Länkade produkter
Salomon Kaos
9 recensioner, betyg 4,3
Salomon KREATION
7 recensioner, betyg 4,3
Salomon SHOGUN
4 recensioner, betyg 4,3

Kaos vs Kreation vs Shogun?

Renqvist
53 inlägg
Renqvist 53 inlägg 9 år sedan

Hej!

Vilken av dessa tre par pjäxor ska jag köpa?
Kör enbart park och vill få så lite ont som möjligt i skenben och fötter.

Tack för all hjälp!

Mvh, Rickard

Svar

Psandersjoo
1023 inlägg
Psandersjoo 1023 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad phhille026 (9 år sedan)

du måste testa själv och bestämma, vi här på freeride kan inte sitta och säga vilka pjäxor du ska köpa, köp de som du trivs bäst med och tycker är skönast. Själv har jag Kreation och tycker dom e sköna, men det behöver inte betyda att du tycker det.

alla 3 pjäxor är bra pjäxor, det är klart. Så vad du än köper så får du inget skräp.

WWW.TREAPMEDIA.SE Citera
eff
560 inlägg
eff 560 inlägg 9 år sedan

brorsan köpte shogun och de satt på riktigt bra, rätt styva och så men går förmodligen lika bra att köra park med.

Unfresh
31 inlägg
Unfresh 31 inlägg 9 år sedan

kaos!

Renqvist
53 inlägg

Jag tycker Kaos kändes riktigt bra... Så blir dom nog..
Men ni som har haft skenbensproblem men fått bort det ytack vare pjäxorna vad har ni för några?

Psandersjoo
1023 inlägg
Psandersjoo 1023 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad phhille026 (9 år sedan)

jag köpte spk kreation när ja hade ont, då gick det över:D

WWW.TREAPMEDIA.SE Citera
Jkvarnstrom
234 inlägg
Jkvarnstrom 234 inlägg 9 år sedan

phhille026 :

jag köpte spk kreation när ja hade ont, då gick det över:D

samma här big_smile

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 9 år sedan

Har du fötter som passar Salomon?
Hur mycket väger du?
Vill du ha en så mjuk pjäxa som möjligt, eller vill du ha lite extra styvhet för de lite större hoppen?

Om du på första frågan svarat nej eller inte vet, gå till en riktig skidbutik och prova andra alternativ.

Om du däremot har fötter som passar för Salomon skulle jag inte rekommendera Shogun om du bara skall köra park. den är gjord för mer allroundåkning än parkåkning med en mer framåtlutad åkställning och en mycket tajtare passform. Så välj inte Shogun.

Mellan Kaos och Kreation röstar jag helt klart för Kaos, om du väger mer än 50-60kg. Kaos har lite hårdare flex än Kreation, dock är Kaos fortfarande en ganska mjukt flexande pjäxa. Skillnaden i övrigt mellan de två är att Kaos har en mycket bättre innersko som du formas efter dina fötter, samt att den har lite mer schyssta features för en bekvämare tillvaro i parken (dämpning i den bakre spoilern t.ex.)

Frågan borde snarare vara om du skall köpa Kaos eller Pro Model, för Pro Model är riktigt skön, den har ännu bättre innersko och en grymt skön dämpning i hälen.

Och anledningen till att många slipper ont benhinnorna och liknande när de byter till SPK och andra parkpjäxor är att de tidigare haft rena budgetpjäxor som varit på tok för stora med en passform som är skit... En bra pjäxa som passar på foten får du inte ont på smalbenen av, även om det inte är en jibbpjäxa...

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Renqvist
53 inlägg

Carled :

Hur mycket väger du?
Vill du ha en så mjuk pjäxa som möjligt, eller vill du ha lite extra styvhet för de lite större hoppen?

Om du på första frågan svarat nej eller inte vet, gå till en riktig skidbutik och prova andra alternativ.

Om du däremot har fötter som passar för Salomon skulle jag inte rekommendera Shogun om du bara skall köra park. den är gjord för mer allroundåkning än parkåkning med en mer framåtlutad åkställning och en mycket tajtare passform. Så välj inte Shogun.

Mellan Kaos och Kreation röstar jag helt klart för Kaos, om du väger mer än 50-60kg. Kaos har lite hårdare flex än Kreation, dock är Kaos fortfarande en ganska mjukt flexande pjäxa. Skillnaden i övrigt mellan de två är att Kaos har en mycket bättre innersko som du formas efter dina fötter, samt att den har lite mer schyssta features för en bekvämare tillvaro i parken (dämpning i den bakre spoilern t.ex.)

Frågan borde snarare vara om du skall köpa Kaos eller Pro Model, för Pro Model är riktigt skön, den har ännu bättre innersko och en grymt skön dämpning i hälen.

Och anledningen till att många slipper ont benhinnorna och liknande när de byter till SPK och andra parkpjäxor är att de tidigare haft rena budgetpjäxor som varit på tok för stora med en passform som är skit... En bra pjäxa som passar på foten får du inte ont på smalbenen av, även om det inte är en jibbpjäxa...

Man får tacka så mycket för alla tips...
Men då ska jag alltså kortfattat:

- Gå till typ Alpingaraget eller Länna sport och kolla om mina fötter passar i salomon dojan.

- Satsa på Kaos/pro model...

- Skon ska sitta bra... Vet du någon som är duktig på det där som kan hjälpa mig med vilka pjäxor jag behöver?

Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 9 år sedan

undentified :

Carled :

Hur mycket väger du?

Man får tacka så mycket för alla tips...
Men då ska jag alltså kortfattat:

- Gå till typ Alpingaraget eller Länna sport och kolla om mina fötter passar i salomon dojan.

- Satsa på Kaos/pro model...

- Skon ska sitta bra... Vet du någon som är duktig på det där som kan hjälpa mig med vilka pjäxor jag behöver?

om du går till garaget eller Länna Sport så hjälper dom dig där.

snowblades Citera
CHjohn
102 inlägg
CHjohn 102 inlägg 9 år sedan

har kreation och är jättenöjd med dom smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook