Kittelfjäll!

djcarl
25 inlägg
djcarl 25 inlägg 9 år sedan

Är det värt att åka till kittelfjäll med en park skida?
Hört att det inte är mycket till park där uppe, utan mest ofpist!
Peace!

jibberr Citera

Svar

kleverboi
86 inlägg
kleverboi 86 inlägg 9 år sedan

Funkar nog bra, rätt många jibbers sista åren som utnyttjar de naturliga förutsättningarna. Det är ju sällan skidan som sätter begränsningarna eller? wink

Mina åsikter är inte alltid samma som dina... Citera
lleberger
77 inlägg
lleberger 77 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad lleberger (8 år sedan)

Nej nån park finns inte i Kittelfjäll, iaf inte dom år jag har varit där (senast i våras), vet inte ens om jag har sett ett hopp stort nog att det har byggts med pistmaskin.. Kanske nån kulle i barnbacken men inte mer än så.

Och jag vet inte riktigt om det är typ 2-3-4 nerfarter som är pistade och resten är ja, opistat.. In i skogen, ner i ravner, osv.
Men dom 2 liftarna ger enorm räckvidd över fjället och det finns mängder av alternativa vägar ner.

Så det ska man ju ha klart för sig, men det är fantastiskt fint och grym skidåkning i kittelfjäll!

Edit: Hahaha trådarkeologi ^^

s-eriksson
151 inlägg
s-eriksson 151 inlägg 8 år sedan

dom hade ett försök t hopp i våras som inte va speciellt lyckad, dock finns det sjukt mycket andra saker att göra med "parkskida" där uppe

Ride the skis not the trees! Citera
mgard
53 inlägg
mgard 53 inlägg 8 år sedan

jag har varit där de tre senaste åren med först ett par K2 Fujative och sen ett par k2 Kung Fujas och den har funkat hel fint men någon park har de inte haft, men har sett några som har byggt offpist hopp på fjällen smile

The_teo
1134 inlägg
The_teo 1134 inlägg 8 år sedan

Åk dit, du kommer ha kul vilket som.

www.epicplanks.com Citera
Henk021
305 inlägg
Henk021 305 inlägg 8 år sedan

Inga problem c
Kör bara;) första gången jag var där åkte jag på ett par twintips och de funkade prima:D

superD
79 inlägg
superD 79 inlägg 8 år sedan

hela kittelfjäll är ju en stor härlig lek-park, det är omöjligt att ha tråkigt där...

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook