säsonga i St Anton 10/11

Rajmeist
43 inlägg
Rajmeist 43 inlägg 8 år sedan

HannesAndren begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting :

LURKEN1823 :

richie_sthlm :

Vet du vilka bummarna är?

Stannardomkvarkommerdomfåentungsäsong.......

Verkligen det sämsta stället att göra en sådan grej på, jobbig säsong är vad dem har framför sig.

Hannes har du börjat spara på moppemuschen inför mustaschfesten? Du får väl börja redan nu om du ska lyckas få till en redig!

richie_sthlm
181 inlägg
richie_sthlm 181 inlägg 8 år sedan

Rajmeist :

HannesAndren begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting :

LURKEN1823 :

Stannardomkvarkommerdomfåentungsäsong.......

Verkligen det sämsta stället att göra en sådan grej på, jobbig säsong är vad dem har framför sig.

Hannes har du börjat spara på moppemuschen inför mustaschfesten? Du får väl börja redan nu om du ska lyckas få till en redig!

dåliga gener?

HannesAndren
21 inlägg
HannesAndren 21 inlägg 8 år sedan

richie_sthlm :

Rajmeist :

dåliga gener?

Mustaschfesten är MIN iår!! Har sjuka planer på ingång! wink hahaa

Kaxs Citera
richie_sthlm
181 inlägg
richie_sthlm 181 inlägg 8 år sedan

HannesAndren :

richie_sthlm :

Rajmeist :

dåliga gener?

Mustaschfesten är MIN iår!! Har sjuka planer på ingång! wink hahaa

tyvärr kan man inte kladda regain på läppen...

toveochsara
9 inlägg
toveochsara 9 inlägg 8 år sedan

richie_sthlm :

MoaK :

Tänkte höra om nån av er vet hur viktigt det är att boka tågbiljett från Zurich till St Anton hemifrån? Vi kommer till Zurich på förmiddagen den 7 december och hade tänkt att köpa biljetter till St Anton när vi väl är därnere. Men vet ni om högsäsongen har satt igång då så det kan vara svårt att hitta biljetter så man ska köpa biljett innan vi kommer dit?!

De gånger jag åkt till zurich så har det inte varit några problem alls med att få tag på tågbiljetter. Ibland kan det dock bli lite tajt med tid mellan stoppen flygplatsen - zurich - stanton.

Vi kom ner igår och åkte tåg från zürich. Köpte biljetterna på flygplatsen och det var inga problem alls, dock fick vi vänta 5 timmar i zürich för vi hade missat det tidigare tåget men det var ingen fara, man kunde lämna in allt bagage på tågstationen ganska billigt smile

snowdiver
216 inlägg
snowdiver 216 inlägg 8 år sedan

Jag ska tyvärr ej säsonga men jag ska iaf åka ner dit en vecka. Hade tänkt boka nått zimmer i st anton. Undrar bara vilken lift man ska bo nära om man snabbt vill komma ut i systemet!
Bästa sättet att ta sig dit är väll tåg från zurich?

hollibob
122 inlägg
hollibob 122 inlägg 8 år sedan

lovstraand :

hollibob :

Då var det bestämt, tillbaka till Anton it is! Tre rutinerade puderrävar droppar in den 7e dec. Lagg skall åkas och öl skall förtäras!

såg eran crib-film här på freeride! ska bo i krypinet som ni bodde i! smile

Gott snack!
Vi börjar med två veckor i samma hus! Fixar ni välkomstfesten? big_smile

Jsterling
41 inlägg
Jsterling 41 inlägg 8 år sedan

hollibob :

lovstraand :

hollibob :

Då var det bestämt, tillbaka till Anton it is! Tre rutinerade puderrävar droppar in den 7e dec. Lagg skall åkas och öl skall förtäras!

Gott snack!

Det är självklart vi fixar de! ;D

Johan sterling Citera
lovstraand
44 inlägg
lovstraand 44 inlägg 8 år sedan

Jsterling :

hollibob :

lovstraand :

Gott snack!

Det är självklart vi fixar de! ;D

haha jooohan! lova ingenting nu! nää men självklart styr vi! whoopwhooooop..! he

Oscarrr_88
7 inlägg
Oscarrr_88 7 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Oscarrr_88 (8 år sedan)

mustachfesten låter sjukt lockande!!! fixade en riktigt "fin" för en månad sedan (i brist på bättre aktiviteter) och fick min kompis att nästan ramla av stolen i skratt! smile
Men är som sagt min första säsong i anton (och överhuvudtaget..) vad/när är den? och vad finns det mer för roliga fester att se fram emot som väll mest är för just oss säsongare? (låter fantastiskt att säga "oss säsongare!!!")

Rajmeist
43 inlägg

Oscarrr_88 :

mustachfesten låter sjukt lockande!!! fixade en riktigt "fin" för en månad sedan (i brist på bättre aktiviteter) och fick min kompis att nästan ramla av stolen i skratt! smile
Men är som sagt min första säsong i anton (och överhuvudtaget..) vad/när är den? och vad finns det mer för roliga fester att se fram emot som väll mest är för just oss säsongare? (låter fantastiskt att säga "oss säsongare!!!")

Det finns ju hur mycket som helst! 80-tal, 90-tal, pimps n hoes, freaks n geeks! Listan kan goras mycket lang! smile

Bandgren
58 inlägg
Bandgren 58 inlägg 8 år sedan

Efter att ha varit här nere i 3 dagar nu så kan man säga att svenskar ÄR hatade utav scandinaviskt folk... hahahah men jobb och boende fixat efter 20mins letande:) så ikv blire firande på skottys som öppnar idag! så kom förbi om ni redan är i stanton! smile

lanne
34 inlägg
lanne 34 inlägg 8 år sedan

Inget jobb ännu tyvärr.. sökt hela dagen men känns som att ingenting har öppnat än! Får se hur det går nästa vecka!smile

Bandgren
58 inlägg

Kom förbi Funkychicken idag om ni vill festa lite wink kommer bli gött drag utav vad jag hörde när jag pratade med mårten som ska vara Dj och ägare! så kom förbi på ett glas vetja! ses i dem små snödrivorna som finns!

Peraaa
25 inlägg
Peraaa 25 inlägg 8 år sedan

ÅÅÅååååh vad det är hemskt att sitta i ett snöslaskigt/regnigt skåne och läsa detta. jag vill också ner!!! nu!! men nej, jag måste snällt vänta i 9 dagar till sad

Pramborn
4 inlägg
Pramborn 4 inlägg 8 år sedan

Vi är tre killar som är nere i St:Anton. Vi bor hos Gitti i Haus Genewein precis vid galzigbahn. Det finns plats för fler!smile

Rajmeist
43 inlägg

Pramborn :

Vi är tre killar som är nere i St:Anton. Vi bor hos Gitti i Haus Genewein precis vid galzigbahn. Det finns plats för fler!smile

Haha Gitti! Skönaste alkolisttanten i stan för fan! Bodde hos henne förra säsongen smile Hälsa från Reidar och uppdatera vad hon sa sen! haha

lilldogen
77 inlägg
lilldogen 77 inlägg 8 år sedan

Rajmeist :

Pramborn :

Haha Gitti! Skönaste alkolisttanten i stan för fan! Bodde hos henne förra säsongen smile Hälsa från Reidar och uppdatera vad hon sa sen! haha

och kolla om hon har satt upp vårt kollage från förra året. Borde ju vara det fetaste som hänger i den källarn.

Bandgren
58 inlägg

Galen kväll igår på Funkychicken med mycket beerpong och fina priser! massa fylla wink
Om ni är i St anton kom te funky ikv! Jag hostar kvällens beerpong tävling med många fina alkohol priser!!! var där runt 10 då drar vi igång allt!

Ses i kylan!

PS: om ni har frågor om boende, jobb what ever om saker här nere PM:a mig här på FR eller smsa +46707815800!

dsaa
2 inlägg
dsaa 2 inlägg 8 år sedan

Tja är aspeppad på att komma ner till St Anton några månader:) Någon som har plats för en trevlig och partysugen skidåkare??smile

dsaa Citera
Rajmeist
43 inlägg

lilldogen :

Rajmeist :

Pramborn :

och kolla om hon har satt upp vårt kollage från förra året. Borde ju vara det fetaste som hänger i den källarn.

Hahaha, det kollaget är vackrare en självaste mona-lisa tavlan

lovstraand
44 inlägg

Verkar som om det är många som redan har installerat in sig i st anton. själv har jag drygt två veckor kvar vilket känns som en evighet. men har man väntat sen februari detta år så antar jag att man kan vänta lite till. den som väntar på något gott ... eller?

vi ses i st anton!

Frick
5 inlägg
Frick 5 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Frick (8 år sedan)

Tänkte dra ner till st anton nån gång i början på dec och blir nog att dra ner själv och hitta nya polare eftersom mina fick för sig att dom ska till thailand(!?) istället och skaffa sobränna istället för goggle bränna.

Någon annan som tänker dra ner någon gång i december och vill slå sin påse ihop med mig. Eller nån lirare som redan är på plats och har något boende över, även den som inte hittat något och vill leta tilsamamns eller rent av vill supa bort alla hemlösa sorger så är det bara att skrika till. Jobb och sånt tjaffs har jag tänkt att lösa sen eftersom det är jobbig att vara hemlös. Även mjuka golv är av intresse, eller vafan allt är av intresse jag är inte rädd av mig. Är van att sova på durken i en segelbåt under sommarhalvåret.

PPontus
3 inlägg
PPontus 3 inlägg 8 år sedan

Någon som har tips för jobb och billigt boende för hela säsongen är mer än välkomna att hojta till!
För övrigt är det fortfarande ganska snöfattigt här nere! sad

ses i vinter alla ni som inte hittat hit än! wink

Puss och smek

JohnnyO
3 inlägg
JohnnyO 3 inlägg 8 år sedan

Jag boka min resa ner i onsdags och jag åker natt tåg imorgon. hehe. Har inte kollat på det här som vi kallar för boende. men det löser sig på plats? menar då hostel liknande. En vän till mig prata om alkoholtanten, och sa att jag skulle dra dit o trycka ner mig i hennes källare. Har inte koll på vart det ligger men fanns där ngn plats kvar må tro? Eller ska man ta in på haus gruber någon dag? Om fler är på tåget imorgon från köp- 18.45 så tycker jag vi kan starta en smyg fylla och snacka gott skit. smile är alltid glad för lite gott folk som vill visa mig runt i byn, med detta menar jag barerna/öl sorterna.

/en förlorad själ smile

Jwiklund
3 inlägg
Jwiklund 3 inlägg 8 år sedan

Någon som vill dryga ut priset på hyran och hyra in en kille i St.Anton 1-2 månader?
Verkar vara många som tar bilen ner, jag är själv och bil blir tveklöst överdyrt, någon som vet hur det är med flyg? Visst är det Innsbruck man flyger till? Går det regelbundet bussar från flygplatsen till St.Anton?
Har läst en del här i forumet och finner St.Anton som bästa alternativet, då det verkar vara mycket svenskar i min ålder.
När/om någon har boende till förfogande för fler kommer jag gärna ner!
Har varit inställd på att jobba i Val disere 10/11, men kom fram till att villkoren var förjävla taskiga!

Hör gärna av er i gästboken eller på joelwiklund@hotmail.com, om ni har eller vet något!

fred.

lovstraand
44 inlägg

Jwiklund :

Någon som vill dryga ut priset på hyran och hyra in en kille i St.Anton 1-2 månader?
Verkar vara många som tar bilen ner, jag är själv och bil blir tveklöst överdyrt, någon som vet hur det är med flyg? Visst är det Innsbruck man flyger till? Går det regelbundet bussar från flygplatsen till St.Anton?
Har läst en del här i forumet och finner St.Anton som bästa alternativet, då det verkar vara mycket svenskar i min ålder.
Har varit inställd på att jobba i Val disere 10/11, men kom fram till att villkoren var förjävla taskiga!

Hör gärna av er i gästboken eller på joelwiklund@hotmail.com, om ni har eller vet något!

fred.

Du kan ta flyg till typ Müncen eller typ zürich också, så är det bara att ta tåg därifrån. smile

Rajmeist
43 inlägg

Jwiklund :

fred.

Tag gar sjukt smidigt direkt fran Innsbruck till St. Anton. Taget stannar mitt i byn! Rekommenderas! smile

Jwiklund
3 inlägg

lovstraand :

Jwiklund :

fred.

Du kan ta flyg till typ Müncen eller typ zürich också, så är det bara att ta tåg därifrån. smile

Båda era alternativ låter bra! Jag kollade flyg till Innsbruck och då var det byte på vägen och väntan i flera timmar, men det går säkert att hitta något vettigt iaf!
Antar att ni har boende klart. Vet ni något som är bra där nere eller är det någon som har en plats över?

matildafogel
1 inlägg
matildafogel 1 inlägg 8 år sedan

Någon mer som ska åka ner till st anton själv? kanske runt den 17? hade ju varit trevligt ifall jag inte är den enda som åker ner själv smile

AnteeL
187 inlägg
AnteeL 187 inlägg 8 år sedan

Rajmeist :

Jwiklund :

fred.

Tag gar sjukt smidigt direkt fran Innsbruck till St. Anton. Taget stannar mitt i byn! Rekommenderas! smile

Tåg går väldigt smidigt direkt från både Zurich och Innsbruck! Annars är nattåg från Köpenhamn det billigaste alternativet!

Jwiklund
3 inlägg

AnteeL :

Rajmeist :

Jwiklund :

fred.

Tåg går väldigt smidigt direkt från både Zurich och Innsbruck! Annars är nattåg från Köpenhamn det billigaste alternativet!

Okej, jag hittade med SAS 12 jan 664kr till zürich, sen Arlbergexpress till st.anton för €45. Det funkar! Men det betyder att man kommer ner lite senare. Det enda jag inte har koll på är boende/jobb, någon i tråden som har en plats över? Jobb löser sig nog när man är där, om det skulle behövas.

geckotov
21 inlägg
geckotov 21 inlägg 8 år sedan

Är det någon nere redan nu? Om någon har ett boende eller vet något billigt för ett par nätter så tveka inte att säga till! Vi skulle behöva någonstans att vila huvudet medan vi letar jobb och boende smile

borglund
34 inlägg
borglund 34 inlägg 8 år sedan

Är det någon som tar nattåget ifrån Köpenhamn den 30e? smile

Everyday Is A Saturday Citera
callefriberg
3 inlägg
callefriberg 3 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad callefriberg (8 år sedan)

Hejsan!

Vi är två killar som kom ner till St anton igår. Letar boende för tillfället.
Någon/några som är intresserade av att dela boende så man kan få ner hyran lite?

Kan nås på callefriberg@hotmail.com eller +46 70 3472 543. Ring eller smsa helst, har inget internet på hotellet.

Ses på Funky Chicken ikväll!

//Calle und Wille

Editerade mitt brutala misstag big_smile

LURKEN1823
133 inlägg
LURKEN1823 133 inlägg 8 år sedan

callefriberg :

Ses på Crazy Chicken ikväll!

//Calle unt Wille

HaHHAHAHAHAHDörrennummer2...Såsvårtskadetvälintevara+???++?

Biatch! Citera
Hmps
3505 inlägg
Hmps 3505 inlägg 8 år sedan

LURKEN1823 :

callefriberg :

Ses på Crazy Chicken ikväll!

//Calle unt Wille

HaHHAHAHAHAHDörrennummer2...Såsvårtskadetvälintevara+???++?

funky chicken? wink

on the way down its awesome! Citera
callefriberg
3 inlägg
callefriberg 3 inlägg 8 år sedan

Ja, självklart ska det vara funky chicken. Vi blandade ihop namnen lite bara wink

Frozenfart
48 inlägg
Frozenfart 48 inlägg 8 år sedan

Jag och en kompis tänkte sticka ned till st anton i två veckor för att hälsa på några vänner som säsongar.
Vi har spanat in en lägenhet som är för 4 pers och den går på 2500 per person om man är 4. 45 kvadrat flatscreenTV balkong (för oss rökare).
Verkar väldigt nice!

Letar i alla fall efter någon som kanske behöver två veckors boende från den 16 januari och framåt, inga tråkiga soffa-sittare eller allmänt otaggade människor! tongue

vi är i alla fall två 19åriga (jag kommer vara 20 när vi är där nere) pojkar som gillar allt som har med snö att göra utom gul snö.

Om någon är intresserad och undrar något så är det bara att bränna iväg ett pm till mig smile

Robertzon
15 inlägg
Robertzon 15 inlägg 8 år sedan

en vecka kvar sen åker ja ner.... letar boende å jobb smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook