Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 9 år sedan

ChrisW :

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=56883
Helt sjukt

Förmodligen sjukast hittills... vad fan tror han??

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 9 år sedan

ChrisW :

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=56883
Helt sjukt

det här är ju fan så det vänder sig i magen.

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Hasse_Lindborg (9 år sedan)

Här har vi en oxå: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57116

Framför allt om man läser detta från denna medlem:

Av: Martok Idag 16:55 Svara

Tjena, tänkte fråga dig om du vet vart man kan köpa billiga oakley skidglasögon ifrån, såg nämligen att du hade ganska många par på bild i din blogg.

Av: Lee-nus Idag 17:22 Svara

har inte köpt mina, så har ingen aning. tyvärr!

Då är det lite väl högt pris anser jag i alla fall.

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 9 år sedan

Hasse_Lindborg :

Tjena, tänkte fråga dig om du vet vart man kan köpa billiga oakley skidglasögon ifrån, såg nämligen att du hade ganska många par på bild i din blogg.

Hahaha, där fick han smaka!

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 9 år sedan

Hasse_Lindborg :

enig... hehe

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Lee-nus
2682 inlägg

Hasse_Lindborg :

vilket gnäll på er. de gogglar han frågade om har jag inte ens till salu. dessa var varken omnämnda i hans fråga eller mitt svar. basta.
dessutom, även om så varit fallet måste man ju, som redan diskuterats i den här tråden, kunna använda utrustning man får till att finansiera resor etc. jag ser inget fel i det, alla vinner på det.

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 9 år sedan

Diskuterar vi inte överpriser? Och detta är ju överpris i och med att du skriver att du får dina goggels.

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Lee-nus (9 år sedan)

Hasse_Lindborg :

Diskuterar vi inte överpriser? Och detta är ju överpris i och med att du skriver att du får dina goggels.

jag har skrivit att jag fått dem han indikerade med sitt gästboksinlägg?
vill han eller någon annan se inköpskvittot från udéns så är det väl en sak, annars får man väl lära sig läsa ordentligt först? smile
även om jag hade fått dem, skulle jag ge bort dem bara för att inte vinna på det själv? det är ju absurt, och du skulle få många att debattera mot.

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Hasse_Lindborg (9 år sedan)

Utter :

För 1200:- för du ett par årets nya med en extralins på t ex Skistore. Steepstore har DX för 600:-, dock nämns ingen extralins där.

Jag brukar lägga mig på ungefär halva butikspriset, dvs runt 6-700:- för ett par Soldier men då slänger jag alltid med minst en extra lins. Det är vad jag anser vara rimligt. Men så länge köparen tycker det är ok så är det bara att köra på med mer.

Där har vi ett rimligt pris.

Lee-nus :

Fiberteknologi :

Eller här: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=56049

En vanlig kille som lägger ut ett par skidor, som han påstått sig köpa för 6.000kr men han har egentligen köpt dom för inköpspris från sponsorn.
I tidigare annons om samma skidor skrev han att dom var använda 21 dagar, och då var det ingen som ville köpa dom så helt plötsligt är dom bara använda i en vecka.

Hoppas grabben inte åker dig för falsk marknadsföring bara, stackarn..

men, det ingår ju "binning"...!! smile

Du menar att du i så fall betalar full pris från Udéns där du jobbar? Och så mycket goggels du säljer hela tiden på köp och sälj så måste i sådant fall förlora en hel del pengar om du inte köper det till ett bättre pris.

Och för övrigt är det svårt att utläsa i ditt inlägg till Martok att du inte får goggelsena gratis. Eller är det bara jag som läser det så fel?

Lee-nus
2682 inlägg

Hasse_Lindborg :

Utter :

För 1200:- för du ett par årets nya med en extralins på t ex Skistore. Steepstore har DX för 600:-, dock nämns ingen extralins där.

Jag brukar lägga mig på ungefär halva butikspriset, dvs runt 6-700:- för ett par Soldier men då slänger jag alltid med minst en extra lins. Det är vad jag anser vara rimligt. Men så länge köparen tycker det är ok så är det bara att köra på med mer.

Där har vi ett rimligt pris.

Lee-nus :

Fiberteknologi :

Eller här: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=56049

En vanlig kille som lägger ut ett par skidor, som han påstått sig köpa för 6.000kr men han har egentligen köpt dom för inköpspris från sponsorn.
I tidigare annons om samma skidor skrev han att dom var använda 21 dagar, och då var det ingen som ville köpa dom så helt plötsligt är dom bara använda i en vecka.

Hoppas grabben inte åker dig för falsk marknadsföring bara, stackarn..

men, det ingår ju "binning"...!! smile

Du menar att du i så fall betalar full pris från Udéns där du jobbar? Och så mycket goggels du säljer hela tiden på köp och sälj så måste i sådant fall förlora en hel del pengar om du inte köper det till ett bättre pris.

Och för övrigt är det svårt att utläsa i ditt inlägg till Martok att du inte får goggelsena gratis. Eller är det bara jag som läser det så fel?

1. dragon dx och soldier kostar ett antal hundringar mindre än oakley splice. vill man inte betala så behöver man inte, eller så lägger man ett bud. svårare än så är det inte.
2. klart jag inte betalar fullpris. därmed inte sagt att jag tänker gå back. så länge ingen förlorar på det ser jag inget fel i det. och alla mina goggles måste ju inte ha samma ursprung heller?
3. hur folk väljer att tolka låter jag vara oskrivet.

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 9 år sedan

1: Snackar om Utters svar om halva butikspriset.
2. Så då de annonser du har satt ut till uthängning här de vill kanske inte heller gå back? Klart du går back på en använd produkt.
3. Så klart alla får tolka det som de vill.

Men kul att du reagerar då du hänger ut massa annonser och din inte var en bit bättre enligt mig.

jeffa
985 inlägg
jeffa 985 inlägg 9 år sedan

Börjar nästan kännas som på den gamla goda tiden! Man blir ju smått sentimental...

Personligen tycker man får ta vilket pris man vill. Köparen kan ju alltid välja att skita i det.

Marknadsekonomi FTW!!!

Jeffa

Senast redigerat av HasseMyt Citera
Lee-nus
2682 inlägg

Hasse_Lindborg :

1: Snackar om Utters svar om halva butikspriset.
2. Så då de annonser du har satt ut till uthängning här de vill kanske inte heller gå back? Klart du går back på en använd produkt.
3. Så klart alla får tolka det som de vill.

Men kul att du reagerar då du hänger ut massa annonser och din inte var en bit bättre enligt mig.

1. har fortfarande inte sagt att jag inte kan tänka mig att sälja billigare. och du menar att jag har nåt slags ansvar i att se till att mina köpare betalar mindre på min bekostnad? vilket jävla dravel. jag fick ett par helt nya salomon shogun som jag la upp och sålde här för 2000 spänn i början av säsongen, så det är ju inte så att blåser folk heller precis.
2. men vad har man för fel om man betalar mer än man kan tänka sig att göra då? hur svårt kan det vara? herregud hans, som köpare är det ju inte svårare än att lägga ett bud i sådant fall!

och har jag hängt ut en massa annonser? för att jag tyckte att ett par monterade rossi b4 för 6000 var dyrt, eller hur det nu var? nåväl, du är ju en flitig tyckare om allt mellan himmel och jord, så annat var väl inte att vänta.

nej, nu ska jag ut och grilla i solen. rock on!

veigas
162 inlägg
JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 9 år sedan

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57166
helt åt h-lvete...

kunskap är så tråkigt ospontant Citera
Rose_N
310 inlägg
Rose_N 310 inlägg 9 år sedan

JL76 :

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57166
helt åt h-lvete...

Skidan kostar 3500 ny, bindningen dryga 2 (kanske beggad)

Vilket skämt...

det som inte dödar dig. det härdar dig Citera
Bizz
164 inlägg
Bizz 164 inlägg 9 år sedan

Man kanske kan använda den här tråden på omvänt vis?
Jag vill sälja mina gamla Völkl Mantra (2006) och undrar vad jag egentligen kan ta för dom. Jag har haft dom 3 säsonger plus en vecka, alltså 4 år. Säsongerna har väl inte varit helt lyckade för jag har nog bara åkt motsvarande 6 månader heltid på dom.
Dom har gott om repor bland annat några riktigt obehagliga ner till kärnan. Annars är det inget fel på dom, inga sprickor eller problem med ovandelen av skidan. Marker Free m14 sitter på och fungerar utmärkt, nån estetisk plastbit saknas.
Jag har ingen användning för skidorna själv men det är knappast värt besväret att sälja dom för bara några hundra. Jag tror att dom har en hel del kvar att ge efter en helrenovering och det är ju en riktigt bra skida i grunden.
Vad kan man ta för dom?

Front5
446 inlägg
Front5 446 inlägg 9 år sedan

Bizz :

Jag vill sälja mina gamla Völkl Mantra (2006) och undrar vad jag egentligen kan ta för dom. Jag har haft dom 3 säsonger plus en vecka, alltså 4 år. Säsongerna har väl inte varit helt lyckade för jag har nog bara åkt motsvarande 6 månader heltid på dom.
Dom har gott om repor bland annat några riktigt obehagliga ner till kärnan. Annars är det inget fel på dom, inga sprickor eller problem med ovandelen av skidan. Marker Free m14 sitter på och fungerar utmärkt, nån estetisk plastbit saknas.
Jag har ingen användning för skidorna själv men det är knappast värt besväret att sälja dom för bara några hundra. Jag tror att dom har en hel del kvar att ge efter en helrenovering och det är ju en riktigt bra skida i grunden.
Vad kan man ta för dom?

ungefär 500 spänn är vad dom är värda smile

HallstaBerget Represent Citera
Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 9 år sedan

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57150

Om någon vill göra en bra affär..

gustavcavallin
361 inlägg
gustavcavallin 361 inlägg 9 år sedan

Var i whistler där jag precis köpte sean pettit hellbents för 120 dollar (854 kr). tyckte jag var ett bra pris:))))

JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 9 år sedan

Bizz :

Vad kan man ta för dom?

max 1000 kr enligt mig,
4 år gammal med coreshots är inte värd mkt och bindningen ett par hundringar till

kunskap är så tråkigt ospontant Citera
Bizz
164 inlägg
Bizz 164 inlägg 9 år sedan

Tack för svaren. Jag tror också på nåt däromkring. 1000 kr skulle ju kännas okej i alla fall.

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 9 år sedan

1. och så försöker vi numrera det vi skriver.
2. gärna med tre siffror.
3. då kan det bli så här stiligt!

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 9 år sedan

Är den här tråden bara till för att kommentera överpriser? Eller får man även tipsa folk om bra priser på köp & sälj?

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57017 - jävligt bra pris enligt mig, speciellt om kan prutar ner det till 2000kr. (Hade köpt dem själv om det inte var så att jag ska ut och resa på lördag sad...)

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57183 - Även detta ett grymt pris, kanske inte en så het bindning, speciellt inte på så breda skidor, men ändå värt skulle jag säga.

www.protectourwinters.org Citera
The_teo
1134 inlägg
The_teo 1134 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad The_teo (9 år sedan)

Dra på trissor!

Yniq gogglarna går lös på ca 2400:-

www.yniq.com

www.epicplanks.com Citera
PNyberg
4251 inlägg

The_teo :

Dra på trissor!

www.yniq.com

Okej..jag vill ha ett par..måste komma på ngt bra sätt att få proform priser eller liknande tongue

Lee-nus
2682 inlägg

The_teo :

Dra på trissor!

www.yniq.com

ja, det var ju duktigt prissatt...

"I'M JON OLSSON AND I'M YNIQ"

är det bara jag som kommer att tänka på zoolander? "i'm derek zoolander and i'm derelict"...

PNyberg
4251 inlägg

Lee-nus :

The_teo :

Dra på trissor!

www.yniq.com

ja, det var ju duktigt prissatt...

"I'M JON OLSSON AND I'M YNIQ"

är det bara jag som kommer att tänka på zoolander? "i'm derek zoolander and i'm derelict"...

"ORANGE-MOCCA-FRAPPUCCINO!!!"

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 9 år sedan

2400:- för ett par goggles med platt lins. 90% av priset är varumärket, 10% är design, 0% teknologi.

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Blidee
788 inlägg

För att göra det ännu värre så är ju brillorna skitfula!

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 9 år sedan

Kan yniq-brillorna vara de absolut fulaste på marknaden.

"My name i Jon Olsson and i am a perfectionist."

Skrattretande är bara förnamnet.
Patetiskt.

burääääääääh Citera
Misterister
214 inlägg
Misterister 214 inlägg 9 år sedan

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57317

Börja buda på 1300 låter ju rimligt? NEJJJ!

Martok
260 inlägg
Martok 260 inlägg 9 år sedan

Rimligt pris på ett par head supershape magnum 09-10 177cm som inte är mycket åkta på eller slitna?

Lungan
425 inlägg
Lungan 425 inlägg 9 år sedan

Misterister :

om han har bud på 1300 så..

simpyz Citera
PNyberg
4251 inlägg

magnusericsson :

Patetiskt.

welll... vad ska han skriva då?? han verkar ju vara en perfektionist så....vad är der som är patetiskt??
tror för övrigt atth an har mer koll på kvalitet på goggles o glas än de flestas på denna site.

Blidee
788 inlägg

Ja han har säkert jättebra koll på det och brillorna kanske är bra men det ändrar inte att de ser ut som stryk wink

PNyberg
4251 inlägg

Blidee :

Ja han har säkert jättebra koll på det och brillorna kanske är bra men det ändrar inte att de ser ut som stryk wink

I like em though...sen att priset är helt sjukt är en sak verkligen värd att diskutera.

Misterister
214 inlägg
Misterister 214 inlägg 9 år sedan

simpyz :

Misterister :

om han har bud på 1300 så..

de e fortfarande de äckligaste jag sett. Hatar de p12or som betalar så mkt för en beggad tröja med. Äckligt

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 9 år sedan

PNyberg :

magnusericsson :

Patetiskt.

welll... vad ska han skriva då?? han verkar ju vara en perfektionist så....vad är der som är patetiskt??
tror för övrigt atth an har mer koll på kvalitet på goggles o glas än de flestas på denna site.

Jag tror dock inte att han gör så mycket på yniq.
Jag skulle tippa på att han har ett stort team bakom sig som sköter allting.
Det patetiska är överpriset för ett par googlar.
Jag tror ju knappast att där är något mer speciellt med de googlarna än oakleys googlar?!
Då oakley har varit världsledande inom skid/snowboard/mx-världen ett bra tag.
Så varför kan oakley hålla ner sina priser till allt från 800-1800 kr och yniq kan ta 2400 kr för sina? hum.

burääääääääh Citera
Rose_N
310 inlägg
Rose_N 310 inlägg 9 år sedan

magnusericsson :

PNyberg :

magnusericsson :

Patetiskt.

Jag tror dock inte att han gör så mycket på yniq.
Jag skulle tippa på att han har ett stort team bakom sig som sköter allting.
Det patetiska är överpriset för ett par googlar.
Jag tror ju knappast att där är något mer speciellt med de googlarna än oakleys googlar?!
Då oakley har varit världsledande inom skid/snowboard/mx-världen ett bra tag.
Så varför kan oakley hålla ner sina priser till allt från 800-1800 kr och yniq kan ta 2400 kr för sina? hum.

För att det är schtek helt enkelt, bara vanligt herdligt schtekande

det som inte dödar dig. det härdar dig Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook