Saga Xl

michaman
10 inlägg
michaman 10 inlägg 8 år sedan

Tjeena, jag undrar om det är nån som vet hur långa sagas xl jackor är skulle svida om man fick en man tyckte var för kort . hittade inga längder på deras hemsida så frågar er wink

mVacchi Citera

Svar

JohnFrusciante
754 inlägg
JohnFrusciante 754 inlägg 8 år sedan

Tror jag här läst att dom är typ 100cm smile

Pantiezz Citera
michaman
10 inlägg

PontusOlsson :

Tror jag här läst att dom är typ 100cm smile

aa okej nice smile

mVacchi Citera
Lab-teneighty
136 inlägg
Lab-teneighty 136 inlägg 8 år sedan

XL-100cm
L-90
M-80
det ökar med 10cm per storlek

viktornorrmAN Citera
Ssibbe
20 inlägg
Ssibbe 20 inlägg 8 år sedan

http://www.sagaouterwear.com/gear/ scrolla ner så hittar du längder wink

christoffer Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

har dom ökat med 10cm i år också? och förra årets XL som va enorm?! :S

michaman
10 inlägg

linder :

bara bra om du frågar mig :-)

mVacchi Citera
JoelBe
30 inlägg
JoelBe 30 inlägg 8 år sedan

tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..
https://www.freeride.se/img/photo/normal/6f8ffdf40d62d221c64e58d789642814.jpg

hade velat ha kläderna så dom passar ungefär som på steve stepps kläder ( han till vänster )
L / XL? smile

juliushedin
44 inlägg
juliushedin 44 inlägg 8 år sedan

Prova mäta från axlarna till dit du vill att jackan ska gå så får ett humm om hur stort blir smile

eff
560 inlägg
eff 560 inlägg 8 år sedan

JoelBe :

tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..
https://www.freeride.se/img/photo/norma … 642814.jpg

hade velat ha kläderna så dom passar ungefär som på steve stepps kläder ( han till vänster )
L / XL? smile

Köp XL, det kommer blir ungefär precis som Steve's fit. Antar att han är omkr. 176-180.

JoelBe
30 inlägg

mm men är du säker på att han har XL? smile
ska iaf testa med att mäta från axlarna, men har en Level 1 tröja i XL och den är bara ca 80cm i dragkedje längden. så 98,5cm verkar ganska så långt..

janbjer
33 inlägg
janbjer 33 inlägg 8 år sedan

det blir perfetkt min kompis har köpt en armada spectrum xl som är 110 cm och den är nästan ner till knäna (y

smile

cookiedough
162 inlägg
cookiedough 162 inlägg 8 år sedan

j4nbjer :

det blir perfetkt min kompis har köpt en armada spectrum xl som är 110 cm och den är nästan ner till knäna (y

smile

forumet är då om saga inte armada:P

Ute- i Tärnafjällen Citera
JoelBe
30 inlägg
JoelBe 30 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad JoelBe (8 år sedan)

o

JoelBe
30 inlägg
JoelBe 30 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad JoelBe (8 år sedan)

oj satan vad stort, 110(i dragkedjelängd)? hur lång är din kompis? jag är 180 och 110cm lär ju vara en dm längre ner än knäna..

vart ifrån har ni mätit att den är 110? jag kollade just storleks guiden på armada jackan och den verkar som att den i XL är ungefär samma som Saga är i L.. om jag förstått det rätt tongue

Armadas storleks beskrivning.
http://www.getboards.com/snow/apparel/a … acket.html

Sagas storleks guide.
http://www.sagaouterwear.com/wp-content … ERWEAR.jpg

fast är inte hundra på att jag har rätt men kika om ni håller med. smile

niknik
174 inlägg
niknik 174 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad niknik (8 år sedan)

off topic men armada spectrum kan inte vara 110cm. Min XL är 77cm lång från axeln

hmmm... Citera
Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Carled (8 år sedan)

snowfiend :

j4nbjer :

smile

forumet är då om saga inte armada:P

Forumet är om skidåkning, och brädåkning, i fri form. Tråden däremot berör Saga. Alltid risigt att ha fel när man rättar folk...

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
JoelBe
30 inlägg

tror det blir L på jackan och XL på byxorna.. smile

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad linder (8 år sedan)

JoelBe :

tror det blir L på jackan och XL på byxorna.. smile

Värt att tänka på är att förra årets saga gick nedanför knäna på mig som är 178,

den skulle vara 90cm men va över 100... så om årets XL ska vara 100 vågar jag inte tänka på hur stor den kommer vara tongue

michaman :

linder :

bara bra om du frågar mig :-)

Det gjorde jag iofs inte ...

Men jag frågar dig, hur lång är du om du känner att du behöver längre?

Största storleken kommer ju snart vara större än självaste harlaut hmm big_smile

jSegerstrom
399 inlägg
jSegerstrom 399 inlägg 8 år sedan

årets saga i xl är 98,5 cm. va det något mer?

JoelBe
30 inlägg

jaa, hoppas de blir bra, har beställt nu iaf. smile

user96588
15 inlägg
user96588 15 inlägg 8 år sedan

funderar också på att köpa årets saga big_smile
jag e 1,70 tror ni då att L blir waaay too stort lr? ;P

Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 8 år sedan

smp :

funderar också på att köpa årets saga big_smile
jag e 1,70 tror ni då att L blir waaay too stort lr? ;P

köp s/xs

snowblades Citera
JoelBe
30 inlägg

L blir nog rätt bra om du vill ha rätt stora kläder. tongue

kSelbekk
209 inlägg
kSelbekk 209 inlägg 8 år sedan

hade tänkt köpa en väst och ett par svarta byxor men tror ni xl blir för stort på byxorna om jag vill ha som dom sitter på Steve Stepps ? är 176cm lång:)

Jag har inga problem med alkoholen, det är utan utan alkoholen jag har problem Citera
Gurun
30 inlägg
Gurun 30 inlägg 8 år sedan

JoelBe :

L / XL? smile

Tja,
jag är ute efter samma fit som stevestepp, och frågade killen på sagas chat och han sa att det va XL. Men tänkte att det va way to big eller är jag helt ute och cyklar?

eff
560 inlägg

Gurreman :

JoelBe :

L / XL? smile

Tja,
jag är ute efter samma fit som stevestepp, och frågade killen på sagas chat och han sa att det va XL. Men tänkte att det va way to big eller är jag helt ute och cyklar?

Alltså! Om du inte är EXAKT lika stor som steve stepp så kommer du aldrig kunna få samma "fit".

kSelbekk
209 inlägg

Lånar tråden lite.
men tror nästan att jag köper ett bar byxor, men har klickat mig vidare och så och då står det att med frakt så kostar det 213.99 dollar = 213.99 x 7 = 1497.93kr. Blir det bara det eller blir det tull också? för värkar ganska billigt med bara ca 1500kr?smile Blir det tull kostnad också?

Jag har inga problem med alkoholen, det är utan utan alkoholen jag har problem Citera
eff
560 inlägg

kSelbekk :

Lånar tråden lite.
men tror nästan att jag köper ett bar byxor, men har klickat mig vidare och så och då står det att med frakt så kostar det 213.99 dollar = 213.99 x 7 = 1497.93kr. Blir det bara det eller blir det tull också? för värkar ganska billigt med bara ca 1500kr?smile Blir det tull kostnad också?

du kommer med stor sannolikhet få betala tull och moms. tull på kläder är 12% och momsen är 25% så ett tillägg på 32% bör du räkna med, slipper du tullen har du haft tur.

kSelbekk
209 inlägg

eff :

kSelbekk :

Lånar tråden lite.

du kommer med stor sannolikhet få betala tull och moms. tull på kläder är 12% och momsen är 25% så ett tillägg på 32% bör du räkna med, slipper du tullen har du haft tur.

okej tack för svaret:D men om dom skickar med gift blir det tull då också?tongue

Frostyz
137 inlägg
Frostyz 137 inlägg 8 år sedan

Det beror på vart ifrån de fraktar, är det inom eu är det ingen tull.

Hur mycket kostar frakten då?

De enklaste frågorna är de svåraste att besvara Citera
PavelV
38 inlägg
PavelV 38 inlägg 8 år sedan

Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!

Frostyz
137 inlägg

men vad är fraktkostnden då, hittar inte det.

Gurun
30 inlägg
Gurun 30 inlägg 8 år sedan

50 dollar är frakten för ett ställ

kSelbekk
209 inlägg

PavelV :

Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!

okej tack:) ska höra med med dom:)

Lee-nus
Online 2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 8 år sedan

kSelbekk :

PavelV :

bara för att ett paket är markerat "gift" betyder det inte att man alltid undslipper tull. dessutom är det olagligt att både begära att få skickat och att skicka som gåva. bra att veta kanske...

kSelbekk
209 inlägg

Lee-nus :

kSelbekk :

PavelV :

bara för att ett paket är markerat "gift" betyder det inte att man alltid undslipper tull. dessutom är det olagligt att både begära att få skickat och att skicka som gåva. bra att veta kanske...

okej men jag mejlade och frågade om dom skickar paketet som gift. Har inte beställt en.

Frostyz
137 inlägg

Länden på jackorna är det inget fel på men är det någon som vet något om tjockleken?

Är det en skaljacka eller en tjock dunis, på vilken skala mellan 1-3 ligger jackorna på. De ser ju ut som en tvåa ungefär men om någon har haft någon modell kan man ju berätta.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook