Wakeboard/Wakeskate?

Pl0PPEN
252 inlägg
Pl0PPEN 252 inlägg 8 år sedan

jag har kört lite wake board och kommer upp och så där men jag har tänkt mig köpa en egen....

är det roligt att åka wakeskate och är det jätte svårt? jag åker skateboard och wakeboard men äre värt att lägga pengar på en wakeskate eller är det för svårt?

det gäller en billig wakeboard eller en normal/dyr wakeskate... körs efter vattenscooter!

väger nästa 80 kg 183 lång

Svar

Mr-Dr
16 inlägg
Mr-Dr 16 inlägg 8 år sedan

Skulle tänka mig att du kommer ha roligast med en wakeskate om du skall köra efter vattenscooter, med tanke på att svallet inte blir så stort.

Vad säger ni nu då? Citera
LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE
285 inlägg
LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE 285 inlägg 8 år sedan

häääääjj plooppen! vill du tricksa eller carva?

eller?! Citera
Pl0PPEN
252 inlägg
Pl0PPEN 252 inlägg 8 år sedan

Flerkz-AG :

häääääjj plooppen! vill du tricksa eller carva?

trixa määää bredan! ;D

RasmusEkmark
44 inlägg
RasmusEkmark 44 inlägg 8 år sedan

Mm trixmöjligheterna blir som sagt ganska mycket större med en wakeskate än en wakeboard, om man inte har en båt som passar för wakeboard dvs. Däremot kommer du nog absolut inte ha tråkigt med en wakeboard, för det är jävligt schysst det med!

Om du tar dig upp lätt på wakeboard äre inga problem att lära sig wakeskate, lite annan teknik bara, men man lär sig snabbt smile

Men som sagt, om du vill trixa mycket, köp en sweet wakeskate! smile

Eken Citera
P-to-the-G
37 inlägg
P-to-the-G 37 inlägg 8 år sedan

WAKESKATE!! det e ass kul efter vattenscooter och det är bara lite svårt i början men sen så blir det mykt lättare och det känns bättre tycker jag för att man inte sitter fast som i en wakeboard men båda två är ass kul! jag kjör wakeskate och wakeboard sen några år tillbacks men efter jetski skulle det vara best me wakeskate tycker jag. Hoppas att det hjälper!

danne Citera
LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE
285 inlägg
LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE 285 inlägg 8 år sedan

yup! kör med wakesk8 om det nu är en scooter som ska dra

eller?! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook