tips på twintips (lätta)

BEAReklund
48 inlägg
BEAReklund 48 inlägg 9 år sedan

Halloj. Är relativt ny inom parkåkning och har verkligen fastnat för det. Jag har nu bestämt mig att köpa ett par twintips, hade tänkt mig mellan 2000-5000kr.

Jag är inte så insatt inom skidor, vad som krävs och vilka man ska ha, därför vänder jag mig till er. Som rubriken lyder så letar jag efter så lätta twintips som möjligt till ett rimligt pris. Självklart ska dom fungera bra i pisten men hade tänkt mig mera park än pist.

Bra att tillägga är att jag är ungefär 175 lång och väger runt 60-65 kg.

Aja, det var väl allt. Tack på förhand !

Svar

karinJohanna
11 inlägg
karinJohanna 11 inlägg 9 år sedan

K2 silencer, är en lätt och prisvärd skida!

jorå men så att... Citera
Heeenk
31 inlägg
Heeenk 31 inlägg 9 år sedan

kolla på k2 disorderly också men tror att silencer kanske kan vara bättre i pist, fråga i affäre kanske?

Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Bjo-rnR (9 år sedan)

k2 är tyngre än genomsnittet.

Atomic punx, otroligt lätt skida och helt symmetrisk
Armada aR6, en skida som fungerar över hela berget och har otrolig hållbarhet, bör monteras -1.5cm bak från exakta mitten.
Armada alpha 1/2, Otroligt lätt skida med rocker.

Jag rekommenderar Alpha 2. Sjukt rolig skida som är otroligt lätt och fungerar överallt. Bör också monteras -1.5cm bak om du vill ha bättre puder och pistegenskaper.
http://www.skidbutiken.com/~hUS4x000000 … =TWINTSIDE

JIBB-Albin
68 inlägg
JIBB-Albin 68 inlägg 9 år sedan

skistore har rea på head j.o pro. dom är jättelätta och fungerar utmärkt i pisten.
http://www.skistore.se/catalog/product_ … ts_id=2668

KvittFjall
53 inlägg
KvittFjall 53 inlägg 9 år sedan

Kan faktiskt rekommendera att köpa armada pipe cleaner, ska tydligen vara ganska lik AR6:an men med lite styvare flex. Den är relativt lätt också. Tycker det verkar vara en riktigt bra skida som funkar bra överallt smile

Rekommenderar att du köper dem här isf-->http://www.freezeproshop.com/armada-pipe-cleaner-skis.ir?cName=brand-armada-skis

De har en leveranstid på ca 4-5 dagar. Jag beställde ett par alpha 2yikesr som kom på 4 dagar smile Om du har frågor om frakt, skatt, moms etc kan du bara skicka ett meddelande smile

BEAReklund
48 inlägg

tack alla för svaren!

Ska ta och kolla runt lite smile

pang
97 inlägg
pang 97 inlägg 9 år sedan

ninthward harlaut pro.

Imouse
17 inlägg
Imouse 17 inlägg 9 år sedan

k2 disorderly är relativt lätta... men de går sönder ganska lätt på översidan osv. lämnade nyligen in mina för helrenovering efter bara ett år.

men trots detta nöjd då jag fick skidor + marker griffon 11 för 2,100 kr på stadium förra året.

Silencer är nog ett bra allternativ faktiskt, hört att de ska vara ganska mjuka också men frågan är om de går sönder lika lätt som disorderlyn? tvivlar på det... men vad finns det annars? Völkl ledge kanske ?

lycka till

StraightAir
633 inlägg
StraightAir 633 inlägg 9 år sedan

www://nocopy.se

De har sjukt lätta skidor och jag kör på såna dom är näst intill perfekta=)

BEAReklund
48 inlägg

letar för fulla muggar efter atomic punx / K2-skidorna i rätt längd, vilket borde vara 160, någonstans där (?).

Diskutera på smile

zeb-lindahl
11 inlägg
zeb-lindahl 11 inlägg 9 år sedan

rossignol s1 sjukt sköna

Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Bjo-rnR (9 år sedan)

Onlinehero :

letar för fulla muggar efter atomic punx / K2-skidorna i rätt längd, vilket borde vara 160, någonstans där (?).

Diskutera på smile

k2 är inte lätta..

du ska inte ha 160. 170-180cm.

tänker du på vikten eller prestandan?

BEAReklund
48 inlägg

Bjo-rnR :

Onlinehero :

Diskutera på smile

k2 är inte lätta..

du ska inte ha 160. 170-180cm.

tänker du på vikten eller prestandan?

Alright, naej jag har ingen aning vilken längd jag ska ha. Kollade nämligen i en guide som sa att jag skulle ha runt 160-162.

Om jag ska vara ärlig tänker jag mestadels på vikten haha, vill att dom ska vara så lätta som möjligt

oskar00
343 inlägg
oskar00 343 inlägg 9 år sedan

Jag kör på Armada Thall, sjuukt sköna och rätt så lätta. Fanns billiga på www://sport-conrad.com förut kanske finns kvar.

karinJohanna
11 inlägg
karinJohanna 11 inlägg 9 år sedan

Twintips ska vara längre för du har kortare åk yta på dom, eftersom de är uppböjda både bak å fram till skillnad från "vanliga" pistskidor. Ganska lätt å fatta om man tänker till lite wink
Ta din egen längd eller nåt runt där omkring.

BEAReklund
48 inlägg

pearls :

Twintips ska vara längre för du har kortare åk yta på dom, eftersom de är uppböjda både bak å fram till skillnad från "vanliga" pistskidor. Ganska lätt å fatta om man tänker till lite wink
Ta din egen längd eller nåt runt där omkring.

Haha stämmer. Ber om ursäkt för min idioti. Ska leta vidare efter skidor i min längd in the future

BEAReklund
48 inlägg

Kollade på de skidor "pang" nämnde. http://www.nocomply.se/product_info.php … ts_id/6850

Någon som har koll på dessa hur det är osv? smile

Imouse
17 inlägg
Imouse 17 inlägg 9 år sedan

det här med längd är ju en ganska så individuell grej kör själv med ett par 176 långa vilket är 3 cm kortare än min längd o de är perfekta... och visst det är lättare med korta men det blir ju inget vidare att ha i pisten och det ser förbannat löjligt ut, min åsikt.

Kör med 170 - 180 som bjo-rnr skrev.

seabass91
6 inlägg
seabass91 6 inlägg 9 år sedan

Armada Ar6 Sjuuukt Lätta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Köp dom!

ORombo
12 inlägg
ORombo 12 inlägg 9 år sedan

jag har head mojo one, de är sjukt bra parkskidor och riktigt lätta! funkar bra för vara parkskida i pisten med, en sjukt bra skida.

Bjo-rnR
365 inlägg
Bjo-rnR 365 inlägg 9 år sedan

Onlinehero :

Kollade på de skidor "pang" nämnde. http://www.nocomply.se/product_info.php … ts_id/6850

Någon som har koll på dessa hur det är osv? smile

Kanterna lossnar lätt om du railar och sedan måste du beställa bindning för 1500kr och betala montering för några hundra.

Jag tycker verkligen att du ska ta en funderare över Armada alpha 2. En av de lättaste jag åkt på och extremt hållbara.

BEAReklund
48 inlägg

Det här är svårt, går framochtillbaka. Nu är det mellan Armada Alpa 2 och Armada AR6

karinJohanna
11 inlägg
karinJohanna 11 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad karinJohanna (2 år sedan)

.

BEAReklund
48 inlägg

tacktack. Vad för bidningar föredrar ni? Vilka är lättast? big_smile haha

michaman
10 inlägg
michaman 10 inlägg 9 år sedan

om du vill ha en riktig lätt och skön skida och vilja lägga till nån tusen lapp till skulle jag föreslå dom nya jon olsson skidorna har dom själv, grymt nöjd!

mVacchi Citera
martindahmartin
424 inlägg
martindahmartin 424 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad martindahmartin (9 år sedan)

jag har själv nyss bytt från silencer till ar6, det är verkligen ingenting jag ångrar! nog för att jag bytt till ca 18 cm kortare skidor, men ar6an är så sjuuukt mycket bättre enligt mig än silencern. Den är mjukare, lättare och allt! Det enda negativa är att sidan på skidan skadades assnabbt på mig. Slog upp en repa in till trät på ca. 15 cm den andra dagen jag åkte med dem. Men de fick jag kostnadsfritt lagat där jag köpte dem. Efter de har jag inte haft några liknande problem. Kan tillägga att jag är 179 cm lång och väger kring 60 kg, så jag har i princip samma kroppsbyggnad som dig:)

bli min första besökare? Citera
jeppeejakobsson
63 inlägg
jeppeejakobsson 63 inlägg 8 år sedan

Jag har köpt K2 silencern dom här kanska lätta riktigt bra i pisten men jag rekomenderar ar6 mycket skön skida!

MEstenberg
545 inlägg
MEstenberg 545 inlägg 8 år sedan

Bangafterline :

Jag har köpt K2 silencern dom här kanska lätta riktigt bra i pisten men jag rekomenderar ar6 mycket skön skida!

jag tror faktiskt han har köpt skidor nu...

user62594
368 inlägg
user62594 368 inlägg 8 år sedan

k2 EXT med Griffon smile

Mina är sjukt lätta för att vara 179or.

KnekeN
13 inlägg
KnekeN 13 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad KnekeN (8 år sedan)

http://alpingaraget.se/sv/product/667/h … omp-m-ld12
sjukt lättta!!!!!!!

oj såg att den kanske va lite sent tongue

Mikesb
49 inlägg
Mikesb 49 inlägg 8 år sedan

Line Mastermind! Sjukt lätt och är en bra skida för dig som är ny inom parkåkning! Där har du nåt att bygga upp din karriär på!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook