Länkade produkter
GoPro Helmet Hero HD
7 recensioner, betyg 4,4

Officiella GO PRO-tråden

malmbeck
35 inlägg
malmbeck 35 inlägg 7 år sedan

Har skaffat mig en HD HERO 2 och ska upp och åka Skidor nu under sportlovet. Tänker ha kameran på huvudet mestadels.

Behöver jag göra någon sådan där Firmware Update som det länkades en video till tidigare eller är det bara att köra?

Vilka inställningar bör jag använda? Hört lite snack om att det ska vara bättre att köra den på 720p än 1080p? Är detta pga. att det blir bättre slow-motion i 60 FPS eller är det för att det kanske "laggar" så att säga när man kör fort?

NKoller
0 inlägg
NKoller 0 inlägg 7 år sedan

Ibland blir bilden på min gopro lila..har någon koll på varför detta inträffar och om man kan åtgärda de redan inspelade filmerna?

JohanSundstrom
454 inlägg
JohanSundstrom 454 inlägg 7 år sedan

Vet någon om skillnaden är stor i bildkvalité mellan GoPro hd hero 2 och GoPro hd helmethero

Bigbeatnick
0 inlägg
Bigbeatnick 0 inlägg 7 år sedan

Har beställt en HD Hero2 nu. Fan vad roligt det ska bli att börja filma o trixa! big_smile

JohanSundstrom
454 inlägg

funkar Kingston Secure Digital 32GB SDHC som minneskort?

HPatronen
0 inlägg
HPatronen 0 inlägg 7 år sedan

JohanSundstrom :

funkar Kingston Secure Digital 32GB SDHC som minneskort?

Storlekens ända betydelse är hur länge resp lite du kan filma/fota

Det som spelar störst roll ifall du ska filma är att det är ett sk "Class 10" kort, just för att kortet ska "hinna med"
(Ett 32gb class 10 är därför något jag rekommenderar varmt

JohanSundstrom
454 inlägg

Vilket prisvärt minne rekommenderar ni?

Skriv gärna en länk där man kan köpa det osv smile

HPatronen
0 inlägg
Kalle_Kamel
23 inlägg
Kalle_Kamel 23 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Kalle_Kamel (7 år sedan)

JohanSundstrom :

Vet någon om skillnaden är stor i bildkvalité mellan GoPro hd hero 2 och GoPro hd helmethero

skillanden är skit stor tycker jag... Hero 2 är mkt mer detaljrik, mer färger, större lins tror jag också väldigt mycket mer inställningar också. man kan numera zooma (typ) med 2:an jag tycker även de har gjort den enklare, med inställningar m.m. filmade lite med min och sen tog platsen i minneskortet slut och vi filmade med min kompis Hero (1) och sedan när jag skulle kolla på filmerna var det stor skillnad. (tycker jag) smile

MountainHill
34 inlägg
MountainHill 34 inlägg 7 år sedan

NKoller :

Ibland blir bilden på min gopro lila..har någon koll på varför detta inträffar och om man kan åtgärda de redan inspelade filmerna?

Har aldrig upplevt det på gopron men hände på min gamla hjälmkamera, kanske är det samma fel!

Anledningen var att vitbalansen fick knäpp av att det blev för vitt ute på vintern när det var mulet och väldigt platt ljus (sånt när alla gupp försvinner, allt flyter ihop). Detta om man tog ut kameran och startade den ute.

För att fixa detta räckte det att man höll handen för linsen så det blev helt svart en stund, sedan funkade den fint hela sessionen. (tills man drog ut och koppla på strömmen igen)

enelgen
0 inlägg
enelgen 0 inlägg 7 år sedan

Hej
Detta kanske varit uppe tidigare men som ny användare av Gopro så undrar jag om någon vet om det går att ladda en Gopro Hero2 med en mobiltelefonladdare?
Eller måste det ske via USB:n i datorn?

xx420SN1P3RB0NGxx
26 inlägg
xx420SN1P3RB0NGxx 26 inlägg 7 år sedan

GoPro är skit

Kör i vind grodor Citera
malmbeck
35 inlägg
malmbeck 35 inlägg 7 år sedan

Är Jävligt besviken på Kameran faktiskt. Visst, kvaliten och allt vad fan det är är skitbra men kameran lossnar från huvudet bara du nuddar den. Första åket ner för backen fixar jag till hjälmen lite och råkar slå av kameran. Andra dagen hände samma sak osv. Dessutom får man vara jävligt förskitigt med bygeln i liften!

Och ja. jag har satt fast fästena som det stod i instruktionsboken att man skulle göra.

maxpeers
0 inlägg
maxpeers 0 inlägg 7 år sedan

Du har nog gjort fel. Jag har faceplantat och slammat riktigt hårt på ett av de större hoppen i en park och kameran har suttit där den skulle. Är du säker på att du lät klistret torka ordentligt?

Jakobd
58 inlägg
Jakobd 58 inlägg 7 år sedan

Chokladgris :

Är Jävligt besviken på Kameran faktiskt. Visst, kvaliten och allt vad fan det är är skitbra men kameran lossnar från huvudet bara du nuddar den. Första åket ner för backen fixar jag till hjälmen lite och råkar slå av kameran. Andra dagen hände samma sak osv. Dessutom får man vara jävligt förskitigt med bygeln i liften!

Och ja. jag har satt fast fästena som det stod i instruktionsboken att man skulle göra.

Det viktigaste är att fästplattan med klister sitter där hjälmen har precis samma böjning som fästplattan, så att allt klister får verka mot hjälmen.

Annars kan du köpa ett chestmount så slipper du ovanstående problem.

gurra1234
1 inlägg
gurra1234 1 inlägg 7 år sedan

Tja har också tänkt att köpa en gopro att ha till skidor osv. Men är alla hus som det kallas( Allså det som kamran är instängt i är vatten tätta.... och kan man använda motorsport till att också ha på hjälmen allså med fästen

MountainHill
34 inlägg
MountainHill 34 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad MountainHill (7 år sedan)

gurra1234 :

Tja har också tänkt att köpa en gopro att ha till skidor osv. Men är alla hus som det kallas( Allså det som kamran är instängt i är vatten tätta.... och kan man använda motorsport till att också ha på hjälmen allså med fästen

Alla hus är samma, det följer dock med en "backdoor" som inte är helt tät för bättre ljud upptagning
Även alla kitt har samma kamera det är bara lite olika fästen men tror de följer med klister fästen för typ hjälm i alla kitt. Annars är det bara att köpa till fler fästen.

oliver_s
69 inlägg
oliver_s 69 inlägg 7 år sedan

Kan man köpa GoPro hd hero2 i någon affär i kläppen?
Tack på förhand smile

dduuddee
76 inlägg
dduuddee 76 inlägg 7 år sedan

Tja! Går de ställa in vitbalansen på gopro2an? Har tagit lite bilder i bra väder men bilden har blivit blåaktig.. Och i sämre väder blir de grönt.. Och ibland blir de riktigt bra! Nån som vet? Tack!

jjbertilsson
80 inlägg
jjbertilsson 80 inlägg 7 år sedan

tja smile jag vet att det finns hur många som har frågat detta och fått svar i forumet och i denna tråd men jag undrar om det är nån som vet ett bra 16gb minneskort till gopro? som är billigt. (jag är inte så insatt i kamera världen så förstår inte så jätte mycket av allt kamera snack så det skulle vara snällt om nån bara kunde länka nått)

GBolland
64 inlägg
GBolland 64 inlägg 7 år sedan

jjbertilsson :

tja smile jag vet att det finns hur många som har frågat detta och fått svar i forumet och i denna tråd men jag undrar om det är nån som vet ett bra 16gb minneskort till gopro? som är billigt. (jag är inte så insatt i kamera världen så förstår inte så jätte mycket av allt kamera snack så det skulle vara snällt om nån bara kunde länka nått)

http://www.webhallen.com/hardvara/110465-sandisk_secure_digital_extreme_hd_video_16gb
Där har du ett grymt minneskort för inte allt så mycket pengar smile

Custav Citera
jjbertilsson
80 inlägg
jjbertilsson 80 inlägg 7 år sedan

GBolland :

jjbertilsson :

http://www.webhallen.com/hardvara/110465-sandisk_secure_digital_extreme_hd_video_16gb
Där har du ett grymt minneskort för inte allt så mycket pengar smile

tack så mycket smile

malmbeck
35 inlägg
malmbeck 35 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Chokladgris (7 år sedan)

Vilket filformat ska jag använda när jag renderar filer i SONY VEGAS PRO 10?

Har testat vanlig .AVI och .wmv och tycker att det blir en väldig försämrad kvalitét än vad det är om man bara spelar ett orenderat klipp.

Snehl
24 inlägg
Snehl 24 inlägg 7 år sedan

xx420SN1P3RB0NGxx :

GoPro är skit

Precis lyssna på han. cool
Tror någon är väldigt avundsjuk för han har inte råd till en själv samt att föräldrarna inte betalar för en. big_smile

havreboll
1048 inlägg
havreboll 1048 inlägg 7 år sedan

Chokladgris, här är de settings jag har i Vegas 10 när jag renderar HD 1080i
https://www.freeride.se/img/photo/normal/abdbf5be0ebc0254e44dcf348fc4ce06.jpg

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Jag ska köpa en 960 Mest för att ha sköj, ingen seriös åkning. Vilkeen storlek ska jag ha på minneskortet?

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
Manne1
15 inlägg
Manne1 15 inlägg 7 år sedan

Missade att det fanns en GoPro tråd så jag lägger väl in min fråga här istället. // m

Jag har en GoPro HD2 och har fått ett annat lustigt problem som inte har med kameran att göra men jag tänkte höra om någon annan haft samma problem.

När jag kör filmerna på datorn så funkade de först fint, men sen efter ett tag så föll ljudet bort på samtliga filmer. Det låter som R2D2 i starwars eller någon som snabbspolar en film. Och ja jag vet att det är mindre ljud när man har skalet på och filmar, men kör jag filmerna på en annan dator så hör jag tydligt och klart röster.

Fick tipset att ladda hem CCCP och det löste problemet.. Men nu efter ett par veckor så är det tillbaks igen.

Filmerna finns även konerterade till .avi filmer men får samma problem där.

Har avisntallerat drivrutiner och lagt in dem igen, inget hjälper. Har googlat 68 timmar utan att hitat nått bra.

Nån som har några shyssta tips?

Datorn har både gott om minne och är hyffsat snabb så det borde inte va problemet. Känns snarare som nått program ligger i bakgrunden och stör ut men jag kan inte hitta vad det skulle kunna vara....

tacksam för all hjälp // Manne

Manne Citera
GBolland
64 inlägg
GBolland 64 inlägg 7 år sedan

Tja, har ett problem med min Gopro HD hero, ibland vägrar den starta, trots att den har batteri, det är ingen vatten eller köldskada det är redan kolllat, någon som vet vad som kan vara fel ? Tacksam för svar.

Custav Citera
Jakobd
58 inlägg
Jakobd 58 inlägg 7 år sedan

Chokladgris :

Vilket filformat ska jag använda när jag renderar filer i SONY VEGAS PRO 10?

Har testat vanlig .AVI och .wmv och tycker att det blir en väldig försämrad kvalitét än vad det är om man bara spelar ett orenderat klipp.

Mpeg.2 använde jag i sony vegas 10. Prova det!

mholm
389 inlägg
mholm 389 inlägg 6 år sedan

Ny GoPro, HERO3

precis. Citera
Daanne87
13 inlägg
Daanne87 13 inlägg 6 år sedan

Nu har jag hämtat hem min nya gopro hero 2 outdoor!

Nu behöver jag tips av er ang. Filmprogram ni använder ?
lägga in filmerna (nått spec. som behövs göras?)?
ska man köra i 720 eller 1080 samt vilket fps blir bäst ?
Ska lägga beställning på 32gb minneskort class 10, tips på sånt? vilket använder ni ?

Den kommer användas under 2 dagar i romme alpin till att börja med så tips mottages gärna av er som använder den till just skidåkning osv.

OVesterlund
298 inlägg
OVesterlund 298 inlägg 6 år sedan

Bra video för er som vill veta lite mer om nya GoPro Hero 3!

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. Citera
Kapetown
32 inlägg
Kapetown 32 inlägg 6 år sedan

Har en gopro 2 över om någon vill köpa den billigt!

Vattendroppe
Online 3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 6 år sedan

Nu har även jag en gopro (hd hero 2). När jag fick den testkörde jag den lite upp och ner och donade, allt fungerade utmärkt. Sedan märkte jag att den inte hade senaste firmwaren, så jag uppdaterade.

Efter att jag uppdaterat till senaste firmwaren så har den börjat frysa ibland när jag startar upp den! Den startar upp som vanligt, men sen när jag antingen ska börja filma/bläddra i menyerna händer ingenting. Enda sättet att komma från det är att rycka ur batteriet och starta om hela grejen... Senast när jag startade den sa den dessutom att den inte hittade minneskortet (som är ett sandisk class 10, 16 gb, så det borde verkligen inte vara något knas)!

Är det någon som har några pekare på vad det kan bero på? Jag har funderat på om det kan bero på att jag har kört den med väldigt låg batterinivå (inte laddat den sen jag fick den, mer än när jag har fört över filer till datorn, så den har i princip kört på fabriksladdning), någon som har liknande erfarenheter?

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Kapetown
32 inlägg
Kapetown 32 inlägg 6 år sedan

Kolla på deras hemsida! Har också upplevt de o de ska beror på minneskorten.. Har för övrigt en gopro2 till salu billigt!

Vattendroppe
Online 3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 6 år sedan

Goepro :

Kolla på deras hemsida! Har också upplevt de o de ska beror på minneskorten.. Har för övrigt en gopro2 till salu billigt!

Jag gjorde det, men sandisk-kort krånglar inte. It just don't happen. (Dessutom fungerar kortet utmärkt i alla mina andra enheter som tar SD-kort.)

Det stog iofs att man kunde formatera kortet via kameran, är nog värt att testa i alla fall.

Jakobd
58 inlägg
Jakobd 58 inlägg 6 år sedan

Vattendroppe :

Jag gjorde det, men sandisk-kort krånglar inte. It just don't happen. (Dessutom fungerar kortet utmärkt i alla mina andra enheter som tar SD-kort.)

Det stog iofs att man kunde formatera kortet via kameran, är nog värt att testa i alla fall.

Gör så att du formaterar kortet, kör en ny firmware update och ladda kameran så han blir glad wink

Sen bör du undvika att ta minneskortet till andra kameror eller formatera det med annat än Gopron, vissa kameror & minneskort (även sandisk) kan vara känsliga för det nämligen. Lycka till!

Vattendroppe
Online 3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (6 år sedan)

Jakobd :

Gör så att du formaterar kortet, kör en ny firmware update och ladda kameran så han blir glad wink

Sen bör du undvika att ta minneskortet till andra kameror eller formatera det med annat än Gopron, vissa kameror & minneskort (även sandisk) kan vara känsliga för det nämligen. Lycka till!

Får testa det!

Jorå, det vet jag, ville bara testa så att inte kortet var vajsing (även om det är sandisk wink ). Tack ändå! smile

EDIT: Förresten, hur kör jag en nyfirmware update? Förut pluggade jag ju bara in kameran och startade cineform så flaggade den att jag skulle uppdatera, men det lär den väl inte göra nu eller?

OVesterlund
298 inlägg
OVesterlund 298 inlägg 6 år sedan

Snabb fråga! Är det någon skillnad på batteriet i GoPro HD Hero och Hero 2? Kan jag använda Hero batteriet i Hero 2:an?

Tacksam för snabbt svar!

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. Citera
ProsperProductions
0 inlägg
ProsperProductions 0 inlägg 6 år sedan

ja det går bra

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook