Länkade produkter
VholdR ContourHD 1080p
1 recensioner, betyg 4

Officiella Contour-tråden

N3rox
11 inlägg
N3rox 11 inlägg 6 år sedan

Är det någon som känner till om det finns något "chest mount" till contourHD?

2xContourHD | 16 GB Kingstone Class 4 Citera
Revolutionrock1
52 inlägg
Revolutionrock1 52 inlägg 6 år sedan

Någon som vet vart man kan hitta relativt billiga fästen?
290 kr för två bitar plast e sjukt ju! mad

BroderIsak
0 inlägg
BroderIsak 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad BroderIsak (6 år sedan)

Har en Contour Roam som jag undrar lite om,Hur ställer man in den så att det går att ändra hastigheten . Gör man det i Storyteller eller direkt i kameran? Och i såna fall hur?
MVH
Stefan Isaksson

Revolutionrock1
52 inlägg
Revolutionrock1 52 inlägg 6 år sedan

Inställningarna ändrar du med "Contour configure"

BroderIsak
0 inlägg
BroderIsak 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad BroderIsak (6 år sedan)

Revolutionrock skrev:

Inställningarna ändrar du med "Contour configure"

När jag öppnar programmet så ser jag att det finns nåt att trycka på men det går inte att trycka på det händer liksom inget ...Skit konstigt

N3rox
11 inlägg

Är det skillnad på Vholdr ContourHD och "vanliga" ContourHD?

Jarle
3962 inlägg
Jarle 3962 inlägg 6 år sedan

N3rox skrev:

Företaget som gör kamerorna hette tidigare vholdr men de bytte namn till contour. Contour HD har funnits i två varianter, 720p och 1080p.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Jckssn
6 inlägg
Jckssn 6 inlägg 6 år sedan

Här är två åk från min Contour ROAM från i veckan. Filmade i 720p och jag är sjukt nöjd över mitt köp!

MarkusRehn
134 inlägg
MarkusRehn 134 inlägg 6 år sedan

Jckssn skrev:

Här är två åk från min Contour ROAM från i veckan. Filmade i 720p och jag är sjukt nöjd över mitt köp!

Grymt!
Har inte fått chansen att testa min i så bra ljusförhållanden än men det ser ju riktigt bra ut!

Tränare för snowboardlinjen på RIG Malung Citera
N3rox
11 inlägg

Jarle skrev:

N3rox skrev:

Företaget som gör kamerorna hette tidigare vholdr men de bytte namn till contour. Contour HD har funnits i två varianter, 720p och 1080p.

Okej, det här ska vara en som filmar i 1080p. Är det någon skillnad på hårdvaran?
Kommer dock att filma i 720p..

SiouX
371 inlägg
SiouX 371 inlägg 6 år sedan

N3rox skrev:

Jarle skrev:

N3rox skrev:

Okej, det här ska vara en som filmar i 1080p. Är det någon skillnad på hårdvaran?
Kommer dock att filma i 720p..

Med HD 1080 kan du filma 720 i 60 fps. Tidigare gick det bara i 30

Ultimate Punch Citera
N3rox
11 inlägg
N3rox 11 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad N3rox (6 år sedan)

Okej, står på kartongen att den ska kunna spela in i 720p 60 fps..
Är det något man ska fundera på om man ska lägga in en ny firmware i Vholdr?

Jarle
3962 inlägg

N3rox skrev:

Okej, står på kartongen att den ska kunna spela in i 720p 60 fps..
Är det något man ska fundera på om man ska lägga in en ny firmware i Vholdr?

Det är bara att följa guiden på contour så går det kalas. Det ska vara lite blinkande lampor och lustiga ljud sen blir allt frid och fröjd, borde finnas en del uppdateringar till den nu.

JJontis
0 inlägg
JJontis 0 inlägg 6 år sedan

Någon som har testat Flex Strap Mount och kan uttala sig om hur det är? smile

http://s3.amazonaws.com/contour.production/images/product/29/original/325-200---1.jpg

Sitter ni på någon bra sida där man kan beställa fästen, skal och dylikt till schyssta priser så vore ja tacksam big_smile

N3rox
11 inlägg

Någon som har tips på hur man undviker att linsen frostar igen, blev en dags filmning åt skogen, för det var frost på linsen.. Var väldigt mycket dimma samtidigt som att det var -5 grader i luften..
Tack på förhand..

Jarle
3962 inlägg

N3rox skrev:

Någon som har tips på hur man undviker att linsen frostar igen, blev en dags filmning åt skogen, för det var frost på linsen.. Var väldigt mycket dimma samtidigt som att det var -5 grader i luften..
Tack på förhand..

Torka den med samma duk som du torkar gogglarna med. Aldrig vart med om att det skulle behövas men skulle det hända är det vad jag skulle göra

Lejfty
12 inlägg
Lejfty 12 inlägg 6 år sedan

Min ROAM har blinkat gult (installerar) i säkert en timme nu efter jag lade in den nya uppdateringen! Nån som vet hur man kan lösa det? Vågar ju inte stänga av den om den har fastnat i installeringen!

dr-telemark
204 inlägg
dr-telemark 204 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad dr-telemark (6 år sedan)

Låter ju skumt. Har du hackat den bakåt till 1.0 för att köra 60fps eller är det uppdatering till ny firmware 1.06?
Det finns en del tips här:
http://support.contour.com/
Försök att tömma kortet först innan du uppgraderar:
http://support.contour.com/contour/topi … roam_v1_06
eller följ tips här:
http://support.contour.com/contour/topi … ntinius_on

dr-telemark Citera
wwwwirre
10 inlägg
wwwwirre 10 inlägg 6 år sedan

tjena:), är lite sugen på att skaffa en contour och jag har då en fråga som för visa kan verka dum men endå. jo jag gruna på de här "Contour har nu också ett bluetooth-chip i GPS-kamerorna vilket gör att du kan kommunicera med kameran via din telefon och därigenom se vad kameran filmar, ljudet kameran tar upp, gps-trackingen, " hur pass i av stånd kan kameran vara från mobilen för att man fortfarande ska kunna se vad den filmar??

Lejfty
12 inlägg
Lejfty 12 inlägg 6 år sedan

dr-telemark skrev:

Låter ju skumt. Har du hackat den bakåt till 1.0 för att köra 60fps eller är det uppdatering till ny firmware 1.06?
Det finns en del tips här:
http://support.contour.com/
Försök att tömma kortet först innan du uppgraderar:
http://support.contour.com/contour/topi … roam_v1_06
eller följ tips här:
http://support.contour.com/contour/topi … ntinius_on

Det är uppdatering till 1.06 som gäller! Har resetat kameran och tömt kortet för att testa igen! Inget funkar !

patrik_j
16 inlägg
patrik_j 16 inlägg 6 år sedan

Någon som testat att sätta lite skumgummi över mic hålet för att bli av med lite vindbrus?

Bartan Citera
JJontis
0 inlägg

patrik_j skrev:

Någon som testat att sätta lite skumgummi över mic hålet för att bli av med lite vindbrus?

Japp, funkar bra. Plocka bara av det nedre höljet och sätt en bit som täcker mikrofon-hålet. Behövs inte så tjock skumgummi, räcker med 3-4 millimeter. Vindbruset försvinner så att man faktiskt kan lyssna på ljudet från filmerna... big_smile

JJontis
0 inlägg
JJontis 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad JJontis (6 år sedan)

Har en Contour HD 1080p och jag skulle behöva lite hjälp med inställningarna... big_smile

http://i1072.photobucket.com/albums/w375/jjontis/ContourBadGasteinfreeride.jpg

Bilden blir för ljus, har ingen aning om vad jag hade för inställningar, men det var i Bad Gastein förra året och det var soligt och mellan 5 och 10 minusgrader:cool: Hur ska man förebygga att det blir så här?

http://i1072.photobucket.com/albums/w375/jjontis/Romme2012freeridercontourhelpsettings.jpg

Här är istället bilden för mörk och jag tycker att den blir lite "platt" hmm Det var molnigt och soligt. Vad skulle ni rekommendera för inställningar vid dessa förhållanden?

Skulle vara tacksam för lite tips big_smile

victorvictor
259 inlägg
victorvictor 259 inlägg 6 år sedan

JJontis skrev:

Har en Contour HD 1080p och jag skulle behöva lite hjälp med inställningarna... big_smile

http://i1072.photobucket.com/albums/w37 … eeride.jpg

Bilden blir för ljus, har ingen aning om vad jag hade för inställningar, men det var i Bad Gastein förra året och det var soligt och mellan 5 och 10 minusgrader:cool: Hur ska man förebygga att det blir så här?

jag har samma problem med att bilden kan bli för ljus när jag kör en sluttning där solen ligger rakt på. lite hjälp skulle uppskattas. brukar ha inställningarna kontrast 40 skärpa 3 exponering -4

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Perkal (6 år sedan)

Fixade en Contour inför säsong för att det kunde vara kul att se några åk. Filmat i 60fps 720p tror jag.... Och skiten "laggar" när jag spelar upp den, ljudet syncar heller inte med videon? Någon som vet vad det kan bero på?
Alla tips är välkommna, googlat utan några vidare resultat.

Det som inte dödar det härdar. Citera
JJontis
0 inlägg

Vilken klass på minneskortet kör du? Det kan vara en orsak till "lagg". wink

Har du testat att spela upp filmerna i ett annat uppspelningsprogram? T.ex. VLC eller QuikTime player?

Jarle
3962 inlägg

Perkal skrev:

Fixade en Contour inför säsong för att det kunde vara kul att se några åk. Filmat i 60fps 720p tror jag.... Och skiten "laggar" när jag spelar upp den, ljudet syncar heller inte med videon? Någon som vet vad det kan bero på?
Alla tips är välkommna, googlat utan några vidare resultat.

Tänker lite samma som JJontis. Vilken mediaspelare? Problem med datorn? Minneskort?

Buck
0 inlägg
Buck 0 inlägg 6 år sedan

Har haft en Contour 720p i några år och är nöjd med den, dock så har bakluckan börjat bli lite slapp och inspelningslidern är ganska glapp och glider för lätt.

Tänkte uppgradera och köpa en Contour GPS, men vad jag kan se så har den utgått ur sortimentet i Sverige? Den finns fortfarande på Contours hemsida men inga stora butiker i Sverige har den i lager och vissa skriver att den utgått ur sortimentet.

Någon som har koll? Nån som vill bli av med sin gps-kamera? wink

/Buck

Jarle
3962 inlägg

Buck skrev:

Har haft en Contour 720p i några år och är nöjd med den, dock så har bakluckan börjat bli lite slapp och inspelningslidern är ganska glapp och glider för lätt.

Tänkte uppgradera och köpa en Contour GPS, men vad jag kan se så har den utgått ur sortimentet i Sverige? Den finns fortfarande på Contours hemsida men inga stora butiker i Sverige har den i lager och vissa skriver att den utgått ur sortimentet.

/Buck

Johan haellgren på forumet köpte precis en för 1700, hör med honom

user133436
555 inlägg
user133436 555 inlägg 6 år sedan

Jarle skrev:

Buck skrev:

/Buck

Johan haellgren på forumet köpte precis en för 1700, hör med honom

Elgiganten Var inköpsstället. 1699 i markbutik big_smile

Jag är F.ö lite nyfiken på fästena. Fick med ett rotating mount och ett Low profile mount. Frågan är ju bara, vågar man fästa ett på hjälmen, Och sedan ta av det och placera det på en annan hjälm?

Buck
0 inlägg
Buck 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Buck (6 år sedan)

Haellgren skrev:

Elgiganten Var inköpsstället. 1699 i markbutik big_smile

Jag är F.ö lite nyfiken på fästena. Fick med ett rotating mount och ett Low profile mount. Frågan är ju bara, vågar man fästa ett på hjälmen, Och sedan ta av det och placera det på en annan hjälm?

yikes

Hur länge sen och vilken giganten-butik? Bra pris hur som helst.

Jag kör goggle-mounten med gogglarna hårt spända när jag åker utförs och något som heter typ low profile sturdy mount om jag verkligen kommer röja runt och inte vill ha något skak alls.

EDIT
Såg i PM vart du köpte den, nevermind.

user133436
555 inlägg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/323908_206130312846282_1094887312_o.jpg
Skärmbild från ett rätt så hyfsat klipp

user133436
555 inlägg
user133436 555 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Haellgren (6 år sedan)

Nu behövs lite hjälpz.
Min polare funderar på en Hjälmkamera (Han på bilden ovan)
och det vilar mellan:
Contour + Eller GoPro HD hero 2
Fördelar/Nackdelar?
Han kommer filma:

Snowboard
Cross
Skoter
Cykel

Skulle vara sjysst om man lyckades få han till en Contour smile

user133436
555 inlägg

Problem med att ansluta min Contour Till iPhone.

Jarle
3962 inlägg

Vad för problem?

user133436
555 inlägg

Jarle skrev:

Vad för problem?

Drar in kameran i "Discovery Mode" Och går in på Inställningar > Bluetooth > Anslut till enhet och väljer Kameran. Den ansluter i Ca 3 sekunder sen går den tillbaka till vanligt läge. Provat att starta om telefonen, kameran Samt Uppdatera Appen.

Joye
651 inlägg
Joye 651 inlägg 6 år sedan

http://www.dustinhome.se/product/501060 … tour-roam/

Contour Roam för under tusenlappen, bara i två och en halv timma till.

Newlund
53 inlägg
Newlund 53 inlägg 6 år sedan

Hej!

Enligt contours sida så kan Roamen enbart filma i 25/30fps, är det så eller är det bara jag som är helt efterbliven och inte hittar någon info som säger något annat? firmware som det skrivs om till Roamen, gör den så att man kan filma i 50/60fps då?

/Christoffer

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 6 år sedan

Newlund skrev:

Hej!

Enligt contours sida så kan Roamen enbart filma i 25/30fps, är det så eller är det bara jag som är helt efterbliven och inte hittar någon info som säger något annat? firmware som det skrivs om till Roamen, gör den så att man kan filma i 50/60fps då?

/Christoffer

Korrekt, ingen 60fps. Men lägger du till kvalitén, övriga funktioner, användarvänlighet och pris så är det ganska grymma grejer ändå!

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Newlund
53 inlägg
Newlund 53 inlägg 6 år sedan

Okej men duger 30fps för att filma med då eller riskerar man att få grötiga filmer? Det går ju hyfsat snabbt ändå när man åker. Menar 50/60 fps är ju att föredra vid denna typ av aktivitet

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook