HOPPLÖSA 08:or

Anti-Hero
13 inlägg
Anti-Hero 13 inlägg 15 år sedan

Tyvärr så finns det ju idioter överallt och desto mer människor desto mer idioter och i sthlm bor det ju en massa folk.. jag jobbar med support och pratar med en massa 08or varje dag och vissa är riktiga idioter, men så finns det dom som är riktigt trevliga..

Nookie Citera
Callin
3 inlägg
Callin 3 inlägg 15 år sedan

Att dra alla över en kam gör vi alla nån gång. Frågan är vart gränsen går? Finns det bara två sorters skidåkare, antigen uppblåsta 08:or i tighta gröna trikåer, eller sura jämtlänningar med stövlarna utan på? Kan det inte vara så att just dom två inte klara sej utan varandra.´Fick jämtlänningarna bara gå o dras där me sina renar, vad skulle då ske med utvecklingen? Förstår dom inte att d är tack vare turisterna "08:orna", som gör att d går runt? som gör att dom faktiskt kan köpa de där nya dragpulkorna. o likaså me 08 orna, utan norlänningarna finns det inga fjäll o backar. Det hela är helt enkelt en balans.
Men vart ska vi splittrade männsikor i mitten stå,? vi som både har hjärtat i storstan o i fjället? får vi kanske ta den största smällen av alla, med Lidingö tröjor och skoterskorna på - balanserandes på alla fördomar. Självklart är vi alla skidåkare oavset ursprung och adress.

NO Guts-No Glory

That skiing is so hot right now.. Citera
Gafferx
85 inlägg
Gafferx 85 inlägg 15 år sedan

patetisk tråd
har sett den förr
att ni bara orkar...

racingkids tror alltid att dom äger placet
som äldre mogna(re) människor är det vår plikt att uppfostra dom
om ingen säger något är ju det taskiga beteendet ok
tilltala dom, tillrättavisa dom
dom fattar

08-or! När Herr Vogelmeier från München ska åka lift i Garmisch P då snackar vi fasoner
han käkar 5 08-or till frühstück!
har sett honom
har snackat till honom
jag väger 85 kg, han 120

...det här är tammejävulen mitt sista inlägg här! Citera
FredrikB
1516 inlägg
FredrikB 1516 inlägg 15 år sedan

Hahaha!!!

Skantz
276 inlägg
Skantz 276 inlägg 15 år sedan

Hej alla vänner...
först vill jag säga till sp0nkan: det är ingen gällivarebo som vistas i sthm. framförallt inte utanför NK. Norrlänningar besöker arlanda för att flyga utomlands, det är det närmaste sthm. de kommer. Annars finns det ingen andledning att besöka djävulens påfund, Stockholm.

problemet med dessa fördommar angående detta problem ligger till störtsa del klassskillnaderna. I norrland åker alla skidor, de som har det bra ställt och alla som inte har råd med dyra aktiviteter. Alla åker skidor, det är bara så. Nu säger jag inte att alla stockholmare som åker skidor i svenska fjällen är rika och bortskämda. Men majoriteten av stockholmarna som åker skidor i svenska fjällen är rika eller har det åtminstone det bra ställt. Annars skulle de inte ha råd och åka skidor i fjällen eftersom det är så farbannat dyrt i sverige. Men det är bra att de åker skidor i norrland. Det är många som försörjer sig på detta påfund. Det som är förvånande är att de inte åker till alperna som ligger som samma prisnivå om inte billigare.

Och till slut vill jag fråga Callin: vet du vad sura jämtlänningar står för?? Begreppet "sur jamtar" hörs ofta i helt fel sammanhang. Det är ett begrepp som kom till för mycket länge sedan. När jämtarna for till Nidaros i Tröndelag och de stora marknadsplatserna i sverige. Jämtarna hade stora vadmalskläder och när de red på sina hästar sina långa resor till marknadsplatserna i regn och rusk blev kläderna blöta och torkade om vart annat, det luktade skit det vill jag lova. där av surjamtarna för de luktade alltid surt om sig. Det är vi stolta över. Vi är absolut inte sura eller tvära människor, tvärtom jämtarna är bland de människor i sverige som är mest öppna och pratglada. Som exempel på hur öppna och trevliga jämtarna är kan man nämna till exempel att jämtland är helt överlägset det län i sverige där det är lättast att lifta. I övriga sverige är svenskarna så egotrippade och trångsynta så de tänker bara på sig själv och det är i princip omöjligt att lifta söderut. I resterande norrland går det någorlunda bra.

Loonkan
23 inlägg
Loonkan 23 inlägg 15 år sedan

jag tycker nog själv att det e mest medelålders men som e jobbiga i backen.. det kvittar vart ifrån dom kommer själv e jag en go o gla vermlänning som inte kan stava!! o det finns inget annat stelle där fuxna människor klär sej i så töntiga kläder som i skidbacken....

sluta knuffas i lift kön!!

åk mera baklänges!!

bla bla bla!! Citera
Gubbf-n

Jag funderar på tre alternativa svar;

1) Det är kul att läsa, och kanske jag ska hälla på lite bensin så småungarna hetsar upp sig...

2) Kanske göra ett långt inlägg, där jag ur ett betendevetenskapligt perspektiv förklarar varför ett visst beteende förekommer hos olika grupper och individer, såväl i backen, på Freeride eller någon annanstans...

3) Strunta i att svara och logga ut...

;-)

Kärlek till sin nästa bygger på respekt och förståelse för sig själv!Lär känna dig själv och älska din nästa....

Prof
38 inlägg
Prof 38 inlägg 15 år sedan

Ah, fördomar.

Det är ett känt fenomen att det inte finns en enda stockholmare som kan åka skidor. Det enda de kan, som är relaterat till skidåkning, är att trängas i liftkön, ploga i hopp och skära av snöfält ovanför andra åkare utanför pisten. De är också duktiga på att klaga över kvalitén på parmesanosten i butikerna i Åre och undra varför det inte finns någon färsk hummer.

Norrlänningar, å andra sidan, vill bara ha bidrag från de hårt arbetande stockholmarna så de kan fortsätta att leva sin reaktionärt oproduktiva livsstil som kretsar kring gällivarehäng, sponken och salt i kaffet. Allt under deviserna att all, ren, svensk energi kommer från norrländska älvar och att hela Sverige skall leva.

Sedan kanske vi bör nämna gnällbältet, snåla smålänningar, feta skåningar, vänstervridna göteborgare, etcetera, etcetera.

Glöm inte heller att alla i Gävle bara är intresserade av att spela jazztrumpet…

Henrik_koivisto
456 inlägg
Henrik_koivisto 456 inlägg 15 år sedan

classebanan: hårt arbetande stockholmare?
Vilka tror ni det är som försörjer stora delar av sverige med sin gruvdrift om inte dom stora malm bergen i norra sverige som med dom högsta skatterna i sverige och med företag som lastar in pengar till staten. Men det tänker inte staten på när dom ska stänga ner allt som finns för att alla ska bli stockholmare..
Jag har verkligen inga fördomar mot stockholmare då jag har en syster som bor i just stockholm och släktingar överallt i sverige..

Sen att folk inte kan uppföra sig ordentligt i liftkön beror nog mkt på bristande respekt för medmänniskor som står snällt och väntar på sin tur att få åka upp i liften.
Att folk inte kan se sig för var dom sätter laggen/brädorna kan man inte ändra på utan att ryta till mot dessa personer.. Så nästa gång någon åker på era grejjer säg till dom istället för att slå på dom.. Våld löser ingenting..

Golddigger girlz for life! Citera
PO_ljung
43 inlägg
PO_ljung 43 inlägg 15 år sedan

Gäsp,

Kul tråd när man har tråkigt på jobbet.

Stockholmare bjuder på sig själva! Bara för att nämna några sköna stunder som inträffat de senaste åren jag gnessat Norrut, fordonsrelaterade incidenter:
- Det är kallt ute skall man inte ha glykol i bensinen? (En frågande 21åring med pappas BMW har problem i minus 22 grader utanför Rättvik, Glykol i Bensin = Nej)
- Varför går det inte att köra på trottoaren? (Ett frågande gäng glada men frusna 08 or, Norrut tvingas plogbilarna pressa ut snön i skogen vilket bildar en bredare väg, bör dock inte klassas som körbana. Ett syfte med pinnarna som vägverket placerat dit är att markera körbanan)

Feljkors vad är det? (Problem att skifta det punkterade däcket på pappas bil med tillhörande 2 dec långa "däckbytar verktyg" och verkstaden i Huddinge återigen dragit åt Alufälgarna som satan. Mitt förlängda spärrskaft fick jobba hårt)

Sen är det skönt att år efter år så envis många med att sommardäck eller numera blankslitna MS däck går utmärkt att köra på backiga vägar, gärna med en husvagn efter.

Det skämt som gjort sitt är nog den ständiga:
-Var e tunnelbanan? Det är så slitet att det nästan är kul igen.

Stockholm har mycket att bjuda på, bara Stockholmskärgård en solig sommardag i en båt ojoj det är fin fint. Har inget med skidor att göra men det är väl inte vad denna tråd handlade om heller.

Viccino
31 inlägg
Viccino 31 inlägg 15 år sedan

Storstads komplex, det är jävligt skönt att inte alla flyttar till vår vackra huvudstad, man kan ju tänka sej hur det skulle se ut! Andelen Stockholmare som bor i sthlm är marginell, det är mest inflyttat pack som "skitar ner" för oss.
Bry er mindre å skit andra!

ChristofferB
163 inlägg
ChristofferB 163 inlägg 15 år sedan

Att ni orkar bry er... Sopor

erixen
39 inlägg
erixen 39 inlägg 15 år sedan

jag bor i själv i stockholm och håller med om att vissa 08-or är för jävliga...... i backen å tro att de äger hela backarna inkl. liftköer

prinsessan645
12 inlägg
prinsessan645 12 inlägg 15 år sedan

dom var från LIDINGÖ!! då kanske de inte var så konstigt.. =P

du är gul Citera
oscarius
1352 inlägg
oscarius 1352 inlägg 15 år sedan

TÖNTVARNING!!!!

Gubbf-n

. . . åsså undrer alle vorfer vi ente lengre e ett kunspaksland, uten for tilverke dojjjor til nikeoch addiddas!?

De e min skäl tur att vi har våran vita kanin och sockerbetan, här nere, nu när de inte längre slåss på skånska i riksdan!

;-)

dirtyK
108 inlägg
dirtyK 108 inlägg 15 år sedan

e jag den ända som hatar folk från köping ! ?

Thullan
260 inlägg
Thullan 260 inlägg 15 år sedan

Det är Lidingö Freeskiers som är värst. En knatteklubb med jibberambitioner som mer än gärna tränger sig i liften, ställer sig på led rakt över backen och sen efter varje åk ställer sig och har samling vid liften så dom blockar för alla andra som ska åka. Träningarna verkar dom ha på allmänhetens tider i Ekholmsnäsbacken så det går knappt att vara där då.

Ha en bra dag Citera
kiddan
19 inlägg
kiddan 19 inlägg 15 år sedan

08:or är getton

No_Kharma
71 inlägg
No_Kharma 71 inlägg 15 år sedan

Sluta gnäll på 08-åttor. En dag kanske vi får modet att slå näven i bordet och sluta betala bidrag till norrland. Tänk hur mycket ni skulle kunna åka skidor då, när hela er inkomst (som nästan enbart består av transfereringar från STHLM) har sinat. Eller så kan vi nollåttor sluta åka i fjällen varpå nästan alla "era" skidorter går i konkurs inom ett par veckor (särskilt Åre...) Så sluta hacka på den hand som föder dig och de människor som i slutänden håller fjällen vid liv, din lilla sosse.

Dé é dé va! Citera
Henrik_koivisto
456 inlägg
Henrik_koivisto 456 inlägg 15 år sedan

adam: har ni en malmgruva som betalar in stora summor pengar till svenska staten varje år eller har ni sveriges högsta skatter?? Ni lever på oss norrlänningar vi lever inte på er.. vi betalar mest i sverige så med all rätt så bör vi väl få något tillbaka också...
Sen tror jag inte fjällen lever enbart på er 08:or, visst sthlm är sveriges största stad men det är inte så att ni med era pengar driver fjäll anläggningarna vidare..
Tror att många fjällanläggningar skulle klarar sig bra utan sådana som dig som bara är allmänt dryga och inte förstår vad ni pratar om.. Det är ni som gör att sthlmare får dåligt rykte..

Golddigger girlz for life! Citera
jmjobring
13 inlägg
jmjobring 13 inlägg 15 år sedan

Shiiiiit. Man skulle vilja säga att allt norr om
Stockholm
är king, men tyvärr var jag också i Tärnaby
förra helgen
bara för att upptäcka att de inte körde alla
liftar! Skyllde på
lite blåst och struntade i att köra ställets
enda sittlift. Det
händer fan aldrig i Åre. Och det hade fan
aldrig hänt i
Stockholm där man har fattat att folk kräver
service för
att trivas och komma tillbaka. Det förstår
man tyvärr
sällan i Norrland och gräver sakta, men
väldigt säkert,
sin egen grav. Sorglig men sant. Skärp er i
Tärnaby och
Hemavan och kör liftarna även om systemen
inte är
överfulla. Annars åker vi någon annanstans
och ni får
lägga er ner och självdö. Så enkelt är det.
Så... det hade
kanske inte med 08.orna att göra
egentligen, eller...

Dunder
331 inlägg
Dunder 331 inlägg 15 år sedan

Att ni ens orkar.

Trådar som denna fyller ingen funktion! Jag vet inte hur många gånger samma sak ska behövas sägas:

Lägg ner.

Det som givit mig mest efter att läst allt skitsnack och propaganda tjafs här ovan är att "jmjobring" iaf tagit sig tid och kollat så allting var rätt stavat och fint innan han tryckte på "skicka" knappen. (Att texten sedan blivit konstigt formaterad kan jag leva med)

"behandla andra som du vill bli behandlad själv."

Nu skiter jag i detta och går och lägger mig.

Edit: komandot alt25 ville inte funka som det ska...

/ Dunder - Barbaren! Citera
JockeM
131 inlägg
JockeM 131 inlägg 15 år sedan

Kom igen nu.. Skrv lite mer här så man har något mer roligt att läsa. smile

._.v Citera
Mattias_Ahl
18 inlägg
Mattias_Ahl 18 inlägg 15 år sedan

ANTI_08

fy fan dom är ju helt slut i huvet hänger 40 pers från rinkeby lr nåt sånt på "upphoppet" i big jumpe så man får damp.. men det värsta är ju att dom ramlar i STOLSLOFTEN hahahah så jävla dumma i huvet så har dom pjäxorna på fel fot det ser man ofta ..hahahaha

Mattias_Ahl
18 inlägg
Mattias_Ahl 18 inlägg 15 år sedan

ANTI_08

fy fan dom är ju helt slut i huvet hänger 40 pers från rinkeby lr nåt sånt på "upphoppet" i big jumpe så man får damp.. men det värsta är ju att dom ramlar i STOLSLOFTEN hahahah så jävla dumma i huvet så har dom pjäxorna på fel fot det ser man ofta ..hahahaha

jmjobring
13 inlägg
jmjobring 13 inlägg 15 år sedan

Jag tar tillbaka allt. Allt är förlåtet. Det snöar. Vad är
"STOLSLOFTEN"?

Mans_Hilling
468 inlägg
Mans_Hilling 468 inlägg 15 år sedan

Attaque-strumpa: Ja, fördommar är skitbra. Speciellt om man blev tvingad att bära en stjärna på sig jämt och ständigt och det var 1939...
Kanske skall omformulera till: Fördomamr är roligt i en måttlig mängd. För vem fan bryr sig? Slå ungjävlarna om dom är dryga, eller hota med stryk, brukar jag göra, fungerar. Det gäller att inte dryga sig bara, för det biter inte på dem. Våld löser det hela i detta fall (oj, hum, våld var inte heller bra nej... jaja...)

/Glenn-urban

JockeM
131 inlägg
JockeM 131 inlägg 15 år sedan

Mattias Ahl haha dendär va iskall.. big_smile

._.v Citera
ViktorAsander

LOL

ViktorAsander

LOL

ChristofferB
163 inlägg
ChristofferB 163 inlägg 15 år sedan

Så kul att se hur vanligt folk hela tiden ursäktar sig och försäkrar att man minsann inte bor på Lidingö eller i innerstaden....
Men jag kan lova er att om ni ser bortom gymnasiet så kommer nog även ni att snegla på en mysig addr mitt i city där allt är dyrt o jävligt.
Den riktiga skillnaden är att de flesta som bor där ni "inte" vill bo har möjligheten att dra vart dom vill... Till o med flytta till folktomma småstäder i norr, men problemet ligger nog som vanligt i den mysiga avundsjukan. Kunde ni bo där dom bor men väljer något annat så vore probelmet ur världen, o denna tråd ang Liding slalomklubb skulle aldrig komma till.
Kul att se att borgarna är ute o rör sig.. Mer skitungar i backen.. Tanken är väl att dessa ungar skall lära sig åka skidor, och det gör man i backen.. Vafan ni gör i backen är ju frågan. Sist jag kollade mötte man idoter i backen.
Håll er utanför, så slipper ni alla spån.

Slasktratten
46 inlägg
Slasktratten 46 inlägg 15 år sedan

Tänk om vi norrlänningar skulle ta och slå av vattenkraftverken, och sluta köra timmer och stål till 08 området.
Om man gör det vid rätt tidpunkt bör vi kunna bli av med det här problemet (eller iaf 98.2% av det).
Eftersom 08or är helt beroende av nymoderniteter så som värme snabbmat och värdelösa modekläder. Skulle 98.2% frysa ihjäl på ca 16 timmar.
Resten en stackars grupp Skinnarmo Wanabess med fickkniv, dun jacka, och ett tungt förflutet i friluftsfrämjandet skulle väll klara sig ett par veckor i bästa fall.

Jag skulle gärna sätta en lands gräns ut efter Dalälven, så skulle vi norrlänningar få jobba i gruvan, åka skidor, njuta av skoter avgaser och tystnaden ifred.
Utan att storebror 08a ska lägga sig i med fåniga regler och ett värdelöst EU medlemskap.

Så kan ju ni 08or dräpa ut varandra utanför Spybar, jag lovar att inte jag ska klaga iaf.

Ännu en meningslös text i en meningsfull debatt från en meningslös person som skulle klara en vinter i det fria i dom stora skogarna.
Men som förmodligen skulle dö i stressen och den opersonliga trängseln i tunnelbanornas helvetes hål.

Ett stort tack till förste talare som tar upp problemet, och förstått problemet på rätt sätt.
slasktratten

slasktratten Citera
Rodelsmurfen
126 inlägg
Rodelsmurfen 126 inlägg 15 år sedan

Ja du Slasktratten. Äfterr såmm du tar up det mäd. för domm ar. Måstä jag. Bara Grattullerra däj til di. tt bra swennska bätygg.

If you're in control, you're not going fast enough Citera
Extreme79
102 inlägg
Extreme79 102 inlägg 15 år sedan

jävla skitsnack! det finns alltid nån idiot vart än man är i sverige...

Åk skidor eller bräda och sluta gnälla...

Hallsta FreeRiders

Kronan
101 inlägg
Kronan 101 inlägg 15 år sedan

hur orkar ni?

snö snö snö meter av snö vill jag ha Citera
EGILKAHLBOM
42 inlägg
EGILKAHLBOM 42 inlägg 12 år sedan

man kan ju inte förknippa Lidingö bor med stockholmare, lidingöarna är ju en klass för sig wink

Dinna bananer e minna bananer Citera
GustavFrandfors
670 inlägg
GustavFrandfors 670 inlägg 12 år sedan

Känns som att denna tråd var död och begraven innan du drog upp det igen ?

Totalt nonsens Citera
curtis
155 inlägg
curtis 155 inlägg 12 år sedan

pinsam tråd... vad förväntar du dig av knattar ? dom klev på din skida snälla :S och ifall dom trängs lite stackars sate som blir utanför ^^

lets go focking mental! Citera
Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Gurra_C (12 år sedan)

tärnaby.. där bor jag de är väl inte så konstit (även fast tråden är 5 år gammal) att om du åker hit så får du direkt dyn på lidingöarna... dom är fan dumma, nu i helgen har det varit ingemar trofen (stoor tävling) och då är dom ju förstås här igen då. Kaos. ex; på prisutdelnngen idag var det en umebo som bröt handen... ska de va så? nej! men... det är nollåttorna det är fel på, inte oss "racing nötter"! ANTI_08

//gurra

livet är en semester Citera
Ämnet är låst och kan inte besvaras.
Låst av Dr_Snow.