hjälp mig dudes! ytterligare en nybörjare...

carcar
2 inlägg
carcar 2 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad carcar (8 år sedan)

Tjooo! Jag undrar om ni tycker den här brädan är en bra nybörjarbräda eller om det bara är skräp?
http://www.hollywood.se/sv/product/5643 … -39-pimped

Jag vet att alla ni mer erfarna tipsar om kahalani-brädor och att man ska satsa på en lite dyrare istället för att bara slänga pengar på "billig skit". Haha, men är madrid verkligen så dåligt? Med tanke på att jag bara är nybörjare och mest tänkt att bara cruisa. Jag har dock funtat på en kahalani men är lite snål av mig... Hehe, tacksam för svar! Peace

Svar

Todd-91
183 inlägg
Todd-91 183 inlägg 8 år sedan

Asså jag förstår inte... Om alla skriver i -princip- alla trådar att satsa på något liiite dyrare och bättre... ALLA trådar.. och du kläcker ytterligare samma fråga som har besvarats i 100tals trådar? du verkar ju ha läst dem så vad är din slutsats?

Min är i alla fall.. fortfarande.. så som så många gånger förr.. Glöm skiten och köp något Liiiiiite bättre!

fredrisch
378 inlägg
fredrisch 378 inlägg 8 år sedan

funkar perfekt, slå till! big_smile

jhei
382 inlägg
jhei 382 inlägg 8 år sedan

dom där "skatetruckarna" e ju sådärr asså

general portion Citera
RasmusEkmark
44 inlägg
RasmusEkmark 44 inlägg 8 år sedan

Håller faktiskt med där ovan, satsa på nåt dyrare å lite bättre!

Brorsan köpte en halvbra bräda runt 1 500 och blev väldigt missnöjd, gick även sönder efter tre dagar! Köpte sedan en lite dyrare runt 2 500 och det var en enorm skillnad.

Så om du ändå ska köpa, trots att du är nybörjare, köp lite dyrare å bättre helt enkelt! wink

Eken Citera
Frostyz
137 inlägg
Frostyz 137 inlägg 8 år sedan

Jag tror den där kommer funka bra om du bara ska åka runt och cruisa.

De enklaste frågorna är de svåraste att besvara Citera
aelgen
176 inlägg
aelgen 176 inlägg 8 år sedan

Jag tror den är helt ok. Truckarna och hjulen är ju "riktiga" longboard grejer, och inte bara några förhöjda skatetruckar som du får på många andra billigare kompletta longboards (sector 9, lush etc.). Jag köpte en madrid till tjejen nyligen och måste säga att jag är jävligt nöjd med den. Tycker att den var prisvärd och skön att bara glida runt på. Då kör jag ändå själv på en Dervish som är i en helt annan prisklass och av annan kvalité.
Ska du bara glida så köp den, har du råd och tror du kommer börja slidea och annat med brädan köp någon lite dyrare som en kahalani eller något.

Sen så ska du inte lyssna på alla självutnämnda Kahalani gurus på detta forum. Kahalani är bra skit, utan tvekan, men de är långt ifrån det bästa du kan få tag på, finns andra märken som är precis lika bra.
Men visst, handgjort i Sverige väger ju upp en del för Kahalanis sida då wink

Pray for snow Citera
carcar
2 inlägg
carcar 2 inlägg 8 år sedan

taaack alla för att ni svarade och hjälpte mig, kan då berätta att det vart en kehalani i alla fall! smile)

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

Ska också køpa mig en långbræda och står lite i valet och kvalet mellan Dervish och Tan Tien. Blir mest comuting med den till en børjan før att sedan kanske børja med lite tricks and stuff....så vilken blir bæst før mig?
Vad bør man satsa på før truckar? Paris 180mm truckar ær slut på den sidan jag kollar på...så vad føreslår ni?

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Christoffer_Schack
263 inlägg
Christoffer_Schack 263 inlägg 8 år sedan

PNyberg: dra till king of the hill på grünerlökka och provkör dervishen och tan tien smile prova deras dancer också, ett riktigt jävla skepp till longboard.

Gavva
130 inlägg
Gavva 130 inlägg 8 år sedan

PNyberg: Tycker du ska välja en Dervish, dels för att den är så grymt mycket skönare att bara glida omkring på pga. dess sköna flex, och dels för att Tan Tien knappt går att få tag på för tillfället. Alla exemplar i alla butiker är i princip förbokade så jag skulle gissa att du får din Tan Tien i augusti/sept isåfall.

Dessutom är det inga problem att börja trixa med en Dervish ifall man vill det smile Sök på Whirling Dervish på Youtube så får du en skön Dervish-film.

Vad det gäller truckar så kör de flesta på antingen Randall eller Paris-truckar, de är i princip samma truck men olika företag så någon av dessa är att föredra. Själv kör jag med Paris på båda mina brädor och är helnöjd med det!
http://www.maxeffekt.se/product.php?id_product=10

Spangel
984 inlägg
Spangel 984 inlägg 8 år sedan

den där brädan är ju iofs okej tongue Den har ju gullwing chargers, inte de bästa truckarna men de är iaf reverse kingpin... om han sen vill börja slidea eller åka downhill får han väl skylla sig själv och köpa bättre hjul eller truckar då ^^

Lush Longboards - Team PMS Citera
MC_BLINGELING
646 inlägg
MC_BLINGELING 646 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad MC_BLINGELING (8 år sedan)

Satsa dyrare truckar o hjul om ngt!

PNyberg
4251 inlägg

Christoffer_Schack :

PNyberg: dra till king of the hill på grünerlökka och provkör dervishen och tan tien smile prova deras dancer också, ett riktigt jävla skepp till longboard.

Tack Schacken! Ska gøra det imorrn smile Du vet ju hur feta skills jag har på longboard så det borde inte bli några problem att "kænna" vilken som ær bæst..hahaha.

Hittade en sida som har Tan Tien i Flex 3 kvar...kanske ær før mjuk før mig?

Maiiis
32 inlägg
Maiiis 32 inlägg 8 år sedan

Rätt tung bräda och jävligt usel svikt/flex, satsa på en riktig bräda på en gång du är trots allt bara nybörjare ett litet tag och kommer snabbt vilja gå vidare, och istället för att redan ha köpt en bräda för 2100 som är masproduserad i en fabrik i kina så lägg ner 500 kr till så har du en superbräda du sent tröttnar på och som fungerar bra att utvecklas med.

Tipsen som alla ger stämmer så jävulskt bra, var själv där och valde faktiskt det billigare allternativet med tanken "Jag är ju trots allt nybörjare så jag behöver inte en bräda för 2600" men ack så fel jag hade, slutade ändå att jag efter 3 månader köpte en Loaded Dervish som jag alldrig ångrat att jag köpt trots priset. Vad jag ville säga var bara att de 1500 kr jag la ner på skitbrädan kunnde jag gjort annat för om jag köpt något riktigt från början...

Så tänk efter en andra gång innan du gör ditt beslut, Jag råder dig dock att lägga ned minst 500 till så att du är uppe i en kahalani bräda, för det är så grymt stor skillnad i allt + du får en skrädarsyd bräda som är anpassad till dina användnings områden wink

Hoppas du taggit åt dig lite // Maiiis

Sam_1
26 inlägg
Sam_1 26 inlägg 8 år sedan

Satsa direkt, jag blev tvungen att köpa ny till nästa sommar när jag köpte min första longboard. har nu en Loaded Dervish och den är cheef.

PNyberg
4251 inlägg

PNyberg :

Christoffer_Schack :

Tack Schacken! Ska gøra det imorrn smile Du vet ju hur feta skills jag har på longboard så det borde inte bli några problem att "kænna" vilken som ær bæst..hahaha.

Hittade en sida som har Tan Tien i Flex 3 kvar...kanske ær før mjuk før mig?

Blev en Tan Tien med Randall truckar och orangtang 83a hjul. Hoppas på att det blir skoj smile
Gillade Tan Tien lite bättre pga av att den var så pass konkav... King of the hill var för övrigt en riiktigt bra butik! Tack Shacken!

Gavva
130 inlägg
Gavva 130 inlägg 8 år sedan

Hur fick du tag i Tan Tien'en?
Norge?

PNyberg
4251 inlägg

Gavva :

Hur fick du tag i Tan Tien'en?
Norge?