testa dig själv!

cardon-boyster
59 inlägg
cardon-boyster 59 inlägg 9 år sedan

Dina skidor berättar vem du är!

(För att detta test ska funka optimalt så ska du vara en skidåkare med inriktning freeride, alltså varken jibbing, portar eller alpinism och ha åkt skidor på en hyfsat seriös nivå sedan mitten av 90-talet)

Hur många av dessa skidor har du ägt genom åren:

Salomon Excream
Head Monster
Völkl Gotama
Armada JJ

Resultat

0 av 4: Du är en skön lirare; kreativ och öppen. Eller sätter stort värde i att sticka ut, du vill vara lite "alternativ"

1 av 4: Du har vid ett tillfälle fått överta en lite rikare kamrats lagg från tidigare säsong.

2 av 4: Du lyssnar gärna på andras rekommendationer men gillar ändå att hitta egna vägar då och då.

3 av 4: Du är trendkänslig och lite osäker. Du tar gärna det säkra före det osäkra. "Om 9 av 10 svenska skibums har samma skida så kan den ju inte vara dålig"

4 av 4: Du behöver hjälp! Sök genast upp en psykolog som kan hjälpa till att skaffa dig en personlighet! Du kanske kan hitta ledtrådar i din barndom.

Komplettera och utveckla gärna

/peace

Svar

SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 9 år sedan

0 - tack?

Hey man! peace man! Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 9 år sedan

Väldigt kort tycker jag, jag kräver fler frågor för att få ordentliga svar!

skistore.se/mtbstore.se Citera
cardon-boyster
59 inlägg

som sagt: Komplettera och utveckla gärna

Kom just nu bara på dessa fyra monsterhits, men det finns säkert många fler måste-ha-lagg genom historien.

fridens

Monis
714 inlägg
Monis 714 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Monis (9 år sedan)

Salomon 1080? Någon skida ur K2 seth serien?

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 9 år sedan

Vidareutveckla gärna med fler typer av åkare och deras skidor, lite fler prylfrågor än enbart skidan hade vart kul med smile

Gjorde en liknande grej för några år sedan där jag hade några stereotyper https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=33073

skistore.se/mtbstore.se Citera
bl0ckm0ng0t
148 inlägg
bl0ckm0ng0t 148 inlägg 9 år sedan

X Scream ska det väl ändå vara?
Sen är en Head Monster inte en skida utan en hel serie och då kan man lika gärna nämna Rossis Bandit serie men ingen av dessa var en "måste-ha-skida" utan de var bara vanliga.

dum-dummare-jibber Citera
cardon-boyster
59 inlägg

bl0ckm0ng0t :

Sen är en Head Monster inte en skida utan en hel serie och då kan man lika gärna nämna Rossis Bandit serie men ingen av dessa var en "måste-ha-skida" utan de var bara vanliga.

puss!

bl0ckm0ng0t
148 inlägg
bl0ckm0ng0t 148 inlägg 9 år sedan

cardon-boyster :

bl0ckm0ng0t :

puss!

tongue

dum-dummare-jibber Citera
Corken
24 inlägg
Corken 24 inlägg 9 år sedan

jävla skämt :S

cardon-boyster
59 inlägg

corken :

jävla skämt :S

exakt, ett skämt!

Ett försök att göra något lite kreativt, roligt och tänkvärt. En kommentar till rådande och avklarade trender, hype, ängslighet osv. I bästa fall så förstår man vad jag menar och tycker att mitt lilla inlägg var lite roligt. I värsta fall så förstår man inte och tycker att jag är en idiot.

ps. Själv har jag inte ägt några av de uppräknade skidorna, men mer för att jag inte hade råd än för att jag är bättre eller mer självständig än någon annan. ds.

gettan
48 inlägg
gettan 48 inlägg 9 år sedan

Tycker att alla alternativ har en negativ klang? 0 som låter bäst men ändå sätter stort värde i att sticka ut, du vill vara lite "alternativ" ? Finns de inget alternativ som är positivt big_smile

SSyk
249 inlägg
SSyk 249 inlägg 9 år sedan

Kul tråd. Mera, mera, utveckla!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook