Snowblades

LinkIn
11 inlägg
LinkIn 11 inlägg 16 år sedan

Efter som det verkar finnas ett ganska utbrett hat mot snowblades på denna sida(mig själv inräknad) så undrar jag hur många dte faktiskt är som avskyr snowblades, tillika hur många som gillar snowblades. Posta ett inlägg så gör vi en liten räkning....

bara för skojs skull.../LinkIn

Svar

Patrik_Sundberg
80 inlägg
Patrik_Sundberg 80 inlägg 16 år sedan

Jag hatar det här ändlösa tjatet om snowblades. Vilken kategori placerar det mig i?

Spoon
98 inlägg
Spoon 98 inlägg 16 år sedan

Jag gissar på mer än 99% av alla på freeride.

Alvis
336 inlägg
Alvis 336 inlägg 16 år sedan

Varför ska man hata snowblades? Förstår inte alls...
Själv hatar jag det faktum att de flesta freeridare inte kan skriva svenska. Det är jobbigt; snowbladare är inte jobbiga.

Only the good die young... Citera
jahren
142 inlägg
jahren 142 inlägg 14 år sedan

tummen upp för bladesen

have u ben there? Citera
Rider
150 inlägg
Rider 150 inlägg 14 år sedan

Hatar blades nå så jävulst åkte för kanske 3årsen var less efter 3åk! sen dom är helt värde lös dom som åker blades åker det för att dom inte kan åka lagg!!!

JWester
472 inlägg
JWester 472 inlägg 14 år sedan

ni hatar alltså bara snowblades? jag hatar alla skiboards, inkluderat andra märken än salomons modeller.

www.jacobwester.com Citera
Peakfreak
39 inlägg
Peakfreak 39 inlägg 14 år sedan

Jag håller med Alvis. Lär er att stava eller läs åtminstone igenom inlägget innan ni postar det

Emesco
13 inlägg
Emesco 13 inlägg 14 år sedan

spela roll vad folk åker på så länge dom inte är ivägen!

Hit it pussy! Citera
FredrikB
1516 inlägg
FredrikB 1516 inlägg 14 år sedan

Jag bryr mig inte ett jävla dugg om folk åker skiboards.

Jaaaapp
11 inlägg
Jaaaapp 11 inlägg 14 år sedan

JA hatar snowblades!

Jibb Citera
hezzlan
48 inlägg
hezzlan 48 inlägg 14 år sedan

^^

Bättre en spread i luften, än 7 volter på backen! Citera
chricke89
70 inlägg
chricke89 70 inlägg 14 år sedan

Låt dom som tycker snowblades är roligt att tycka det, själv tycker ja det är tråkigt men ja hatar det inte.

SalEtTI
181 inlägg
SalEtTI 181 inlägg 14 år sedan

snowboard är roligt roligt men , detär inte lika roligt att alla hatart de som åker

snowbax
27 inlägg
snowbax 27 inlägg 14 år sedan

de är roligt att leka med de små.

Vart tog backen vägen Citera
Zweetchuck
170 inlägg
Zweetchuck 170 inlägg 14 år sedan

det finns ingen mening att åka skiten... dom e små ochdet ser fuöt ut...

blades e för sånna som inte pallar att hantera riktiga skidor

ja gillar att åka skidor Citera
thom8
951 inlägg
thom8 951 inlägg 14 år sedan

hahahah blades e för sånna som inte kan åka på riktiga skidor ju !

WWW.THOM8.NET Citera
Tony_M
51 inlägg
Tony_M 51 inlägg 14 år sedan

Kan det vara så att folk som åker skidor i själva verket inte kan åka blades och därför klagar på dem som kan?

Varför inte? Citera
chricke89
70 inlägg
chricke89 70 inlägg 14 år sedan

fast typ alla kan väl åka snowblades... ja menar hur svårt är det egentligen???

crillssssss
245 inlägg
crillssssss 245 inlägg 14 år sedan

har kört snowblades några sesonger o tyckte det va kul men nu när man kör ricktiga lagg så tycker jag att det e fult med snowblades o coolt med ricktiga lagg

death is a complex girl how can i not flirt Citera
whirlybird
732 inlägg
whirlybird 732 inlägg 14 år sedan

Det var hemskt vilken bra svenska alla har på denna sida! ^^

To fly is heavenly. To hover is divine. Citera
whirlybird
732 inlägg

BTW. Enligt min åsikt är snowblades bara en wannabe-sak. Dom som åker snowblades är sådana som inte kan åka twin-tips.

Thnx!

Jcn
130 inlägg
Jcn 130 inlägg 14 år sedan

då kanske du ska ha ett par då (scotten)
mohahaha

säffleelffäs Citera
Giro
669 inlägg
Giro 669 inlägg 14 år sedan

jag har faktiskt blivit på körd av snowblades åkare rakt in i midjan...jag satt fint och stila på ena sidan av pisten...det var typ inte en enda människa i hela pisten förutom snowblades åkare...så jag brydde inte mig om dom...när dom började åka bakom mig i skogen så blev jag lite frustrerad... men sen när en åkte precis brevid mig och ramla typ så åker han rakt in i mig...jag får skit ont och blir svin arg... han kollar på mig och sen sticker... så jag har en orsak att hata snowblades åkare...men jag har endå åkt det och det var inte så kul..detvar en säsong sen bytte jag till salomon 1080....

No one will ever know! Citera
Dennis90

Alla som vill åka får åk men d är bara för småbarn det.;D

bejje
5 inlägg
bejje 5 inlägg 14 år sedan

Snowblades är som sagt för de som inte kan åka skidor. Och vad är det som är kul när man varken kan åka fort i backen, hoppa i de stora hoppen (obalans i luften och för korta för att landa), eller åka offpist?

Soederstroem
61 inlägg
Soederstroem 61 inlägg 14 år sedan

ja fattar inte va de är för fel på snowblades...ja åker inte sånna men ja tycker inte att de är nå fel!

nån som vet kan ju gärna skriva varför de är fel på dom med snowblades...

PUSS

baztin
98 inlägg
baztin 98 inlägg 14 år sedan

det finns ingen anledning att hata snowblades och verkligen inte dom som åker det! bara för att vissa åker snowblades betyder det inte att dom inte kan åka skidor! Till SCOTTEN: jag åkte själv snowblades för två år sen i fem dar, innan dess hade jag bara åkt skidor och nu åker jag skidor igen så bevisligen kan dom som åker snowblades åka skidor, tänk innan du skriver!!!! visst det ser ganska fult ut ser jag nu när jag själv åker skidor. Men låt dom som vill åka snowblades göra det och dom som inte vill kan bara strunta i det!!

living for the perfect run Citera
domert
119 inlägg
domert 119 inlägg 14 år sedan

Scotten: du kunde ju läsa de iaf ! Sluta gnäll på sånt

Gul snö Citera
niklaskull
130 inlägg
niklaskull 130 inlägg 14 år sedan

Kan alla bara sluta tjata om snowblades. Jag förstår att många nya jibbers kan tycka det är lite kul att hata snowblades. Men faktum är att det är en bra grej att åka blades om man vill träna balans, då man inte har några stavar när man åker, plus att de är mycket kortare. Så vad gör det om de som tycker det är kul att åka blades gör det. Om ALLA är glada i pisten blir allt mycket bättre..

niklaskull Citera
whirlybird
732 inlägg

Jag har inte sagt att det är förbjudet att åka snowblades. Tanken med konceptet var säkert att man ska kunna lära sig trick o.d för att sedan kunna ge sig på twintips utan vidare problem.

Polly: STFU

Kanske inte är lika bra som dig Jeppe, men jag sätter ju några trick!

Chilla

ptrl
533 inlägg
ptrl 533 inlägg 14 år sedan

jag ÄLSKAR snowblades

wobbl
209 inlägg
wobbl 209 inlägg 14 år sedan

Giro > att hata "snowbladesåkare" var väl kanske lite fel.. dom är ändå helt vanliga människor, det är bladesen dom åker på som man ska hata.

hatahata

Cya, dood. Citera
blom
311 inlägg
blom 311 inlägg 14 år sedan

fan alltså, det känns som att alla får köra vad de vill..sen fattar jag inte hur man kan vilja åka blades eller skiboards eller vad man ska kalla det, men det är en annan sak.

grejen är ju att en del snowboardåkare hatade jibbers i början, precis som att en del skidåkare hatade snowboardåkare från början. sånt är livet...

//Blom

welle
771 inlägg
welle 771 inlägg 14 år sedan

om dom som åker det tycker att det är kul så låt dom göra det men det är det lägsta man kan sjunka till inom skidsport enligt mig..

holla Citera
extrem_knut
1 inlägg
extrem_knut 1 inlägg 14 år sedan

snowblades e för nybörjare som inte kan åke eller sånna som åkt länge men inte kan åka. så nu har jag sakt mitt!

deea
8 inlägg
deea 8 inlägg 14 år sedan

palla hata när man kan åka skidor o ha skoj iställe!

deea Citera
AntonAsplund
57 inlägg
AntonAsplund 57 inlägg 14 år sedan

Snowblades är till för en sak... att skydda pjäxorn när man går på asfallt... smile

JFK
63 inlägg
JFK 63 inlägg 14 år sedan

Jag kan inte säga att jag hatar snowblades, men faktum är att jag har provat ett åk, och det gick riktigt illa, fick felskär i en landning och slet av ett ledband bara för att bindningen inte löste ut...

Därför anser jag att snowblades med bindning som ej löser ut borde förbjudas...

Gore-Tex mot regnet. Fleece mot kall snö... Citera
Dahllof
138 inlägg
Dahllof 138 inlägg 14 år sedan

dötrist har provat tre åk skämdes nästa ihjäl. twintip ä mycket bättre och inte mycket dyrare heller. Snowblades ä skit farligt för dom löser inte ut om man ramlar. n00b grej helt enkelt!!

Spodoing
22 inlägg
Spodoing 22 inlägg 14 år sedan

Nee, snowblades har inget att göra i backen.....

Ämnet är låst och kan inte besvaras.
Låst av Perka.