Livigno- Hjälp med resa och boende

Robinb
3 inlägg
Robinb 3 inlägg 8 år sedan

Jag och några kompisar planerar på en skidresa till Livigno. Skulle vela ha hjälp med lättaste sättet att ta sig dit, billigaste sättet att ta sig dit, om det finns ett paketerbjudande med transport skidkort boeende o.s.v. Hade varit bra med hjälp snabbt, vi är 2 som är 18 och 3 som är 17.

Svar

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 8 år sedan

Hittade en hemsida där man kan hitta boende och till och med hela paketresor med allt ni behöver.
Den heter www://google.se och har en smart sökfunktion. OM du t.ex skriver in "researrangör + alperna" så kommer det automatiskt upp en massa alternativ.

Den här hemsidan, www://google.se fungerar inte bara till att leta skidresor med, man kan söka på ALLT! (prova!)

Jag önskar dig lycka till.

www.dpsskis.com Citera
RrrR
44 inlägg
RrrR 44 inlägg 8 år sedan

http://www.lionalpin.se/livigno
http://www.ving.se/italien/livigno

Inget ställe jag rekommenderar, men men.

Robinb
3 inlägg

Tack Nojlas, inte så att jag har försökt på den sidan. Jag vill helst ha ett bra svar med info om hur man tar sig till Livigno på ett lätt och billigt sätt, har hittat boende.

Har redan varit inne och kollat där men tack ändå.

Christian83
4 inlägg
Christian83 4 inlägg 8 år sedan

Hej Robin!

Jag åker till Livigno med ett gäng polare varje år i slutet av säsongen, visst skidåkningen är inget direkt utmanande men det är inte därför man åker dit.
vi åker dit för den avslappnade stämningen, vädret, maten spriten osv. helt underbart och billigt!

Vi är inne på vår 6 vända nästa år och vi gör så att vi bokar flyg med lufthansa alternativt SAS från Landvetter till Milano, kostar ca 1700-2200 beroende på vilka tider på dygnet man vill resa.

Därefter bokar vi Transfer med något lokalt taxi bolag i livigno, det är bara att googla så hittar du det.

Vi brukar boka minibussar á 8 pers för ca 600EUR (tur o retur 750kr pp) per buss.

Vi åker v. 14 nästa år och har bokat boende för 2200 kr per person INKL liftkort!
Se till så ni hamnar på San Rocco sidan, Mottolino sidan är ingen höjdare att bo på.

Så totalt hamnar vi på ca 4850pp totalt för flyg, transfer, boende och liftkort.

billigare än så kommer man inte undan!

Robinb
3 inlägg

Tack så mycket Christian, stor hjälp faktist, stannar ni på något speciellt ställe som gör att ni får boende och liftkort till ett relativt billigt pris eller?

Christian83
4 inlägg
Christian83 4 inlägg 8 år sedan

Vi brukar boka på http://www.livigno-appartements.com/ Vissa veckor ingår liftkort och ibland ingår det även mat.

Kolla där.

halfwaycrook
294 inlägg
halfwaycrook 294 inlägg 8 år sedan

Jag löste boende separat förra året när jag åkte dit, kommer inte ihåg var jag hittade lägenheten.
Åkte iaf buss med lion alpin ner, gick på 2000 kronor.
Vill du flyga flyger langley från Skavsta flygplats till bergamo, därifrån tar du dig till tågstationen sen åker du tåg med ett byte (ev. 2) till livigno. Vet att resan kunde ta allt mellan 7-35 timmar beroende på connections. Billigt blev det iaf, 1500 kr totalt tur och retur.

Skönt ställe med grym parkåkning och löjligt billig sprit

tell em we havin a party Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook