säsonga i St Anton 10/11

Bandgren
58 inlägg
Bandgren 58 inlägg 8 år sedan

Då var öppningen utav stanton igår, var la helt ok, för lite snööö sad

lovstraand
44 inlägg
lovstraand 44 inlägg 8 år sedan

Bandgren :

Då var öppningen utav stanton igår, var la helt ok, för lite snööö sad

lovstraand likes this

Peraaa
25 inlägg
Peraaa 25 inlägg 8 år sedan

Ja då tar man tåget ner själv om några timmar. Så, några sköna människor som är sugna på utgång imorgon?
PO

Rajmeist
43 inlägg
Rajmeist 43 inlägg 8 år sedan

På torsdag ska man kötta puuuuuder cool

PPontus
3 inlägg
PPontus 3 inlägg 8 år sedan

Boende någon?
Har boende till 1 dec, sen vetisören var jag ska ta vägen!
Eventuellt en kompis till mig också, om han inte får jobbet han ska prova imorgon!

Allt är av intresse!

paulsson.pontus@gmail.com
eller bara pma mig här om någon har något i bakfickan.

Küß!

CalleDanell
1 inlägg
CalleDanell 1 inlägg 8 år sedan

Är nere i ST Anton just nu och har kanske fixat ett jobb. Söker dock en tjej som är sugen på att jobba som chambermaid under säsongen för att dem anställer bara två och två kille/tjej eftersom man ska dela rum. Så jag kan alltså inte få jobbet om jag söker ensam.
Det är ett fint ställe och man får mat och boende.
Om någon är intresserad så hör av er till mig här på freeride eller på +46768759276 big_smile

geckotov
21 inlägg
geckotov 21 inlägg 8 år sedan

Yo. Vi är två grabbar nere i St Anton nu. Vi har ett boende fram till 3 december så efter det behöver vi ett nytt boende och delar gärna med några andra! Skriv på dfrid502@gmail.com om ni är på.

karinblixt
4 inlägg
karinblixt 4 inlägg 8 år sedan

Kom hem ifrån BG igår, dåligt med snö dock. Funderar på säsong i bg eller st a, hur går det för er som är nere? Har ni fått jobb osv? Hur ser det ut med boende? smile
/Karin

Peraaa
25 inlägg
Peraaa 25 inlägg 8 år sedan

Letar man seriöst eller boende och jobb så löser det sig för de flesta här nere. Ska inte vara ngt problem.

rosamysk
4 inlägg
rosamysk 4 inlägg 8 år sedan

Heeeeeeeej alla!

Ååååh vad jag blir taggad på att komma när jag läser den här tråden, my goooood!

Sitter för tillfället fast i Florida (klagar inte på det egentligen, hehe) men kommer hem till Sverige på julafton och tänkte tillbringa nån vecka eller två där. Men SEN vill jag komma till Antoooon!!

Så, jag kom precis på att jag tänkte åka dit, så har varken boende, jobb eller sällskap. Har förstått att det mesta fixar sig där nere, men är det lika enkelt i början av januari som det är i november/december? Vore ju sjukt tråkigt om jag inte hittar nått när jag väl är där D:

För säkerhets skull var jag inne på arbetsförmedlingen och sökte lite jobb, men det är mest heltidstjänster - alltså 6 dagar i veckan. Känns inte överdrivet lockande... Så har ni något tips på ställen där man kan jobba typ halvtid? Eller tycker ni att jag bara ska chillaxa och ta det som det kommer när jag väl är där? big_smile

muskel_tonka
19 inlägg
muskel_tonka 19 inlägg 8 år sedan

Hej.
Vi är två killar från Gävle 20 och 22 som tänkte åka ner direkt efter nyår men helt utan plan varken boende, jobb eller kontakt med någon i st anton.

Vore grymt att dela boende eller ha någonstans att sova några dagar innan vi hittar något eget.

Vi tar en bil ner så spelar ingen roll om boendet blir i pettneu eller liknande. Finns även en plats i bilen kvar, två platser om man orkar sitta trångt.

hör av dig om de låter som något intressant.
p.grundberg@hotmail.com
/ Pelle

MBurestam
449 inlägg
MBurestam 449 inlägg 8 år sedan

yoyoyo vi e 4 gubbar som efter hela 2.5 timmar hittade ett säsongsboende i en inredd källare för 18.5 € natten. ganska schyrre. ligger dock i st jakob men det gar ju bussar! ikväll spelar kya bamba nanstans. vet inte var. typ hotel anton garage.
fler säsongare som ska dit?
btw, det börjar bli ont om bra boende. vi knackade en del dörr och alla sa att vi var sent ute. men keep the hopes up. Det verkar som att det finns lite bara man ger sig fan pa att hitta det.

M

Ground Touch Media Citera
assr
462 inlägg
assr 462 inlägg 8 år sedan

Studsmatte :

yoyoyo vi e 4 gubbar som efter hela 2.5 timmar hittade ett säsongsboende i en inredd källare för 18.5 € natten. ganska schyrre. ligger dock i st jakob men det gar ju bussar! ikväll spelar kya bamba nanstans. vet inte var. typ hotel anton garage.
fler säsongare som ska dit?
btw, det börjar bli ont om bra boende. vi knackade en del dörr och alla sa att vi var sent ute. men keep the hopes up. Det verkar som att det finns lite bara man ger sig fan pa att hitta det.

M

18,5 natten tot? så ungefär 5,5k i månaden per skalle? uppfattar jag det rätt?

Hans Citera
callefriberg
3 inlägg
callefriberg 3 inlägg 8 år sedan

Hej.

Jag och min kompis har hittat ett boende för tre pers, så nu behöver vi en till. Det är ett stort rum med sängar och "kök" + badrum. Boendet ligger i Nasserein, med busshållplats nästan precis utanför dörren och ca 10 min gångväg till centrum. Vi söker någon som kan flytta in relativt snart eftersom vi måste lämna vårt nuvarande boende närmaste dagarna.

Maila eller ring på +43 676 4637 972 om du är intresserad.

//Calle

micke_moj
51 inlägg
micke_moj 51 inlägg 8 år sedan

Ska på nått sätt ta mig ner någon gång innan nyår och om det är någon som rullar ned med bil med en plats över så säg till!
19 år och glad smile

keith
59 inlägg
keith 59 inlägg 8 år sedan

Tjena

Vi är tre grabbar som är nere i Anton nu och letar boende för fullt. Är det någon som är sugen på att dela boende eller redan har något boende med plattser lediga så får ni grymt gärna höra av er.
Vi var nere här förra säsongen och har nu bestämt oss för en till.

/ Keith

micke_moj
51 inlägg

Känns som att många har erfarenhet av tåg från innsbruck-st anton och zurich- st anton. Har läst att de går att köpa biljett på plats utan problem? vad kan jag vänta mig att det kostar?
Har inte riktigt bestämt mig om jag flyger till innsbruck eller zurich, därför frågar jag om båda

Emanuel86
42 inlägg
Emanuel86 42 inlägg 8 år sedan

Betalte 47 Euro for billett fra Zurich til St.Anton, kjøpte det på plass.. Litt pricy egentlig.

micke_moj
51 inlägg

ja det är en hel del faktiskt, tack så mycket! Vet du hur ofta tågen går?

Emanuel86
42 inlägg
Emanuel86 42 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Emanuel86 (8 år sedan)

Det er jeg litt usikker på, toget vårt gikk typ 15:00 ish.

Men sjekk ut; http://www.oebb.at/en/

Mener at det går 3 ganger om dagen, eller to.

hollibob
122 inlägg
hollibob 122 inlägg 8 år sedan

Då går Antontåget för tredje gången om ett par timmar. Imorgon är det måndag, ses vi på funky och vänder upp och ned på stället? big_smile

powderpower
23 inlägg
powderpower 23 inlägg 8 år sedan

micke_moj :

Känns som att många har erfarenhet av tåg från innsbruck-st anton och zurich- st anton. Har läst att de går att köpa biljett på plats utan problem? vad kan jag vänta mig att det kostar?
Har inte riktigt bestämt mig om jag flyger till innsbruck eller zurich, därför frågar jag om båda

Jag åkte tåg Innsbruck - St. Anton i torsdags och det kostade drygt 8 euro om man är under 20, annars 14-15 euro. Biljett gick lätt att köpa på plats, lycka till!

micke_moj
51 inlägg

låter kanon, precis beställt biljett, den 18e landar planet i innsbruck. Galet sugen på att åka redan nu big_smile

keith
59 inlägg

Vi är två killar som ska jobba på KK denna säsong och letar boende för fullt. Är det någon som har tipps på boende från sista januari så är vi grymt taggade!

karinblixt
4 inlägg
karinblixt 4 inlägg 8 år sedan

Kom hit igår, ska börja leta jobb imorgon, har boende på gruber fram tills 22 och tycker att det borde lösa sig tills dess. Någon som har något tips angående jobb? smile Hade varit guldvärt!

Guusttaf
3 inlägg
Guusttaf 3 inlägg 8 år sedan

Tjena, sitter nere i st anton börjar bli lite svårt att hitta boende.. ingen som har en säng över?big_smile

hollibob
122 inlägg

Anton it is! Som många andra är det boendeknas deluxe just nu, jul och nyår är helt knökat.. I januari har vi nog inga svårigheter alls att hitta nått. Åker ut på gatan på fredag, självklart kommer vi att hitta nått, det löser sig alltid. Men det händer ju att folk hittar nått som inte passar dem, för stort, för litet, finns en massa anledningar, vi är på nästan vad som!
Alla hjälper alla, deal? Ett golv över jul och nyår till två skånepågar hade varit awesome!
/Fellan +436645546326

pocapontus
8 inlägg
pocapontus 8 inlägg 8 år sedan

Någon som ska ut på lördag?
Klart det e..
Tänkte man kunde haka? YES!

jimhoe
30 inlägg
jimhoe 30 inlägg 8 år sedan

Säsongsblogg? Vem bloggar och var?

keith
59 inlägg

jimhoe :

http://bloggisch.wordpress.com/

bois
346 inlägg
bois 346 inlägg 8 år sedan

keith :

jimhoe :

Yeah!

bois Citera
borglund
34 inlägg
borglund 34 inlägg 8 år sedan

keith :

jimhoe :

http://goodhang.se

Everyday Is A Saturday Citera
hollibob
122 inlägg

jimhoe :

lagglagglagg.wordpress.com

krusher
28 inlägg
krusher 28 inlägg 8 år sedan

lagglagglagg.wordpress.com

Christoffer Ohlsson Citera
Sebmalm
29 inlägg
Sebmalm 29 inlägg 8 år sedan

Hemlösa den 29dec - 8januari, någon som har något att erbjuda?

Kram

-Skidgay!- Citera
geckotov
21 inlägg
geckotov 21 inlägg 8 år sedan

Jag åker ut på gaten nu på Lördag så jag blir grymt glad om någon har ett rum, en säng eller ett golv ledigt. Hela säsongen eller ett tag, spelar ingen roll. Jobbar, är lätt att ha å göra med och allt såntdär positivt!

Skicka mig isåfall ett PM här eller ring mig på 0046760196205, bitte danke

Robertzon
15 inlägg
Robertzon 15 inlägg 8 år sedan

God jul då!!! någon som ska med och åka lite imorn? kommer väl vara vid rendl vid 1030-1100..
carl
0043 6812 05 34 108
andreas
0043 6818 37 01 495

Snowblog.andreasekman.com

Bandgren
58 inlägg
Bandgren 58 inlägg 8 år sedan

ngn som behöver lite extra jobb? jobbet börjar redan ikv och 3-4 dagar framöver och man har chans på att få jobba mer! man är diskare på en resturang i Stanton.

ring mig innan kl 1900 för att du ska få jobbet!

+46707815800

/bandgren

andreaaa
6 inlägg
andreaaa 6 inlägg 8 år sedan

Ledigt jobb och boende!

Vi ar tva tjejer som bor i en lagenhet relativt centralt dar det finns tva platser lediga och vi soker darfor 2 room mates Ni kan jobba av hyran och aven tjana extra pengar.

Platserna finns lediga i princip omgaende sa slang ivag en mail till madde_917@hotmail.com om ni ar intresserade!

FreeSkier
1 inlägg
FreeSkier 1 inlägg 8 år sedan

Tenkte komme ned til St. Anton nå på mandag, tenker å bli ut februar. Har ikke lyktes finne noe billig bosted..
Vi er to stk.

Noen som har noe tips? eller er alle billige steder tatt av folk som gjør sesong?

/Ove

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook