Länkade produkter
DPS Wailer 112RP Hybrid
5 recensioner, betyg 4,2
DPS Wailer 112RP Pure
5 recensioner, betyg 4,8
DPS Wailer 112RP-W Hybrid
DPS Wailer 112RP-W Pure

Dps 112!

Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 9 år sedan

Tjabo180 :

Tror jag skymtade ett par gröna 112or i Stuben i förra veckan vem var det? ;o Dom såg hur som helst jävligt trevliga ut men jag får väl nöja mig med mina underbara Lotus 120 så länge. smile

Hmm, kan det har varit dina 120:or som jag klämde på i backen i St.Anton på jullovet? Jag och 2 andra stannade dig och din kompis (på ett par hellbent) och frågade om vi fick kolla på dom. Låter det bekant? Isf så verkar det ju som att du fortfarande gillar dom, om jag inte missminner mig så hade du bara haft dom i 2-3 dagar när vi snackade.

www.protectourwinters.org Citera
jakob_H
60 inlägg
jakob_H 60 inlägg 9 år sedan

Tjabo180 :

Tror jag skymtade ett par gröna 112or i Stuben i förra veckan vem var det? ;o Dom såg hur som helst jävligt trevliga ut men jag får väl nöja mig med mina underbara Lotus 120 så länge. smile

Om de var monterade med en orange binding så kan det vart jag, dock inga 112:or utan 138:orna...

Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Blidee (9 år sedan)

fel

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 9 år sedan

Det intressanta med DPS-skidor är att man åker dem opassande ofta, just för att det är sjukt roliga skidor. Ser man en chans att ta ut Lotusarna, då gör man det... "Regn säger du, då mjuknar det nog på... Lotusarna blir perfekta!"

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Rose_N
310 inlägg
Rose_N 310 inlägg 9 år sedan

Carled :

Det intressanta med DPS-skidor är att man åker dem opassande ofta, just för att det är sjukt roliga skidor. Ser man en chans att ta ut Lotusarna, då gör man det... "Regn säger du, då mjuknar det nog på... Lotusarna blir perfekta!"

Ska mittmontera min Gotama och ha dem när det blir riktigt kasst & som parkskida.

Jag vill ha höst, snabbspola sommaren!!!!!!!!

det som inte dödar dig. det härdar dig Citera
Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Heinz_p (9 år sedan)

Carled, bestämt dig gällande färgen än?

Nojlas, hur går det med priset? Nu har jag nämligen sålt ett par skidor och frågan är om jag behöver sälja ett par till:)?

Utter for president! Citera
Blidee
788 inlägg

Jag har också sålt ett par skidor för att kunna köpa dessa. Väntar fortfarande på pris så jag vet helt säkert...

Carled
3588 inlägg

Jag säljer mina Dumonts för första betalningen, hehe... Any takers? Sjukt bra skida, mkt bra skick men visuellt sliten på ovansidan. Kan fixa fram schyssta bindningar också!

Jag står i valet och kvalet mellan blått eller grönt. Båda kommer matcha sjukt bra med nästa års orangea outfit... Vilket ju är den avgörande faktorn. Det blir nog blått. Och den blåa Sweet-hjälmen som kommer nästa år.

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 9 år sedan

Carled :

Jag står i valet och kvalet mellan blått eller grönt. Båda kommer matcha sjukt bra med nästa års orangea outfit... Vilket ju är den avgörande faktorn. Det blir nog blått. Och den blåa Sweet-hjälmen som kommer nästa år.

Jahapp, då blir det blått för mig också. Höhö. Nä, det blir nog Sverige-uppsättningen för min del.
Frågan är ju nu vilka bindningar man ska slänga på. Förhoppningsvis kostar inte nya P18 skjortan, så det blir eventuellt dom för min del. Den ska ju vara lätt o fin:)

Fan va jag är pepp på dessa skidor nu! Ingen som känner sig manad att låta dom demas i gränsen? Förslagsvis under/efter NM?

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Nojlas (9 år sedan)

Carled: Starta en modeblogg!

Heinz: Sälj allt du äger, sälj dig själv och köp 112RP. Du kommer bli en lycklig man. Ta sweden edition så kommer du bli lika ball som jag wink

www.dpsskis.com Citera
Blidee
788 inlägg

Ungefär 7000 spänn totalt då. När måste man bestämma sig för att vara med på detta och hur mycket betalas nu och hur mycket sen när de skickas?

AKvS
319 inlägg
AKvS 319 inlägg 9 år sedan

Nojlas :

Carled: Starta en modeblogg!

Heinz: Sälj allt du äger, sälj dig själv och köp 112RP. Du kommer bli en lycklig man. Ta sweden edition så kommer du bli lika ball som jag wink

Ok, här kommer faktan folk har väntat på

Ordinariepriser nästa säsong:
Pure: $1199
Hybrid: $799

Preorderpriset är egentligen 15% rabatt.
Groupbuyen får 20% rabatt.

För att veta mer: maila mig på niklas@dpsskis.com. Vi tar diskussionen över mail, inte i forumet då det inte hör till forumet.

Strålande!

Steep n deep Citera
Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 9 år sedan

Från och med nu svarar jag bara på frågor på mailen: niklas@dpsskis.com

www.dpsskis.com Citera
Carled
3588 inlägg

Vaddå... jag har en modeblogg...

Riktigt bra pris du fixat Niklas!

Dessa skidor kräver Pivot eller FKS! Och då dessa bindningar kostar typ 3200:- från S-c och över 4000:- på Garaget är det mycket passande att ta de FKS185 man har liggande i hyllan. Vällagrade och solmogna direkt ur lådan minst 3 år efter tillverkning...

AKvS
319 inlägg
AKvS 319 inlägg 9 år sedan

Carled :

Vaddå... jag har en modeblogg...

Riktigt bra pris du fixat Niklas!

Dessa skidor kräver Pivot eller FKS! Och då dessa bindningar kostar typ 3200:- från S-c och över 4000:- på Garaget är det mycket passande att ta de FKS185 man har liggande i hyllan. Vällagrade och solmogna direkt ur lådan minst 3 år efter tillverkning...

Kräver de verkligen FKS? Jag som pendlar mellan duke och diamir men egentligen luter mer och mer åt diamir. Skidorna är ju så lätta i grunden!

Steep n deep Citera
Carled
3588 inlägg

Jag kommer köra dessa till allt! Högfartscarving i pist, hoppa klippor, fulåkning, etc. så mina kommer åkas hårt... Så ja, solida bindningar tack! Det har varit helt rätt beslut att ha STH16 på mina Lotusar! Om jag hade haft 112RP till turande hade jag kört Dynafit. Duken blir onödigt tung, de är ju som sagt lätta i grunden, så då vill man fortsätta ha det lätt. Man kanske ska slänga på Dynafit på Lotusarna... Kommer jag kunna pressa in Dynafithål i myllret av typ 4 uppsättningar Salomonhål?

Heinz_p
999 inlägg

Blir P18 för min del. Hade jag haft ett par FKS:er liggandes så hade jag nog använt dom:)

Ska bli intressant att se hur den nya P18 skiljer sig från den gamla.

RichardL
120 inlägg
RichardL 120 inlägg 9 år sedan

Den nyaste P18 skiljer sig inget vad jag har sett men är dyrare n den gamla typ..

Eder Richard

To Ski Or Not To Ski Citera
Blidee
788 inlägg

Jag ska ha dukes på mina. Tycker inte att 112 hybriden är då imponerande lätta på 2,2kg. Pure versionen är ju lätt men det har jag inte råd med tyvärr.

Sen hade jag nog haft duke på dem även om de hade varit lättare också.

Wezi
105 inlägg
Wezi 105 inlägg 9 år sedan

Vill nästan sätta på mina gamla dukes på dom.. men det känns riktigt taskigt bara! Någon som vet någonting om dom nya F12? Känns lite plastvarning men dom drar ju ner vikten med nästan 800 gram vilket jag ändå måste säga är en hel del?!

Någon som har fått känna eller tom testat dom?

Hjulbult
207 inlägg
Hjulbult 207 inlägg 9 år sedan

Intressant detta, vad tillkommer på Nojlas angivna priser i form av frakt/tull??? Var i Sverige kommer skidorna landa så man vet om man har möjlighet att hämta dom på plats och därmed kan undkomma extra inrikesfrakt?

MVH
/JN

Freeride Religös Citera
Hjulbult
207 inlägg
Hjulbult 207 inlägg 9 år sedan

Så hade Nojlas precis svarat på min ena fråga. Skåne passar mig lysande bra. Men hur är det med frakt/tull på priset från USA?

/JN

Freeride Religös Citera
Heinz_p
999 inlägg

Jag har föräldrarhem i Skåne och är där åtminstone någon vända i slutet på augusti. Bor själv gör jag i Luleå. Såvida någon utmed E4:an vill ha sina skidor uppkörda för en symbolisk summa så löser vi det (finns begränsat med plats i takboxen, 5-6 par är nog min maxlimit. Först till kvarn mao).

That is om skidorna har kommit tills dess Nojlas?

Nojlas
3047 inlägg

Det tillkommer tull i vilket fall som helst.
Jag har för mig att det blir en 6-700kr ungefär - typ.

www.dpsskis.com Citera
Blidee
788 inlägg

Riktigt sjysst att dps bjuder på frakten usa-sverige! Sparar man 1200 spänn där, och så hämtar man skidorna sen när de kommer och sparar 400 där. Läste på dps hemsida att tullen var runt $60 till Sverige så det är ju inte heller så farligt.

Jag tror att jag har bestämt mig wink

liedholm
117 inlägg
liedholm 117 inlägg 9 år sedan

Istället för att chansa på vilka summor tullen ligger på så fungerar det alldeles utmärkt att gå in på tullverkets hemsida å kolla exakt hur mkt det blir. Tänk på att det inte bara är tullen som tillkommer utan även moms.

http://tullverket.se/sokordao/tjanster/ … 00173.html

Kände mig på bra humör så länkade åt er. Kan ju vara lämpligt för Nojlas att titta på tullverkets sida också. Kan ju vara bra om den som säger sig ha agenturen å ansvaret för att ta in något har lite bättre koll på hur saker fungerar wink

Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Blidee (9 år sedan)

När jag kollade på det formuläret nu så blev det totalt 5956kr inkl. Tull & moms. Det verkar ju nästan för bra för att vara sant...

Tjabo180
121 inlägg
Tjabo180 121 inlägg 9 år sedan

Blidee :

Tjabo180 :

Hmm, kan det har varit dina 120:or som jag klämde på i backen i St.Anton på jullovet? Jag och 2 andra stannade dig och din kompis (på ett par hellbent) och frågade om vi fick kolla på dom. Låter det bekant? Isf så verkar det ju som att du fortfarande gillar dom, om jag inte missminner mig så hade du bara haft dom i 2-3 dagar när vi snackade.

Ja visst fan var det mina de! Ja dom skidorna bara växer och växer ju mer man åker på dom! Hoppas du får dig ett par DPS till nästa år nu då! wink

Nojlas
3047 inlägg

Får massor med frågor på FR-mailen, så jag slänger upp den senaste faktan:

Prebook sale öppnar 29 mars.
15% rabatt på skidorna och gratis färgval på pure.
Sweden edition-färgerna (en gul/en blå skida) är tillgängligt på 112RP och lotus 120 (ej 200cm)
Prebooken är öppen 29 mars - 7 juni
$500 deposition på pure, $300 på hybrid.
Färgval och flex 3 är endast tillgängligt de första 2 veckorna på preordern. Flex 3 kommer alltså endast gå att köpa under preorderns första 2 veckor, eller hos de skidbutiker som är återförsäljare.

Frågor?
Ställ dem till niklas@dpsskis.com

www.dpsskis.com Citera
jakob_H
60 inlägg
jakob_H 60 inlägg 8 år sedan

Blir det någon Groupbuy?

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 8 år sedan

jakob_H :

Blir det någon Groupbuy?

Nope, dåligt intresse och svårt att genomföra på ett bra sätt.
Pre-ordern ligger uppe nu!

www.dpsskis.com Citera
jakob_H
60 inlägg
jakob_H 60 inlägg 8 år sedan

Tydligen så bjuder DPS på frakten om man beställer tre par skidor eller fler.

Skis will ship as soon as they're in stock: that means mid-July for some models, with remaining models completed by mid-October. Free shipping applies anywhere in the world if you order three skis or more.
(http://dpsskis.com/blogs/2010/march/why … der-spring)

Någon som är sugen på att gå ihop och göra ett eget litet gruppköp för att slippa frakten på 130 dollar?
Jag bor i Nyköping, ca tio mil söder om Sthlm.

Så om någon i Sthlm-området eller i närheten av Nyköping är sugen på att gå ihop i ett litet gruppköp så hör av er!

/Jakob

gzon68
83 inlägg
gzon68 83 inlägg 8 år sedan

Har beställt på pre-order nu, pure 190cm. Vill ha flex 3 och Sverige färgerna. Vi får se vad totalen blir men ungefär 1/3 brukar tillkomma i moms+tull tyvärr.

Rock On Citera
aelgen
176 inlägg
aelgen 176 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad aelgen (8 år sedan)

Hur gör man om man vill prebooka sweden edition? Kan man göra det via dem eller måsta man hitta någon annan i sverige som köper samma och vill byta en skida?

Jag må vara dum, men var läser man om skillnaden i de olika flexen?

Pray for snow Citera
Nojlas
3047 inlägg

aelgen :

Hur gör man om man vill prebooka sweden edition? Kan man göra det via dem eller måsta man hitta någon annan i sverige som köper samma och vill byta en skida?

Jag må vara dum, men var läser man om skillnaden i de olika flexen?

Det är bara att skriva sweden edition som färgval när man bokar.
Alternativet finns för lotus 120 och wailer 112RP i pure.

Flex 2 är medelstyv, passar de flesta.
Flex 3 är en hård skida, tråkig i låga hastigheter men man vinner stabilitet när man köttar på.

www.dpsskis.com Citera
Martok
260 inlägg
Martok 260 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Martok (8 år sedan)

Hur många mm tip rocker är de på dps lotus 120?

Nojlas
3047 inlägg

Martok :

Hur många mm tip rocker är de på dps lotus 120?

270mm
Ställer man dem mot varandra ser det ut att vara mer, den börjar väldigt tidigt i skidan, men är väääldigt flack till en början. (Klämmer man ihop det lilla lilla spannet delar skidorna sig ca 500mm från nosen)

www.dpsskis.com Citera
aelgen
176 inlägg
aelgen 176 inlägg 8 år sedan

hmm, den eviga frågan: Vilken längd? 178 eller 190...
Är själv 182 cm, väger runt 80-85 kg beroende på hur lång säsongen gått wink
Åker snabbt och aggressivt. Kommer antagligen åka ca 60% pist på dem så jag vill ha dem så stabila som möjligt i pisten.

Tack!

Pray for snow Citera
Nojlas
3047 inlägg

aelgen :

hmm, den eviga frågan: Vilken längd? 178 eller 190...
Är själv 182 cm, väger runt 80-85 kg beroende på hur lång säsongen gått wink
Åker snabbt och aggressivt. Kommer antagligen åka ca 60% pist på dem så jag vill ha dem så stabila som möjligt i pisten.

Tack!

Definitivt 190.

PM:a mig om ni har frågor om skidval, eller maila mig på niklas@dpsskis.com

www.dpsskis.com Citera
Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 8 år sedan

Sista dagen att beställa ett par Pure om man vill välja någon av färgerna grön, röd eller blå! Sweden Edition och standardfärgen gul går att beställa längre (1 maj för SE). Hela pre-ordern med 15% rabatt slutar i juni...

Vilka har beställt och vad?

Jag har beställt ett par blåa 112'or i 190-längd. Kommer bli så najs!

Om det är så att ni är sugna på 200cm, skriv det i ordern. Får de 25 st förfrågningar på 200cm så gör de sådana. Jag tror att skidan kan vara grym i 200 om man är så pass tung.

Värt att notera är att 112RP inte kommer i ngn flex 3... Flex 2 med S.S. är tydligen lika styv som flex 3 i längsled på typ Lotus 120. Kick-ass med andra ord!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook