Säsongare på Tandådalen/Hundfjället/Sälen 10/11

NiklasThulin
14 inlägg
NiklasThulin 14 inlägg 8 år sedan

Skulle vara sjukt kul att höra vilka som ska säsonga speciellt i Tandådalen/Hundfjället iår men även hela sälen.
Och som i alla andra trådar så skriv Ålder och "Yrke".

Själv är man 20år(fyller Januari) och kommer man befinna sig på olika resturanger och skoter ställen i tandådalen/hundfjället.

Fiesta, Puss!

Svar

BuckeL
74 inlägg
BuckeL 74 inlägg 8 år sedan

Tjena,

Blir att jobba som liftvärd i Tandådalen för min del smile jag är 19 år.
Taggar inför säsongen nu!!

Tequila tonight tomorrow we ride! Citera
NiklasThulin
14 inlägg

Shyst! Vafan man taggar som fan men varje dag kommer gå sjukt segt!

Marrccus
437 inlägg
Marrccus 437 inlägg 8 år sedan

Härligt.. ses på fjällis grabbar, kommer styra E8an som andra sässongare i hundfjället. !

Yeaah Citera
NiklasThulin
14 inlägg

fan om den går sönder när jag ska åka med den! yikes

leijon91
2 inlägg
leijon91 2 inlägg 8 år sedan

Tja! jag ska jobba på mezzo i tandådalen, 19 år wink

Emsau
18 inlägg
Emsau 18 inlägg 8 år sedan

Tjennna, jag ska jobba i liften i tandådalen. Jag är 21 ! smile Ses i vinter!

karlkurtti
2 inlägg
karlkurtti 2 inlägg 8 år sedan

Hey! Blir badhusen i Tandådalen och Hundfjället för mig.
Ses i vinter gott folk!

dutti
5 inlägg
dutti 5 inlägg 8 år sedan

Ja då syns vi väl.. Jobbar i shopen i tandådalen.

åker upp nästa helg för övrigt, ska bli så jäävla kul i år!

livefiction
6 inlägg
livefiction 6 inlägg 8 år sedan

hallå! för mig blir det hyran/shopen i hundfjället smile ses i vinter!

BuckeL
74 inlägg

Halli hallå glada säsongare!

Tänkte bara höra om det är någon som fått nån info angående vart ni ska bo osv? Eller någon annan info utöver samtalet man fick när man blev antagen? smile

dutti
5 inlägg

BuckeL :

Tänkte bara höra om det är någon som fått nån info angående vart ni ska bo osv? Eller någon annan info utöver samtalet man fick när man blev antagen? smile

Jag tror det lär dyka upp på posten närsomhelst!
Har för mig att det var nån gång i slutet på oktober vi fick reda på det förra året.. fick hem det tsm med lite anställningspapper och annat smått o gott.

Hoppas du får bo i Kvillan wink mycket historia intryckt i dom väggarna ska du veta!

BuckeL
74 inlägg

dutti :

BuckeL :

Har för mig att det var nån gång i slutet på oktober vi fick reda på det förra året.. fick hem det tsm med lite anställningspapper och annat smått o gott.

Hoppas du får bo i Kvillan wink mycket historia intryckt i dom väggarna ska du veta!

Okej de låter bra smile haha mm de har man fått höra, vore väl kul att bo där för att få va en del av det tongue Tyckte dock de låg lite långt bort men man lär väl vänja sig.

dutti
5 inlägg

BuckeL :

dutti :

BuckeL :

Okej de låter bra smile haha mm de har man fått höra, vore väl kul att bo där för att få va en del av det tongue Tyckte dock de låg lite långt bort men man lär väl vänja sig.

jao det är väl en bit.. men tar 15-20min att gå tror jag, och med 15 pers i boendet går man ju sällan ensam.
Själv gick jag nog två gånger på hela förra säsongen, skönt med bil cool
..sen hade jag väl minst pengar också, iofs.

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 8 år sedan

BuckeL :

Jag började precis undra samma sak, men så damp det ner ett trevligt brev från Sälen i brevlådan. Så det ska nog komma vilken dag som helst. Dock hade de inte luskat ut riktigt vart jag skulle bo.

För övrigt så ska jag jobba som uthyrare i Lindvallen och jag är 20 år.

burääääääääh Citera
BuckeL
74 inlägg

dutti :

BuckeL :

dutti :

jao det är väl en bit.. men tar 15-20min att gå tror jag, och med 15 pers i boendet går man ju sällan ensam.
Själv gick jag nog två gånger på hela förra säsongen, skönt med bil cool
..sen hade jag väl minst pengar också, iofs.

Ja man fick ju höra att man nästan aldrig behövde göra nått ensam under säsongen så de låter ju bra smile haha okej lat som man e så hade jag väl gjort samma sak själv, men nu blev de inte Kvillan för min del. Kommer bo i "Fäbod 2", nån aning vart de ligger typ?

magnusericsson: Okej trevligt, jag fick mitt brev från Sälen idag så nu e jag nöjd och glad smile

Längtar till vintern mer än nånsin nu!!

dutti
5 inlägg

Du har ju stora rondellen när du kommer fram.. Till höger har du tandådalen, rakt fram går bort till hundfjället och sen höger, in till hemköp/ubbes/macken och ner mot stugområdet. 100m ner där och in till höger en liten bit, skitnära!

Du kommer få fruktansvärt kul, är ju 2x15 pers där eller nåt! Paaaarty varje dag.

Ligger tydligen decimetern snö däruppe nu! Imorrn drar jag upp, ses där folk wink
Över och ut

Idawoho
4 inlägg
Idawoho 4 inlägg 8 år sedan

Hej! Jag ska upp till Tandådalen på intervju på Hemköp nästa vecka eller veckan efter det. Problemet är bara att jag måste fixa boende en natt för jag ska åka tåg och det tar så himla lång tid att åka dit och tågen går så jobbiga tider att jag inte hinner ta ett tåg hem samma dag.. Någon som har något tips om vart man kan bo billigt en natt nästa vecka, eller veckan efter det? Jag är sämst på att leta efter resor och boende på internet sad Det bästa vore väl egentligen om jag kunde hitta något annat resalternativ, buss till exempel, men jag kan inte hitta några bussföretag som kör dit nu?

Jag behöver hjääääälp..

BuckeL
74 inlägg

dutti :

Du har ju stora rondellen när du kommer fram.. Till höger har du tandådalen, rakt fram går bort till hundfjället och sen höger, in till hemköp/ubbes/macken och ner mot stugområdet. 100m ner där och in till höger en liten bit, skitnära!

Du kommer få fruktansvärt kul, är ju 2x15 pers där eller nåt! Paaaarty varje dag.

Ligger tydligen decimetern snö däruppe nu! Imorrn drar jag upp, ses där folk wink
Över och ut

Tack för infon! Hittade på en boendekarta vart de låg, kan inte bli mer nöjd smile Shit va nice! Längtar tills man får åka upp! Ses i vinter smile

NiklasThulin
14 inlägg

Idawoho :

Hej! Jag ska upp till Tandådalen på intervju på Hemköp nästa vecka eller veckan efter det. Problemet är bara att jag måste fixa boende en natt för jag ska åka tåg och det tar så himla lång tid att åka dit och tågen går så jobbiga tider att jag inte hinner ta ett tåg hem samma dag.. Någon som har något tips om vart man kan bo billigt en natt nästa vecka, eller veckan efter det? Jag är sämst på att leta efter resor och boende på internet sad Det bästa vore väl egentligen om jag kunde hitta något annat resalternativ, buss till exempel, men jag kan inte hitta några bussföretag som kör dit nu?

Jag behöver hjääääälp..

Hemköp har inget boende du kan låna?

Idawoho
4 inlägg

Inte för tillfället, för de håller på och bygger om det hmm

leijon91
2 inlägg
leijon91 2 inlägg 8 år sedan

Om det är någon som tar bilen upp till tandådalen och kör förbi Stockholmsområdet så skulle jag vara mkt tacksam om man kunde åk med upp, självklar betalar jag för mig smile) tack på förhand

Mr_Jiberish
6 inlägg
Mr_Jiberish 6 inlägg 8 år sedan

lol

Pillaan
102 inlägg
Pillaan 102 inlägg 8 år sedan

Tjaaaa härliga människor.. ja kmr hänga överallt i trakterna där uppe men ska bo i tandådalen.. Blir inte så värst mkt jobb utan sjuuukt mkt åkning ist för min del. Ska jobba som "stugkontrollant" lr va de nu kallas . höhhö är 19år förövrigt.

Ses i parken gott folk!

livefiction
6 inlägg
livefiction 6 inlägg 8 år sedan

jag ska tydligen hålla till i e-huset i vinter,
nån som vet mer om det boendet eller som också ska bo där? smile

Idawoho
4 inlägg

Jag har nu fått jobb i Tandådalen big_smile någon som ska åka bil upp dit i mitten av december? hänger gärna med i så fall och betalar självklart för mig!

MaxSki
37 inlägg
MaxSki 37 inlägg 8 år sedan

Tjenna!
Jag kommer jobba på VC Hundfjället och bo i fäbod numero uno smile
Vi ses i vinter!

Jalju91
2 inlägg
Jalju91 2 inlägg 8 år sedan

Har taggat för denna säsong i månader nu och om tre veckor går flyttlasset!!

Är 19 år, liftvärd i Tandådalen ska bo i Kvillan rum 4 smile

Ses i backen, parken, festen, skogen på afterskin you know the drill!!! big_smile

HannaLinnea
7 inlägg
HannaLinnea 7 inlägg 8 år sedan

Tjenis! ser att jag är den första som från lindvallen som skriver men nån måste ju vara det med wink ska jobba på fjällbagarn i vinter, är 19 år. denna säsongen kommer bli galet braaa! peace

magnusericsson
1237 inlägg

HannaLinnea :

Tjenis! ser att jag är den första som från lindvallen som skriver men nån måste ju vara det med wink ska jobba på fjällbagarn i vinter, är 19 år. denna säsongen kommer bli galet braaa! peace

Du, jag har också skrivit! wink

Men kan kanske skriva lite mer.
20 år och glad.
Ska jobba i någon jäkla skiduthyrning.
Vet inte vart jag ska bo, det löser sig sa gubben som sket i vasken.
Jag gillar att dricka alkohol och åka snowboard. (i stora mängder)
Mer får ni veta i vinter! Kyss

burääääääääh Citera
Pillaan
102 inlägg
Pillaan 102 inlägg 8 år sedan

på tors går flytten big_smilebig_smile:big_smile

magnusericsson
1237 inlägg

http://open.spotify.com/user/herrmagnus … PsPc6T28Fp

Satte ihop en liten spellista för alla som vill ha lite skön musik innan, under och efter Lindvallen eller vart folk nu ska jobba.

burääääääääh Citera
barcamartin
12 inlägg
barcamartin 12 inlägg 8 år sedan

Martin, 19 år gammal, Lindvallens Skidskola, boende i Gubbmyren (ej via SkiStar).

Far norrut med min trogna Renault Clio -96 nästa torsdag. Blir SLAO-kurser, intro och praktik i tre veckor, innan jobbet drar igång v.51. Längtar något fruktansvärt! Den här trista Findus-fabriken kan slänga sig i väggen. ;D

Har åkt snowboard intensivt de 4-5 senaste säsongerna, skidåkningen är dock mer än ringrostig. Blir spännande detta. " Pappa pappa, vi har lärt vår skidlärare att åka skidor! " lol

anteve
1 inlägg
anteve 1 inlägg 8 år sedan

Tjena!

Ska göra min första säsong i sälen och kommer jobba i tandåhallen
Är 22 år gammal och kommer bo i tandåhallens personalboende

ha de fint

petter87
5 inlägg
petter87 5 inlägg 8 år sedan

barcamartin :

Martin, 19 år gammal, Lindvallens Skidskola, boende i Gubbmyren (ej via SkiStar).

Far norrut med min trogna Renault Clio -96 nästa torsdag. Blir SLAO-kurser, intro och praktik i tre veckor, innan jobbet drar igång v.51. Längtar något fruktansvärt! Den här trista Findus-fabriken kan slänga sig i väggen. ;D

Har åkt snowboard intensivt de 4-5 senaste säsongerna, skidåkningen är dock mer än ringrostig. Blir spännande detta. " Pappa pappa, vi har lärt vår skidlärare att åka skidor! " lol

Kul då är vi lite i samma sitts. För det första ska jag också åka upp i en Renault Clio dock en 94:a men iaf tongue Har också åkt bräda större delen av mitt liv men känner mig lite rostig vad gäller skidorna, ska bli spännande det här. Ska jobbaq i Tandådalen för övrigt.

ahlerup
5 inlägg
ahlerup 5 inlägg 8 år sedan

Hej hopp! Jag ska jobba på majkens sylta i lindvallen wink sjukt taggad!! Ses snaart

barcamartin
12 inlägg
barcamartin 12 inlägg 8 år sedan

petter87 :

barcamartin :

Kul då är vi lite i samma sitts. För det första ska jag också åka upp i en Renault Clio dock en 94:a men iaf tongue Har också åkt bräda större delen av mitt liv men känner mig lite rostig vad gäller skidorna, ska bli spännande det här. Ska jobbaq i Tandådalen för övrigt.

Gott att höra! Att du kör en Clio också! Vit möjligtvis? wink

Antar att ni inte går SLAO-kurserna med oss Lindvallare?

petter87
5 inlägg
petter87 5 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad petter87 (8 år sedan)

barcamartin :

petter87 :

barcamartin :

Gott att höra! Att du kör en Clio också! Vit möjligtvis? wink

Antar att ni inte går SLAO-kurserna med oss Lindvallare?

hehe nä en röd blir det smile det vet jag inget om, det drar igång på söndag iaf.

CrilleWestside
1 inlägg
CrilleWestside 1 inlägg 8 år sedan

Tjaa alla glada säsongare.. på fredag går bussen för min del, kommer jobba på hundfjällets bar & grill, är 19år och detta är min första säsong, hoppas på en trevlig vinter..

tjingeling wink

NiklasThulin
14 inlägg

Tja tja! blir jobb i wärdshuset i tandådalen, BBB(någon som vet vad det är? haha) och sen linvallen eller om dom skrev fel och mena lindvallen! Ska iaf bo på järpstigen vid tandådalen och affären/macken!

Kommer åka upp den 15:e dec och har 1-2 platser i bilen beror på hur stor del packning personerna har!

Btw någon som har lite tips och råd till saker man kan ta med sig upp till sälen? t.ex xbox.
Alla tips välkomnas!

Åker den 15:e alltså! big_smile

kattaa
2 inlägg
kattaa 2 inlägg 8 år sedan

tjaa! jag och två andra tjejer kommer jobba i trollstugan, hundfjället, och sälja mat under säsongen. bor vid myrflodammen.. typ. nån annan som bor nära? vi har bastu ;D

vi är alla 19 och detta är vår första säsong.

kom och ät hos oss! smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook