Osprey Kode till vardags?

smorgos
15 inlägg
smorgos 15 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad smorgos (8 år sedan)

Har planer på att införskaffa en ny ryggsäck och har efter en hel del googlande och forumsök kommit fram till att Osprey Kode 33Liters är det jag borde ha för skidåkningen.
Frågan är bara hur fungerar en sådan väska när man inte åker skidor med den utan lastar den med gymgrejjer, löparskor o dylikt eller en kasse öl. Gör dom lite mer "specialanpassde" facken för lavinkitt o dyl att väskan blir bökig att använda och man förlorar utrymme jämfört med en "normal" ryggsäck?

Svar

Christian2010
49 inlägg
Christian2010 49 inlägg 8 år sedan

Har en Kestrel 32, för såväl skidor som vardag. Alldeles perfekt för gymgrejer såväl som lättare 2-3 dagspackning. Ser lite väl friluft ut, men vad faen; Osprey = win!

CKFStromberg
11 inlägg
CKFStromberg 11 inlägg 8 år sedan

har själv en osprey kode 33, den är grym.. inget dåligt att säga om den! kan du använda till allt! kör, bara kör, slå till!

large and in charge my friend Citera
IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan

Kanske inte den smidigaste gym-säcken men det funkar okej iaf. Jag är uppe i 3 ~30liters säckar nu och en gym-bag. Alla används smile

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
lleberger
77 inlägg
lleberger 77 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad lleberger (8 år sedan)

Jag hade med min kode 30 jag fick i julas när jag handlade på systemet senast. Inte direkt jättejättesnabb att öppna men det är inte så farligt bara man vant sig!
Det är ju ryggsidan man öppnar, och facket känns stort. Kan ju vara bra med fack för lavinutristnung osv, eftersom det är "vattentätt" från huvdfacket, går att slänga i blöt handduk där exempelvis utan att blöta ner allt annat i säcken!

Några remmar som kasnke är lite väl långa men det är ju bara att kapa vid behov. smile

Skönt med hård och formad ryggplatta, inga vassa kanter från ölflaskor eller termosar mot ryggen!

Kim74
3 inlägg
Kim74 3 inlägg 8 år sedan

Jag funderar också på en Kode 30 (Large) just p.g.a. att jag skulle vilja kunna använda den till vardags en del också. Men är det någon av er som har erfarenhet av Kode 22? Skidåkningsmässigt kommer jag mest använda den för liftburen offpist och skulle troligen klara mig med 22:an. Känns 30:an stor när den inte är lastad eller går den att komprimera bra?

ragr
25 inlägg
ragr 25 inlägg 8 år sedan

När den ändå är uppe på tal kan jag väl rekommendera min annons. Bästa ryggsäcken jag haft men använder den tyvärr för lite. https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=66266

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook