Konstruktionsfel Burton Mission?

PlunTzkY
220 inlägg
PlunTzkY 220 inlägg 8 år sedan

Jag har ett problem med mina Burton Mission bindningar. Skruven som fäster bakkappan i längsled mot bindningen skruvar upp sig själv och lossnar tillslut varpå bakkappan inte längre är fäst i bindningen.
Jag kan åka med bindningen ungefär 2 dagar innan skruven är så lös att jag riskerar att tappa den. Jag börjar bli trött på att konstant skruva på denna skruv och ha med mig reservskruvar överallt.
Jag driver brädan rätt hårt men inget extremt. Kör ett par Burton Ruler dojjor till.

Fler som upplever detta? Förslag på åtgärder?

Burtons orginal-loctite som dom kladdar in sina skruvar med har inte hjälpt.

Svar

RrrR
44 inlägg
RrrR 44 inlägg 8 år sedan

Ett tråkigt svar: Gå till en burton återförsäljare och be dom fixa det.

gurring
634 inlägg
gurring 634 inlägg 8 år sedan

Hade ett liknande problem för många år sen när jag åkte bräda.. men med några spärrbrickor så löste det sig!

Every turn is a sign of fear Citera
Thomsson
712 inlägg
Thomsson 712 inlägg 8 år sedan

Ett enkelt svar hittar du här.

Foreignboardsco? Citera
delta
1172 inlägg
delta 1172 inlägg 8 år sedan

Det verkar ju inte ok, haft hur manga cartelbindningar som helst (och även mission nagon gang) och har aldrig hört nagot liknande. reklamera.

listerine. Citera
DaMM
8 inlägg
DaMM 8 inlägg 8 år sedan

Skysst anledning att bli medlem på sidan då ja hade exakt samma problem på mina mission bindningar dock förra årets modell;D
men som WTX här ovan skrev så löste ja de också med spärrbrickor (brickor som är taggiga run om)
nu funkar de hur bra som helst, behöver aldrig efterdra skruvarna längre smile

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 8 år sedan

Det är därför jag inte köper burton....

burääääääääh Citera
delta
1172 inlägg

magnusericsson :

jo, alla andra bindningar fran alla andra märken har aldrig konstruktions eller tillverkningsfel.

listerine. Citera
magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 8 år sedan

deltab0arder :

magnusericsson :

jo, alla andra bindningar fran alla andra märken har aldrig konstruktions eller tillverkningsfel.

inte de jag har köpt!

burääääääääh Citera
Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 8 år sedan

själv har man haft mer problem med Union än med Burton

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
Thomsson
712 inlägg

Skaffa ordentlig loc-tite istället för skiten som sitter på.

Foreignboardsco? Citera
Andreas80
161 inlägg
Andreas80 161 inlägg 8 år sedan

Burton med fler tillverkar skriver väll att man alltid ska kontrollera alla skruvar innan varje dags åkning i instruktionerna som medföljer.

delta
1172 inlägg

vet inte hur sana där loctite saker funkar men om det är skruvarba för bakkappans längdinställning verkar det dumt att limma fast dem (om det är det loctite gör) iom att de skruvarna används för att ställa in/rotera bakkappan.

listerine. Citera
Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad snow_flake (8 år sedan)

deltab0arder :

vet inte hur sana där loctite saker funkar men om det är skruvarba för bakkappans längdinställning verkar det dumt att limma fast dem (om det är det loctite gör) iom att de skruvarna används för att ställa in/rotera bakkappan.

Det finns olika styrkor på loctite. Från att det bara går lite tyngre att skruva till att det sitter som sten.

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
PlunTzkY
220 inlägg
PlunTzkY 220 inlägg 8 år sedan

DaMM :

Skysst anledning att bli medlem på sidan då ja hade exakt samma problem på mina mission bindningar dock förra årets modell;D
men som WTX här ovan skrev så löste ja de också med spärrbrickor (brickor som är taggiga run om)

Låter som en fiffig variant. Finns dom i snowboardbutiken eller får man kila till järnaffären?

Thomsson
712 inlägg

Dra till järnaffären för riktiga grejer.

Foreignboardsco? Citera
riccweee
374 inlägg
riccweee 374 inlägg 8 år sedan

magnusericsson :

hehe, iofs har mina flux gått mer sönder än några av mina burton, och jag har bara typ 5 dagar på mina fluxxxxx,

whatever tho, prestandan på flux äger allt jag ngnsin stått på, så det e o.k ändå

Thomsson
712 inlägg

Riccweee: Vad gick sönder?

Foreignboardsco? Citera
riccweee
374 inlägg
riccweee 374 inlägg 8 år sedan

fuckin highback adjuster på höger bindning, finns inte längre, no big deal enligt mig iofs....

DaMM
8 inlägg
DaMM 8 inlägg 8 år sedan

PlunTzkY :

DaMM :

Låter som en fiffig variant. Finns dom i snowboardbutiken eller får man kila till järnaffären?

fick dom från jobbet mitt. men borde finnas i vilken järnaffär som helst smile
testa det och funkar de bra så slipper du hålla på me loctite varje gång du får för dej att testa nya inställningar tongue

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook