Transceiver, köpa här eller köpa där?

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 9 år sedan

Planen är ju att göra säsong och då kan man ju både behöva bli hittad och hitta folk under snön. En transceiver måste således inhandlas. Det kommer antagligen att bära av till Österrike och frågan är då, är prylarna billigare där nere eller är priset detsamma? Det finns väl egentligen bara saker som talar för att handla där nere då man får klämma på prylarna och kanske till och med gå ut och testa lite. Men frågan var alltså hur priserna ser ut om någon har koll på det? Ligger dom lägre, ungefär lika eller högre än dom svenska priserna?

Svar

felixsjostedt
53 inlägg
felixsjostedt 53 inlägg 9 år sedan

Undrar det samma! Tänkte köpa mammut pulse från skistore.se men dom har slut så funderar på att köpa på plats.

www.CABALLEROS.se Citera
joakimh
107 inlägg
joakimh 107 inlägg 9 år sedan

ingen aning med priserna i i österrike men de var billigare i kanada ifall. en sak som talar för att köpa på plats är ifall något händer så är det lätt fixat jämfört med om de ska hem till sverige..

Whistler 8-9 Chamonix 9-0! Citera
Hammarlund
121 inlägg
Hammarlund 121 inlägg 9 år sedan

Står inför samma fråga, men efter som jag inte riktigt vet hur mycket jag kommer behöva köpa här hemma innan jag far så lutar det åt att jag köper en där nere. Men det vore kul att veta vad de ligger på i pris där nere.

Vore även bra med lite tips på butiker där man kan titta på (och kanske till och med testa) lite tranceivers. Då tänker jag mig främst i St.Anton eftersom det är där jag kommer hålla till i vinter.

AAndrEE
62 inlägg
AAndrEE 62 inlägg 9 år sedan

vårat gäng Beställde spade,sond,transiver från sportconrad, där dom säljer bl.a för paketpris! vi köpte innan för att ha gott om tid att lära sig så mkt som möjligt om transivern här på hemmaplan ..

Sex Skis and Rock n Roll Mayrhofen 0910 Citera
Hammarlund
121 inlägg

AAndrEE :

vårat gäng Beställde spade,sond,transiver från sportconrad, där dom säljer bl.a för paketpris! vi köpte innan för att ha gott om tid att lära sig så mkt som möjligt om transivern här på hemmaplan ..

Det är ju en klar fördel med att köpa innan man åker

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 9 år sedan

Hammarlund :

AAndrEE :

Köper man den där nere kan man ju kanske få testa sig fram och välja den transan man tycker är mest lätt arbetad och sen utgå därifrån och fortsätta öva.

AAndrEE
62 inlägg

somebody :

Hammarlund :

AAndrEE :

Köper man den där nere kan man ju kanske få testa sig fram och välja den transan man tycker är mest lätt arbetad och sen utgå därifrån och fortsätta öva.

Inte en allt för dumm tanke! Men är sjukt nöjd med den vi valde att köpa i allafall, men iof så har vi inte gämfört med några andra..

Hammarlund
121 inlägg

AAndrEE :

somebody :

Hammarlund :

Inte en allt för dumm tanke! Men är sjukt nöjd med den vi valde att köpa i allafall, men iof så har vi inte gämfört med några andra..

Vilken köpte ni då?

AnteeL
187 inlägg
AnteeL 187 inlägg 9 år sedan

jag hade då tänkt köpa på plats, min bror och hans kompis gjorde det förra året och de är nöjda. De fick de till ett bra pris, extra bra eftersom de köpte skidor samtidigt.

AAndrEE
62 inlägg

PIEPS DSP! Väldigt lätt använd och tydlig

Hammarlund
121 inlägg

Okej, ja jag har hört mycket bra om den modellen. Vad fick du ge för den? Köpte du hela paketet med sond och spade med?

hpulver
9 inlägg
hpulver 9 inlägg 9 år sedan

AAndrEE :

Kan bar hålla med AAndrEE och rekommendera att beställa paket med transciever, spade och sond ifrån sportconrad. Dessutom är ju den en av de tre prylarna meningslös om man saknar de andra två i ett skarpt läge.

hfrilla Citera
Blide
804 inlägg
Blide 804 inlägg 9 år sedan

Köpte min Pulse på Naturkoompaniet innan jag drog ner till Cham för 3 år sen, förlorade väl ungefär 1000 spänn på det... Tappade bort kvittot men var inga problem att lämna in den för service ändå, har iof tagit flera månader för ingen verkar ha koll på Mammuth argenturen i Sverige, men det är en annan sak.
Om man skall kitta upp ordentligt och köpa lavin utr, pjäxor och skidor så skulle jag absolut göra det på prten jag skall till. Har en gång fått 10% på ett par pjäxor bara för att min polare köpte skidor... Bara att deala på! Köper du dessutom allt på samma ställe, gärna en lite mindre butik, så ökar också chansen att du får shyssta priser på service osv när saker pajar.

pljung
16 inlägg
pljung 16 inlägg 9 år sedan

Var i St Anton förra säsongen, priset mkt bättre där nere, för någon hundra lapp mer än vad jag betalade för bara min tranceiver här hemma skulle jag fått tranceiver, ryggsäck, sond och spdae. Finns iaf i anton många bra erbjudanden. Behöver man inte en ryggsäck eller någonting annat så går det att fixa bra priser ändå. Kolla med Jennewein när du kommer ner bara.

Hammarlund
121 inlägg

pljung :

Var i St Anton förra säsongen, priset mkt bättre där nere, för någon hundra lapp mer än vad jag betalade för bara min tranceiver här hemma skulle jag fått tranceiver, ryggsäck, sond och spdae. Finns iaf i anton många bra erbjudanden. Behöver man inte en ryggsäck eller någonting annat så går det att fixa bra priser ändå. Kolla med Jennewein när du kommer ner bara.

Okej det ska jag, jag behöver allt utom just rygga då jag just köpt en ny Black Diamond Bandit. Men Jannewein sa du?

pljung
16 inlägg
pljung 16 inlägg 9 år sedan

Yup, går inte att missa dem där nere. Gå till den stora, den ligger precis vid hållplatsen

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 9 år sedan

Sen är det ju lättare att hämta ut en ny om du befinner dig på plats och måste reklamera...

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Josslo
743 inlägg
Josslo 743 inlägg 9 år sedan

tänk bara på att öva med dom väl innan ni ger er ut utanför pisten. har man en tranciever men inte vet hur den fungerar så är den helt värdelös. ni kommer inse att en tranciever inte alls är så lätt att använda som man tror...

Teddan
61 inlägg
Teddan 61 inlägg 9 år sedan

Ngn som har en aning om hur priserna är i Frankrike/Chamonix?

hejdå Citera
KimGsson
145 inlägg
KimGsson 145 inlägg 9 år sedan

Josslo :

tänk bara på att öva med dom väl innan ni ger er ut utanför pisten. har man en tranciever men inte vet hur den fungerar så är den helt värdelös. ni kommer inse att en tranciever inte alls är så lätt att använda som man tror...

Därför kan det ju vara bra att köpa den hemma så att man hinner träna

Kazle
121 inlägg
Kazle 121 inlägg 9 år sedan

Nackdelen med att köpa hemma är att du måste släpa med dig allt ner. Min plan är att fixa på plats av just den anledningen, kommer att bli mycket packning i vilket fall. Kolla i affärerna på plats och jämföra med priserna hos sportconrad.
Dessutom va frakten 5€ mindre om man skickar till Österrike jämfört med Sverige tongue

Bättre hemska slut än hemskheter utan slut. Citera
victorvictor
259 inlägg
victorvictor 259 inlägg 9 år sedan

Teddan :

Ngn som har en aning om hur priserna är i Frankrike/Chamonix?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook