Länkade produkter
DPS Wailer 112RP Hybrid
5 recensioner, betyg 4,2
DPS Wailer 112RP Pure
5 recensioner, betyg 4,8
DPS Wailer 112RP-W Hybrid
DPS Wailer 112RP-W Pure

Dps 112!

fiskebulle
302 inlägg
fiskebulle 302 inlägg 9 år sedan

Nu vart det ju fel här telistomas. Citera den senast uppdaterade listan istället. och knacka in dina siffror där under ditt namn och posta.

andreasbj
27 inlägg
andreasbj 27 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad andreasbj (9 år sedan)

Hade inget bättre för mig så satte in hans siffror.

Modell Längd Flex Hybrid/Pure Färg
AKvS: 112 190 2 H Blå
telistomas: 138 202 3 P
112 190 3 P
80 168 H
Rose_N: 120 ? ?
jakob_H: 112 ?
andreasbj; 112 190 2 Blå
Heinz_p: 112 190 2 P Blå babe!
Wezi: 112 ? ?
Carled: 112 190 2 P Blå
Lee-nus: 112 ? ?
Fiskebulle: 120 200 2-3 osäker P Standard
Snej 112 190 2 P Grön
JensK: 112 190

telistomas
30 inlägg
telistomas 30 inlägg 9 år sedan

fiskebulle :

Nu vart det ju fel här telistomas. Citera den senast uppdaterade listan istället. och knacka in dina siffror där under ditt namn och posta.

Sorry

RichardL
120 inlägg
RichardL 120 inlägg 9 år sedan

Jon kör DPS som sagt och tror ni allvarligt ni kan köpa billigare än pre-order via USA när det finns agentur i Sverige?
Och för övrigt så kolla vad det kosta att skicka skidor inom Sverige och lägg på det på priset.

Tror att Noljas och Jon har en del att säga till om angående groupbuy till Sverige/Europa

Eder Richard

To Ski Or Not To Ski Citera
191 inlägg
offline 191 inlägg 9 år sedan

Att skicka skidor inom Sverige kostar under 200kr med bussgods.
Vad ska Nojlas & Jon säga? Kommer de att stoppa gruppköpet för att de har agenturen?
Hittills är det väl Blidee o AKvS som gör det mesta jobbet åt DPS i Sverige wink

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 9 år sedan

Det här är ju mer en grej för att se om något kan göras, om det går att spara några slantar på frakt etc... Eller om det är några som vill ha några 200cm's 112'or. Någon agentur är det väl inte, det är väl snarare frågeplank och allmäna DPS-gurus, dvs. Nojlas kommer fortsätta vara Nojlas och så nu en extra-Nojlas som inte kommer från Skåne och som faktiskt kan åka skidor! ;-)

Sparar vi en hunka på att köra samfrakt spelar det ingen roll för mig, då kör jag hellre på Nojlas rep-code, hehe...

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Rose_N
310 inlägg
Rose_N 310 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Rose_N (9 år sedan)

Carled :

Det här är ju mer en grej för att se om något kan göras, om det går att spara några slantar på frakt etc... Eller om det är några som vill ha några 200cm's 112'or. Någon agentur är det väl inte, det är väl snarare frågeplank och allmäna DPS-gurus, dvs. Nojlas kommer fortsätta vara Nojlas och så nu en extra-Nojlas som inte kommer från Skåne och som faktiskt kan åka skidor! ;-)

Sparar vi en hunka på att köra samfrakt spelar det ingen roll för mig, då kör jag hellre på Nojlas rep-code, hehe...

+1 på den sista. Hur mkt sparar vi igentligen??

iaf
Längd 200
Flex 3
Färg: Svart

det som inte dödar dig. det härdar dig Citera
AKvS
319 inlägg
AKvS 319 inlägg 9 år sedan

Tanken är självklart inte att sno business från Nojlas eller Joonl! Som det ser ut nu är det 12 par 112/120 och totalt 14 par skidor, det är verkligen ingen enorm volym men efterfrågan i Sverige är antagligen rätt mättad om detta går igenom. Om vi på något sätt kan göra så att Nojlas/Joonl kan få sin "kick-back" på dessa skidor (genom att ange deras rep-code eller genom att vi placerar ordern genom dem) så gör det bara mig gladare.

Handlar det om att spara en hundring på frakt så är det antagligen inte värt det för någon av oss (speciellt inte för mig som får rätt mycket extrajobb med att skicka ut alla skidor i landet) men om vi kan få ned priset mer än så genom att lägga en tidig order på många skidor så borde detta kunna ge mer än så.

Hur mycket vi faktiskt sparar får vi reda på först när vi har en hyfsat komplett lista att skicka till DPS så att de kan ge oss en prisidée. Nu väntar vi bara på Wezi, Lee-nus och jakob_H.

Hade inget bättre för mig så satte in hans siffror.

AKvS: 112 190 2 P Gul
112 190 3 P
80 168 H
Rose_N: 120 200 3 Svart
andreasbj; 112 190 2 Blå
Wezi: 112 ? ?
Snej 112 190 2 P Grön

Steep n deep Citera
Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 9 år sedan

jag tkr det låter intressant, dock helt beroende på vilket pris det blir men jag är gärna med på listan som skickas för att få reda på ett pris.

112 190 2 H Gul

www.protectourwinters.org Citera
RichardL
120 inlägg

Om ni läser jons inlägg så är de ansvariga för dist. I Sverige. Med andra ord har de agenturen för DPS i Sverige så all skidköp kommer gå igenom de förmodligen.

Men enklast att kolla upp det är att skriva till DPS och fråga.

Eder Richard

Wezi
105 inlägg
Wezi 105 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Wezi (9 år sedan)

112 190 3 P
80 168 H
andreasbj; 112 190 2 Blå
Wezi: 112 190 2 P Blå
Snej 112 190 2 P Grön
Blidee 112 190 2 H Gul

Btw, för er som har/har haft lite svårt att bestämma er för att ni inte vet hur färgerna ser ut på skidan mer än det som finns på dps officiella hemsida har jag en liten länk här http://www.oskarenander.com/wp-content/ … 020887.jpg

Någon som är sugen på att byta en gul skida mot en av mina blåa? wink

AKvS
319 inlägg

Wezi :

112 190 3 P
80 168 H
andreasbj; 112 190 2 Blå
Snej 112 190 2 P Grön
Blidee 112 190 2 H Gul

Btw, för er som har/har haft lite svårt att bestämma er för att ni inte vet hur färgerna ser ut på skidan mer än det som finns på dps officiella hemsida har jag en liten länk här http://www.oskarenander.com/wp-content/ … 020887.jpg

JensK sa tidigare att han var sugen på att byta en gul mot en blå.

Steep n deep Citera
Rose_N
310 inlägg
Rose_N 310 inlägg 9 år sedan

Wezi :

112 190 3 P
80 168 H
Rose_N: 120 200 3 Standard
andreasbj; 112 190 2 Blå
Snej 112 190 2 P Grön
Blidee 112 190 2 H Gul

esagen
2 inlägg
esagen 2 inlägg 9 år sedan

RichardL :

Menar du den som är med som Europa via deras hemsida?

Finns ju ingen förutom Noljas som säljer DPS i Europa enligt Stephen.

Eder Richard

Intersport Jekta i Tromsø, Norge selger DPS. Usikker på lagerstatus nå, men de har hatt endel Lotus og Wailer i Pure-versjon. Kan være mulighet for å forhandle noen gode rabatter.

esagen Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 9 år sedan

esagen :

RichardL :

Menar du den som är med som Europa via deras hemsida?

Finns ju ingen förutom Noljas som säljer DPS i Europa enligt Stephen.

Eder Richard

Intersport Jekta i Tromsø, Norge selger DPS. Usikker på lagerstatus nå, men de har hatt endel Lotus og Wailer i Pure-versjon. Kan være mulighet for å forhandle noen gode rabatter.

o råå sport i oslo.....

Generiskt citat som alla gillar! Citera
RichardL
120 inlägg

Nu snackar vi butiker och inte reps. wink

ryktet säger DPS satsar på mer butiker till nästa år. Med samma pris som på nätet..

Eder Richard

AKvS
319 inlägg

Mail skickat till Mike Cannon med listan. Jag tog mig friheten att fylla i några frågetecken bara för att få en bättre indikation på priset.

Skall bli spännande att se var han svarar.

Steep n deep Citera
Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 9 år sedan

AKvS :

Mail skickat till Mike Cannon med listan. Jag tog mig friheten att fylla i några frågetecken bara för att få en bättre indikation på priset.

Skall bli spännande att se var han svarar.

Big ups till dig AKvS! Sitter just nu på biblio i Gränsen och det spyr ner snö (åt sidan förvisso) samt är filmjölkssikt. Hade gärna haft ett par 112RP härsmile

Utter for president! Citera
AKvS
319 inlägg

från Mike:

Looks great August excuse my ignorance with the swedish language. I"ll get back to you soon, mike
Sent via BlackBerry by AT&T.

jag missade att ändra blå till blue så han förstod det som black vilket inte finns.

Postar här så snart jag har fått svar. Totalt ligger vi på 15 par skidor för tillfället.

Steep n deep Citera
Heinz_p
999 inlägg

Snapsnap!

AKvS
319 inlägg

Nojlas :

Ok, lite uppdatering:

Snackade nyss med mike och vi bestämde att köra en groupbuy.
För att klargöra "spelreglerna" så är det betalning nu och skidor nån gång i höst som gäller.

Vad gäller färger så kommer Lotus 120 och Wailer 112RP komma i en gul/blå version. (Pure) Ni behöver inte själva mixa färger med varandra för att få denna kombination, utan det går att få skidorna i denna färgkombination direkt från fabrik. Exakt såhär kommer det se ut:
http://www.oskarenander.com/wp-content/ … 020887.jpg
(Mannen på bilden följer inte med...)

Har ni frågor, vänligen ställ dem direkt till mig på niklas@dpsskis.com

Toppen!

Vad blir det för pris?

Steep n deep Citera
JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 9 år sedan

JL76 :

Nojlas: jag tittar på bilder på den och på filmklippet som ligger på dps:s hemsida, jag kan inte förstå hur "running length" skulle kunna var 149 cm?
Toppen är lätt 30cm , antagligen 40 cm och tailen ser ut som ca 25cm.

bump!

kunskap är så tråkigt ospontant Citera
Heinz_p
999 inlägg

AKvS :

Vad blir det för pris?

Precis vad jag undrade över.

Carled
3588 inlägg

Pris hit och pris dit, jag ska ha dem ändå... Det blir nog gul och blå för mig ändå... Det ser tajt ut! Jon kanske inte följer med, men skulle man kunna få så han gör en handpåläggning eller liknande på skidorna?

Heinz_p
999 inlägg

Carled :

Pris hit och pris dit, jag ska ha dem ändå... Det blir nog gul och blå för mig ändå... Det ser tajt ut! Jon kanske inte följer med, men skulle man kunna få så han gör en handpåläggning eller liknande på skidorna?

Du har en poäng där min vän. Jag måste bara ta i beaktning hur många par jag får förbereda mig på att sälja av:)

AKvS
319 inlägg

Update:

Hi August,

How were you thinking to distribute the skis around Sweden? Reshipping? Are you able to collect the money or do I need to individually take payments from each customer?

Niklas is our dps representative in Sweden and we will work together on this.

mike

Mitt svar:

Hi Mike!

To make things as easy as possible for you, and as cheap as possible for us, I was thinking that I would re-ship everything in sweden and that I would collect money from everyone involved to pay you the total sum.

Regards

/August

Steep n deep Citera
oscarius
1352 inlägg
oscarius 1352 inlägg 9 år sedan

AKvS :

Mitt svar:

Låt Nojlas ta hand om det här istället.

Rose_N
310 inlägg

Ska man räkna med att det blir de 1200$ som på hemsidan, eller vad kan man räkna med att betala för sina Lotus 120? Skulle vara intressant att veta om man ska lägga undan eller köpa något annat.

Carled
3588 inlägg

Det blir iaf. inte dyrare... Marshal har skrivit att det där var retail price, och att pre-order-priset inte var färdigt ännu.

Men vafan... Även om det är $1200. Du betalar 3500:- nu när du lägger din preorder, och resterande 5000:- när skidorna skeppas (1 sept-15 okt). T.o.m. jag som är student kan klara av den ekonomin för den här skidan.

Fan, nu har jag börjat fundera på gröna skidor, vad ska jag göra?!?!?

...och sen röstar jag också för att Nojlas hookar upp oss och håller kontakten med Mike. Det känns som att det blir minst missförstånd och krångel då.

Rose_N
310 inlägg

Carled :

Det blir iaf. inte dyrare... Marshal har skrivit att det där var retail price, och att pre-order-priset inte var färdigt ännu.

Men vafan... Även om det är $1200. Du betalar 3500:- nu när du lägger din preorder, och resterande 5000:- när skidorna skeppas (1 sept-15 okt). T.o.m. jag som är student kan klara av den ekonomin för den här skidan.

...och sen röstar jag också för att Nojlas hookar upp oss och håller kontakten med Mike. Det känns som att det blir minst missförstånd och krångel då.

BRA! Jag trodde jag behövde lägga 1200$ på dirren. Men då signar jag upp för ett par Lotus.

Jag röstar också för Noljas, han gav ett väldigt seriöst intryck via mejlen.

Heinz_p
999 inlägg

Carled :

Gött. Samma här, min preliminära beställning är nu fastställd:)

Gröna skidor? Vi är typ de enda som kommer ha möjligheten att ha en Sweden-uppsättning - that's cool. Grönt var ballt när Seth Vicious kom för några år sedan..släpp det där nu:)

Carled
3588 inlägg

Men om man har en skida som wailer 112 som man ändå är ganska ensam om i Sverige, då vill man väl ha en unik färg, inte samma färgkombo som övriga 90% har. Lite stöldrisk-tänk också, hehe...

Heinz_p
999 inlägg

Övriga 90% som övriga 9 st:)? Du lär ju säkert springa på alla varje dag..

Gör som du vill. Jag köper samma färg som dig oavsett vilken det blir dock...

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 9 år sedan

JL76 :

JL76 :

Nojlas: jag tittar på bilder på den och på filmklippet som ligger på dps:s hemsida, jag kan inte förstå hur "running length" skulle kunna var 149 cm?

bump!

Tip Length: 270mm
Tail Length: 140mm
Running Length: 1490mm
Summa: 1900mm

Jo jag vet att det inte ser ut så av bilderna. Åkmässigt känns rockern som minst en halvmeter lång.
I pist känns det som om man har betydligt mer än 149cm i backen.

Återkommer med mer info.

www.dpsskis.com Citera
andreasbj
27 inlägg
andreasbj 27 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad andreasbj (9 år sedan)

Fan, det är helt galet va jag vill ha dessa skidor nu. Får hoppas på att de är lika grymma som de verkar!

Det är alltså du Nojlas som kommer ta hand om beställningarna? När bestäms pre-season priset? Kommer i vilket fall ha ett par sådana i pure och glida runt på nästa vinter smile

AKvS
319 inlägg

andreasbj :

Fan, det är helt galet va jag vill ha dessa skidor nu. Får hoppas på att de är lika grymma som de verkar!

Det är alltså du Nojlas som kommer ta hand om beställningarna? När bestämms pre-season priset? Kommer i vilket fall ha ett par sådana i pure och glida runt på nästa vinter smile

Yep, Noljas sköter beställningar!

Steep n deep Citera
JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 9 år sedan

Nojlas :

JL76 :

JL76 :

bump!

Jo jag vet att det inte ser ut så av bilderna. Åkmässigt känns rockern som minst en halvmeter lång.

Återkommer med mer info.

Nu känner jag mig som värsta rättshaveristen men de måtten är identiska med de som anges för lotus 120, så jag misstänker tryckfel på 112:an s mått.
http://www.dpsskis.com/ski/lotus120

kunskap är så tråkigt ospontant Citera
Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 9 år sedan

JL76 :

Nojlas :

JL76 :

bump!

Återkommer med mer info.

Nu känner jag mig som värsta rättshaveristen men de måtten är identiska med de som anges för lotus 120, så jag misstänker tryckfel på 112:an s mått.
http://www.dpsskis.com/ski/lotus120

Inget tryckfel. smile
112RP är till stora delar en "super turny" 120:a med ett j*vla riv i pisten.
Rocken må vara lika lång, men rockerprofilen är helt ny, påminner mer om 138:an.
Flexprofilen är helt ny, så det är långt ifrån en midjetrimmad 120:a vi pratar om.

www.dpsskis.com Citera
snej
789 inlägg
snej 789 inlägg 9 år sedan

@ Nojlas

Om man då vill optimera pistegenskaperna på 112an (den kommer juh att fungera bra i offpisten oavsett) kan då flex 3 vara att föredra??

Har du testat bägge flexen?

jens

Salomon/Atomic Citera
Tjabo180
121 inlägg
Tjabo180 121 inlägg 9 år sedan

Tror jag skymtade ett par gröna 112or i Stuben i förra veckan vem var det? ;o Dom såg hur som helst jävligt trevliga ut men jag får väl nöja mig med mina underbara Lotus 120 så länge. smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook