Armada JJ

erikalnervik
10 inlägg
erikalnervik 10 inlägg 9 år sedan

Någon som vet hur Armada JJ funderar som telisskida, både för pist och turer?

Svar

roam
2 inlägg
roam 2 inlägg 9 år sedan

Jag vet snart... Har precis köpt ett par o tror stenhårt på konceptet.. har ännu inte bestämt mig för bindning, 7tm med tanke på att jag kommer köra väldigt aggresivt o börja droppa större grejer o vill ha kvar knäna, eller en hammerhead just för att veta att skiten pallar med o håller... Nån som har nån ide kanske?

Men återkommer så fort jag har fått något på plats o har fått en uppfattning!

/Peace!

erikalnervik
10 inlägg
erikalnervik 10 inlägg 8 år sedan

Någon som provat Armada JJ som telemarksskida?

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Lee-nus (8 år sedan)

går det inte lika bra att ställa frågan i nån av de 2000 trådar om jj som redan finns...?
snacka med jet på freeride här annars, han har väl ansvar för armada i sverige, han kanske vet nån som har testat.

jet
679 inlägg
jet 679 inlägg 8 år sedan

Jag jobbar inte längre med Armada. Slutade med det för snart 1,5 år sedan. :-)
Däremot så brukar jag kunna svara på de flesta frågorna om det.

Angående JJ + telemark så tror jag min bror kan besvara den frågan bättre då han kört med sina i allt från Tärnaby till Iran. Ska be honom gå in och skriva en kommentar.

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 8 år sedan

jet :

Angående JJ + telemark så tror jag min bror kan besvara den frågan bättre då han kört med sina i allt från Tärnaby till Iran. Ska be honom gå in och skriva en kommentar.

så pass! då ska jag sluta sprida lögner! smile

jet
679 inlägg
jet 679 inlägg 8 år sedan

Lee-nus :

jet :

så pass! då ska jag sluta sprida lögner! smile

Haha, ingen fara. :-)

somebody
958 inlägg
somebody 958 inlägg 8 år sedan

Har du inte möjlighet att testa den själv eller hittar någon som åker telemark på dom så fråga någon som åker med fast häl. Inte direkt en fantastisk skillnad på hur skidan upplevs skulle jag säga. Möjligtvis om du kör med läderpjuck och tåbindning men har du en modern setup med styva pjäxor och hyfsat styv bindning (inte ntn dock) så äre ju samma skit nästan. Förutom att man knäböjer och får mycket mer brudar med fetlagg och telisbindning, därför åker man telemark.

gunnar89
7 inlägg
gunnar89 7 inlägg 8 år sedan

Jag åker telis sedan 15 år och vill uppdatera med twintip som jag hoppas funkar både i pist o offpist. Har ni några tips på vad jag ska köpa? Har även småbarn så om dom funkar i barnbacken samt juniorparken är det ett plus!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook