säsonga i St Anton 10/11

Emanuel86
42 inlägg
Emanuel86 42 inlägg 8 år sedan

Maaan, se om jeg kan få tak i det i Norge. hmm

WilleSkoglund
50 inlägg
WilleSkoglund 50 inlägg 8 år sedan

Är det någon som har en säng över? vore grymt!

JohannaKrook
2 inlägg
JohannaKrook 2 inlägg 8 år sedan

JohannaKrook :

LURKEN1823 :

Rajmeist :

Vad kul att se att det är så mycket nytt blod som ska ner i år! Jag var nere nu i vintras och hade en sån sjuk säsong fylld av puder, fylla och allt möjligt(klamydia) du kan tänka dig. Hur som helst hade jag en jävligt bra vinter och kan fan inte hålla mig ifrån det så jag sticker ner för en ny säsong nu igen!

När vi åkte ner förra säsongen så åkte vi tåg ner. Rutten då var Göteborg - Köpenhamn - München - Wörgl - St. Anton om jag inte minns fel. Varav vi hade sovkabin i den längsta tågturen, vilket verkligen var att rekommendera! Vi ringde till SJ så hjälpte dom att boka alla tågen. Dock kan du såklart pressa priset om du anpassar de olika tågen genom att boka på egen hand. Men vi betalade 2000:- för ett interrailkort som tog oss hela vägen ner. Tänk dock på att packa smart.. Det är sådär kul när man ska gå i en halvmeter breda tågkorridorer med en miljon väskor och 73 par skidor. Dock rekommenderar jag starkt flyg till Innsbruck eller Zürich och sen tåg därifrån.

Väl nere hade vi löst boende för en vecka upp i Oberdorf. Sen var det bara att chilla på Mailbox (Lokalt internetcafé) och spana efter boenden på anslagstavlan och ringa runt, knacka dörr osv. Men vi löste boende nästan med en gång på Haus Genewein. Där betalade vi 20E natten vilket är ett sjukt överpris för standarden. Men vi orkade inte lösa något flashigare så nöjde oss. Det negativa var att vi endast hade mikrovågsugn till kök och våra fönster fick bli kylskåp.. Något som var sjukt soft dock var att vår hyresvärd väckte oss varje morgon för hotellfrukost, vilket gjorde det hela sjukt soft. Sen var hyresvärden jävligt soft när man väl lärde känna henne ordentligt. Det var mer än en gång som vi fick smaka på hennes hemgjorda snaps!! Sen låg detta boendet ett stenkast från Galzig bahn.

Jobb fick jag nästan med en gång på Spar. Vilket utan tvekan må vara det bästa jobbet på hela jävla orten. Du jobbade mellan 6 - 12 på tisdag och fredag morgon. Sen 6 - 10 på kvällar. Dina kvällar kunde du i princip bestämma själv vilka och hur många du ville ha och lönen efter skatt var 8 Euro. Tider som detta gav dig sjukt mycket tid för både åkning och festande. Men hur som helst. Mitt tips om jobb är att inte oroa dig förrän du kommer ner. Jobben växer på träd där nere, det gäller bara att vara ihärdig och ute i god tid(somdigioslo?)(HAHAHA). Vi var nere den 1 December vilket kändes perfekt.

Det är bara att holla om ni undrar något. Hoppas min information kan vara till någon hjälp!

PEACE

LOVELURKEn!....

Taggggga grabbar!

borglund
34 inlägg
borglund 34 inlägg 8 år sedan

Fy fan, bara jag som blir sugen på vintern och st anton när man har läst senaste numret av Åka skidor? Smaaaaaaah gaaaalet!

Everyday Is A Saturday Citera
emil87
9 inlägg
emil87 9 inlägg 8 år sedan

Tjo, jag och en polare tänkte säsonga i st.anton, vi tänkte köra ner i slutet av oktober och gå runt och söka jobb, är det på tok för tidigt lr?

Emanuel86
42 inlägg

Tror det er litt tidlig, holder lenge med å reise ned i midten eller slutten av november..

lanne
34 inlägg
lanne 34 inlägg 8 år sedan

Tjenare!

Är en kille på 19 år ifrån Skövde som är grymt sugen på säsong nere i St Anton.
Har en polare som är sugen också men verkar som han får jobb i Tandådalen så blir nog att jag åker själv.

Letar nu lite folk att få kontakt med som man sedan kanske kan dela boende med!
Hör av er om någon är sugen på detta.

lannemyr@live.se

lanne
34 inlägg
lanne 34 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad lanne (8 år sedan)

Sjukt sugen man blir när man läser om alla som varit där! big_smile

Gustap
5 inlägg
Gustap 5 inlägg 8 år sedan

Tja.
vi är 4 pers som sitter lite i klistret vad gäller lägenhet. Nån som vet nåt eller har några sängar över?
Vi är 4 19-åringar från linköping. Nån som vet nåt kollektiv eller dylikt?

Är det lätt att fixa boende på plats, känns som det kan bli lite jobbigt när man är 4?

Occy90
4 inlägg
Occy90 4 inlägg 8 år sedan

tjena, ska säsonga i Val Thorens, någon annan som ska ditåt i november/december?? funderade på att bila, biligare och man kan ta med massa packning..!! skriv gärna PM eller svara i tråden!!

lovstraand
44 inlägg
lovstraand 44 inlägg 8 år sedan

Occy90 :

tjena, ska säsonga i Val Thorens, någon annan som ska ditåt i november/december?? funderade på att bila, biligare och man kan ta med massa packning..!! skriv gärna PM eller svara i tråden!!

dumt att skriva i St Anton-tråden om du ska till Val Thorens. men have fun!

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 8 år sedan

lovstraand :

Occy90 :

Men han kanske gillar att köra också, who knows.

Det som inte dödar det härdar. Citera
lovstraand
44 inlägg

Perkal :

lovstraand :

Occy90 :

ja vem vet! får hoppas att han hittar några att åka dit med ! smile

Perkal
879 inlägg

lovstraand :

Perkal :

lovstraand :

Jag tänkte mest på den fina omvägen, först till Österike sedan bege sig väst till Le France.
För jag hade ju då inte bangat på att få en skjuts till Anton för ett billigt pris.

lovstraand
44 inlägg

Perkal :

lovstraand :

Perkal :

Jag tänkte mest på den fina omvägen, först till Österike sedan bege sig väst till Le France.
För jag hade ju då inte bangat på att få en skjuts till Anton för ett billigt pris.

inte dumt! skyller på mina fattiga georafikunskaper!

Perkal
879 inlägg

lovstraand :

Perkal :

lovstraand :

Ja dom där geografi lektionerna var svåra att ta sig till! Vart tvungen att dubbelkolla på google innan jag postade;) Haha

lovstraand
44 inlägg

Perkal :

lovstraand :

Perkal :

Ja dom där geografi lektionerna var svåra att ta sig till! Vart tvungen att dubbelkolla på google innan jag postade;) Haha

haha jag hade nog litat på dig oavsett vad du skrev om omvägar eller genvägar!

Emanuel86
42 inlägg

Noen som trenger en seng i St.Anton i vinter?
Har ledig plass i leiligheten som ligger i Gand, lite, billigt og bra!

Ta kontakt for mer informasjon rundt leiligheten:)

Hmps
3505 inlägg
Hmps 3505 inlägg 8 år sedan

Perkal :

lovstraand :

Perkal :

du kan inte ha lagt så mycket tid på språkundervisningen heller?

La France

on the way down its awesome! Citera
Perkal
879 inlägg

Hammpus :

Perkal :

lovstraand :

du kan inte ha lagt så mycket tid på språkundervisningen heller?

La France

Fan vad du måste få tjejer!..

xandersone
4 inlägg
xandersone 4 inlägg 8 år sedan

haj! vi saknar 1 medboende till en 4manna lägenhet i centrum av st anton, nästan allt ingår i lägenheten!big_smile

hör av er:)

Netapper
50 inlägg
Netapper 50 inlägg 8 år sedan

Någon som vet om man behöver något speciellt bankkort med sig? Antar att Maestro inte funkar

KristineAsblom
29 inlägg
KristineAsblom 29 inlägg 8 år sedan

Netapper :

Någon som vet om man behöver något speciellt bankkort med sig? Antar att Maestro inte funkar

Skaffa visa! Men jag hade iofs ett österrikiskt maestro sommfungerade bra, men det kan vara svårt att veta med sånt. Om du hade tänkt jobba är det bara at öppna ett konto därnere, kostar 30€ som man senare får tillbaka när man stänger kontot. Kortet tillkommer gratis!

Perkal
879 inlägg

Netapper :

No offence, kan man inte ta reda på en sån fråga själv, eller redan vet svaret på den bör man nog inte åka till St Anton. Känns lite som det är bankvett att kunna det;p

borglund
34 inlägg

Fan, har någon dött eller?! Ingen skriver ju!

Inte långt kvar nu! 33 dagar tills 1 december! wiee wieee

lovstraand
44 inlägg

jeaaa.. ! 39 dagar kvar här!

Daviddavid
12 inlägg
Daviddavid 12 inlägg 8 år sedan

Jag drar ner den 16e, kommer bli så jäkla grymt!!

richie_sthlm
181 inlägg
richie_sthlm 181 inlägg 8 år sedan

Finns tydligen 2 sånna här trådar :S

Jag och 4 polare till kommer rulla ned till st.anton den 27:e november i en minibuss. Finns 2 platser lediga för de som är intresserade.

Åker via sthlm o gbg.

peace

lovstraand
44 inlägg

richie_sthlm :

Finns tydligen 2 sånna här trådar :S

Jag och 4 polare till kommer rulla ned till st.anton den 27:e november i en minibuss. Finns 2 platser lediga för de som är intresserade.

Åker via sthlm o gbg.

peace

jaaa jag vet! någon dissade min tråd och ville vara cool och starta en egen. sad
kul att bila ner! smile

richie_sthlm
181 inlägg

Ja det kommer bli fett med att bila ned! skönt o ha egen bil där nere också smile

borglund
34 inlägg

Vi hoppar på tåget i göteborg den 30:e november. Sedan bär det av mot St Anton!

Om någon skulle vilja kolla vår blogg så heter den Goodhang.se

Joffen
8 inlägg
Joffen 8 inlägg 8 år sedan

Jag och tre till tar bilen ner till st anton den 3dec smile

Daviddavid
12 inlägg

Kom och tänka på en grej, hur är en jul nere i St. Anton? Finns det något man skulle kunna kalla "svenskt" där nere? Ibland finns de svenska restauranger, affärer och sånt?
Drar iaf ner om 12 dagar och är otroligt laddad!

Fred!

lovstraand
44 inlägg

Daviddavid :

Kom och tänka på en grej, hur är en jul nere i St. Anton? Finns det något man skulle kunna kalla "svenskt" där nere? Ibland finns de svenska restauranger, affärer och sånt?

Fred!

alltså, jag vet ju inte hur julen är där, men JAG vill iallafall fira jul. julpynt och liknande kanske är lite överskattat då iallafall jag kommer leva fattigt, he.. men julmat på julafton måste jag ha! och julmust!

richie_sthlm
181 inlägg

Daviddavid :

Fred!

Finns inte direkt några svenska butiker där nere, men köttbullar o sånt kan man göra själv. Det man kan göra är att åka till Ikea i Innsbruck och handla lite julmust o shiet

Daviddavid
12 inlägg

lovstraand :

Daviddavid :

Fred!

alltså, jag vet ju inte hur julen är där, men JAG vill iallafall fira jul. julpynt och liknande kanske är lite överskattat då iallafall jag kommer leva fattigt, he.. men julmat på julafton måste jag ha! och julmust!

AMEN typ! Julmat och julmusten måste man försöka få ta på!

geckotov
21 inlägg
geckotov 21 inlägg 8 år sedan

Letar boende för hela säsongen, två sängar. Någon som vet något eller behöver fler folk i sin lya?

Smidigaste sättet att ta sig ner utan körkort?

lovstraand
44 inlägg

Daviddavid :

lovstraand :

Daviddavid :

Fred!

bangar lätt inte på att flörta lite med någon som har bil och dra ihop ett litet gäng och åka till ikea för att köpa in lite julgrejer!

Daviddavid
12 inlägg

lovstraand :

Daviddavid :

lovstraand :

bangar lätt inte på att flörta lite med någon som har bil och dra ihop ett litet gäng och åka till ikea för att köpa in lite julgrejer!

Jag gillar tanken, jag gillar tanken! Får försöka styra upp något där nere, julmust ska vi iaf ha! Inget snack om saken

powderpower
23 inlägg
powderpower 23 inlägg 8 år sedan

Daviddavid :

Jag gillar tanken, jag gillar tanken! Får försöka styra upp något där nere, julmust ska vi iaf ha! Inget snack om saken

+1 smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook