Är Black Diamonds knäskydd för tunna?

PocaPuder
71 inlägg
PocaPuder 71 inlägg 9 år sedan

Som ni nog förstår undrar jag hur hårda stötar black diamonds knäskydd klarar av.
De har fått mycket bra recensioner men ser lite klena ut.

Jag åker snowboard och vill inte krossa någon mer knäskål...

Poca Puder Citera

Svar

Doude
7 inlägg
Doude 7 inlägg 9 år sedan

har fått för mig att knäskydden är mer för telemark och ska ta bort de värsta smällarna när man går för lågt. tror inte att dom är riktiga knäskydd som skyddar knäskålen... knäskydd som verkligen gör det är sånna som skateare använder i vert och pipe men dom är sjukt stora, i desse finns en special ring som knäskålen liksom ligger i.

live the dream Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 9 år sedan

Köp knäskydd som är anpassat till volleyboll, de är mjuka och elastiska. De hjälpte mig en hel del när jag började åka (Jag brukade ramla med knäna före)

Hey man! peace man! Citera
PocaPuder
71 inlägg

SverigeTomten :

Köp knäskydd som är anpassat till volleyboll, de är mjuka och elastiska. De hjälpte mig en hel del när jag började åka (Jag brukade ramla med knäna före)

Är inte de ännu klenare? Hjälper de verkligen om du flyger in en sten i hög fart?

Poca Puder Citera
marreboii
400 inlägg
marreboii 400 inlägg 9 år sedan

nej

seriöst ja ljuger inte!! Citera
PocaPuder
71 inlägg

Ok, nån som har tips på några som håller för riktigt hårda stötar samtidigt som de får plats under byxorna?

Poca Puder Citera
rabbit
782 inlägg
rabbit 782 inlägg 9 år sedan

PocaPuder :

Hjälper de verkligen om du flyger in en sten i hög fart?

Hur stor stenen är och vad som menas med "hög fart" är ju avgörande. Ingenting, inte ens Asterisk skydd, skyddar mot värsta tänkbara krascher och de BD skydden räcker "i de flesta fall"...

Inom motocross och DH-mtb finns många knäskydd att välja mellan. En hel del varianter är mjuka både inåt, skönt mot huden, och utåt, sliter inte sönder byxorna, men har ändå en hårdplast kåpa runt knäskålen.
Googla "661 Kyle Strait" så hittar du ett bra exempel på modellen jag beskriver anpassad för mtb. EVS är ett motocross märke som gör liknande.

-snö
/r

Equal rights and Justice. Citera
PocaPuder
71 inlägg

Tack för tipsen, hittade ett par Fly motocrossknäskydd som jag köpte.

Poca Puder Citera
NiklasLundberg
114 inlägg
NiklasLundberg 114 inlägg 5 år sedan

Jag kör alltid med TSG force III (3)
Storlek Large för normalvuxna
Storlek XLarge för bitiga män med massa muskler.

Dessa har en hård yta över hela knät så du slipper känna hur berg känns.

nicke nerför Citera
Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 5 år sedan

Senaste inlägget från över 4 år sedan, tror inte ämnet är så väldigt aktuellt längre wink

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 5 år sedan

Vattendroppe :

Senaste inlägget från över 4 år sedan, tror inte ämnet är så väldigt aktuellt längre wink

Jepp, och om det inte vore så att användaren har varit här sen 2003 så hade jag gissat stenhårt på reklam då han återupplivar trådar till höger och vänster med samma säljsnack.

Vattendroppe
3049 inlägg

Utter :

Jepp, och om det inte vore så att användaren har varit här sen 2003 så hade jag gissat stenhårt på reklam då han återupplivar trådar till höger och vänster med samma säljsnack.

Gör han? En sökning tycker jag snarare visar att hans senaste inlägg, bortsett från detta, är från drygt 3 år sedan, och då hade de inte heller något med knäskydd att göra tongue

Kiliam
354 inlägg
Kiliam 354 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Kiliam (5 år sedan)

Vattendroppe :

Utter :

Gör han? En sökning tycker jag snarare visar att hans senaste inlägg, bortsett från detta, är från drygt 3 år sedan, och då hade de inte heller något med knäskydd att göra tongue

Tråd 1

Tråd 2

Tråd 3

Tråd 4

Den 5e skriver vi i.

Vattendroppe
3049 inlägg

Hmm... Mycket märkligt!

https://www.freeride.se/forum/search.ph … =338814475

Det verkar som att det är något vajsing med någon funktion på freeride!

Vattendroppe
3049 inlägg

Baha! Jag har rett ut problemet. Jag har blockerat jibbforat, och longboardforat också vad det verkar, därför ser jag inte några av de trådarna han har petat in där. Märkligt dock att de också filtreras bort när jag gör en sökning på alla inlägg hos en specifik användare!

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 5 år sedan

Han har även kommenterat på blogginlägg..

Fred-o
246 inlägg
Fred-o 246 inlägg 5 år sedan

BD skyddar tillräckligt mot osynliga sharkfins, men om du åker rakt in i en större sten behöver du nog mer än ett par knäskydd.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook