Vilka skidor borde jag köpa?

Er1k
29 inlägg
Er1k 29 inlägg 9 år sedan

Hej, ska till Hintertux i sommar och ska köpa nya skidor hade jag tänkt smile Har åkt ett år i parken, sätter 540, mistyflip typ. 17 år och 183cm lång, väger 73kg. Prisklass från 3-6k

Har haft ett par K2 Fujatives innan, gillade att de var lätta och hade rätt mycket flex :p Gillar butters och har ingen jättestor förkärlek till rails - men det ska väl gå o raila ändå i guess smile

Har ni några tips?

Tittat lite på K2 disorderly men sägs att de trasar lätt, de gjorde i och för sig mina fujatives också.

fred ut

Svar

C-soderstrom
34 inlägg
C-soderstrom 34 inlägg 9 år sedan

nordica ace of spades

Lab-teneighty
136 inlägg
Lab-teneighty 136 inlägg 9 år sedan

Salomon Lab teneighty 2010. kostar 8000:- asbra rail,park och offpistskida!

viktornorrmAN Citera
oskar00
343 inlägg
oskar00 343 inlägg 9 år sedan

Armada Thall/AR6/Alpha1/2

Lima-ko
1605 inlägg
Lima-ko 1605 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Lima-ko (9 år sedan)

Kom igen nu allesammans, namedroppa lagg så det står härliga till, gärna utan någon som helst motivering eller förklaring överhuvudtaget...=P.

Lab-teneighty
136 inlägg

ganska hård skida. skön att land switch med oxå- kan tipsa att ha på ett pAr salomon race 900 och full tilt pjäxor.
då blire ultimata parkskidan. använd spk med högre bindning så har du perfekta offpistskidan !

viktornorrmAN Citera
Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 9 år sedan

Lab-teneighty :

ganska hård skida. skön att land switch med oxå- kan tipsa att ha på ett pAr salomon race 900 och full tilt pjäxor.
då blire ultimata parkskidan. använd spk med högre bindning så har du perfekta offpistskidan !

Finns Teneighty fortfarande? Googlat runt och den senaste modellen verkar vara från 2006?!? Länka gärna, intresserad av nya skidor med liknande egenskaper.l

livet är en semester Citera
SVENKE
160 inlägg
SVENKE 160 inlägg 9 år sedan

ska oxå åka till hintertux! sticker den 8juli när ska du dit? om jag vore du så skulle jag välja en lite fetare skida då det kommer vara sjukt slaskigt vilket gör att du kan sjunka ner grymt mycket i landningarna!
jag skulle tipsa på ett par line anthem som är en lite fetare parkskida!

tror du ja! Citera
Corken
24 inlägg
Corken 24 inlägg 9 år sedan

mina

svveet
141 inlägg
svveet 141 inlägg 9 år sedan

http://www.skidbutiken.com/~maFJx000000 … =TWINTSIDE

Är inge vidare på grammatik eller att stava! Citera
Lab-teneighty
136 inlägg

GOS :

Lab-teneighty :

då blire ultimata parkskidan. använd spk med högre bindning så har du perfekta offpistskidan
!

Finns Teneighty fortfarande? Googlat runt och den senaste modellen verkar vara från 2006?!? Länka gärna, intresserad av nya skidor med liknande egenskaper.l

Jodå den finns. har bara inte kommit ut ännu. jag och min kompis fick möjligheten att köpa varsitt par
av totalskidskolan för mindre än halva priset pga att min pappa jobbar där och fixade en schyst deal. tror dom kommer ut i butiken nästa sommar. dom e mörka med lite smått vinrött på och militär mönster. kortaste längden är 168 !

viktornorrmAN Citera
Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 9 år sedan

Lab-teneighty :

GOS :

Lab-teneighty :

då blire ultimata parkskidan. använd spk med högre bindning så har du perfekta offpistskidan
!

Jodå den finns. har bara inte kommit ut ännu. jag och min kompis fick möjligheten att köpa varsitt par
av totalskidskolan för mindre än halva priset pga att min pappa jobbar där och fixade en schyst deal. tror dom kommer ut i butiken nästa sommar. dom e mörka med lite smått vinrött på och militär mönster. kortaste längden är 168 !

Okej, vill ha en skida med bra switch-egenskaper. Men vilken är längsta längden? Vill nog ha runt 180.

livet är en semester Citera
Er1k
29 inlägg

Någon som vet något om line Chronic Cryptonite?

Lab-teneighty
136 inlägg

GOS :

Lab-teneighty :

GOS :

Okej, vill ha en skida med bra switch-egenskaper. Men vilken är längsta längden? Vill nog ha runt 180.

189 tror ja !

viktornorrmAN Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 9 år sedan

Är det dessa du menar?

http://s7d5.scene7.com/is/image/SummitSports/123632_123632_1?$generic500$

skistore.se/mtbstore.se Citera
Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 9 år sedan

Mycket skitsnack hittills i den här tråden.
1. En bra parkskida är värdelös utanför pisten.
2. Lab 1080 i camo/rött etc är väl ungefär 5(?) år gamla. Cr Johnson pro model om jag inte missminner mig.

ski_dad
26 inlägg
ski_dad 26 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Patrik_A (9 år sedan)

Ross S3 låter som det skulle kunna passa dej, funkar grymt både i park och om du vill åka slask/puder!

www.icelanticskis.se / www.skidad.com Citera
Lab-teneighty
136 inlägg

de e 2006. såg dt nu ;p
tänkte inte på det, köpte dom i år och dom var helt ny.

viktornorrmAN Citera
Er1k
29 inlägg

Uhm ringde runt lite efter Line Anthems, och de var slut i hela stockholmsområdet, nån som har sett dem nånstans i sverige? smile

sNaubi
166 inlägg
sNaubi 166 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad JuMp3r (8 år sedan)

http://www.skistore.se/catalog/product_ … ts_id=1628

är dessa bra lr ska jag kolla på andra skidor? (gärna skidor för under 4000 (exl bindn)

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 8 år sedan

Er1k borde väl ha sina nya skidor nu, tror vi inte det...

JuMp3r, ingen personlig favorit... Du ska bra på att åka för att ha kul på dem, de har ganska styva och tunga. Köp ett par långa Armada eller Salomon istället, roligare i pist och mycket bättre parkskidor.

F.ö. är lab 1080-historien säsongens bästa "epic burn"... Att betala mer än 1000:- för dem gamla relikerna, nya eller begagnade måste svida!

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
sNaubi
166 inlägg

dessa?
http://www.skistore.se/catalog/product_ … ts_id=2675

lr dessa?
http://www.skistore.se/catalog/product_ … ts_id=2654

Carled
3588 inlägg

Det beror ju helt på hur du åker och vad du väger. Nu tittar du ju bara på billiga skidor... Threat och Silencer har ganska risiga kärnor, mitt tips är att gå på en bättre skida med full träkärna som håller för ordentlig åkning.

sNaubi
166 inlägg
sNaubi 166 inlägg 8 år sedan

ok
men grejen är att jag inte pallar satsar skidor just nu i och med att jag inte är en av dom bättre dvs jag kör i park och railar och hoppar på svarta hopp men gör bara grabs typ så jag behöver inte sånna om du förstår

Carled
3588 inlägg

Det är inte skidorna som avgör om du kan göra dubbel-corkar eller inte, då är det snarare lättare med ett par korta juniorskidor med skumkärna. I landningarna och för vanlig åkning (du åker väl på snön, eller svävar du 40cm ovanför hela backen?) gör en bra skida skillnad... Jag förstår inte vad du menar med att satsa på skidor, och jag skiter fullständigt i det, men det är mer logiskt att köpa en bättre/roligare skida om man inte är så duktig, i.o.m. att vanlig åkning blir roligare.

sNaubi
166 inlägg

ok men det jag menar är att de inte behöver tåla stryk från att krascha ett 15m gap, om det är bättre formulerat

Er1k
29 inlägg
Er1k 29 inlägg 8 år sedan

Carled :

Er1k borde väl ha sina nya skidor nu, tror vi inte det...

JuMp3r, ingen personlig favorit... Du ska bra på att åka för att ha kul på dem, de har ganska styva och tunga. Köp ett par långa Armada eller Salomon istället, roligare i pist och mycket bättre parkskidor.

F.ö. är lab 1080-historien säsongens bästa "epic burn"... Att betala mer än 1000:- för dem gamla relikerna, nya eller begagnade måste svida!

Faktiskt inte! blev aldrig nåt köp, kom på andra tankar..
sitter just nu och klurar på k2 Domain 10/11, frågan är om de är lika mjuka som mina 08/09 fujatives? yikes

dsavela
125 inlägg
dsavela 125 inlägg 8 år sedan

armada t-hall tror jag att du skulle gilla.

Jag ljuger aldrig! Citera
lollen29
102 inlägg
lollen29 102 inlägg 8 år sedan

Lånar forumet.
Jag är nybörjare i parken och undrar vad ni tycker, ska jag ha mittmontering?
Jag kommer åka ca 80% park. Är det bra att ha mittmontering fast skidorna inte är symmetriska?
Undra också om någon vet om dom här skidorna är bra?
https://www.skidbutiken.com/produktgrup … 10-11.html
https://www.skidbutiken.com/produktgrup … 10-11.html

Och jag är ny här så skulle behöva veta hur man skapar ett forum tongue

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook