Länkade produkter
DPS Wailer 112RP Hybrid
5 recensioner, betyg 4,2
DPS Wailer 112RP Pure
5 recensioner, betyg 4,8
DPS Wailer 112RP-W Hybrid
DPS Wailer 112RP-W Pure

Dps 112!

LawndartGustav
1096 inlägg
LawndartGustav 1096 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad LawndartGustav (8 år sedan)

völkl skriver ju i sin katalog för 2012 års skidor att de gjort tipen hårdare när de gjort rockern större.

borde inte det vara något andra borde anamma?
själv föredrar jag hårdare tip med rocker framför mjukare tip med mindre rocker smile

Åk mer jobba mindre! Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

LawndartGustav :

völkl skriver ju i sin katalog för 2012 års skidor att de gjort tipen hårdare när de gjort rockern större.

borde inte det vara något andra borde anamma?
själv föredrar jag hårdare tip med rocker framför mjukare tip med mindre rocker smile

Fast det är väl på bland annat gotaman som hade en otroligt låg nosprofil?

Generiskt citat som alla gillar! Citera
LawndartGustav
1096 inlägg
LawndartGustav 1096 inlägg 8 år sedan

menar du låg eller lång? tror nämligen att den egentligen är lika hög som en nog på en ren offpistskida med rocker, har för mig jag har läst något om höjden och att den skulle vara 6-7cm vilket väl är ganska normalt.

skillnaden på gotaman är väl att man skippat den där rundade uppstickande saken längst fram på skidan (som på vanliga skidor kallasa nos) vilket innebär att rockern är ganska hög ändå... .

Åk mer jobba mindre! Citera
aelgen
176 inlägg
aelgen 176 inlägg 8 år sedan

Efter en halv säsong och ordentlig ökning i muskelmassa i benen kan jag bara konstatera att Wailer 112 regerar i pisten, Såväll uppkört som isigt. I början tyckte jag den var bra men att den tappade greppet ibland osv. Men numera så håller jag koll på kanterna oftare och trycker till mer ordentligt och då jävlar! Fladdret som ni snackat om är inget större problem, kan bli lite små irriterande i kortsväng/sladdsväng men när man ligger på rena ordentliga skär så tänker man inte på det då euforin är fullständig smile

Den bromsande effekten i puder har även jag känt av litegrann när det vart riktigt djupt men det är inget som får mig att ifrågasätta hur bra skidan är. Man får bara lära sig hur den agerar och kompensera för det. Offpistskidor och pistskidor är mycket olika varandra och för att göra en skida som är ett bra mellanting måste man kompromissa en hel del. Just att den går kanon i pisten och riktigt bra i pudret (men ändå inte perfekt) gör ju att benämningen RP - Resort Pow är klockren för det är just det den här skidan är till för. "Vanliga" åkare som kör puder men inte har fördelen att släppas med helikopter på världens mest puderrika orter.

Så vill man ha en allround skida som verkligen är allround så är den skida klockren. Men det är min egen högst subjektiva bedömning smile

Pray for snow Citera
JanN
188 inlägg
JanN 188 inlägg 8 år sedan

Först av allt, tack MnO & co för de välskrivna och insiktsfullla åsikterna. Alltid intressant att läsa.

Har själv testat Hybrid 112:orna ca 2timmar i pist (2-3cm tung snö/pucklar/is/turister) och gillade dem verkligen. Tyckte inte att nosen vibrerarade särskilt mycket - åtminstone inte jämfört med mina Rossignol S7:or, vars vibrationer nästan orsakar huvudvärk.

Det känns tryggt att läsa några kritiska kommentarer om dessa skidor. Inte bara hype. Jag är hursomhelst verkligen sugen på dem pga pistegenskaperna, men behåller kanske mina S7:or för 100% puderförhållanden.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook