säsonga i St Anton 10/11

helsing
53 inlägg
helsing 53 inlägg 9 år sedan

Jag skulle tycka att det va grymt skönt att ta egen bil ner då det blir mycket lättare att ta sig runt till dom andra orterna runt om ifall man skulle vilja! sen är det sjukt mycket smidigare också smile

johannafischer
0 inlägg
johannafischer 0 inlägg 9 år sedan

Herre guuuuud! Det måste väl finnas hur många trådar om st anton som hellst??
1. Ni måste inte ragga med er tjejer, jag lovar! Dom finns där!
2. Ni behöver inte söka boende än!! Det finns hur mycket som hellst och massa sidor ni kan använda er av för att hitta både jobb och boende. Det behöver ni inte behöva söka efter förrän TIDIGAST september!!!!
3. Bil! Åk bil. En resa genom tyskland kommer spara många alkoholkronor under sommaren!
Men faktisk! Kolla andra trådar!

Ofkast
76 inlägg
Ofkast 76 inlägg 9 år sedan

knacka dörr så fixa det sig

patpatpat
9 inlägg
patpatpat 9 inlägg 9 år sedan

johannafischer :

2. Ni behöver inte söka boende än!! Det finns hur mycket som hellst och massa sidor ni kan använda er av för att hitta både jobb och boende. Det behöver ni inte behöva söka efter förrän TIDIGAST september!!!!

Vore tacksam om du kunde dela med dig av de sidorna!!

Jag är på så in helvete för övrigt.....

AnnaWallin
7 inlägg
AnnaWallin 7 inlägg 9 år sedan

aaaamen!!

pocapontus
8 inlägg
pocapontus 8 inlägg 9 år sedan

Fan va gött!
Jag ska också ner till St Anton till vintern.
Är också helt ny på det här men är trött på vardagen i Malmö så nu jävlar.
Tänkte försöka jobba lite när jag är där också.
Är helt själv än så länge så dela boende är jag inte feg på. Har med största sannolikhet bil också så jag säger road-trip!

Har förresten legat bakis i sängen en stor del av dagen och kollat på Thats It, Thats All. Galet bra snowboardfilm om man vill bli lite pepp.

Soophie
138 inlägg
Soophie 138 inlägg 9 år sedan

patpatpat :

johannafischer :

Vore tacksam om du kunde dela med dig av de sidorna!!

Jag är på så in helvete för övrigt.....

Mejla St Antons turist information är bl.a. ett alternativ. Adressen finns på stantonamarlberg.com

För övrigt finns det en vääääldigt bra tråd kring allt i St Anton, använd sökfunktionen.

-Sophie

lovstraand
44 inlägg
lovstraand 44 inlägg 9 år sedan

Vad kul det är att så många har svarat på min lilla tråd. Det verkar som om det är grymt många som ska ner till st anton vilket bara blir roligare. Någon som har hört, läst, sett något om något boende?`

annars så hoppas jag att alla ses där!

borglund
34 inlägg
borglund 34 inlägg 9 år sedan

Jag och min polare har planerat att göra den kommande säsongen i St Anton, det blir också vår första. Har en kompis som säsongade där nu, och skall lösa lägenhet genom honom! Kommer att bli grymt!

Everyday Is A Saturday Citera
AnnaWallin
7 inlägg
AnnaWallin 7 inlägg 9 år sedan

Borglund: Ooo sjutton. Om du kan fixa boende så kolla med honom hur många som får plats. Som sagt, det är jätte många som är på. Jag har några tjej polare som är på och det vore aas nice om man drog ihop ett blandgäng liksom. Det är verkligen main problemet just nu; b o e n d e.

pocapontus: Du sa att du hade bil? Hade ju varit förjäääkla nice om man drog road trip dit asså. Jag har själv en bil, dock en gammal peugot 93a som jag puttrar iväg med fram och tillbaka till jobbet men den klarar nog varken vinterförhållandet eller vägsträckan. Ja vet inte ens hur man tar sig till st anton, antar att det skulle vara via rödby/ puttgarten och så tyskland då. Men när hade du tänkt att dra dit? förslag är ju fortfarande öppet på hur man tar sig dit men road tropen blir ju en del av resan så att säga, sj är jag fr göteborg. bara så ni vet smile

EmmaT
10 inlägg
EmmaT 10 inlägg 9 år sedan

Oj, jävlar vad denna tråden har fått respons = jag har så gott som bestämt mig för att låta st Anton vara målet för min andra säsong! Pallar dock inte läsa igenom alla kommentarer, men de som jag sneglat över verkar som sagt endast ha positiv kritik. Ska googla runt på var det lämpar sig att söka jobb m.m, känns skönt att vara ute i god tid (kanske även ett måste eftersom ni alla verkar göra detsamma, haha). Har annars velat som fasen om jag ska tillbaka till Bad Gastein men känner att jag faktiskt måste pröva något nytt, blir så lätt att man fastnar på ett ställe annars. Alltså, see you folks in St Anton! Peppa för en toppensäsong 10/11! big_smile

EmmaT Citera
KristineAsblom
29 inlägg
KristineAsblom 29 inlägg 9 år sedan

Hej blivande stantonbummare! Kul att så många redan är sugna på att dra hit! Sitter i anton nu, vilket förövrigt är trist, tomt slushigt och varmt! Men efter en sjuuukt go säsong kommer jag tillbaka nästa år.

Ett tips med boende är att när ni ringer runt på dem (nbumrena finns på st. anton am arlbergs hemsida) boka boende för högst en månad eller så, det är sjukt mycket lättare att skaffa ett bra permanent boende när man väl är härnere.. Dessutom får väldigt många boende med jobb, kan ju vara lite krux om man då redan signat för ett boende hela säsongen.

När det kommer till jobb så är det också bäst att skaffa härnere, det gäller bara att ligga i när man väl är här och verkligen SÖKA, knacka dörr och bara köra på, så dra med CVt så ska allt nog lösa sig.

Ett annat tips är att komma hit i tid, i mitten av november någonstans. Så man har tid att fixa allt innan skidåkningen kickar in.

See yall next year, peace

lottieboy
2 inlägg
lottieboy 2 inlägg 9 år sedan

Hej!
Jag och min polare planerar att åka till st anton i åtta veckor i februari/mars nästa år. Vi söker sköna personer att dela boende med!? Någon som har nått trevligt tips om var man ska börja leta?

aelgen
176 inlägg
aelgen 176 inlägg 9 år sedan

Jag drar med största sannolikhet till st anton nästa säsong s om guide för ett svenskt bolag. Hade vart soft att hitta lite skönt folk att umgås med där nere smile

Pray for snow Citera
Hammarlund
121 inlägg
Hammarlund 121 inlägg 9 år sedan

Läs tråden från förra årets säsongare... Står en hel del ni kan ha nytta av där. Blad annat mycke praktiska saker angående resa, boende och jobb. Jag va nere nu i vintras och kan intyga på att Anton är en grym ort att säsonga i. Men som Johanna säger så behöver ni inte stressa alls. Jag jobbade bara hemma så jag kunde ängna mig åt att åka så mycket skidor som det bara gick. Jag tyckte det var sjukt värt! Svarar gärna på frågor om någon skulle vila på en sådan...

För övrigt önskar jag er en grym säsong!

Over and out, peace
//Hammarlund

LinnN
5 inlägg
LinnN 5 inlägg 9 år sedan

Jag är verkligen jätte sugen på anton i vinter. Åker till norge i sommar/höst och tjänar pengar som bara ska spenderas där nere sen. Ett bra boende med schyssta människor hade varit toppen!

eff
560 inlägg
eff 560 inlägg 9 år sedan

Om allt går vägen så kommer jag och en 3-4 polare dra oss ner dit!

hannesnilsson
10 inlägg
hannesnilsson 10 inlägg 9 år sedan

Är väldigt sugen på en lång säsong där nere! dec-april! Jobbar i norge hela hösten men vill gärna jobba i st anton isf också smile Blir gärna rums och resekompis med någon härlig individ smile

emeliep
8 inlägg
emeliep 8 inlägg 9 år sedan

Hallu smile Jag har varit i Norge och jobbat hela våren men åker hem i juni för att fortsätta jobb där. Min plan är att jobba fram till november och sedan dra till St anton någon gång i mitten/slutet av november då det ska vara lättast att få tag i jobb då. Kommer antagligen åka ner själv så vore jätte kul om man kunde hitta någon/några att dela boende med då det både kan bli billigare och roligare big_smile

Hör gärna av er smile Ciao

SimonLundgren
1 inlägg
SimonLundgren 1 inlägg 9 år sedan

Ja nu jobbar man som fan för att ladda upp med pengar till St Anton. Ser fram emot en lång säsong med fina åk nere i St Anton 10/11, hade tänkt mig November-April smile Reser ensam från Göteborg så de hade vart grymt kul att hitta någon/några att resa och kanske dela boende med big_smile

Hör gärna av er smile

nian
16 inlägg
nian 16 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad nian (8 år sedan)

Hallå, roligt att folk börjar ladda för en ny säsong! Ser ut som det blir en säsong för mig i St Anton också. Var där drygt två månader förra vinter och hade det sjukt bra då. Får förhoppningsvis med mig några kompisar hemifrån, men annars blir det att åka själv. Delar gärna boende med andra om man hittar något sådant...

Bara höra av er så kan man snacka mer!

J3N
10 inlägg
J3N 10 inlägg 8 år sedan

Jag är på! Min plan är att ta sig ned på något vis och sedan leta jobb. Är det någon som har seriösa planer på att leta boende innan så man slipper slagga i en iglo så hör av er!

lilldogen
77 inlägg
lilldogen 77 inlägg 8 år sedan

gå in på spar direkt när ni kommer ner, om ni vill jobba för österrikes märkligaste chef.

thornblad
11 inlägg
thornblad 11 inlägg 8 år sedan

Alperna är det som lockar mest av allt just nu ... nån mer här som är sugen ?

justina
1 inlägg
justina 1 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad justina (8 år sedan)

Jag och ett gäng folk tänkte åka ner den här säsongen och ska i dagarna ta tag i det där med att börja kolla jobb och boende. Har någon några bra tips på både jobb och boende? smile Ser fram emot det här så galet mycket! St Anton kändes som ett självklart val, med tanke på åkning, verkar vara skönt folk och bra uteställen.

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 8 år sedan

Någon som vet hur viktigt det är med tyskan där nere? Har inte tänkt jobba om jag ska dit, varför ödsla tid där när man kan göra det i sverige och ha bättre vilkor?smile
Sen hur är det med gym där? Finns det några bra frivikts gym?

Mvh Per

Det som inte dödar det härdar. Citera
faggionato
2 inlägg
faggionato 2 inlägg 8 år sedan

Kan bara instämma med er andra. Jag var i St.Anton 09/10 och det var hur grymt som helst på alla sätt och vis. Party & Puder! Ska troligtvis ner i år igen om min lilla kärra vill ut och rulla!

faggionato
2 inlägg
faggionato 2 inlägg 8 år sedan

Perkal, det finns ett gym som är anständigt. Dock ganska litet fast har både frivikter och maskiner som täcker all träning en vanlig människa brukar använda sig av. Däremot är det ganska dyrt, runt €50 i månaden..

emir
1 inlägg
emir 1 inlägg 8 år sedan

Tjena!

Jag tänkte göra min första säsong i år! Tänkte höra ifall det fanns någon som tänkte bila ner och hade någon plats över? För övrigt hade jag verkligen inte tackat nej till att dela ett shjysst boende med några sköna skibums cool Har någon tips eller förslag vore det grymt välkommet smile

puss på er

KaptenMarty
25 inlägg
KaptenMarty 25 inlägg 8 år sedan

St. Anton... lill sverige i Österrike. grymt kul dock

Rasp
1 inlägg
Rasp 1 inlägg 8 år sedan

Tjoo peeps.!

Sugen på att dra iväg ner på kontinenten till vintern. Varit i St. Anton tidigare och var väldigt nöjd. Vill tillbaka helt enkelt. Jag ser att det är väldigt många som drar iväg ett inlägg men betydligt färre som tar tag i det. Ni kanske har privata konv. vad vet jag yikes

Är en go göteborgare som söker resfolk, inte fått någon med mig än. Har körkort.. dock ingen bil. Har tänkt jobba där nere för att dryga ut kassa lite. Åka mycket, festa mycket, leva helt enkelt. Om det är så att du/ni söker gott folk så är jag på! peace.

Snowhoo
5 inlägg
Snowhoo 5 inlägg 8 år sedan

Hej alla glada!
Ännu en nykomling i säsongandet och riktigt sugen inför kommande vinter. Vore grymt kul att få ihop ett gäng och dra neröver i vinter och se vart man hamnar. Nu tycker jag vi styr ihop något. Bil, buss, tåg whatever? Är en aktiv själ som älskar utmaningar och har allt för många intressen. Söker folk att hooka upp med och ha en jäkla fin vinter med.

Verkar vara många ressugna här så nu tar vi och styr ihop något. Kul att det är fler som är längtar ner!

mayah
4 inlägg
mayah 4 inlägg 8 år sedan

Salzburg förra säsgongen, var grymt bra och fint där. Nu handlade om st: anton, men aja (:

powderpower
23 inlägg
powderpower 23 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad powderpower (8 år sedan)

Funderar starkt på att dra ner till St. Anton över vintern! I dagsläget ser det ut som att det är jag och ev. en polare men han är inte riktigt hundra så inget att lita på wink

Har aldrig någonsin varit i St. Anton tidigare, inte heller säsonget tidigare, så vet inte hur de flesta lägenheterna ser ut, är det vanligast med 4-bädssrum eller hur ligger det till?
Finns det hyfsade boenden nära pisten, eller får man räkna med en liten sträcka med buss eller bil varje gång man ska in till systemet?

EDIT:
Glömde skriva att om det finns några/någon som har lust att hooka upp med mig och min eventuella polare eller har tips på boende så skicka ett pm vettja!

AwYeahDawg
5 inlägg
AwYeahDawg 5 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad AwYeahDawg (8 år sedan)

Tja Tja!

Jag och en polare har mer eller mindre bestämt att St Anton blir stället vi ska styra näsorna mot när november ligger runt hörnet.
Det blir första säsongen för oss båda och skidor och bräda har ingen av oss rört på ett bra tag cool
Jobb och boende ser ut som det kommer bli fixat innan vi landar därnere (inte helt hundra) , dock så vet vi inte riktigt hur vi ska ta oss ner än.

Buss och Nattåg i all ära men inget slår en gammal hederlig biltur genom kontinenten. Tänkte ta en titt på om det finns några bilsugna som är sugna på att tränga ihop sig och rulla ner? Alternativt även gemensamt boende hade varit sjukt najs! Så om det finns några glada som ska vill bege sig ner redan i november så hade det varit guld big_smile

Kommer bli riktigt najs detta. Släng iväg ett PM eller något om ni är sugna!

Fred ut! / David

Miiikaela
42 inlägg
Miiikaela 42 inlägg 8 år sedan

HEJ, JAG VILL TILL ST.ANTON! TIPSA MIG NU, var hittar man jobben? nån som vill dela boende å allt det här som hör till? HÖR AV ER TILL MIG:)

Mickis - brääääda Citera
KristineAsblom
29 inlägg
KristineAsblom 29 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad KristineAsblom (8 år sedan)

NEWS!! St. Anton kommer med största sannorlikhet få ett kebabhäng denna säsong! Gött big_smile

josephine1
1 inlägg
josephine1 1 inlägg 8 år sedan

Någon som vet om det finns nåt billigt boende i st. anton för övrigt? jag och ett gäng kompisar tänkte ev. åka ner i vinter fast inte säsonga. Eller finns det något billigare alternativ där det är lika bra skidåkning och röj?

lovstraand
44 inlägg
lovstraand 44 inlägg 8 år sedan

http://www.facebook.com/reqs.php#!/grou … 237&v=wall

vet inte om alla kan se denna sida, men det är iallafall en grupp på face för dom som ska säsonga i st anton 10/11! smile

borglund
34 inlägg
borglund 34 inlägg 8 år sedan

Snyggt!

Everyday Is A Saturday Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook