Vadå skidkläder i tunnelbanan?

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 8 år sedan

J-Litfeldt :

Asså du måste verkligen vara en sån som tror att du är bättre än andra?
Du vet alla har olika klädstil det är också inom skidåkning, kollar du på Big mtn så har man helst en onepiece eller liknande, i parken större kläder & i pisten normal-fit & det är samma sak på stan.

Men när du säger att folk som har skidkläder på sig på stan är bondläpar så börjar jag ifråga sätta din IQ, åker du längre upp i vårt avlånga land så blir det kallare och man måste klä sig varmare. Det finns också väldigt många duktiga skidåkare här uppr!(Nu menar jag att det inte finns i den övriga delan, för det finns det)
Vi vill sticka ut ur mängden och vad rör det dig vad andra har på sig? Stanna på stureplan så är du nöjd.

Men kom inte och säg att ungefär halva freeride är bondläppar för att dom har på sig skidkläder, Men jag förstår verkligen inte hur fan du tänker! Håll din åsikt till dig själv och tig!!

Var Stureplan det tyngsta du kunde dra till med. Så himla roligt med bönder som tror Stockholm = Stureplan.

Jag såg aldrig några first nations i Yukon med skidkläder - och de vet nog vad kyla innebär.

Grejen är ju att när du bär skidjacka så sticker du inte ut från mängden, varken i Bonnhåla eller innanför tullarna. I själva verket ser ni typiskt svenska ut när ni använder sportswear till vardags. Intressant att en av få som förstått vad jag skriver bor i München och inte i Borlänge, Umeå eller Enköping (där de tre som skrivit i tråden, och jag kollat på profilen på, bor).

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Hasse_Lindborg (8 år sedan)

Nog får jag det till fler än tre som har skrivit i tråden?

Edit: Som du hade läst på ja. Finns nog en hel del andra som bor i Sthlm och andra ställen som oxå har skrivit här. För övrigt så brukar det vara en del folk i Munchen som har skid/snowboardjackor på sig. I alla fall de gånger jag har varit där...

la_grave
1780 inlägg

vitblom :

Jag tror att la_grave hade kommit ut ur sitt nötskal om han dykt upp i kiruna för här uppe bland alla lappj*vlar, bönder, traktorchaufförer och gruvarbetare så klär man sig efter eget tycke, väder och absolut inte som en nollåtta som inte törs klä sig som man själv tycker utan följer media och mode?! vem fan orkar med det egentligen.

Haha, du fattar verkligen inte. Det är de som droppar praktiskt som mest prioriterat adjektiv när de köper kläder som avviker från gruppen i Sverige. Minns Carl Bildts förfärliga oljerock vid sitt besök i Moskva?

la_grave
1780 inlägg

Jane6 :

Man blir dömd för vad man har på sig. Om La_grave väljer att dra alla skidklädesbeklädda individer innanför tullarna över samma kam och stämpla dem som bondtölpar så fine. Jag vet i alla fall att jag har mer stake i mig än att jag viker mig sådana, inskränkta ideal som han verkar stå för. Jag blir bara glad när jag inser att jag sticker ut ur mängden, istället för att se ut som precis alla andra innerstadsbor som sportar exakt samma, patetiska mode.

*edit: jag förstår inte ens varför jag blir lite arg, la_grave har uppenbarligen något slags kromosomfel.

Det blir lite tjatigt detta men inte heller du Jane6 avviker utan även du smälter in perfekt i miljön. Kom ihåg att tråden började med att jag beklagade mig över alla som gick runt i skidkläder innanför tullarna, inte över de enstaka som inte gör det!

lp91
201 inlägg
lp91 201 inlägg 8 år sedan

la_grave :

J-Litfeldt :

Asså du måste verkligen vara en sån som tror att du är bättre än andra?
Du vet alla har olika klädstil det är också inom skidåkning, kollar du på Big mtn så har man helst en onepiece eller liknande, i parken större kläder & i pisten normal-fit & det är samma sak på stan.

Men när du säger att folk som har skidkläder på sig på stan är bondläpar så börjar jag ifråga sätta din IQ, åker du längre upp i vårt avlånga land så blir det kallare och man måste klä sig varmare. Det finns också väldigt många duktiga skidåkare här uppr!(Nu menar jag att det inte finns i den övriga delan, för det finns det)
Vi vill sticka ut ur mängden och vad rör det dig vad andra har på sig? Stanna på stureplan så är du nöjd.

Men kom inte och säg att ungefär halva freeride är bondläppar för att dom har på sig skidkläder, Men jag förstår verkligen inte hur fan du tänker! Håll din åsikt till dig själv och tig!!

Var Stureplan det tyngsta du kunde dra till med. Så himla roligt med bönder som tror Stockholm = Stureplan.

Jag såg aldrig några first nations i Yukon med skidkläder - och de vet nog vad kyla innebär.

Grejen är ju att när du bär skidjacka så sticker du inte ut från mängden, varken i Bonnhåla eller innanför tullarna. I själva verket ser ni typiskt svenska ut när ni använder sportswear till vardags. Intressant att en av få som förstått vad jag skriver bor i München och inte i Borlänge, Umeå eller Enköping (där de tre som skrivit i tråden, och jag kollat på profilen på, bor).

Men det är väl inget fel att gå med "sportswear" till vardags? Tycker det är bra att vissa personer vågar visa vad det gillar för stil, och inte gå efter en massa h&m tidningar. Sen är det ju även bra i den meningen att man ger ett intryck av att man är en sportig människa, som gillar att sporta och röra på sig

Och om det nu inte är så j*vla "stockholm" att gå runt i skidjacka, så är det väl bra att NÅN gör det, och sticker ut i mängden lite. Kan ju t.o.m. hända att man kanske är på besök. Och kolla på winterjam då, och hela urban-jibbing upplägget, strider det också mot "stadsuppförandet", är det fel på folket som inte har så mycket att tillgå bara för att dom inte kan ta sig till nån skidort precis på sekunden? Eller är de kreativa och "sig själv"?

Fear is the only enemy. Face the enemy! Citera
la_grave
1780 inlägg

lp91 :

Men det är väl inget fel att gå med "sportswear" till vardags? Tycker det är bra att vissa personer vågar visa vad det gillar för stil, och inte gå efter en massa h&m tidningar. Sen är det ju även bra i den meningen att man ger ett intryck av att man är en sportig människa, som gillar att sporta och röra på sig

Och om det nu inte är så j*vla "stockholm" att gå runt i skidjacka, så är det väl bra att NÅN gör det, och sticker ut i mängden lite. Kan ju t.o.m. hända att man kanske är på besök. Och kolla på winterjam då, och hela urban-jibbing upplägget, strider det också mot "stadsuppförandet", är det fel på folket som inte har så mycket att tillgå bara för att dom inte kan ta sig till nån skidort precis på sekunden? Eller är de kreativa och "sig själv"?

Fan, jag simhoppar ju när jag inte åker skidor. Kanske skulle klä mig i simhoppsoutfit på stan så alla vet vilken stil jag har/vilken subkultur jag tillhör (simhopp är sjukt mycket mer subkultur än skidor).

Är det ingen som läst ursprungsinlägget? Det är extremt vanligt med skidkläder innanför tullarna - det var det som föranledde tråden.

Skidkläder i stan är kanske avvikande och signalerar egen stil i, eeh, Milano. Åk dit och visa upp er! Passa samtidigt på att köpa ett välklätt ytterplagg.

lp91
201 inlägg
lp91 201 inlägg 8 år sedan

la_grave :

lp91 :

Fan, jag simhoppar ju när jag inte åker skidor. Kanske skulle klä mig i simhoppsoutfit på stan så alla vet vilken stil jag har/vilken subkultur jag tillhör (simhopp är sjukt mycket mer subkultur än skidor).

Är det ingen som läst ursprungsinlägget? Det är extremt vanligt med skidkläder innanför tullarna - det var det som föranledde tråden.

Skidkläder i stan är kanske avvikande och signalerar egen stil i, eeh, Milano. Åk dit och visa upp er! Passa samtidigt på att köpa ett välklätt ytterplagg.

Men nu är det ju så att vi bor i sverige också, och vi har vinter. Och denna säsongen har ju till och med stockholm haft snö.
Du kan väl ta din baddräkt och gå runt & steka i den till sommarn, för den lär väl bli minst lika varm som förra året! ;d

Fear is the only enemy. Face the enemy! Citera
OliwerJakobsson
134 inlägg
OliwerJakobsson 134 inlägg 8 år sedan

fan vilken töntig tråd!

Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 8 år sedan

OliwerJakobsson :

fan vilken töntig tråd!

+1

Tänker inte ens skriva nått i den här tråden

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
STORPOTATEN
625 inlägg
STORPOTATEN 625 inlägg 8 år sedan

snow_flake :

OliwerJakobsson :

fan vilken töntig tråd!

+1

Och ändå lyckades du med just det. Grattis.

STORPOTATEN - Lite saftigare.. lite godare.... Citera
Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 8 år sedan

snow_flake :

OliwerJakobsson :

fan vilken töntig tråd!

+1

http://static.frysforum.com/at/20090727002827780196-0-epic-fail.jpg

www.dpsskis.com Citera
Freppo
17 inlägg
Freppo 17 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Freppo (8 år sedan)

Går i skidkläder jämt vare sig jag är i Östersund eller Stockholm ser ut som en slusk i håret, större delen av året för den delen med, bryr mig inte om jag är innanför tullarna eller inte, jag har samma jacka i Sarek som i stan yikes

Men enligt la_grav här så ska man tydligen inte klä sig som man trivs, utan som andra vill, Jag skiter i hur andra tycker jag ser ut! jag klär mig i det som representerar mig och min livsstil och inget annat!

praktiskt är det med, slipper frysa

vet ni vad det värsta är? jag använder underställ även när jag inte är i backen ex: I STAN yikes

väx upp och och sluta bry er, hört att livet går vidare ändå, man vad vet jag

iche
230 inlägg
iche 230 inlägg 8 år sedan

Barkeen :

Jag använder min Jiberish ignant 4xl och 6xl tee dagligen, tycker inte att det är spec märkvärdigt.
Antingen är man skidåkare på heltid eller inte alls!

Vem har sagt att man måste ha 6xl tees för att vara skidåkare?

https://www.redbull.com/se-en/ Citera
mikaelsvenssonc
2 inlägg
mikaelsvenssonc 2 inlägg 8 år sedan

ja tror att det är sådant löst folk som håller på med knark o sånna där anabola!!! tror också att det har gått så långt att det finns folk som kör runder med jeepar inne i stan men ja vågar inte titta dem kanske kör över mig!!!

pontuslind
10 inlägg
pontuslind 10 inlägg 8 år sedan

Freppo :

Går i skidkläder jämt vare sig jag är i Östersund eller Stockholm ser ut som en slusk i håret, större delen av året för den delen med, bryr mig inte om jag är innanför tullarna eller inte, jag har samma jacka i Sarek som i stan yikes

Men enligt la_grav här så ska man tydligen inte klä sig som man trivs, utan som andra vill, Jag skiter i hur andra tycker jag ser ut! jag klär mig i det som representerar mig och min livsstil och inget annat!

praktiskt är det med, slipper frysa

vet ni vad det värsta är? jag använder underställ även när jag inte är i backen ex: I STAN yikes

väx upp och och sluta bry er, hört att livet går vidare ändå, man vad vet jag

WORD!

sprucken hjälm... Citera
Le_Troglodyte
48 inlägg
Le_Troglodyte 48 inlägg 8 år sedan

Kul med människor som tror att Stockholm är universums medelpunkt. Inte för att jag själv brukar gå omkring i skidkläder till vardags, men att i nedsättande ordalag kalla folk för bönder och kommentera utseende och klädstil är lite tölpaktigt men tyvärr inte så ovanligt bland personer som med en viss egen bristande självkänsla ständigt måste påpeka sin egen förträfflighet. Lite av ett Björn Ranelid-syndrom om ni frågar mig.

Jane6
119 inlägg
Jane6 119 inlägg 8 år sedan

Le_Troglodyte :

Lite av ett Björn Ranelid-syndrom om ni frågar mig.

hahaha +1

Come on bro I got tiger blood. Citera
ooj
175 inlägg
ooj 175 inlägg 8 år sedan

JoelBe :

hahah fick mig just ett gott skratt efter att ha läst den dummaste tråden hittills! Behöver absolut inga större och mer komplicerade argument än att du är en gnällig idiot, som kanske skulle lägga ner din freeride användare?
(Den där jackan var ruskigt ful,var köpte du den ifrån? Junkyard i stadsklädes höst/vår kategorin kanske?)

Stort Tack för mig.

Om du säger att hans jacka är "ruskigt ful" är du nog lika mycket av en "gnällig idiot" själv, men jag håller med om att det var ett onödigt inlägg av; La_grave: att folk inte klär sig korrekt i stockholm är inget problem för någon egentligen, även om man kan störa sig på det.
Man kan ju dra egna slutsatser om hur du mår när du måste skriva hur fel det är med stora färgglada skidkläder på stan och sen visa upp din egen korrekta stadsjacka/duffel. tänk på det.

(obs. jag är varken en extremjibber eller innekille)

youare Citera
jVitblom
29 inlägg
jVitblom 29 inlägg 8 år sedan

la_grave :

vitblom :

Jag tror att la_grave hade kommit ut ur sitt nötskal om han dykt upp i kiruna för här uppe bland alla lappj*vlar, bönder, traktorchaufförer och gruvarbetare så klär man sig efter eget tycke, väder och absolut inte som en nollåtta som inte törs klä sig som man själv tycker utan följer media och mode?! vem fan orkar med det egentligen.

Haha, du fattar verkligen inte. Det är de som droppar praktiskt som mest prioriterat adjektiv när de köper kläder som avviker från gruppen i Sverige. Minns Carl Bildts förfärliga oljerock vid sitt besök i Moskva?

Haha nog fattar jag, men fortfarande samma sak folk går omkring i skidkläder eller som du säger adjektivt alltså märkeskläder och det är det som är högmode i denna stad, tyvär. Men varför grina över det? låt folk klä sig som dom vill.

vitblom Citera
la_grave
1780 inlägg

ooj :

Man kan ju dra egna slutsatser om hur du mår när du måste skriva hur fel det är med stora färgglada skidkläder på stan och sen visa upp din egen korrekta stadsjacka/duffel. tänk på det.

Nu tror jag du läste lite snabbt. Jane6 skrev att hon använde skidkläder för att hon tycker det är tråkigt med mörka nyanser varpå jag pekade på att det inte är några problem att hitta välklädda kläder med färg och inkluderade ett exempel från min egen garderob (jag föredrar också kläder som inte är enfärgade och i mörka nyanser).

Thomsson
712 inlägg
Thomsson 712 inlägg 8 år sedan

<------Trollolololol

la_grave :

Nu tror jag du läste lite snabbt. Jane6 skrev att hon använde skidkläder för att hon tycker det är tråkigt med mörka nyanser varpå jag pekade på att det inte är några problem att hitta välklädda kläder med färg och inkluderade ett exempel från min egen garderob (jag föredrar också kläder som inte är enfärgade och i mörka nyanser).

?

Foreignboardsco? Citera
martindahmartin
424 inlägg
martindahmartin 424 inlägg 8 år sedan

la_grave :

Så himla roligt med bönder som tror Stockholm = Stureplan.

Så himla roligt med stockholmare som tror allt utanför Stockholm = bönder.

bli min första besökare? Citera
mattheuw
34 inlägg
mattheuw 34 inlägg 8 år sedan

martindahmartin :

la_grave :

+1

la_grave
1780 inlägg

martindahmartin :

la_grave :

Det finns rätt gott om bönder i Stockholm också.

Freppo
17 inlägg
Freppo 17 inlägg 8 år sedan

ooj :

JoelBe :

hahah fick mig just ett gott skratt efter att ha läst den dummaste tråden hittills! Behöver absolut inga större och mer komplicerade argument än att du är en gnällig idiot, som kanske skulle lägga ner din freeride användare?
(Den där jackan var ruskigt ful,var köpte du den ifrån? Junkyard i stadsklädes höst/vår kategorin kanske?)

Stort Tack för mig.

Om du säger att hans jacka är "ruskigt ful" är du nog lika mycket av en "gnällig idiot" själv, men jag håller med om att det var ett onödigt inlägg av; La_grave: att folk inte klär sig korrekt i stockholm är inget problem för någon egentligen, även om man kan störa sig på det.

(obs. jag är varken en extremjibber eller innekille)

visste inte att det är klädkod i sthlm, gäller det fler städer eller bara sthlm? vad är speciellt med denna stad som skiljer den så mycket från andra städer, där det tydligen är mer okay att gå i skidkläder.....

magnuse74
1 inlägg
magnuse74 1 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad magnuse74 (8 år sedan)

Freppo :

visste inte att det är klädkod i sthlm, gäller det fler städer eller bara sthlm?

Haha! +1

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

la_grave :

Fö föredrar jag nog medialooken framför bratslooken. Den fick jag nog av på EG.

Klart du gör, det passar sig inte för David Djuphammar att springa runt i DN-huset med massa skidkläder på sig... på Carnegie lär det väl vara ännu viktigare med proper klädsel! Eller hur?

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)

felix :

la_grave :

Fö föredrar jag nog medialooken framför bratslooken. Den fick jag nog av på EG.

Klart du gör, det passar sig inte för David Djuphammar att springa runt i DN-huset med massa skidkläder på sig... på Carnegie lär det väl vara ännu viktigare med proper klädsel! Eller hur?

Vad har den personen med detta och göra egentligen? neutral
Haha tror faktiskt att du Felix egentligen själv bara vill vara en som jobbar i DN-huset. Bara scenariot att du skulle jobba där med att varje dag starta upp en massa diskussionstrådar/dialoger med arbetskollegorna ger mig ett leende. smile Både vettiga och mer seriösa förstås diskussionsunderlag skulle du lägga fram och självklart skulle du endast för att trolla lite extra ha på dig en skidjacka, gäller ju att passa på att bryta så många svenska normer som möjligt. Tänk vad mycket alla journalister skulle kunna fundera på då samt kunna skriva om. Då skulle jag överväga att bli prenumerant av DN.

Tycker annars att medialooken är rätt så snygg speciellt då Freerides redaktörer som Ola Melin kommer i sin skidjacka (eller som liknar en sån) för att göra reportage till ett stort mediabevakat evenemang i Sthlm.

Hehe och vad står EG för?

delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 8 år sedan

I3ea :

jag har läst vid ngt tillfälle (inom teknikomradet) att fackuttryck, begrepp, och förkortningar används för att inom en grupp stärka gruppen och/eller gör det svarare att ansluta till gruppen... lite hederlig klassisk grupppsykologi. jag skulle säga att EG är ett typexempel pa en sadan förkortning...

listerine. Citera
user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan

deltab0arder :

I3ea :

jag har läst vid ngt tillfälle (inom teknikomradet) att fackuttryck, begrepp, och förkortningar används för att inom en grupp stärka gruppen och/eller gör det svarare att ansluta till gruppen... lite hederlig klassisk grupppsykologi. jag skulle säga att EG är ett typexempel pa en sadan förkortning...

Okej. Tack för din utläggning av vad EG är för typ av förkortning! smile

Fortfarande undrar jag i vilket sammanhang EG används och dess innebörd. Är det någon annan smart person här som vill gissa? roll

PCarmichael
166 inlägg
PCarmichael 166 inlägg 8 år sedan

la_grave :

deltab0arder :

Eller tänk mindre svenskt och lat alla vara och göra som de vill och känner - alla maste inte följa mainstreamen.

Det är extremt svenskt att springa omkring i sportswear i stadskärnor så se dig själv i spegeln.

Då har du inte varit långt utanför Sveriges gränser, åk till Glasgow (Skottland) så ska du få se.

la_grave
1780 inlägg

I3ea :

Både vettiga och mer seriösa förstås diskussionsunderlag skulle du lägga fram och självklart skulle du endast för att trolla lite extra ha på dig en skidjacka, gäller ju att passa på att bryta så många svenska normer som möjligt.

Kan bönderna på Freeride fatta att skidjacka i stan INTE är att bryta svenska normer! Savile Row vore att bryta svenska normer. Skidjacksbärarna flyter, likt döda laxar, med strömmen. Johan Hakelius gör det inte.

I3ea :

Enskilda Gymnasiet.

PCarmichael
166 inlägg
PCarmichael 166 inlägg 8 år sedan

Hasse_Lindborg :

Nog får jag det till fler än tre som har skrivit i tråden?

Edit: Som du hade läst på ja. Finns nog en hel del andra som bor i Sthlm och andra ställen som oxå har skrivit här. För övrigt så brukar det vara en del folk i Munchen som har skid/snowboardjackor på sig. I alla fall de gånger jag har varit där...

Lägger till Fotbolls-tröjjor samt trackpants etc etc.

SiouX
371 inlägg
SiouX 371 inlägg 8 år sedan

Håller med helt! man ska absolut inte få visa sig som man själv vill!

Tycker inte att brats ska ha backslick om dom lämnar stockholms innerstad heller! På med lagårdsoverallen, en smutsig mössa och ett par rejäla gummistövlar! Viktigt det där med att smälta in.

Ultimate Punch Citera
Freeridefredde
304 inlägg
Freeridefredde 304 inlägg 8 år sedan

En fråga till la_grave:
Om alla människor i sthlm hade klätt sig efter den klädkod som du förespråkar, dvs. stadskläder i stan, bergskläder på berget, operakläder till operan, servetter som servetter ska hanteras osv. Hur hade då du klätt dig? Samma stil som tidigare? Hade du själv fallit in i ledet?

Fredde Citera
user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)

I3ea :

Både vettiga och mer seriösa förstås diskussionsunderlag skulle du lägga fram och självklart skulle du endast för att trolla lite extra ha på dig en skidjacka, gäller ju att passa på att bryta så många svenska normer som möjligt.

la_grave :

Kan bönderna på Freeride fatta att skidjacka i stan INTE är att bryta svenska normer! Savile Row vore att bryta svenska normer. Skidjacksbärarna flyter, likt döda laxar, med strömmen. Johan Hakelius gör det inte.

Det vet jag faktiskt inte om bönderna kan fatta. Däremot jag fattade att bära skidjacka är ett bryta stadsjackenormen innanför tullarna som du så entusiastiskt vill förmedla. För en gångs skull höll jag mig till ditt ursprugnsinlägg La_grave till denna tråd och refererade till detta faktum när jag skrev om Felix roll i DN-huset.

I3ea :

la_grave :

Enskilda Gymnasiet.

Aha var det så lätt. neutral

SiouX
371 inlägg
SiouX 371 inlägg 8 år sedan

haha peter jhide stirrade ganska gött på 100cm saga jackan jag hade på mig i tunnelbanan under winterjam

Ultimate Punch Citera
felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

SiouX :

haha peter jhide stirrade ganska gött på 100cm saga jackan jag hade på mig i tunnelbanan under winterjam

OJ har Peter Jihde sett DIG??? NÄÄ??? Berätta mera!!!! Känner du honom? Hänger ni ofta?

neutral

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
homeboy
3 inlägg
homeboy 3 inlägg 8 år sedan

jag ger ärligt talat blanka fan i vad folk tycker om mig när de ser vad jag har på mig.
okej missförstå mig rätt, jag går inte runt i skrikrosa och liknande, men jag kan erkänna att jag har en relativt egen klädstil. Så nej, jag bryr mig inte om vad folk tycker när de ser mig, de flesta ser man aldrig igen och folk som dömer en p.g.a. ens kläder tycker jag är lite ytliga. så stå på er!
men detta är dock bara min åsikt och jag kan inte säga till hur alla ska tycka, kände bara för att skriva av mig.
PEACE

EnterMan
98 inlägg
EnterMan 98 inlägg 8 år sedan

Lika dum som du låter?
Många kompisar?
Nej att säga att man inte får ha en skidjacka i stan är ju vansinigt, vad definierar då en skidjacka?
Tar vi en jacka som Peak Performance är det en skidjacka, själv så är det något jag absolut inte skulle ta på mig för att åka skidor utan hellre ha som en "stadsjacka"
Ser att du till viss del refererar till den lite "finare" klädkoden och där har jag då ett stor frågetecken.
Handlar det bara om att det ska vara mode och inte ha något som helst funktion?
Vi kan ta det här med den lite "Finare" jakten där personerna går kläd i Tweed kavaj och äppelknyckarbyxor, vad är funktionen med dessa. Blöt och sur är det enda du blir. PÅ samma sätt som de jackor du pratar om, får man då om det regnar avvika från modet eller måste man ändå ha sin blöta jacka?

ToPe Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook