wake to wake 50 hk

n_erik_n
33 inlägg
n_erik_n 33 inlägg 8 år sedan

Hej jag undrar om det skulle kunna gå att göra en wake to wake efter vår båt?

Det är en crescent som är 480 lång med en honda 50hk motor och väger 460kg utan pers i, med förare 530kg. Vet att det inte är någon wakeboard båt men undrar om det går...

Vad tror ni?

Svar

otzi
68 inlägg
otzi 68 inlägg 8 år sedan

Ska inte vara några problem! den gör väl uppåt 25 knop med en i?

Jobba Stöten 07-08 Citera
RasmusEkmark
44 inlägg
RasmusEkmark 44 inlägg 8 år sedan

De e bara å kötta! Med mycke fart å popp så skare inte vara några problem alls smile

Eken Citera
n_erik_n
33 inlägg
n_erik_n 33 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad n_erik_n (8 år sedan)

japp men den gör ca 50 km/h

men då är vell svallvågerna för små?

och när jag kör vattenskida så kör jag ända bara i 20 knop...

och ngn som vet om man kan sätta bindningarna i en regular position på den här brädan?
http://www.vattensport.nu/wakeboard/pak … -xs-s.html

LPP-apan
176 inlägg
LPP-apan 176 inlägg 8 år sedan

vet ni när det börjar gå för fort då? asså då man verkligen gör sig illa om man bailar tongue

JSundvall
36 inlägg
JSundvall 36 inlägg 8 år sedan

Det är väl bara att göra en wake to wake? Jag gjorde det utan problem när vi hade en båt som gjorde små vågor.. Finns ju inget som säger hur stora vågorna måste vara för att du ska kunna göra en wake to wake, för det innebär väl att man hoppar från den ena vågen och landar i den andra? Och vi kan ju inte veta hur stora/små vågor din båt gör wink Testa!

asdf Citera
SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 8 år sedan

Exprimentera lite med längden på linan, och kör runt 25 knop. Tips är att ha hjälm..

Joller
99 inlägg
Joller 99 inlägg 8 år sedan

Antar att du är 1.50 och väger ca 45kg. då lär det inte vara några problem.

n_erik_n
33 inlägg

Joller :

Antar att du är 1.50 och väger ca 45kg. då lär det inte vara några problem.

ha! bra gissat men är 154 och väger 39!smile är inte så knubbig som en 150 som väger 45 kg:rolleyes:

men kej bra ska nog testa det snart oh se om det går...

(kan man låsa trådarna här??)

Mikaelk
8 inlägg
Mikaelk 8 inlägg 8 år sedan

Inget handlar om hur hårt man skär eller hur fort båten går. Köra ca 17knop korta linan till där vågen är som störst.
Skär lagom hårt så du kan omvandla farten frammåt uppårt vid poppet. (som att koppa höjdhopp).
När man åker bakom vanlig sturpulpet båt eller liknande så blir vågen större om du kör saktare och mindre om du kör fort. 25knop är väldigt få i världen som kör håll dig mellan 15-20knop.

micke_K Citera
n_erik_n
33 inlägg

ok tack för alla inlägg behöver inga mer nu, men går de att låsa elr stänga tråden?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook