Riksgränsen NM 2011

Trulle
55 inlägg
Trulle 55 inlägg 8 år sedan

Jag hittar ingen info om NM 2011. Vet någon vilka datum tävlingen håller på?

Svar

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

www://bigmountain.se
17-19 maj har jag för mig.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 8 år sedan

PNyberg :

www.bigmountain.se

Snackat med Lina eller? Jag är också lite osäker på datumen nämligen:)

Utter for president! Citera
PNyberg
4251 inlägg

Heinz_p :

PNyberg :

www.bigmountain.se

Snackat med Lina eller? Jag är också lite osäker på datumen nämligen:)

Har jag inte gjort. Dock hoppas jag verkligen att de lägger det tidigare eller senare så att jag kan fira 17 maj i Oslo med min tjej!

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 8 år sedan

Såg det här om dagen och då var det kring 11 maj har jag för mig. Skall kolla var det var jag såg det...

Heinz_p
999 inlägg

Ja, senare är ju absolut typiskt dåligt.

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 8 år sedan

Det var på Lottens Blog jag såg det...

Heinz_p
999 inlägg

Just det, där har jag ju också kikat. Bra med datum för Ride The Cow också!

lotten_rapp
14 inlägg
lotten_rapp 14 inlägg 8 år sedan

Hasse_Lindborg :

Det var på Lottens Blog jag såg det...

oppsihoppsi vill jag säg! smile titt int på min blogg om ni vill ha ett exakt datum! ha ha!

PNyberg
4251 inlägg

Vafan Lotten! Nu gör du mig ledsen juh! Jag som trodde att det skulle vara tidigare och att allt skulle bli guld och vita skogar!?!?!?! Du rörde om i min gryta kvinna!

Trulle
55 inlägg
Trulle 55 inlägg 8 år sedan

Är det ingen som vet mer exakt under vilka datum tävlingen pågår??

Rusty86
18 inlägg
Rusty86 18 inlägg 8 år sedan

17-19 maj 2011. go big or go home.

Heinz_p
999 inlägg

http://www.playground.se/bigmountain/main.asp

17-19 maj stämmer fint. Registreringen är öppen. Vi ses i gränsen:D!

Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 8 år sedan

Kommer nog bli fett, ses där!

livet är en semester Citera
R-R
1176 inlägg
R-R 1176 inlägg 8 år sedan

Hur var det nu igen? Var det 18-årsgräns? Löjligt i så fall.

Corin
1178 inlägg

R-R :

Hur var det nu igen? Var det 18-årsgräns? Löjligt i så fall.

Kollade nyss på hemsidan, var också orolig för det. Stod att man fick köra om man hade föräldrars tillstånd! smile

PNyberg
4251 inlägg

Kanske dags att de arrangerar ett junior NM?

WilliamS
63 inlägg
WilliamS 63 inlägg 8 år sedan

PNyberg :

Om inte annat ha en junior klass, är dåligt med freeride tävlingar för yngre är inte så där jätte kul att ställa sig uppe på start linjen med henke och gänget första gången man ska tävla.

R-R
1176 inlägg
R-R 1176 inlägg 8 år sedan

WilliamS :

PNyberg :

Om inte annat ha en junior klass, är dåligt med freeride tävlingar för yngre är inte så där jätte kul att ställa sig uppe på start linjen med henke och gänget första gången man ska tävla.

haha kan tänka mig det... Lite segt lixom, en spinkig 16-åring mot Reine haha

Heinz_p
999 inlägg

WilliamS :

Är väl skitkul att för en gångs skull få tävla mot världsstjärnorna?

Heinz_p
999 inlägg

PNyberg :

Ballt med pommac på banketten liksom..

Corin
1178 inlägg

Tycker faktiskt de borde ha en junior/nybörjarklass. Det finns ju inte direkt många tävlingar som är gjorde för att köras som första tävling. Finns ju inte direkt många tävlingar över huvud taget. Ride The Cow och NM är de enda svenska som jag vet i alla fall.

FWT har någon slags junior-tour i år. Fattade inte riktigt hur det hela gick till, men tre tävlingar skulle det bli. Och dessutom med proffs på plats som skulle ge en tips och visa vägen typ. Event för ungdomar som vill bli bättre verkar det vara. Hoppas kunna köra den i Chamonix, är i närheten då. http://www.freerideworldtour.com/juniors.html

Sonite
102 inlägg
Sonite 102 inlägg 8 år sedan

Lyfter tråden lite och slänger in en liten fråga.

Funderar på att anmäla mig i skidklassen i år men klurar lite på vilken klass man "bör" hålla. Jag är väl medveten om att jag antagligen kommer hamna bland de sista men det är inget som direkt stör mig. Hur är stämningen bland åkarna, bör man vara "jävligt grym" för att ens visa sig vid start? Antar att många är nervösa över samma sak som jag men man vill ju gärna inte vara ljusår sämre än alla andra... roll

user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)

Sonite :

Funderar på att anmäla mig i skidklassen i år men klurar lite på vilken klass man "bör" hålla. Jag är väl medveten om att jag antagligen kommer hamna bland de sista men det är inget som direkt stör mig. Hur är stämningen bland åkarna, bör man vara "jävligt grym" för att ens visa sig vid start? Antar att många är nervösa över samma sak som jag men man vill ju gärna inte vara ljusår sämre än alla andra... roll

Du behöver var en såpass grym åkare så att du kan ta en förlust med glädje. smile

Om du vill få erfarenhet av att tävla i en sån här typ av tävling så ska du givetvis ta chansen, du kommer säkert få en massa skön åkning, jag hejar gärna på dig om det känns bättre för din tävlingsinsats. smile

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

Hur är det med snön sådär sent på året uppe i riksgränsen?

Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 8 år sedan

Axel-br :

Hur är det med snön sådär sent på året uppe i riksgränsen?

Väldigt olika, går inte att säga. Ibland är det alldeles för mycket snö, puder etc. Ibland är det mest sten och mossa med lite skön socker/isblandning lite här och där.

TT
116 inlägg
TT 116 inlägg 8 år sedan

Kolla på http://www.bigmountain.se/

Heinz_p
999 inlägg

Hörru, ryktet går att du flyttat ner till Borlänge för rörläggning. Kommer du hänga något i gränsen i år ändå?

Peppe_scott
18 inlägg
Peppe_scott 18 inlägg 8 år sedan

Tjena jag kan bara svara för Ride The Cow ang juniorer och det är helt enkelt att det finns så sjukt många och bra juniorer samt att vi ser det som fördel att yngre/äldre, nybörjare/rävar står på samma start och kan snacka med varandra och dra lärdom... Så vi har ställt oss frågan ska man köra en junior tävling och vad kan fördelarna och nackdelarna vara.

De vi känner är att Ride The Cow kan erbjuda det som skulle kunna innebära med en sådan tävling förutom en egen första plats (förra året vann dock Wille Petrsson 16 år som sticker hål på den slutsatsen). Tanken med RTC är istället att vara som en inkörsport för nybörjare då det ska finna möjligheter att åka stort vitt fält för den som är ny och vill testa tävlingsmomentet samt stora dropps för den mer rutinerade som Rasmus som drog ett grym förra året...

Men allt efter som tävlingen växer så kan det tänkas bli tävlingar inom tävlingen med juniorer på ett face och seniorer på ett annat men samma regler och möten för att kunna umgås i samma forum mm. mer logistik som helt enkelt blir en ekonomisk fråga...

Hm fastnar mycket i mina egna tankar och tycker det är roligt att läsa och höra era funderingar och förslag...

Sen så kan man ju diskutera orden i sig fri-, extremåkning/tävling... Vad innebär det mm. vi har valt att själva använda ordet friåkning då det inte ska vara samma fokus på det "extrema" men då vi befinner oss i en utsatt miljö med risk för skador så vill vi att det ska vara lite skrämmande. Nu är ju inte NM någon form av "you fall you die" direkt men med lite flyt i åkningen och ej anpassat linjeval för din egen åkning så är risken för skador trolig... vad vilja säga med detta mm jag vet inte riktigt men rekning, träna linjeval och orientering och sedan lyckas hitta har man större nytta av än att kunna stompa störst landningar... Bästa träningen är att träna så grenspecifikt som möjligt med utbyte av andra!

Du vågar aldrig!? eller med en släng av "kodak courage" kanske det är lugnt smile

slutar svamla nu, nu checkar jag ut!

Blue sky Citera
jontew91
43 inlägg
jontew91 43 inlägg 8 år sedan

Sonite :

Jag är inne på lite samma funderingar. Är det bara helsponsrade proffs med eller kan en glad amatör med 10 års portnötande (ingen jibber alltså) och en säsong i st anton som enda meriter ställa upp eller har man inget där att göra i så fall? Såg att x-travel har ett "freeride camp" där precis innan. Är det några som planerar att åka på det? Kan man anmäla sig och bestämma sig på plats? Låter lite saftigt med 900 kr i startavgift för något man inte vet om man alls kan va med på. hmm

Tanken med RTC är istället att vara som en inkörsport för nybörjare då det ska finna möjligheter att åka stort vitt fält för den som är ny och vill testa tävlingsmomentet samt stora dropps för den mer rutinerade som Rasmus som drog ett grym förra året...

Det där kanske iofs låter lite mer lagom att börja med. Kände inte till det sen innan.

Peppe_scott
18 inlägg
Peppe_scott 18 inlägg 8 år sedan

Visar det sig även att du är så pass grym att du vinner Ride The Cow, då har du en fribiljett till NM!

Blue sky Citera
jontew91
43 inlägg
jontew91 43 inlägg 8 år sedan

Peppe_scott :

Visar det sig även att du är så pass grym att du vinner Ride The Cow, då har du en fribiljett till NM!

Haha, tvivlar på det...

The_teo
1134 inlägg
The_teo 1134 inlägg 8 år sedan

Nasta vinter kanske..

www.epicplanks.com Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook