För Feg ?

Nattva
9 inlägg
Nattva 9 inlägg 8 år sedan

Tja! jag har åkt snowboard i 4 år . När jag testar 360 osv brukar det sluta med krash ! De säger att det är för jag har för lite fart osv ! men jag är så jäkla feg . känns att jag sa skada mig !! Nån med tips hur man peppar sig själv lite ? eller kan träna innan man utför tricket i ett hopp ! tacksam för svarrrrrrr !

matilda Citera

Svar

simonrydstedt
23 inlägg
simonrydstedt 23 inlägg 8 år sedan

träning ger färdighet:)
du kan ju börja med att hoppa i småhopp och sen gå till störrre och större, och tänk inte så mkt, kör bara!smile

Nattva
9 inlägg

tack för tipset big_smile

matilda Citera
eff
560 inlägg
eff 560 inlägg 8 år sedan

Du kommer att minnas det du inte gjorde när du lämnar din kropp. Må det du minns vara så lite som möjligt.

petter-s
12 inlägg
petter-s 12 inlägg 8 år sedan

Dra igång nån fet låt i iPoden funkar blybra sen släpper du bara lös! smile

Raaz
396 inlägg
Raaz 396 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Raaz (8 år sedan)

fixa lite The Cool Kids i lurarna sen så kommer det automatiskt smile

Nattva
9 inlägg

Tcck för alla tips big_smile !!

matilda Citera
Mowglii
70 inlägg
Mowglii 70 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Mowglii (1 år sedan)

.

mowgli Citera
MC_BLINGELING
646 inlägg
MC_BLINGELING 646 inlägg 8 år sedan

tänk fkb

Mnemonic
11 inlägg
Mnemonic 11 inlägg 8 år sedan

Det här kommer nog låta helt fel men, du måste först acceptera att du kommer att slå dig någon gång så tillåt dig själv att krascha, slå ut en tand eller bryt ett ben. För du kommer att träna för att just undvika sånt för här är lite tips som har hjälpt mig rätt mycket:

1. Om du inte redan har, köp en kruka och dunka på huvudet.
2. Har du råd, köp även en ryggskena så har du det viktigaste skyddat.
3. Som tidigare talare, träna träna träna.. Åk ut i lämplig offpist precis i anslutning till pisten där du har lite puder men inte för brant och hitta mindre avsater och så slår du på Rammstien i iPoden och dundra loss där ute.
4. Öva att ramla. Ja faktiskt smile Inom budo kamparterna får man lära sig att andas ut helt och ta emot fallet med en rullning. Det fungerar på samma sätt på brädan. När du är på väg att falla, andas uuut och kryp ihop något och ta emot fallet med överkroppen.
5. Styrketräna smile Det gör alltid gott att ha lite extra.

Det kanske låter som nybörjar grejer och du säkert känner att du bemästrar åkningen och det har jag full respekt för. Men det handlar inte om det, så ta det inte som någon kritik för din åkning smile utan råd för hur man kan ta emot ett fall.

Jag själv kan berätta att jag smällde i landningsvallen till big jump hoppet första gången, stukade två revben( för lite fart ). Året där på smällde jag knäet i half-pipen, uppsvälld i två veckor. Och när det var läkt var jag dum nog att göra samma sak igen. Poängen är, man slår sig. smile

Fear only fear itself Citera
700312
16 inlägg
700312 16 inlägg 8 år sedan

bygg ett litet hopp där du landar mjukt i puder om du kraschar, då behöver du ju inte vara rädd för att ramlar överhuvudtaget? för övrigt så är ett ryggskydd helt suveränt, då det "fördelar ut" smällen på ett skönt sätt om du råkar krascha. Jag åker inte en meter utan ryggskydd och hjälm. Bättre att tillbringa våren i en Park och inte på sjukan!

Mazze Citera
Boardberg
42 inlägg
Boardberg 42 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Boardberg (8 år sedan)

Jag brukar tänka , ähh skit samma de får då som de går . efteråt när man har gjort de känns de hur bra som helst och sen tänker man de var ju inte så farligt!.
då fortsätter man pressa sig mer för man vill ha den känslan smile

åk bara tänk inte, de brukar funka för mig.

Nattva
9 inlägg

tack för alla tips big_smile .. kommer säkert gå bättre nu med !

matilda Citera
WingStAR
124 inlägg
WingStAR 124 inlägg 8 år sedan

tveka inte..
om du tvekar bailar du!

Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 8 år sedan

Tänk såhär: (ja, jag tänker så innan varje linje)

"Vad är det värsta som kan hända?

Jag kan dö.

Då dog jag iaf på ett djävulst coolt sätt. Nu kör vi!"

livet är en semester Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 8 år sedan

Mowglii :

"Gör jag inte det, kommer jag inte kunna somna ikväll"

Det här är vad som driver mig till att pressa mig till det yttersta big_smile

Hey man! peace man! Citera
emildysholm
914 inlägg
emildysholm 914 inlägg 8 år sedan

om du gör det så blir du glad när du klarar det .. så gör det bara !!!

lugnt elle ? Citera
Nizzon
126 inlägg
Nizzon 126 inlägg 8 år sedan

2-3 öl brukar också göra susen, men du får vänta 3 år till innan du tester det. wink

mmarcus
508 inlägg
mmarcus 508 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad mmarcus (8 år sedan)

GOS :

Tänk såhär: (ja, jag tänker så innan varje linje)

"Vad är det värsta som kan hända?

Jag kan dö.

Då dog jag iaf på ett djävulst coolt sätt. Nu kör vi!"

haha word!

då kan du impa lite på killarna också, vet att nästan alla killar här på forumet diggar tjejer i parkerna wink

LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE
285 inlägg
LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE 285 inlägg 8 år sedan

Raaz :

fixa lite The Cool Kids i lurarna sen så kommer det automatiskt höhö big_smile

WOOOOORD!

eller?! Citera
Granli
85 inlägg
Granli 85 inlägg 8 år sedan

lyssna på peppande musik och så kan du göra som jag brukar tänka, 'sjukanmäla, sjukanmäla, sjukanmäla' funkar suuuusen big_smile

Granli Citera
Nattva
9 inlägg

TAck för alla tips, kommer nog gå lite bättre nu 8) !

matilda Citera
Mollw
2 inlägg
Mollw 2 inlägg 8 år sedan

www://snowboardaddiction.com awesome stuff:)

Palsmastaren
6 inlägg
Palsmastaren 6 inlägg 8 år sedan

Alltid så bestämmer ja mig för att ja ska göra det innan jag går in till hoppet så kroppen o hjärnan är inställd på det, om man tänker att man ska testa om det känns bra på väg in i hoppet så klarar man det aldrig. Det som fick mig att våga var att jag åkte med polare och när den första klarade det så ville man inte vara sämre så då gjorde man det till varje pris!
Dock åker jag skidor man antar att det funkar ungefär likadant smile

pege
374 inlägg
pege 374 inlägg 8 år sedan

vad kan hända?

Yessir Citera
Vinter-Paul
155 inlägg
Vinter-Paul 155 inlägg 8 år sedan

Blunda, och visualisera dig själv görandes hoppet, sen tar du fart och kör

Nattva
9 inlägg

tack för alla tips !!

matilda Citera
user62594
368 inlägg
user62594 368 inlägg 8 år sedan

Go hard or go home smile

hilla
188 inlägg
hilla 188 inlägg 8 år sedan

börja med att göra 180's över små vallar i backen, träna på att gö 360's på marken. se först till så att du får bra kontroll i luften när du gör vanliga straight airs.

oftast är det bättre att ta för mkt fart än för lite. men gör du de i väldigt små hopp så gör det oftast inte så mkt om du tar för lite fart.

när du snurrar fs 360, så går du ut på hälskär,tänk på att den främre axeln är den som för rotationen, och kom ihåg att ta med blicken runt.

för att stompa landningen så blir det lättare om du ser till att du är ordentligt mjuk i knäna när du kör in, då landar du oftare med böjda knän och landningen blir mjukare.

sen är de bara att tro på sig själv och nöta, det är inte farligt att slå sig. och man måste slå sig för att utvecklas smile

be dessutom någon filma dig så att du kan se själv vad det är som händer smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook