Varför korta stavar?

rrens
404 inlägg
rrens 404 inlägg 9 år sedan

Tjena, jag har inte åkt skidor alls mkt och är inte speciellt erfaren, men tycker det är de roligaste som finns.
Men jag har märkt att många jibbare har korta stavar, varför, för att det ser fladdrigt ut med långa stavar?

Jag h8ar inte. Undrar bara, så man vet tills nästa gång big_smile

Svar

Grilljanne
2191 inlägg
v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 9 år sedan

För det ser ganska dumt ut i tricken med långa stavar. Och det är lättare om man inte har 2 meter långa stavar när man ska snurra och graba etc.

go big or go to lindvallen Citera
Pizzaaugust
1121 inlägg
Pizzaaugust 1121 inlägg 9 år sedan

Bättre träning, man får böjja sig mer när man stakar transportleder hela dagarna. Ger samma resultat som marklyft.

givin up Citera
AFTERBANG
339 inlägg
AFTERBANG 339 inlägg 9 år sedan

ser mycket cleanare in my opinion! sen är ju stavarna bara ivägen i luften...då underlättar det om dom är så korta som möjligt!

A F T E R B A N G Citera
Kruxelidux_ninjamaster
2330 inlägg
Kruxelidux_ninjamaster 2330 inlägg 9 år sedan

cleanare, mindre ivägen, det är sjukt gangsta!!!

MathiasViklund
637 inlägg
MathiasViklund 637 inlägg 9 år sedan

AFTERBANG :

ser mycket cleanare in my opinion! sen är ju stavarna bara ivägen i luften...då underlättar det om dom är så korta som möjligt!

yep

Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad simonthyrberg (9 år sedan)

Kruxelidux_ninjamaster :

framför allt sjukt gangsta. funderar själv på att bygga in någon form av vapen i mina stavar. man vet aldrig när man behöver vara riktigt gangsta i skidbacken.. det är ju trots allt en tuff miljö som kräver att man är en riktigt hårding alltså.

snowblades Citera
kBerglund
399 inlägg
kBerglund 399 inlägg 9 år sedan

snyggare, skönare, gaaangsta wink

bli min 10 000 besökare? Citera
Helldude
251 inlägg
Helldude 251 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Helldude (9 år sedan)

http://lh3.ggpht.com/_cTcXpsOy0Ng/SocEkBIP7GI/AAAAAAAAADY/MTcQj7IK72I/s720/50-cent-request-calm.jpg

http://lh6.ggpht.com/_cTcXpsOy0Ng/SocEjotstMI/AAAAAAAAADU/Ch22jj_eFe4/-50Cent-50-cent-6446640-1280-1024.jpg

Han har stavar, han är altså gangsta, han är även nydushad och förkyld så han är även sjukt clean.

Splitboarding is the answer Citera
JohnFrusciante
754 inlägg
JohnFrusciante 754 inlägg 9 år sedan

De är gaaaangstaaa!!!!!1

Pantiezz Citera
Gh
87 inlägg
Gh 87 inlägg 9 år sedan

Pizzaaugust :

Bättre träning, man får böjja sig mer när man stakar transportleder hela dagarna. Ger samma resultat som marklyft.

Sliter väl på ryggen mer än vad det ger skulle jag tro...

Choxen Citera
pajjan
153 inlägg
pajjan 153 inlägg 9 år sedan

simonthyrberg :

Kruxelidux_ninjamaster :

framför allt sjukt gangsta. funderar själv på att bygga in någon form av vapen i mina stavar. man vet aldrig när man behöver vara riktigt gangsta i skidbacken.. det är ju trots allt en tuff miljö som kräver att man är en riktigt hårding alltså.

tänkt den idén med, ifall de kommer hjärndöda danskar kan man visa vem som bestämmer, sjuuuuukt gangsta !

terne Citera
Pizzaaugust
1121 inlägg
Pizzaaugust 1121 inlägg 9 år sedan

Gh :

Pizzaaugust :

100 procent seriös..

givin up Citera
MC_BLINGELING
646 inlägg
MC_BLINGELING 646 inlägg 9 år sedan

Jag tycker dt är skönare med lite korta stavar. Brukar ha hållgrejen precis över midjan. Men ja tror mer att det är en smaksak och att jibabrna vills ticka ut från mängden... Precis som man har större jackor o pantaloner.

HannesFL
334 inlägg
HannesFL 334 inlägg 9 år sedan

om jag hoppar o tränar nya saker kör jag utan.. men som sakt så e det smidigare..

HannesFL Citera
HannesFL
334 inlägg
HannesFL 334 inlägg 9 år sedan

Helldude :

http://lh3.ggpht.com/_cTcXpsOy0Ng/SocEk … t-calm.jpg

http://lh6.ggpht.com/_cTcXpsOy0Ng/SocEj … 0-1024.jpg

Han har stavar, han är altså gangsta, han är även nydushad och förkyld så han är även sjukt clean.

och se så korta han har också!

HannesFL Citera
ytsaio
330 inlägg
ytsaio 330 inlägg 9 år sedan

snyggare, skönare, alla som vill va G har korta stavar

shit !! Citera
Goonet
2 inlägg
Goonet 2 inlägg 9 år sedan

Jag tvivlar på att 50 Cent snö,ännu mindre en park!!!!!!!!!!

goonet Citera
Goonet
2 inlägg
Goonet 2 inlägg 9 år sedan

Ja,varför korta stavar...? Bättre med långa fingrar!!!!!

goonet Citera
Railson
721 inlägg
Railson 721 inlägg 9 år sedan

enligt mig så är den enda nackdelen om du ska staka fart till en handrail elr nå, då äre jävligt svart o få den farten man behöver. MEn annars ser ja bara fördelar.
Dom är inte ivägen, när du böjer dig ner för att staka så blire mer steezy o då haru redan hittat steezen redan påväg på railen, itället för o stå raklång å veva på.Och när man vevar lite med armarna i luften elr på railet så ser de SJUUUUUUUKT osteezat när ett par 130 cms långa stavar snurrar runt i luften. daz my opinion

tobski
220 inlägg
tobski 220 inlägg 9 år sedan

Gh :

Pizzaaugust :

och sen efter ditt inlägg här så skrattar hela frirajd åt dig för du svara så seriöst och to det seriöst. hahaha

Helldude
251 inlägg
Helldude 251 inlägg 9 år sedan

Railson :

enligt mig så är den enda nackdelen om du ska staka fart till en handrail elr nå, då äre jävligt svart o få den farten man behöver. MEn annars ser ja bara fördelar.
Dom är inte ivägen, när du böjer dig ner för att staka så blire mer steezy o då haru redan hittat steezen redan påväg på railen, itället för o stå raklång å veva på.Och när man vevar lite med armarna i luften elr på railet så ser de SJUUUUUUUKT osteezat när ett par 130 cms långa stavar snurrar runt i luften. daz my opinion

Jag trodde steeze var en sammanslagning av style och ease... Det kan ju möjligvis vara style, om nu style är att huka som en pensionär över en rulator men ease? låter mest jobbigt i mina öron, steef - style and effort.

Splitboarding is the answer Citera
K-eviin
4 inlägg
K-eviin 4 inlägg 9 år sedan

själv har man 80cm stavar xD

assss skönt;D

Kevin Doverhorn Citera
K-eviin
4 inlägg
K-eviin 4 inlägg 9 år sedan

själv har man 80cm stavar xD

assss skönt;D

Kevin Doverhorn Citera
hejhejhemsktmkehej
15 inlägg
hejhejhemsktmkehej 15 inlägg 9 år sedan

Helldude :

http://lh3.ggpht.com/_cTcXpsOy0Ng/SocEk … t-calm.jpg

http://lh6.ggpht.com/_cTcXpsOy0Ng/SocEj … 0-1024.jpg

50cent är ungefär så lite gangster man kan bli.............

Chill dude Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook