Länkade produkter
Full Tilt Booter
6 recensioner, betyg 4,7
Salomon Kaos
9 recensioner, betyg 4,3

Full Tilt Booter VS Salomon Spk Kaos

BusigaBosse
134 inlägg
BusigaBosse 134 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad EmilBoye (9 år sedan)

Som sagt...

Vilken pjäxa är skönast?
Mest prisvärd?
Har ni åkt bå båda och kan jämföra?

Svar

eHogstrom
1836 inlägg
eHogstrom 1836 inlägg 9 år sedan

Gå till en affär och testa båda. Pjäxor spelar helt efter din fot.
Bootern kanske är bra på mina fötter men värdelösa på dina och tvärtom.
Jag är väldigt nöjd med Bootern iaf men som sagt, det är irrelevant!

I ride fat twins. LÅ LÅ LÅ Citera
BusigaBosse
134 inlägg
BusigaBosse 134 inlägg 9 år sedan

Det har du rätt i! Men jag undrar ändå om någon har åkt på båda och kan jämföra, för det är ju skillnad om man prövar dom i affären än om man prövar dom i backen

Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 9 år sedan

Köp full tilt booter och klaga inte på att du kommer ha ont i foten när du åker i backen..

Fråga någon kunnig i en bra butik.

Rogby
305 inlägg
Rogby 305 inlägg 9 år sedan

åkte mina spk för första gången idag, jättesköna, lagom flex och skön dämpning!
dock så satt dem som fan i hälen så att blodtillförseln stanna hahahaa

jSegerstrom
399 inlägg
jSegerstrom 399 inlägg 9 år sedan

booter för smala fötter, spk för breda

glindstrom_flerkz
420 inlägg
glindstrom_flerkz 420 inlägg 9 år sedan

full tilt helt klart kan vara dom skönaste pjäxorna som gjorts....

fikonkross.tk Citera
Lima-ko
1605 inlägg
Lima-ko 1605 inlägg 9 år sedan

EmilBoye :

Det har du rätt i! Men jag undrar ändå om någon har åkt på båda och kan jämföra, för det är ju skillnad om man prövar dom i affären än om man prövar dom i backen

Sant, men det är också väldigt stor skillnad på din och min fot, eller någon annan i den här tråden för den delen.
Tror det har sagts ett antal gånger men gå till en riktigt bra skidbutik så får du professionell hjälp. Bor du i Sthlm är det Alpingaraget eller Alpint som gäller.

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Mina full tilt booter11/12 är skitsköna och snygga! Rekomrnderas starkt
(Oj lite tread bump)

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
FF
2068 inlägg
FF 2068 inlägg 7 år sedan

Köp dom som har snyggast färg och passar bäst med resten av dina prylar. Det är helt klart det viktigaste tycker jag!

Lima-ko
1605 inlägg
Lima-ko 1605 inlägg 7 år sedan

FF :

Köp dom som har snyggast färg och passar bäst med resten av dina prylar. Det är helt klart det viktigaste tycker jag!

Viktigast är nog att de matchar ens kalsonger/trosor.

JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 7 år sedan

Lima-ko :

FF :

Viktigast är nog att de matchar ens kalsonger/trosor.

Ni är ju tröga, det viktigaste är vem som är sponsrad som åker på dem för då blir de ju coola hur fula de än är...

kunskap är så tråkigt ospontant Citera
Westman91
30 inlägg
Westman91 30 inlägg 7 år sedan

Jag har ett par Spk Pro från i år o dom är helt underbara! Så skulle gissa på att Kaos också är riktigt go smile

The_Snarf
0 inlägg

Full tilt löser allt. Tom wallnuts och HH åker på dom.

Lima-ko
1605 inlägg

JL76 :

Ni är ju tröga, det viktigaste är vem som är sponsrad som åker på dem för då blir de ju coola hur fula de än är...

Just ja, my bad, och den sponsrade åkare som ser mest ut som en clown (t.ex. långa fula t-shirts, uppknäppt jacka som flänger och far, fiskarhatt och gogglar under hjälmen) är väl coolast va?

The_Snarf
0 inlägg

Lima-ko :

JL76 :

Just ja, my bad, och den sponsrade åkare som ser mest ut som en clown (t.ex. långa fula t-shirts, uppknäppt jacka som flänger och far, fiskarhatt och gogglar under hjälmen) är väl coolast va?

Hur funkar det att ha fiskehatt och goggles under hjälmen?

Lima-ko
1605 inlägg

Förmodligen riktigt dåligt, och hjälmens skyddande förmåga försämras nog avsevärt, men det är väl det som är själva tanken med att ha mössa och gogglar under hjälmen right?

The_Snarf
0 inlägg

Lima-ko :

Förmodligen riktigt dåligt, och hjälmens skyddande förmåga försämras nog avsevärt, men det är väl det som är själva tanken med att ha mössa och gogglar under hjälmen right?

Det är för att det ser koolt ut.

Lima-ko
1605 inlägg

Jaha, jag som trodde det var en vidareutvecklingen av snowboardåkarnas protester när det infördes hjälmtvång på FIS-touren i halfpipe och många demonstrativt satte på sig en rosa Jofahjälm ovanpå deras mössa och gogglar längst uppe på hjässan, de såg ungefär lika retarderade ut som dagens bibbelibopjibbers.

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 7 år sedan

Lima-ko drog det kortaste strået, hejdå! Tönt

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera
JL76
1160 inlägg

Kebabmannen :

Lima-ko :

Du skulle ju sluta trolla, det är är ju inte sant alltså trollar du eller menar du på allvar att du tycker det är coolt att se efterbliven ut?

The_Snarf
0 inlägg

JL76 :

Kebabmannen :

Lima-ko :

Du skulle ju sluta trolla, det är är ju inte sant alltså trollar du eller menar du på allvar att du tycker det är coolt att se efterbliven ut?

Seriöst nu.
Jag tycker (Personligen) att det är snyggare att ha goggles Innanför hjälmen.
Alla har en personlig åsikt, TS kanske tycker det är fult och någon annan tycker att det är snyggt
Det viktigaste är väl att ha kul på berget medsina goggels innanför eller utanpå hjälmen!

JL76
1160 inlägg

Kebabmannen :

JL76 :

Kebabmannen :

Seriöst nu.
Jag tycker (Personligen) att det är snyggare att ha goggles Innanför hjälmen.
Alla har en personlig åsikt, TS kanske tycker det är fult och någon annan tycker att det är snyggt
Det viktigaste är väl att ha kul på berget medsina goggels innanför eller utanpå hjälmen!

goggles är en sak men mössa är nåt annat, ifall man har mössa innanför så spelar det ingen roll om det är snyggt eller ej det är korkat, alltså ser det korkat ut. Att folk sen har goggles under är väl för att idioter (och småungar, typ 5-10 åringar) började ha mössa under hjälmen och då satte de goggles under också.
Sen är det oftast meningslöst att diskutera folks "personliga" smak eftersom den oftast är låååångt ifrån personlig utan färgad av kompisar, familj, idoler, trender, Steve Jobs osv...

Lima-ko
1605 inlägg

Tack JL76, jag kunde inte sagt det bättre själv.

Sveda
905 inlägg
Sveda 905 inlägg 7 år sedan

Nu ser jag inte om Lima-ko har svarat mig eftersom om att jag har blockat honom, men jag vill påstå att brillorna under hjälmen startade i OS i Nagano.

Det såg jättebra ut innan du ramlade Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook