inlägg 8 år sedan

oj... gammal tråd.. :$

Kula82
459 inlägg
Kula82 459 inlägg 8 år sedan

siifa :

Setermaan :

siifa :

fyndig du var

iaf,
jag håller med! här i sundsvall råkar även typ 97% av alla killar vara sjukt överlägsna i backen, även om man är med dom utanför så vips ska de genast glänsa och styla när man väl är i backen, inte alls så jävla roligt..
dock har jag bara åkt snowboard 2 säsonger i hela mitt 15åriga liv men nästa år hade jag tänkt satsa lite mer på parkåkning, blir ju intressant, men äh, kan dom kan jag!big_smile

Vad menar du med att glänsa och styla? Klart de försöker åka så bra som de kan. Eller ska de anpassa nivån för att få dig att känna dig bättre?

man märker på folk när de satsar vanligt & åker vanligt, än när de gör till sig
eller så kanske jag är ensam om att se det

Du får ju ta och köpa jävligt starka glasögon om du e så jävla blind att det är det du ser!
Det är väl klart att man alltid försöker puscha SIG SJÄLV, inte fö att stila utan för att få en adrenalinkick av känslan att man sätter nåt man aldrig gjort förut eller att man gör tricket snyggare än förut.
jag tar det du kallar "att åka vanligt" som fegåkning...i min mening att man nöjer sig med vad man kan och inte försöker utveckla sin åkning.

Att ramla är en grej av att puscha sig, åk en dag utan å ramla så kommer du ju knappast ha utvecklat din åkning speciellt mycket.

Undrar hur många gånger Tony Hawk ramla innan han satte sin 900 i verten....nån som bryr sig eller kommer man ihåg att han satte den?!?!

Hoppas att några tjejer tar till sig och börjar tänka rätt nu iaf.. det är ju det som är det fina me våran hobby - man blir ihågkommen för att man satte tricket, inte för hur många gånger man missa...och OM man blir ihågkommen för det är det ju bara cred för att man fortsatte försöka..

För övrigt så tror jag att tjejer tyvärr syns mindre pågrund av parkkonstruktionerna.. i många parker så rippar tjejer på rails/boxar men tyvärr är inte hoppen byggda för eran fysik..tjejcamps.....jaha..där kom det igen.. men det är en grym sak..

shit!! såhär mycket har jag aldrig skrivit.. måste sova till imorgon nu..

felix
3314 inlägg
felix 3314 inlägg 8 år sedan

Tjena

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook