Jon till stureplan...

RailReppin
568 inlägg
RailReppin 568 inlägg 10 år sedan

xzimmit :

Som folk förstår så handlar Jon's blogg om hans liv, han skriver om det har gör om dagarna. Nu verkar folk tro att bara för att Jon flyttat sin blogg till stureplan helt plötsligt så har han nu då också börjat hänga & festa jättemycket med dessa människor. jag lovar er, det har Jon gjort i flertalet år.

Om ni nu ogillar det han skriver om nu, ge mig då ett konstruktivt svar på vad han skall skriva om i nuläget? Om hans blogg skall handla om hans liv så bör han väl således skriva om det han gör?

Det är inte så många som klagar på Jacob Wester's blogg fastän det faktum att han blogggar om samma sak; hans liv och det han gör. Men eftersom Jacob inte har lika flashigt liv och lika mycket pengar så är det ingen som gnäller på honom. Då tror jag inte heller att det är så många av er som tycker att fiske är intressant..

Nej men freeskiing är vell lite av en livsstils sport om man kan säga så, och schteeek och freeskiing ser jag inte ihop nånstans

maartin
166 inlägg
maartin 166 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad maartin (10 år sedan)

Nej men freeskiing är vell lite av en livsstils sport om man kan säga så, och schteeek och freeskiing ser jag inte ihop nånstans

förklara gärna vad du menar med att freeskiing är en "livsstils sport"
du tycker inte att "schteeek" och freeskiing hör ihop, men vad tycker du hör ihop med freeskiing då?

sköt du din livsstil och låt andra köra sitt eget race

Koppelman
1194 inlägg
Koppelman 1194 inlägg 10 år sedan

RailReppin :

xzimmit :

Som folk förstår så handlar Jon's blogg om hans liv, han skriver om det har gör om dagarna. Nu verkar folk tro att bara för att Jon flyttat sin blogg till stureplan helt plötsligt så har han nu då också börjat hänga & festa jättemycket med dessa människor. jag lovar er, det har Jon gjort i flertalet år.

Om ni nu ogillar det han skriver om nu, ge mig då ett konstruktivt svar på vad han skall skriva om i nuläget? Om hans blogg skall handla om hans liv så bör han väl således skriva om det han gör?

Det är inte så många som klagar på Jacob Wester's blogg fastän det faktum att han blogggar om samma sak; hans liv och det han gör. Men eftersom Jacob inte har lika flashigt liv och lika mycket pengar så är det ingen som gnäller på honom. Då tror jag inte heller att det är så många av er som tycker att fiske är intressant..

Hur kan livsstil och intresse vara så starkt relaterat till varandra?
Hur lever jag mitt liv som är intresserad av ishockey?
Hur lever jag mitt liv som är intresserad av naturvetenskap?
Hur lever jag mitt liv som är intresserad av skidåkning?
Hur lever jag mitt liv som är intresserad av alla tre ovanstående ämnena?

RailReppin
568 inlägg

maartin :

du tycker inte att "schteeek" och freeskiing hör ihop, men vad tycker du hör ihop med freeskiing då?

om du kollar på snowboard, skateboard etc. ingen av proffsen där som yrar runt på sånna där ställen, svårt att förklara hur ja menar men men

Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 10 år sedan

RailReppin :

maartin :

om du kollar på snowboard, skateboard etc. ingen av proffsen där som yrar runt på sånna där ställen, svårt att förklara hur ja menar men men

Haha, du vet ingenting om det. Finns många brädåkare som hänger på Stureplansaktiga platser.

Entoft
36 inlägg
Entoft 36 inlägg 10 år sedan

Hahaha, fan va det var mycket jantelag i den här tråden, sjukt underhållande men tragiskt på samma gång.

Jon är smart som marknadsför sig själv och Yniq på en sajt som når ut tlll en betydligt större pubilk än sin egen sida. Sen att den råkar ligga på stureplan.se betyder inte att Jon till fullo står för de ideal som finns där.
Själv tycker jag stureplan.se är en värdelös hemsida med dåliga ideal och människosyn. Men det kanske är bra att det iaf finns en go´skidåkare som bloggar om lite vettiga saker bland alla "du SKA vara så här..." bloggar.

haha RailReppin, du är bra blåögd om du tror att proffs inom andra sporter inte går på liknande ställen som stureplan. De sitter knappast i en bummarlägenhet på 25m2 med 5 andra och dricker billig öl för att upprätthålla sportens "livsstil"

Se upp för Snövaranen! Citera
RailReppin
568 inlägg

Utter :

RailReppin :

maartin :

Haha, du vet ingenting om det. Finns många brädåkare som hänger på Stureplansaktiga platser.

Nämn 1 ?

JanN
194 inlägg
JanN 194 inlägg 10 år sedan

Sverige har inga snowboard pros, men ifall du kollar pa USA eller Finland sa inser du snabbt att det ar mycket champagne, lyxbilar etc. Shaun White har t.om egen livvakt, och man kan ju fraga sig ifall det ar med tanke pa sakerheten, eller imagen.

Du kanske ar for ung for att komma ihag JP Walker & co i slutet av 90-talet, som startade hela wigger-trenden inom snowboard, och senare skidakning. Guld-kedjor, smycken och pimpade bilar... lite K-Fed / white trash over det hela.

Jon Olsson=grym skidakare, och annu battre entreprenor!

RailReppin
568 inlägg
RailReppin 568 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad RailReppin (10 år sedan)

Men ingen gillar ju Shaun White, för han är sell out, verkar vara tvärtom här

pasen
147 inlägg
pasen 147 inlägg 10 år sedan

Kan ni inte bara sluta läsa hans blog om det nu är så otroligt hemskt att klicka in på stureplan.se och hålla er till Brogans coola edits med pistoler, stora guldsmycken och annat som hör till skidåkning...

Danbilzerian
637 inlägg
Danbilzerian 637 inlägg 10 år sedan

vore skandal om han inte hängde på stureplan!

SmooF ProductionS! Citera
FilleJ
930 inlägg
FilleJ 930 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad FilleJ (10 år sedan)

Vad ni än säger... Jon har förloart läsare från Skidvärlden. Folk som tog han som idol innan ser honom som en brat nu. Många Skiiers vill inte bli som jon längre ...Några skiiers vill inte hänga med överklass brats som sprutar champange. Iaf om man läser många kommentarer på bloggen.

Men självklart finns det folk som vill... Hoppas att Jons blogg ändra drastiskt när vintern börjar för nu handlar det inte mycket om den Jon vi är vana att se.
Det är snuskigt mycket spruta champange och helt ärligt tycker jag att det suger K*K!

Jibbing känns för mig som att det är så långt bort från stureplan som det bara går. Det är bara sköna dudes med oftast en låg budget(om dom inte ååker mammas och pappas bil)som åker runt. Man Campar i Stryn man bor i husvagn i tandådalen man tar den gamla skruttiga forden till ett railjam i karlstad fast man egentligen inte har råd. Allt för att få åka...

Mustaschlife Citera
andreTrapp
477 inlägg
andreTrapp 477 inlägg 10 år sedan

Har läst igenom reaktionerna, fan vad töntiga många är. Snubbar lever i sin hormonstinna låtsasvärld där allt måste vara "KEEPING IT REAL!!!". Och det där om att snowboardåkare inte skulle gå på sånna ställen är så mkt skitsnack att det luktar ända hit, för fan.

Och allt hat mot brats är ganska skumt, då det finns en annan tråd där massa jbbers beklagar sig över att folk retar dom för deras livsstil, och dom vill att andra ska acceptera att dom klär sig som dom gör. Sen går dom in i denna tråden, och öser skit över "brats", bara för att dom har en livsstil som inte passar enligt dem själva. ...Kan det bli mer dubbelmoral!?

Tack för mig.

Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 10 år sedan

RailReppin :

Utter :

RailReppin :

Nämn 1 ?

T ex Rob Dyrdek kanske? Tony Hawk, Travis Rice, JP Walker, kan nämna många. Tror inte att en enda av de som gnäller här skulle tacka nej till en inbjudan till valfri krog på Stureplan eller de pengarna som Jon tjänar på det hela.

RailReppin
568 inlägg

FilleJ :

Vad ni än säger... Jon har förloart läsare från Skidvärlden. Folk som tog han som idol innan ser honom som en brat nu. Många Skiiers vill inte bli som jon längre ...Några skiiers vill inte hänga med överklass brats som sprutar champange. Iaf om man läser många kommentarer på bloggen.

Men självklart finns det folk som vill... Hoppas att Jons blogg ändra drastiskt när vintern börjar för nu handlar det inte mycket om den Jon vi är vana att se.
Det är snuskigt mycket spruta champange och helt ärligt tycker jag att det suger K*K!

Jibbing känns för mig som att det är så långt bort från stureplan som det bara går. Det är bara sköna dudes med oftast en låg budget(om dom inte ååker mammas och pappas bil)som åker runt. Man Campar i Stryn man bor i husvagn i tandådalen man tar den gamla skruttiga forden till ett railjam i karlstad fast man egentligen inte har råd. Allt för att få åka...

word up

oskar_f
205 inlägg
oskar_f 205 inlägg 10 år sedan

Snacka om att ni grabbat har missuppfattat allt, det är klart som fan att man vill tjäna pengar och visst, spruta skumpa är säkert skitskoj ni har gått för långt med gangster skiten bara för att Tom Wallich är G betyder inte det att han bor i en 1a och lever på nudlar. alla vill ha lite klass då och då!

freeride borde göra scarfs! Citera
deza
272 inlägg
deza 272 inlägg 10 år sedan

Är väll bättre att vara riktig stekare än låtsas gangster?

Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 10 år sedan

andreTrapp :

Har läst igenom reaktionerna, fan vad töntiga många är. Snubbar lever i sin hormonstinna låtsasvärld där allt måste vara "KEEPING IT REAL!!!". Och det där om att snowboardåkare inte skulle gå på sånna ställen är så mkt skitsnack att det luktar ända hit, för fan.

Och allt hat mot brats är ganska skumt, då det finns en annan tråd där massa jbbers beklagar sig över att folk retar dom för deras livsstil, och dom vill att andra ska acceptera att dom klär sig som dom gör. Sen går dom in i denna tråden, och öser skit över "brats", bara för att dom har en livsstil som inte passar enligt dem själva. ...Kan det bli mer dubbelmoral!?

Tack för mig.

Väldigt bra talat.

biff kriminell Citera
Owkee
615 inlägg
Owkee 615 inlägg 10 år sedan

Twelvee :

vore skandal om han inte hängde på stureplan!

WORD

SMOOF PRODUCTIONS Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook