Snö i Österrike?

erikberg06
34 inlägg
erikberg06 34 inlägg 8 år sedan

Tjena, jag undrar om det är någon som har koll på hur det ligger till med snön i ÖSterrrike nu, speciellt inom zillertal området.
var i st anton för snart en månad sen och då var det knappt någon snö alls, och jag hoppas ju verkligen på mycket snö nu till sportlovet då jag ska till zell am ziller big_smile
tacksam för svar cool

aaaaaaoooh Citera

Svar

Lukas2010
19 inlägg
Lukas2010 19 inlägg 8 år sedan

Var där förra veckan och hälsa på min kusin, var i mayrhofen och där
Var de 50cm i byn wink och mätte över 1,5m i naturen på 2000möh

erikberg06
34 inlägg

seriösa svar tack smile

aaaaaaoooh Citera
delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 8 år sedan

snöat fett den här veckan, och det är inget skämt big_smile

kolla traden "rapport fran varmt alperna" eller nagot sadant och killen som postade foto fran stanton igar... sa ser det ut i tirol med omnejd nu....

listerine. Citera
martinbjorkqvist
445 inlägg
martinbjorkqvist 445 inlägg 8 år sedan

Inte för att vara pessimist, men gick utanför dörren och mätte här i Mayrhofen nu. Knappa 10cm i dalen. Snöat fett är la att överdriva, men snö har det kommit! Men nu ska det ju vara bluebird i cirkus 6 dagar.

www.croysvideoblog.com Citera
delta
1172 inlägg

nu är du pessimist :smile det är ju inte sa ofta det ligger mer än nagra centimeter i dalarna...

listerine. Citera
martinbjorkqvist
445 inlägg

deltab0arder :

nu är du pessimist :smile det är ju inte sa ofta det ligger mer än nagra centimeter i dalarna...

Nej, det sa jag aldrig heller. Dementerade bara ryktet om att det låg 50cm i dalen. Kände mig lite mer som en pessimist angående ditt uttalande om att det har "snöat fett". Fast allt är ju relativt, och personligen så hoppas jag på att det bildas en någorlunda stabil grund nu till nästa dump.

Anton-92
38 inlägg
Anton-92 38 inlägg 8 år sedan

på tal om de.. vet någon hur det ser ut i Saalbach? yikes

Antonn Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 8 år sedan

Salzburgerland/kärnten fick en rejäl omgång förra veckan och snöandet har hållt i sig frams till nu (även om det senare snöfallet var mildare) så det finns fortfarande gott om ospårat. Snön har dessutom satt sig så det finns en ordentlig grund på de flesta ställena

skistore.se/mtbstore.se Citera
andydude
6 inlägg
andydude 6 inlägg 8 år sedan

Hochfugen var ganske bra i dag, pudder til pungen! Tirol og salzburgerland har fortsatt en del uoppkjørt, men raska på om du skal ha heisbasert pudderkjøring!

erikberg06
34 inlägg

Något nytt?
mer snö? ni som har någon aning får gärna uppdatera här smile

aaaaaaoooh Citera
Jezd
25 inlägg
Jezd 25 inlägg 8 år sedan

Tycker att det är dåligt med snö i Tirol. I Kals, Matrei, Lienz, Sillian, Jochberg, Kitzbühl är det istortsätt ingen snö alls i dalen, under wm helgen i Kitzbühl så kom det dock ca 20cm puder. Finns dck ingen ospårad snö kvar. Kan vara bättre i Zalzburgh. Fint och soligt väder, men dåligt med snöfall.

AndreasNord
9 inlägg
AndreasNord 9 inlägg 8 år sedan

Sölden har bra med snö! var där för några veckor sedan o där har snöat mycket. även en del sista veckorna. där finns mycket lättillgänglig offpist, systemet är faktiskt riktigt bra. Högre upp i samma dal ligger oxå obergurgl/hochgurgl (15min med bil, går även skidbussar) o där finns finfint med snö o lite folk.

AndreasNord Citera
delta
1172 inlägg

skönt att höra att gurgl far de creddz de förtjänar ;big_smile

listerine. Citera
Hawk100
634 inlägg
Hawk100 634 inlägg 8 år sedan

Är det någon av er därute som vet om det är värt att ta med stighudarna till Zillertal i helgen för att försöka ge sig ut en bit från pisterna för att hitta lite orört puder? Kanske någon som kan tipsa om någon bra liten tur som startar liftburet? Eller är det så dåligt med snö att man ska packa pistraketerna istället?

//H

Jezd
25 inlägg

Seriöst, vart finns snön i Tirol? Är ju vårvärme här...

Igel
160 inlägg
Igel 160 inlägg 8 år sedan

Solsemester bokad vad det verkar. Ska ju va fortsatt 10 plus hela veckan och sol.

Live 2 tell Citera
Jezd
25 inlägg

Igel :

Solsemester bokad vad det verkar. Ska ju va fortsatt 10 plus hela veckan och sol.

Japp, svinvarmt här... Vart ska du åka?

Adamume
1 inlägg
Adamume 1 inlägg 8 år sedan

Är det så illa alltså? ska till alperna (mayrhofen) för första gången nu vecka tio och då är det alltså ingen snö? finns ingen österrikisk smhi med bra prognoser? nu blir jag orolig. vill ju ha puder

martinbjorkqvist
445 inlägg

Adamume :

Är det så illa alltså? ska till alperna (mayrhofen) för första gången nu vecka tio och då är det alltså ingen snö? finns ingen österrikisk smhi med bra prognoser? nu blir jag orolig. vill ju ha puder

bergfex.at är den jag finner mest pålitlig.

delta
1172 inlägg

här har du "smhi":

http://www.zamg.ac.at/wetter/ausflug/be … /tirol.php
http://wetter.orf.at/bwx/reportdetail

och det blir kallare igen fran och med typ imorgon/helgen.

listerine. Citera
erikberg06
34 inlägg

man får ju verkligen hoppas att det kan komma någon snö, annars är det lite små tråkigt hmm

aaaaaaoooh Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 8 år sedan

Regn väntas i morgon i stora delar av salzburgerland/kärnten. Kan nog bli snö på hög höjd

skistore.se/mtbstore.se Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook