MAYRHOFEN Säsong 09/10

Raaz
396 inlägg
Raaz 396 inlägg 9 år sedan

RickardmedlemCroy :

Jag har snackat lite med några som jobbar på Gasthof och vi funderar på att göra om det till "facial hair friday" och göra det lite mer officiellt. Vi får se lite va som händer framöver på den fronten. Men det kommer iaf vara någonting med spritpenna i ansiktet inblandat!

Ni som inte hunnit ner ännu kan jag fresta lite med min videoblogg http://rickardcroy.wordpress.com/

Peace

kul att man inte blev lite pepp efter man sett videobloggen! keep em coming!

larm
148 inlägg
larm 148 inlägg 9 år sedan

RickardmedlemCroy :

Jag har snackat lite med några som jobbar på Gasthof och vi funderar på att göra om det till "facial hair friday" och göra det lite mer officiellt. Vi får se lite va som händer framöver på den fronten. Men det kommer iaf vara någonting med spritpenna i ansiktet inblandat!

Ni som inte hunnit ner ännu kan jag fresta lite med min videoblogg http://rickardcroy.wordpress.com/

Peace

Galet jävla boende!!

www 151 till salu Citera
brpbrpbrp
96 inlägg
brpbrpbrp 96 inlägg 9 år sedan

bara 29 dagar kvar tills jag kommer ner smile har ni något tips på transport mellan innsbruck och mayrhofen? bör man boka tåg/buss eller kan man bara ta första bästa

J0NTIZ
59 inlägg
J0NTIZ 59 inlägg 9 år sedan

hjalleh :

bara 29 dagar kvar tills jag kommer ner smile har ni något tips på transport mellan innsbruck och mayrhofen? bör man boka tåg/buss eller kan man bara ta första bästa

Kolla oebb.at för tåg, brukar gå ganska gott om dem.
När kommer du ner? Vad för veckodag? Blir det en lördag finns det gott om transferbussar att lifta med.

KimGsson
145 inlägg
KimGsson 145 inlägg 9 år sedan

Polarna kom ner igår, galet avundsjuk. 4 veckor kvar för mig!! Hoppas alla har tråkit som fan där nere nu..

hjalleh: Jag flyger till munchen utan att boka transfer.. Kollade upp lite om tåg och bussar till hofen från alla flygplatser och det går hela tiden.

kappy
65 inlägg
kappy 65 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad kappy (9 år sedan)

Vet att jag är sjukt sent ute, men planerna var egentligen att dra till en skidort om några månader.

Har läst här i Mayrhofen tråden och det verkar GRYMT!

Är det någon som har en säng/soffa/whatever eller som känner någon som har som man kan hyra in sig på för säsongen? Just nu vill jag bara komma bort från vinterdeppiga Sverige!

Ni som redan är nere, hur är det att få jobb? Hade ju varit gött att ha något diskjobb att dryga ut kassan med.

brpbrpbrp
96 inlägg

bah, bara lite drygt 3 veckor kvar nu. börjar få riktig resfeber. Hur har ni som är där nere igentligen? Kan ni inte länka era bloggar så man får läsa lite och se hur det är!

Kappy: Jag tror faktiskt du har större chans om du bara far ner. Det är ju lite av en chansning men det brukar funka för dom flesta.

strellan
3 inlägg
strellan 3 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad strellan (9 år sedan)

ja drar ner om två dagar och är både laddad och sugen för att uttrycka det milt smile

strellan Citera
snowdiver
216 inlägg
snowdiver 216 inlägg 9 år sedan

Jag och några vänner ska ner den 2/1 till den 12/1 och ska försöka åka så mycket snowboard som möjligt. Vi tänkte köpa skidkortet som gäller för hela zillertal (superskipass eller nått sånt). Min fråga är nu hur långt är det till Hintertux och de andra orterna som ingår i skidkortet? Vilka ligger närmast Mayrhofen (Penkelbahn och Ahorn)?
Är det zell im zillertal, Gerlos , Hintertux?
Skulle vara sjukt bra om någon vänlig själ skulle kunna lista de ungerfärliga avstånden mellan Mayrhofen och orterna!big_smile

brpbrpbrp
96 inlägg

nu börjar det fan bli dött i den här tråden! ni på plats får fan se till att ge oss en update hur läget är där nere! jag dyker upp om dryga 2 veckorna! PEPPAAAAAAA

Hazzilazzi
131 inlägg
Hazzilazzi 131 inlägg 9 år sedan

Va fan vi har väl annat å göra än att skriva i denna tråden;)
Börjar bli kallt även i dalen nu..
Åkte offpist uppe på Rastkogel under 150er-liften i förrgår snön täckte staketen där uppe:)
Nu ska jag ut å åka, rätt soligt å fint.. ikväll e de "wickedwednesday"tongue
sess

Hazzilazzi Citera
KimGsson
145 inlägg
KimGsson 145 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad K_G (9 år sedan)

Hazzilazzi :

Åkte offpist uppe på Rastkogel under 150er-liften i förrgår snön täckte staketen där uppe:)
sess

Nej det är er skyldighet mot oss!

Då blire perfa tills jag kommer ner, dvs om 18 långa jävla dagar!

Skulle kunna ge min penis mot att det blev 2 januari i dag

Carolajner
81 inlägg
Carolajner 81 inlägg 9 år sedan

Har hört att det är en hel del folk nere i Mayrhofen som söker boende men inte hittar något då det är fullt överallt. Mitt förstahandsval var också Mayr men då jag inte lyckades hitta något boende bestämde jag mig för att leta på andra ställen och fann en toppenlägenhet i Les Arcs som det finns en plats kvar i från 9 dec till 30 april. Les Arcs verkar minst lika bra som Mayr - de har toppenbra parkmöjligheter, offpist, party, myskänsla etc. samt verkar de ha bra jobbmöjligheter! Kolla in den här tråden ni som inte funnit boende i Mayr smile
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=59167
(och ja, vi är lite smått desperata att finna en person till den sista platsen då det snart bär av, därmed gör jag reklam för platsen i denna tråd wink

hah
20 inlägg
hah 20 inlägg 9 år sedan

whoohooo nu har vci internet i vår lägenhet soofftissshhhh!!!

Dont worry be happy Citera
Hazzilazzi
131 inlägg

men snälla du suger big time

Hazzilazzi Citera
0scar
14 inlägg
0scar 14 inlägg 9 år sedan

kom då!

RickardmedlemCroy
451 inlägg
RickardmedlemCroy 451 inlägg 9 år sedan

Updates på www://rickardcroy.wordpress.com watch it, rate it and drop a comment!
Peace!

man får. Citera
storhogna
6 inlägg
storhogna 6 inlägg 9 år sedan

Är det någon som har en uppfattning om hur många svenska säsongare det är i mayrhofen? För och nackdelar jämfört med Anton?

Jennerfors
110 inlägg
Jennerfors 110 inlägg 9 år sedan

Någon som är på plats och kan avlägga en snörapport??? Hur är snödjupet i dalen, och hur är det i pisten/offpisten? Vore enormt tacksam för svar då man drar ditt om 1 vecka.

Crussoe
10 inlägg
Crussoe 10 inlägg 9 år sedan

Snörapport: Snödjupet i dalen är dryga decimetern, det kom en massa snö för två dagar sedan. Just nu ligger solen på hårt och snön försvinner kanske snart. I dalen, alltså. Offpisten fick som sagt ett rejält tillskott för någon dag sedan och är riktigt bra om du hittar en orörd yta, något som är lite svårare när alla ska ut och veva i nysnön.

Vart ska du bo någonstans?

Crussoe Citera
Jennerfors
110 inlägg

Crussoe :

Snörapport: Snödjupet i dalen är dryga decimetern, det kom en massa snö för två dagar sedan. Just nu ligger solen på hårt och snön försvinner kanske snart. I dalen, alltså. Offpisten fick som sagt ett rejält tillskott för någon dag sedan och är riktigt bra om du hittar en orörd yta, något som är lite svårare när alla ska ut och veva i nysnön.

Vart ska du bo någonstans?

Det låter ju bra. Och pisterna har då också bra snöförhållanden?

Jag kommer inte bo i Mayerhofen utan i Lanersbach.

Hazzilazzi
131 inlägg

Ja men pisterna blir ju uppkörda rätt snabbt, ska du va här en vecka eller?
va riktigt mycket puder idag, väldigt många amatörer i pisterna som inte vill ut i pudret så va hyffsat lätt att hitta.. jag kan bara åka puder och orörda pister för mitt knä e fuckat haha:(

Hazzilazzi Citera
Crussoe
10 inlägg

Pisterna håller inte särskilt länge, tyvärr. Som Hazzi skrev: det är väldigt mycket amatörer här. Som tur är håller mitt knä på att återhämta sig så att idag -när solen sken- hittade vi en ganska orörd yta som vi kunde plöja ganska ensamma i, när man hittar något sådant är livet VÄLDIGT värt att leva. Synd dock att solen värmde sönder pudret.

Hazzi, vart håller du hus någonstans om dagarna? Bor?

Vi bor på Tuxerstr. precis bredvid internet caféet där. Vi har varit här en vecka och inte sett en enda svensk - vart är alla bums?

Crussoe Citera
Hazzilazzi
131 inlägg

Vi hittade den bästa offpisten hittills idag.. så jävla gött inget folk alls.. tänker ju dock inte avslöja de här!tongue
aa men idag va de ju iaf 10 minus i skuggan rätt länge iaf..

Jag heter Hasse, har vi inte träffats eller?
Bor i Oberbichl.. typ 3 km till mh..
hur länge ska ni stanna?
här e säkert 30 svenskar..
Har ni vatt på Ghasthof än? Onsdag lär de va många svenskar där iaf..
och idag e de ju mustaschmonday där, men kommit av sig lite..
men onsdag på ghasthof tror jag!
Had

Hazzilazzi Citera
emeliegu
5 inlägg
emeliegu 5 inlägg 9 år sedan

Hej.

Vi är tre tjejer från Göteborg som ska dra ner till Mayrhofen i början av mars och stanna en månad, någon som har plats i sin bostad eller har några bra tips om boende?

Allt är av intresse...aldrig varit där förr bara hört en massa positivt.

Jennerfors
110 inlägg

vad är ett normalt lunch pris i Mayrhofen?

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 9 år sedan

K_G :

Hazzilazzi :

sess

Nej det är er skyldighet mot oss!

Då blire perfa tills jag kommer ner, dvs om 18 långa jävla dagar!

Skulle kunna ge min penis mot att det blev 2 januari i dag

Vad skulle du isåfall i Mayrhofen att göra?

go big or go to lindvallen Citera
Hazzilazzi
131 inlägg

emelie: har varit rätt svårt att få tag i boende för de som inte haft innan.. men kanske lättare nu i feb/mars och när man inte ska stanna så länge..

jennerfors: tänker du käka ute eller? Är väl ungefär som i Sverige.. lagar dom mat så kan du komma undan riktigt riktigt billigt.. typ 7 kronor hehe..

Hazzilazzi Citera
Crussoe
10 inlägg

Satan vilket projekt det var att hitta till Gasthof, det stod inte direkt skyltat, ha ha. Men grymt drag där! Vi finns nog de flesta gångerna på Scotland, ändå.

Emelie: Har ni någon pris-topp? Där vi bor nu kostar det 6000/pers för en månad och jag TROR inte att det är uthyrt i mars. Det ligger jäkligt nära klubben allt festande avslutas på och den tar 4 min att gå till penken. Det negativa är att det mest här turister i området - inga bums.
Men vill du att jag kollar upp det så gör jag det, vi drar hem den sita feb. Boendet är grymt, men gasugnen är lite svår att manövrera.

Crussoe Citera
Hazzilazzi
131 inlägg

Träffa du några svennar då?.. vi va inte ute på ghasthof bara förkrök hos nårra polare där!..
Ut idag eller? Fredagar e ju bäst:P Alla e ute dåtongue.. Ja Scottisch e nice men idag kan man fan inte sitta ner.. alltid för trångt därhmm men vi lär ju va där ändå.. sen kanske schlüssel nåt!
Sess

Hazzilazzi Citera
Crussoe
10 inlägg

Nja, vi pratade inte med nagra alls, haha. Men schlüssel är ju ett ställe vi gar pa dagligen - vi bor 30meter därifran, ha ha.

Är ni ofta där?

Crussoe Citera
SannaC
22 inlägg
SannaC 22 inlägg 9 år sedan

amen för fan hasse. folk ser det tydligare om man lägger upp tråd om ledigt boende i skibum-arkivet. det finns faktiskt folk som inte har bestämmt vart de vill åka än. så jag bryr mig inte om du blir trött. vi behöver pengar till hyra tongue

emeliegu
5 inlägg
emeliegu 5 inlägg 9 år sedan

Crussoe: ja du får gärna kolla om det är ledigt. kanske att det ligger lite i överkant på budgeten. smile Om du skulle höra något rykte om något annat, let me know.

Tack så länge...

klanton
104 inlägg
klanton 104 inlägg 9 år sedan

Jag flyger ner nu på måndag till Mayrhofen och stannar resten av säsongen. Riktigt taggad!
Undrar om det är några bummare där nere som har med sig stighudar och brukar tura någonting? Vore väldigt roligt att gå uppför lite berg nämligen smile

eric_b
3 inlägg
eric_b 3 inlägg 9 år sedan

Åker ner på måndag, snart är all längtan över!

Jag och en till polare stannar 9 dagar för att av årlig tradition åka skidor där de bästa backarna finns! Jävligt sugen på att bli bummare någon säsong men nu sätter jobbet stop.

Vi hakar gärna på och festar under veckan! Om någon vill ge mig en kontakt vore det grymt!

Hade!

Eric, Karlstad

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook