boende i verbier?!

emas
3 inlägg
emas 3 inlägg 9 år sedan

hej!

vi är två tjejer, emma och anna, båda 22 år, som ska ner till verbier i vinter.
jobb är klart men boende har vi inget!
just nu bor och jobbar vi i åre, men vill gärna ner till underbara verbier en säsong för lite riktig skidåkning!

är de nån om har nånting över så hör av er!

hejsvejs

Svar

Fredrik_H84
29 inlägg
Fredrik_H84 29 inlägg 9 år sedan

Kolla om de finns någon lägenhet på Alba.. Rätt sunkiga men ligger bra till och rätt prisvärda!

klanton
104 inlägg
klanton 104 inlägg 9 år sedan

Fredrik_H84 :

Kolla om de finns någon lägenhet på Alba.. Rätt sunkiga men ligger bra till och rätt prisvärda!

Beror lite på hur man definerar prisvärda. Tycker man det känns prisvärt att pröjsa drygt 6k månaden per person, för en lägenhet med mattor på väggarna, ingen tv eller internet, typ 4st tallrikar och allmänt sunkiga så visst.

Fredrik_H84
29 inlägg
Fredrik_H84 29 inlägg 9 år sedan

Klanton åker du till verpan för att bo lyxigt eller åker du dit för den bra åkningen och dom sköna festkvällarna??? Ja åker dit för det sista alternativet då skiter jag i om det är mattor på väggarna om det inte finns tv eller internet. Gå rak över gatan så har du internet på det lilla cafèt och vill jag se på tv går jag till sportbaren.. Alba funkar för en som inte är så kräsen!

klanton
104 inlägg
klanton 104 inlägg 9 år sedan

Jojo det funkar ju såklart. Bodde där 4 månader 08. Men när man hälsade på hos folk såg man ju hur fräscht dom hade det och många betalade halva priset. Så jag skulle hellre ta en billigare och fräschare lägenhet istället för en dyrare och sunkigare.

Men alba har sina fördelar med läget och många säsongare. Beror ju lite på hur man prioriterar smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook