Verbier: Barnvakt sökes mot gratis boende

Digge
5 inlägg
Digge 5 inlägg 8 år sedan

Vi är ett ungt par med en baby på 9 mån som söker passnings hjälp ett par timmar om dagen, ca 5 dagar i veckan, så vi kan komma upp på berget. Vi kan erbjuda fräscht boende på bra location, med eget sovrum och toilett samt frukost som betalning. Detta med start snarast möjligt och 4-6 veckor framöver. Hör av dig till catrinclaeson@hotmail.com (Jag skriver från en polares account!)

Digge Citera

Svar

EmilRosenberg
139 inlägg
EmilRosenberg 139 inlägg 8 år sedan

Bra föräldrar

cabjorklund
1 inlägg
cabjorklund 1 inlägg 8 år sedan

Skrämande att ens fundera på att leta barnvakt för att föräldrarna ska upp på "berget".Ta erat ansvar.

Andee
311 inlägg
Andee 311 inlägg 8 år sedan

ett par timmar om dagen ær væl inget konstigt direkt? bra erbjudande før øvrigt, både boende och frulle før ett par timmars arbete om dagen.

Digge
5 inlägg
Digge 5 inlägg 8 år sedan

Ni behöver inte oroa er för oss, vi tar det lugnt, är båda läkare och har stor bergsvana. Seriösa svar tack.

Digge Citera
EmilRosenberg
139 inlägg
EmilRosenberg 139 inlägg 8 år sedan

Digge :

Ni behöver inte oroa er för oss, vi tar det lugnt, är båda läkare och har stor bergsvana. Seriösa svar tack.

Fast vi syftade kanske mer på barnet din knäppgök.

EnterMan
98 inlägg
EnterMan 98 inlägg 8 år sedan

Vad är skillnaden mellan det här och au-pair?

ToPe Citera
pixi
28 inlägg
pixi 28 inlägg 8 år sedan

barnet är ändå 9 månader gammalt, att lämna det hos en och samma person några timmar per dag, vad är skadan i det? Jag tycker det låter som ett riktigt bra erbjudande om man vill ta en liten paus från vardagen och åka lite skidor. skulle lätt nappat själv om jag inte vore fast vid skolbänken.

delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 8 år sedan

Inte för att fortsätta att lata traden glida OT, det hjälper ju ingen, men för er som sa paniskt blev oroade över barnet:

i Deutschland:et kan man skicka kidsen till dagis typ fran aldern 8 veckor!

listerine. Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook