Länkade produkter
Dynastar Contact Cross
1 recensioner, betyg 4
Dynastar LEGEND BIG DUMP
1 recensioner, betyg 5
Dynastar Legend Pro Rider
17 recensioner, betyg 4,6
Extrem BIG PEN
7 recensioner, betyg 4,4
Extrem Patriot
6 recensioner, betyg 4,3
Icelantic Shaman
4 recensioner, betyg 4,5
K2 SideStash
11 recensioner, betyg 4,4
Kästle FX 84 - Freeski Mountaineering
Kästle MX 108 - The Radical
Kästle MX 88 - The Freerider
2 recensioner, betyg 5
Kästle MX 98 - The Powder Expert

Fyra försäsongshelger i ord - skidtest 2010

MnO
2225 inlägg
MnO 2225 inlägg 8 år sedan

airman :

Ush och fy vad skidsugen man är nu, fick lov att läsa detta underbara test igen och bara drömmer mig bort tills sista helgen i november när man får åka upp till Tandådalen för årets första skidtestarhelg igen... Suck...
Hoppas nu bara Salomon tar sitt förnuft till fånga och tar med årets mest intressanta skida, El Dictator. Men det är väl i vanlig ordning inget att hoppas på hos skidtestar helgernas mest inkompetenta tält.

Sannolikheten för att vi ska få testa ett par Dictators i november är nog i det närmaste obefintlig dessvärre... men man kan ju hoppas att är lite vaknare i år än vad dom har varit dom senaste 6-7 åren. Även Rocker2 hade varit intressant att testa. Den är som jag har förstått det klart mer åt det lekfulla hållet, och är det något som Salomon kan så är det att bygga spänstiga och roliga skidor. Jag tror på ca 1% chans till Dictator på skidtestet, och 0,01% för Rocker2.

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

MnO :

airman :

Ush och fy vad skidsugen man är nu, fick lov att läsa detta underbara test igen och bara drömmer mig bort tills sista helgen i november när man får åka upp till Tandådalen för årets första skidtestarhelg igen... Suck...
Hoppas nu bara Salomon tar sitt förnuft till fånga och tar med årets mest intressanta skida, El Dictator. Men det är väl i vanlig ordning inget att hoppas på hos skidtestar helgernas mest inkompetenta tält.

Sannolikheten för att vi ska få testa ett par Dictators i november är nog i det närmaste obefintlig dessvärre... men man kan ju hoppas att är lite vaknare i år än vad dom har varit dom senaste 6-7 åren. Även Rocker2 hade varit intressant att testa. Den är som jag har förstått det klart mer åt det lekfulla hållet, och är det något som Salomon kan så är det att bygga spänstiga och roliga skidor. Jag tror på ca 1% chans till Dictator på skidtestet, och 0,01% för Rocker2.

Ær det konfirmerat att rocker 2 kommer att bli en verklighet redan i vinter?

Generiskt citat som alla gillar! Citera
MnO
2225 inlägg

PNyberg :

Ær det konfirmerat att rocker 2 kommer att bli en verklighet redan i vinter?

Nja, inte vad jag vet, men iom att det kördes protos bland teamåkarna i mitten på förra vintern så borde det innebära ett late-släpp om Salomon följer sin normala tidsgång. Det står någonstans på Teton att det förväntas ett begränsat antal i en förserie sent i oktober eller något sådant, men det vet man ju aldrig om det är någon substans i.

airman
151 inlägg
airman 151 inlägg 8 år sedan

VA!? En Rocker 2? Bah, Det har jag missat helt! Tyckte mig se en annan "rocker profil" på rockern på en bild någonstans men trodde mest det va en synvilla. men det är alltså så att en ny är på G?
Vet att innan jag drog hem från Canada i våras såg jag en kille som åkte på ett par Czar som hade samma grafik som den som kommer nu till i år. Och den hade lika mycket rocker bak som fram. Är det någon som hört något mer om något sådant?

Its al about rocker skiis... Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

airman :

VA!? En Rocker 2? Bah, Det har jag missat helt! Tyckte mig se en annan "rocker profil" på rockern på en bild någonstans men trodde mest det va en synvilla. men det är alltså så att en ny är på G?
Vet att innan jag drog hem från Canada i våras såg jag en kille som åkte på ett par Czar som hade samma grafik som den som kommer nu till i år. Och den hade lika mycket rocker bak som fram. Är det någon som hört något mer om något sådant?

Det är ngt exakt sånt som den nya Rocker 2an kommer att vara smile

Generiskt citat som alla gillar! Citera
IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan

Något nytt på gång, 2010/11?

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
MnO
2225 inlägg

IngemarH79 :

Något nytt på gång, 2010/11?

Ja. Jag är precis i färd med att färdigställa årets test. Det kommer inom någon dag skulle jag tro. Tanken var att jag skulle ha varit klar redan förra helgen, men det har lagt iväg rejält i längd och det har tagit tid att bli klar.

Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 8 år sedan

@MnO
Efter att ha lusläst Åka Skidors och Skis utrustningsnummer väntar jag på den verkligt tunga och genomarbetade testen, testernas test, The test!

:-) / MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
Vannish
399 inlägg
Vannish 399 inlägg 8 år sedan

Mountain_Man :

@MnO
Efter att ha lusläst Åka Skidors och Skis utrustningsnummer väntar jag på den verkligt tunga och genomarbetade testen, testernas test, The test!

:-) / MM

What he said!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook