MAYRHOFEN Säsong 09/10

R00bert
282 inlägg
R00bert 282 inlägg 9 år sedan

Vet inte hur de har med tågförbindelser från Münchens flygplats, men det var hur smidigt som helst att hämta folk med bil på Münchens flygplats om man har den möjligheten. Hämtade min bror där då han var på besök förra vintern. Tyskland har ju i regel ganska goda transporter, så jag tror inte det ska vara några problem att ta tåget från Münchens flygplats (Åker man t.ex. tåg hemifrån till Mayrhofen är jag rätt säker på att tåget går via München). Salzburg är nog inga problem heller. Autobahn är en dröm när det gäller att hitta rätt!

Annars går det, som Wippeh sa, flyg även till Innsbruck. Därifrån kan du ta tåget hela vägen till Mayrhofen med byte i Jenbach. Själv så tog jag å Wippeh bilen hela vägen från Luleå :-)

Jennerfors
110 inlägg
Jennerfors 110 inlägg 9 år sedan

Tjabba är det någon som har bott i Lanersbach och har något att säga om stället, bra krogar och liknande, hur var byn tog det lång tid till Hintertux?

vlad
1 inlägg
vlad 1 inlägg 9 år sedan

Tjo.

Vi e två grabbar på 21 år som ska åka ner 19 December och stanna i tre veckor. Bokat ett boende utanför Mayrhofen men letar efter något större. Kanske dela större lägenhet eller hus? Någon som ska ner kring samma datum?

Hur tar man sig bäst/billigast ner?

Hör av er om ni har något schyst boende o ni behöver folk eller vill dela en transport ner.

Peace

IWE
35 inlägg
IWE 35 inlägg 9 år sedan

Jag tänkte höra bara lite om hur ni alla är som åkare?

Jibbers storabergs pistcarvers? varför jag undrar är vilka skidor man ska ta med sig;)

jag åker allt från pist till puder och gillar även att hoppa:) men jag är ingen jibber och klarar inte av så många tricks... (har tävlat i alpint och har kört NM men kraschade:S) ska försöka ta igen det denna säsong!

jag längtar tills vi ses där nere (om inte innan)

Ha de gott tills dess
peace

KimGsson
145 inlägg
KimGsson 145 inlägg 9 år sedan

IWE :

Jag tänkte höra bara lite om hur ni alla är som åkare?

Jibbers storabergs pistcarvers? varför jag undrar är vilka skidor man ska ta med sig;)

jag åker allt från pist till puder och gillar även att hoppa:) men jag är ingen jibber och klarar inte av så många tricks... (har tävlat i alpint och har kört NM men kraschade:S) ska försöka ta igen det denna säsong!

jag längtar tills vi ses där nere (om inte innan)

Ha de gott tills dess
peace

Stora berg! Inget jibb men det kan nog hända att man hänger där när off-pistförhållanden inte är så bra! Men jag åker ner för offpisten.. Det verkar annars vara mkt jibbers då dom har en park som är bra..

KimGsson
145 inlägg

Wippeh :

Går flyg från Stockholm till Innsbruck. Bör göra. Såg då för några veckor sen reklam om det. Därifrån ska du nog kunna ta dig relativt enkelt till mayr. 6mil tror jag det är.

Vet du vilket bolag som kör dit? De flesta bolagen verkar bara köra charter dit!

(Det går hur mkt tåg som helst från munchen)

KimGsson
145 inlägg

Här finns massor med länkar till hur du tar dig till M-hofen

http://www.mayrhofen.at/holiday-region/arrival.html?L=1

RickardmedlemCroy
451 inlägg
RickardmedlemCroy 451 inlägg 9 år sedan

www://transavia.com flyger från köpenhamn till innsbruck för en riktigt billig peng, en tågbiljett till köpenhamn så är saken biff.

Kör puder när det är puder, dropp och skogsåkning är sköna grejer, gärna en BC-kick eller två och allmänt puderjibbande. Parken är riktigt grym och där hänger man när det inte är powpow.

man får. Citera
NicoleHelm
84 inlägg
NicoleHelm 84 inlägg 9 år sedan

its fucking 3 weeks left männ'skor! sjuuuuuuukt. Kommer sälja YOKI mössor nere i Mayrhofen för de som är intresserade,. www://YOKI.se kolla in och bestäm er redan där för vilken som är er favorit färg! wink

Over and out!

Nikki Citera
KimGsson
145 inlägg
KimGsson 145 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad K_G (9 år sedan)

sweet vad kostar dom?

För mig är det 8 veckor kvar:(

Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 9 år sedan

Jag hoppas för alla ni som ska säsonga i mayrhofen att priserna på öl och sprit har gått upp, så ni inte dricker för mycket. att vädret är dåligt så att ni inte utsätter er för så mycket solljus. och att de är varmt så ni inte har någon risk för förfrysning och sist men viktigtast att det inte kommer någon snö så det inte blir någon risk för lavinfara.

Jag är bara omtänksam.

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera
NicoleHelm
84 inlägg

Wippeh :

Jag hoppas för alla ni som ska säsonga i mayrhofen att priserna på öl och sprit har gått upp, så ni inte dricker för mycket. att vädret är dåligt så att ni inte utsätter er för så mycket solljus. och att de är varmt så ni inte har någon risk för förfrysning och sist men viktigtast att det inte kommer någon snö så det inte blir någon risk för lavinfara.

Jag är bara omtänksam.

Låter ju jävligt positivt hörru. inget mayrhofen iår för din del verkar det som?

Nikki Citera
RickardmedlemCroy
451 inlägg

Wippeh kom och sup med mig en vecka åtminstone! Kommer sakna det där med att vakna bakfull sida vid sida!

man får. Citera
Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 9 år sedan

Nicole, jag är bara en medmänniska som är mån om andras hälsa! Klart jag kommer å hälsar på i Mayr. Kanske...

Croy: Jo fyfan vad mysigt de hade varit att vakna bakfull bredvid dig! Men du är ju så jävla pigg på morgonen att de är skrämmande. Råkar de finnas plats i nya lyan för begagnade bummare? madrass, soffa, golv med matta eller annat liggvänligt. Betong undanbedes pga benighet. 1v, kanske 2!

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera
skutthehehe
16 inlägg
skutthehehe 16 inlägg 9 år sedan

hur många var rekordet som vaknade upp i rummet croy?

ekdahl
3273 inlägg
ekdahl 3273 inlägg 9 år sedan

johnhedlund :

hur många var rekordet som vaknade upp i rummet croy?

11 tror jag

go big or go home. biiatch Citera
RickardmedlemCroy
451 inlägg

11, det finns dokumenterat på film!

För mig får du självklart komma o löka ner lite i vår lägenhet wippeh! Jag har ju andra kompanjoner att ta hänsyn till också men ska försöka utöva mitt tyrraniska styre och enväldiga röst i denna fråga. När vill du komma?

man får. Citera
R00bert
282 inlägg
R00bert 282 inlägg 9 år sedan

Har gått och fått mig ett sånt där fast jobb till skidåkningens förtret så någon säsong i år lär nog inte komma på tal. Funderar på att hälsa på 1 eller 2 veckor i vinter även jag. Förmodligen någon gång i Februari beroende hur det ser ut med snö m.m. Så om ni har något fräscht boende med mycket golvyta i år Croy så hook a brother up wink

Madrassen rymde ju 2 fyllon för övrigt.

martinbjorkqvist
445 inlägg
martinbjorkqvist 445 inlägg 9 år sedan

RickardmedlemCroy :

11, det finns dokumenterat på film!

För mig får du självklart komma o löka ner lite i vår lägenhet wippeh! Jag har ju andra kompanjoner att ta hänsyn till också men ska försöka utöva mitt tyrraniska styre och enväldiga röst i denna fråga. När vill du komma?

skor överallt!

www.croysvideoblog.com Citera
maartin
166 inlägg
maartin 166 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad maartin (9 år sedan)

Edit: Den lediga platsen vi hade är nu tyvärr tagen. Men hoppas det löser sig för er andra som fortfarande letar boende så ses vi i Mayr 1 december! smile

Hazzilazzi
131 inlägg
Hazzilazzi 131 inlägg 9 år sedan

Only 2 weeks left!!!!!

Hazzilazzi Citera
AAndrEE
62 inlägg
AAndrEE 62 inlägg 9 år sedan

Hazzilazzi :

Only 2 weeks left!!!!!

Fett ! big_smile 3 weeks för oss !! big_smile

Sex Skis and Rock n Roll Mayrhofen 0910 Citera
NicoleHelm
84 inlägg

haha, jaaa for folk som vill veta lite random info for jag har inget battre for mig en torsdag kall i Warszawa sa ligger denna trad pa de top 3 mest besokta pa hela forumet! ganska coolt, kanns som vart stalle e vaaaldigt populart iar!

vad skulle ni chansa pa, hur manga svensson sasongare kommer befinna sig dar iar?

Croy du sa ca 30 st forra aret. Fler eller Farre i ar eller lika manga? haha

jag gissar pa lika manga! och ni?

Nikki Citera
0scar
14 inlägg
0scar 14 inlägg 9 år sedan

hola! nån som har koll på snöläget där nere? ser ju på webbkameran att det e lite vitt på penken men ingen koll alls på mängd. aja, blyga 17 dagar kvar nu! Känns ju inte helt fel!

nicle---->en eller annan svensk sliten säsongare lär du säkerligen träffa på där nere^^

aja ses där nere!

ciao!

Harre
9 inlägg
Harre 9 inlägg 9 år sedan

Hallo. Vårat resadatum blev lite uppflyttat. men det finns upp till tre platser kvar så hör av er om ni är intresserade! / Hampus

Hazzilazzi
131 inlägg

När fan kommer alpkänslan till mayrhofen? vi vill ha snö nu.. 11 dagar kvar!!
mindre snö än vallåsen för fan

Hazzilazzi Citera
SannaC
22 inlägg
SannaC 22 inlägg 9 år sedan

håller med! kläm fram lite snö i Mayrhofen nu..Bara 4 dagar kvar! resfeber eller vad? ses där nere

maartin
166 inlägg
maartin 166 inlägg 9 år sedan

finns ju alltid snö i hintertux, parken verkar iaf fortfarande vara i riktigt bra skick http://www.betterparks.at/en/betterpark … 9b2ef04ba7

Fluppen
8 inlägg
Fluppen 8 inlägg 9 år sedan

Whaaat UP MAYRHOFEN! imorgon drar man. Står en öl o väntar på er. peaaaaaace!

Fluppen Citera
0scar
14 inlägg

sweet att folk börjar röra sig nedåt! 9 dagar kvar! Då får vi dra ihop en gemensam skål!

KimGsson
145 inlägg

Sweet dudes ! 13 dagar kvar för oss ! hoppas ni tar hand om oss nykomlingar när vi kommer ner wink

agentchildman
8 inlägg
agentchildman 8 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad agentchildman (9 år sedan)

Hallå allesammans!
Jag är en go och glad 22 årig kille som lämnar tryggheten i Oslo för att köra en efterlängtad säsong i Mayrhofen. Tänkte checka här på tråden om någon har en plats i nått boende eller vet någon man ska kontakta?
Jag såg att några rekomendera en man vid namn Gerber Andy,finns det några möjligheter hos honom tro?

All hjälp välkommas varmt! smile

MVH

Samy

Prophane Citera
martinbjorkqvist
445 inlägg
martinbjorkqvist 445 inlägg 9 år sedan

Fluppen :

Whaaat UP MAYRHOFEN! imorgon drar man. Står en öl o väntar på er. peaaaaaace!

sådana citat ska kommas ihåg. ^^

www.croysvideoblog.com Citera
Crussoe
10 inlägg
Crussoe 10 inlägg 9 år sedan

..och nu börjar folket åka, härligt big_smile!

Ni som åker nu får gärna spara lite öl till det att vi kommer ned i februari, vi vill inte gärna stå törstiga efter flygresan.

Hoppas folket är lika trevliga i februari och en månad framåt som de är nu, så ingen har tröttnat, vill säga.

Någon annan som kör "kortare" "säsong"?

Crussoe Citera
hellbergarn
943 inlägg
hellbergarn 943 inlägg 9 år sedan

Hur ser det ut där nere? Bara vi i St Anton som fått uppskjuten säsongstart? Skulle öppnat till helgen som kommer men verkar inte bli så. Är ju så varmt i alperna nu..

http://stefanhellberg.com Citera
RickardmedlemCroy
451 inlägg

Ingen snö i mayrhofen, och det är äckligt varmt. Glaciären är inte heller nån höjdare och det ser ut att bli en trög säsongstart. Men det kan ju vända snabbt och när inte finns kall snö får man ta till kall öl!

Bara en vecka kvar, catch ya on the flipside!

man får. Citera
AAndrEE
62 inlägg
AAndrEE 62 inlägg 9 år sedan

Ni som redan har tagit er ner till Mayr, Vore nice med lite updates!! smile

(11 dagar kvar) big_smile

Sex Skis and Rock n Roll Mayrhofen 0910 Citera
0scar
14 inlägg

Var är snön då? Hoppas den kommer snart annars hinner man ju bli alkis innan nyår^^Men kommer ju ner om 6 dagar och ska bo på vandrarhem till den 19 dec...sen står jag boendelös fram till 2 januari då jag och mitt sällskap får vårt boende för resten av säsongen. Har redan tagit upp det en gång i tråden men dåligt med gensvar då, men finns det någon vänlig själ som kan låta mig flytta in för ett par dagar (20 dec - 2 jan)? Hoppas på en grym säsong och låt oss be till snöguden att det dumpar rejält nu!

adios!

Hazzilazzi
131 inlägg

tjao! 6 dagar kvar nu..
Nån som har koll på bra och billigt bredband (mobilt förmodligen) och kontantkort där nere?
När ska ni andra ner? Tror vi kör 11 tiden på måndag från Ängelholm Skåne

Hazzilazzi Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook