Söker boende/Lägenhetskamrater i Val D'Isere

karl-jan
41 inlägg
karl-jan 41 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad karl-jan (9 år sedan)

Vi är två killar på 19 år.

Vi jobbar och bor för tillfället i Göteborg men tänkte lämna den trygga vardagen för ett äventyr i Val D'Isere från slutet av November.

Planen är att jobba, festa och åka skidor och snowboard. En åker skidor en bräda och håller oss gärna utanför pisterna.

Vi letar jobb, ett boende och några sköna människor att dela boendet med. Någon som är sugen att haka på två goa gubbar, kan hjälpa till eller har några tips i allmänhet?

Ha det gôtt

Svar

Baudou
8 inlägg
Baudou 8 inlägg 9 år sedan

Tja man!

Jag är också sugen på just Val D'isere, jag är en ¨go gubbe¨ (om jag kan säga så) från Flen som nog gärna skulle hänga på ner! Jag kommer antagligen åka ner själv så några att dela boende med vore inte fel. Hör gärna av er till totten_mr@hotmail.com

/Christoffer

Josslo
743 inlägg
Josslo 743 inlägg 9 år sedan

Fan va skoj för er gubbar. jag har vart nere i val D'isere senaste två säsongerna..hade gärna gjort en tredje. men skolan sätter stopp. vad jag kan rekomendera är att kontakta Val D'isere´s agency för boende. Eventuellt hyra via Mountainrooms för hyffsade preiser. Val Ds pris på boende är höga jämfört med resterande alperna. räkna med 25000 per person för en hel säsong.

Om man mer bara bryr sig om skidåkningen än själva livet i byn så kan man ju bo billigare i Tignes.

Nu blir jag själv väldigt sugen på att dra ner igen...

Lycka till där nere...hör av er om ni vill ha några allmäna tips

mlii
4 inlägg
mlii 4 inlägg 9 år sedan

Yoo killar!
jag är också en go göteborgare som är jävligt sugen på att dra ner till val d'isère till vintern! Min plan är också att jobba festa och bara slänga sig ut i backarna i alla tillstånd! men tyvärr delar inte mina kompisar samma intresse, så därför hade jag tänkt haka på några andra softa människor. men ey, hur långt har ni kommit i er planering? med jobben och boende? några idéer eller erbjudanden?

hör av er: emelus_89@hotmail.com

karl-jan
41 inlägg
karl-jan 41 inlägg 9 år sedan

Jo gubbar!
Några funderingar som ni kanske kan besvara:

1) Vad ligger lönerna på ungefär?
2) Finns det andra bra hemsidor med boende? (ska man maila eller ringa för bokning?)
3) Ska cv:t vara på franska eller engelska?
4) Hur gör man med bussförbindelser från flygplats till ort?

Tack som fan!

Josslo
743 inlägg
Josslo 743 inlägg 9 år sedan

CV kan vara på engelska för de flesta jobb. De jobb som brukar ta emot säsongare är oftast engelsktalande. vad gäller buss kolla: http://www.altibus.com/ eller http://www.gva.ch/desktopdefault.aspx/t … atus-404/. Dessutom kan jag rekomndera att åka tåg ner till Bourg st maurice från sverige och därefter buss till val D.

Fördelen me tåg är att man kan ta med sig så mycket mer grejer

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 9 år sedan

snackar du franska så skriv cv på franska, om inte så går engelska bra.

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 9 år sedan

snackar du franska så skriv cv på franska, om inte så går engelska bra.

ang löner: jag fick ut ca 500 euro/månad efter skatt och jag jobbade omkring 60 timmar i månaden. ca 8,5 euro i timman alltså.

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Hofflan
23 inlägg
Hofflan 23 inlägg 9 år sedan

Jag var i val förra säsongen... Det var grymt för övrigt. Om man vill jobba där så har i stor sett alla arbetsgivare ett standard kontrakt som innebär att man jobbar 30h i veckan, vilket medför at man får köpa säsongskortet för 414alpdollar istället för 1000. Lönen är då oftast 1000 Euro i månaden.

Boende kostar som redan påpekats ungefär 25000/pers för 5 månader och då pratar vi en standard lägenhet för 4 pers 21-25kvm.

CVt funkar bra på engelska men franska ökar givetvis möjligheterna.

Det fins transferbussar från Geneve till Val D'isere som kostar 60euro... borde gå att hitta om man bara googlar lite. Problemet med att åka tåg, som vissa gjorde förra säsogen va just att de hade med sig vääldigt mycket grejer. När de då skulle hem innebar tåg alternativet 7 byten..och flyg feet övervikt. Flyger man med norwegian så kommer man undan rätt billigt med 40kg bagage på 2 väskor + 10kg handbagage + 15kg skidpaket(det som kostar extra då är en väska, 20kg = 200kr och skidpaket, 15 kg= 250kr.

Jag fixade boende på plats hos mountain rooms, ingen rolig agency... men bra lägenheter.

karl-jan
41 inlägg
karl-jan 41 inlägg 9 år sedan

Hofflan: Tackar för den utförliga informationen, uppskattas verkligen.

Hur gjorde du dock med boende innan du fick en plats hos mountain rooms?

mvh

slemtorsk
12 inlägg
slemtorsk 12 inlägg 9 år sedan

Hola boys,
Jag letar resepolare.. någon som ska ner i början av december? KOllar på flyg+buss, går på typ 1600 pengar ( inte kollat extra för packning etc) Men hoppas på att någon ska köra ner...?

Jag finns i gbg, min mail finns på nätet, men mitt hjärta vill till SNÖÖÖN!!!

madeleine.oest@hotmail.com

Cheerio!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook