MAYRHOFEN Säsong 09/10

NicoleHelm
84 inlägg
NicoleHelm 84 inlägg 9 år sedan

Mr_brun :

mjaa jag vet inte vi betalar 100euro per natt delat på 4 men det ligger centralt då! eller menar du att jag letat dåligt? aja skitsamma det är bokat och det kommer bli feeet:D

ja hoppas ni får ett fett place för de pengarna. vi bor också centrealt men vi betlar inte ens hälften av det ni gör per natt! Hur många kvadrat har ni den på?smile

Nikki Citera
Mr_brun
13 inlägg
Mr_brun 13 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Mr_brun (9 år sedan)

vet inte exakt hur stort det är i kvm har sett bilder men kanske kan vara typ 50-60 det verkar helt ok med allt man behöver och uteterass och så det ligger bara fem minuter från penkengondolen big_smile

Joller
99 inlägg
Joller 99 inlägg 9 år sedan

Letar fortfarande boende i Mayr, vi är 2st, Jag åker ner Asap, bror min åker ner i Januari. vad som hällst funkar, vi tar vår del av hyran för hela säsongen... säng soffa eller vad som hällst funkar smile

brpbrpbrp
96 inlägg
brpbrpbrp 96 inlägg 9 år sedan

Hejsan, är en ensam kille som är småsugen på att göra säsong i Mayrhofen. söker därför 1 lr ett par dudes att haka på? hade tänkt fara kring jul och bara ta in på nått hostel lr nått och börja söka boende därifrån. har inga planer på att jobba på plats. dålig info men undrar om det finns folk som är likasinnade och kanske vill styra upp något?

NicoleHelm
84 inlägg

Mr_brun :

vet inte exakt hur stort det är i kvm har sett bilder men kanske kan vara typ 50-60 det verkar helt ok med allt man behöver och uteterass och så det ligger bara fem minuter från penkengondolen big_smile

shit najs! vi med. 5 minutos gång avstånd. fancy me terass vi nöjer oss med balkong smile. summa som allt, blir det dyrt för hela säsongen per person?

Nikki Citera
Mr_brun
13 inlägg
Mr_brun 13 inlägg 9 år sedan

NicoleHelm :

Mr_brun :

shit najs! vi med. 5 minutos gång avstånd. fancy me terass vi nöjer oss med balkong smile. summa som allt, blir det dyrt för hela säsongen per person?

Vet inte riktigt var det kommer landa men vi kommer ned 1 feb och är kvar tills stängningen, har boendet till 12 april. Det hade väll varit lite dyrt o stanna hela säsongen i det boendet sen hade vi inte riktigt möjlighet o åka dit så tidigt heller.. Ahh då kanske vi nästan är grannar dåbig_smile

Hazzilazzi
131 inlägg
Hazzilazzi 131 inlägg 9 år sedan

svurta :

Hazzilazzi :

mr brun, det var väl rätt lätt att hitta boenden för 60 euro och under/natt .. och det är väl billit om man delar på 4smile

Hazzilazzi jag kan hålla med om det inte är så svårt att hitta ett boende under 60 eruro/natt men det är näst intill omöjligt att hitta ett som är ledigt. Vet du ett så får du gärna skicka namnet på det stället?

Nja du e antagligen lite sent ute för att hitta de bästa boenden..
men skicka till massa och försök att prata lite tyska och va jäkligt trevligt.. många lär ju va rädda för att de bara ska bli krök och förstörd lägenhet tongue

När kommer snön i Mayrhofen?? längtaaa

Hazzilazzi Citera
brpbrpbrp
96 inlägg

någon som har koll på Mayrhofen hur det är med boenden? kan man bara sticka dit med en vecka inbokat på ett hostel och sedan börja leta på plats? och hur mkt i tid måste man vara då?

NicoleHelm
84 inlägg

längta längta längta längta. jag orkar inte vänta längre, vill ha snöö nuuu, ååh bara på me skiderna och ner för pudret. man får adrenalin så fort man pratar om det!

skynda skynda, bort höst, HEJ ´VINTER!!!

Nikki Citera
brpbrpbrp
96 inlägg

Någon som har en sängplats/soffa ledig som man kan slagga på från den 10 januari till slutet av säsongen? hör av er! big_smile

RickardmedlemCroy
451 inlägg
RickardmedlemCroy 451 inlägg 9 år sedan

yes! fixat boende i december nu! big_smile

man får. Citera
NicoleHelm
84 inlägg

RCroy :

ouuh! vart?

Nikki Citera
Davids
18 inlägg
Davids 18 inlägg 9 år sedan

Tjenare

Jag har en lägenhet i centrala Mayrhofen som jag ska dela med min flickvän. Dock så kommer hon inte ner förrän 1 januari, vilket gör att det finns en sängplats över under december månad. Kan vara ett bra sätt att komma ner på orten och söka ett annat boende samt jobb.
Snön faller redan i mayrhofen, dock så kan man räkna med att backarna öppnar runt den första december, i annat fall så finns alltid Hintertux att åka på.

Intresserad? Maila mig, david_odencrants@hotmail.com

//David

AAndrEE
62 inlägg
AAndrEE 62 inlägg 9 år sedan

RCroy :

Sweet dude!

Sex Skis and Rock n Roll Mayrhofen 0910 Citera
0scar
14 inlägg
0scar 14 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad 0scar (9 år sedan)

Okej alla dudes! Det blir tillslut säsongen i Mayrhofen efter mycket om och men. Kommer resa och bo tillsammans med herr RCroy där nere samt en Holländare. Vi kommer komma ner i slutet på november/början av december och bo på något vandrarhemsliknande tror jag fram till den 19:e december. Vid detta datum ger sig RCroy av på en lite sejour (stavning?) med sin familj i alpvärlden och norge och i och med att vi inte får vårt RIKTIGA boende så sent som 2:a januari så står jag hemlös mellan 19:e dec - 2:a jan...vandrarhemmet hade ingen plats över till mig heller bör la tilläggas...så här kommer följdfrågan:

E det någon som har en säng, en soffa, ett golv eller ja vad som helst som går att sova på mellan 19:e dec - 2:a jan? Hjälper givetvis till med hyra och allt sånt!

Vore gött att ha detta klart till den 19:e så man slipper sova i en snödriva eller liknande^^

Men iaf! Vi ses där nere! Sjukt tagg!

Simma lugnast! cya!

NicoleHelm
84 inlägg

Kära vänner! jag har både tråkiga och goda nyheter.

de tråkiga är att klara kanske inte kommer kunna åka ner trots allt.

det goda är att vi nu (kanske) behöver en ny roomiie. kom ihåg vi bor precis vid korsningen av Scotland yard pub och har 3 minuters gång avstånd till phenken OCH , en hyra för hela säsognen på 13 k.

Vem är intresserad?? kan också säga att vi har en fet balkong med solnedgång och badkar. så värsta lyxen. Hör av er! vet att d eflesta redan har boende men för de som inte har!

Nikki Citera
yunlee222
15 inlägg
yunlee222 15 inlägg 9 år sedan

Hej hej hallå..

Kommer vara i Mayrhofen i vinter från 16 dec till typ påsk. Vi kommer vara två stycken som arbetar för STS Alpresor/Sportresor. Det gäller att tagga till nu snön faller bland bergen och livet börjar snart igen! Jag ser grymt mkt fram emot att träffa alla som ska leta efter det vita guldet i Mayrhofen.
Nicole du verkar ha koll på byn! Vore sjukt nice om vi styr ngn form av stor bummarfest i början av säsongen, så vi kan skåla för mkt snö säsongen 09/10.

Ses bland bergen .Johan Persson

stöd scan ät en vegan Citera
HampusHolmberg
6 inlägg
HampusHolmberg 6 inlägg 9 år sedan

Hellå..

Vi är tre stycken som kommer säsonga i Mayrhofen i vinter och har ingen koll på hur vi ska skaffa boende. Vi gjorde en säsong i Chamonix förra året och det var inga problem men här har jag ingen koll. Vi har prövat ringa turistbyrån men dem var ingen hjälp så några tips eller rent en person man kan ringa eller mejla och snacka med.

Alla tips är välkomna för vi börjar bli desperata och är så sjukt taggade att få åka the white gold!

hampus.m.holmberg@gmail.com är mejlen om ni föredrar det!

Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 9 år sedan

Croy, råkar du ha bäddfotölj i år också?

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera
eric_b
3 inlägg
eric_b 3 inlägg 9 år sedan

Hey allihopa!

Jag och två polare hade tänkt dra till Mayrhofen för semester i mars 10 dagar och jag undrar om någon kan komma med tips på lägenheter i centrum som man kan hyra?

Fluppen
8 inlägg
Fluppen 8 inlägg 9 år sedan

Tjaa!

Jag har bestämt mig för mayrhofen denna säsong, jag kmr dra ner i mitten av november och undrar om någon har nån extra säng, soff eller golvplats extra.

Maila mig gärna så skickar jag lite info och en bild av mig.

Må bra! hej!

/Carl

Fluppen Citera
NicoleHelm
84 inlägg

http://open.spotify.com/track/7Bea7OKjGuL9SUEmuZZbDQ

Whoohoo, lättt vi kokar ihop nåt när vi är framme!.... Denna låten ska vi lätt kötta där nere smile haha enjoy, Discoschlampor!

Nikki Citera
Raaz
396 inlägg
Raaz 396 inlägg 9 år sedan

bara så ni vet allihopa som ska till mayrhofen så är jag inte aaalls avundsjuk! nänä!

hah
20 inlägg
hah 20 inlägg 9 år sedan

Hejsan allihopa!

Jag och Nicole tar tåget ner till Mayrhofen så vi är framme den första december, finns det någon snäll skåning som har plats för två extra par skidor i sin takbox som ska ner den tiden? Det vore super snällt, i gengäld bjuder vi på några öl eller nåt wink

Dont worry be happy Citera
Joller
99 inlägg

Äntligen fått Boende, åker ner själv till första december! Ses där nere i det vita guldet!

Joller
99 inlägg

Någon som vet hur mycket säsongs kortet går på och vilka olika varianter det finns?

RickardmedlemCroy
451 inlägg

Finns främst 2 varianter. Superskipass eller vad det heter, kostade förra året 535€ tror jag och gäller i hela Zillertal dalen, från hintertux till fügen eller vad det nu är som ligger strax innan man kommer ut på autobahn. Sen finns det det som bara gäller i penkensystemet och kostar 300€ eller nåt. Men tror att du kan hitta allt om året info på deras hemsida smile

Hur tar du dig ner förresten? Vi ses där, peace!

man får. Citera
maartin
166 inlägg
maartin 166 inlägg 9 år sedan

som croy precis skrev så finns det två olika:

Zillertal Super Ski Pass:
555€
http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/en … hours.html

eller

Mayrhofen Lift Pass
453€
http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/en … hofen.html

tror dock att du kommer ångra dig om du snålar och köper den billigare varianten..

Joller
99 inlägg

Ser ut som jag tar Tåget eller Flyget, har inte riktigt bestämt mig RCroy... big_smile Lutar nog åt flyget för de går snabbare, måste fundera ut hur mycket saker jag ska ha med mig smile

Fluppen
8 inlägg
Fluppen 8 inlägg 9 år sedan

hej,

jag ska dra ner runt den 20onde novemeber för att komma i tid för o hitta jobba osv.

jag är helt ny med att säsonga så jag undrar hur lätt jag kan styra boende när jag kommer ner, tror ni? för jag verkar inte hitta ngt här från sverige. Är jag helt dum i huvudet eller tror ni det kan va hyffsat lätt?

tackaaaaaaaar för hjälpen, peace it

Fluppen Citera
kajsaeklund7
4 inlägg
kajsaeklund7 4 inlägg 9 år sedan

Hej!
Är en tjej på 19 som åker bräda. Har vart nere med familjen i Mayrhofen/Zillertal ett antal gånger och det är hur underbart som helst, med tanke på att man har tillgång till hela Zillertal-systemet. Nu är det så att jag är sjukt sugen på en säsong från januari -10 tills det stänger.
Har jobbat på fabrik sen studenten och har lite pengar att göra åt på, så jag har tänkt att skita i att skaffa jobb och leva ganska snålt, och istället ha hela dagarna till snowboarden smile
Har bara ingen att åka eller bo med, så hör gärna av er om ni behöver någon att bo med!
Ser fram emot en säsong med bräda, fest och fullrulle!

Kajsa
kajsaeklund7@hotmail.com

Kajsa Citera
Hazzilazzi
131 inlägg
Hazzilazzi 131 inlägg 9 år sedan

åka å festa får du göra me oss men bo får du nog göra nån annan stans:P
Fan va jag längtar!!

Hazzilazzi Citera
Joller
99 inlägg

Åk och fest polare ställer jag upp med! tyvärr ingen plats i mitt boende i januari och frammåt sad
Längtar också som fan hazz!!
Är det någon av er som ska ner till GBG i helgen och gå på Secondhands premiären och festen?

RickardmedlemCroy
451 inlägg

Jaaa! Kom till gbg på secondhandspremiären och kom fan o häng på Make it happen railjam på dagen också vid saluhallen big_smile
Hade fan vart gött o värma upp ölhävarmuskeln lite tillsamman smile

man får. Citera
0scar
14 inlägg
0scar 14 inlägg 9 år sedan

Öl i Göteborg på lördag e givet! fan vore kul som Croy skriver att hooka upp lite Mayrhofenfolk och ta ett par öl tillsammans! Bara 30 dagar kvar nu...riktigt soft! Ses i göteborg

NicoleHelm
84 inlägg

kom ner till studentlivet i Lund så kan vi styra nåt! billig öl och sprit och galen fest!

Nikki Citera
RickardmedlemCroy
451 inlägg

Är det någon som vill köpa en tågbiljett till mayrhofen 8e januari?

Biljetten gäller från göteborg till jenbach (man kan självklart hoppa på någonstan mittemellan), som ligger strax utanför mayrhofen. Därifrån kan man antingen ta ett litet dieseltåg hela vägen till mayrhofen för några euro eller så kan någon komma och plocka upp dig med bil kanske? Tar bara 20 minuter att köra.

Jag köpte biljetten för 632 kr för några dagarsen, men så råkade jag vinna Make it Happen igår så ska på final i kläppen v.2 och kan därför inte använda biljetten (den år inte att avboka).

Så vill ni komma billigt till mayrhofen så hör av er, ni kan få den för 400kr.

(Jag vet att man inte ska sälja saker i forumet men alla som ska till mayrhofen är ju samlade i denna tråd så det borde väl va okej)

man får. Citera
IWE
35 inlägg
IWE 35 inlägg 9 år sedan

Jag har till 99% bestämt mig för att det blir Mayrhofen denna säsong! Jag kommer att åka ner för att jobba! är det någon som vet om det är som i Anton att man får boende med jobbet (gäller såklart inte alla jobb i Anton men).

Tänkte åka ner i början av säsongen så det blir ganska snart alltså. är det någon som har en plats till mig de första veckorna? det skulle vara perfekt!

det kanske finns någon som vill dela boende i början t ex ett hotell hostel... det är billigare med dubbelrum el. flerbäddsrum än om man bor själv (finns oftast inte så många enkelreum)

sist men inte minst: Hur tar man sig dit? är det munchen med flyg, sen tåg via innsbruck-mayrhofen? finns det bättre alternativ? jag kommer från luleå...

KimGsson
145 inlägg
KimGsson 145 inlägg 9 år sedan

IWE :

Jag har till 99% bestämt mig för att det blir Mayrhofen denna säsong! Jag kommer att åka ner för att jobba! är det någon som vet om det är som i Anton att man får boende med jobbet (gäller såklart inte alla jobb i Anton men).

Tänkte åka ner i början av säsongen så det blir ganska snart alltså. är det någon som har en plats till mig de första veckorna? det skulle vara perfekt!

det kanske finns någon som vill dela boende i början t ex ett hotell hostel... det är billigare med dubbelrum el. flerbäddsrum än om man bor själv (finns oftast inte så många enkelreum)

sist men inte minst: Hur tar man sig dit? är det munchen med flyg, sen tåg via innsbruck-mayrhofen? finns det bättre alternativ? jag kommer från luleå...

Det är 19 mil till munchen och 17 till salzburg tror jag.. Men jag det är lättare att ta sig från munchen än från salzburg antar jag. Det går även fler flyg till munchen från sverige. Ett tips: gå in på mayrhofens hemsida om du klickar runt lite så står det hur du tar dig dit. Där finns även länkar till sidor där du kan söka på resor. Jag var där inne och kollade i går och det går ganska mycket tåg till jenbach som ligger några mil utanför mayrhofen. Det går att ta sig till mayrhofen med tåg också men det går inte lika ofta. Men kika på deras hemsida!!

Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 9 år sedan

Går flyg från Stockholm till Innsbruck. Bör göra. Såg då för några veckor sen reklam om det. Därifrån ska du nog kunna ta dig relativt enkelt till mayr. 6mil tror jag det är.

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook