Länkade produkter
Dakine Sequence
1 recensioner, betyg 5

Dakine sequence

red_tag
79 inlägg
red_tag 79 inlägg 8 år sedan

Hur brukar ni som äger en dakine sequece väska fästa skidorna? O i övrigt packa smile

Svar

Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 8 år sedan

finns ju inte så mycket mer plats att packa i utöver "fotofacket". det enda är ju lite småfack på sidorna samt facket längst upp, men man får inte ner så mycket annat än kameragrejorna. skidorna går att fästa på sidorna eller korsade över ryggen.

snowblades Citera
Vattendroppe
3047 inlägg
Vattendroppe 3047 inlägg 8 år sedan

Jag kör A-frame på min sequence oftast, men det finns så mycket remmar och grejer överallt att jag tror du skulle kunna fästa dem i ett kors över ryggen om du nu ville det. Hur jag packar varierar om jag packar för att fota eller inte. Ska man inte fota fungerar ju fotofacken som vanliga fack där man har möjlighet att själva i någon mån välja storlek och form på de olika facken. Om du fyller hela fotofacket med fotogrejer (vilket inte är särskilt troligt om man inte är väldigt välutrustad) finns det inte så mycket plats kvar dock.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Andreas80
161 inlägg
Andreas80 161 inlägg 8 år sedan

Skidor satt jag rakt upp och ner på stativ remmarna men med två extra spännen nu kör jag bara bräda mycket smidigare.

Spade & sond får ju plats i yttre facket vatten i sidor facken, baguette bredvid kameran fyller aldrig den med kamera saker.

Modellen jag har saknar fack på rygg luckan man öppnar vette fan varför.
kör jag utan kamera väskan så brukar jag ha kameran i övre facket, kan dock bli trångt med min 7d men 450d funkade bra lite oskyddat dock.

Tycker dock att väskan är jävligt tung väger en hel del utan kamera väskan.

Ska göra någon special lösning har jag tänkt för att endast ha med kamera med objektiv skyddat topp facket men inte haft tid.

red_tag
79 inlägg
red_tag 79 inlägg 8 år sedan

tackar smile

Ywiz
36 inlägg
Ywiz 36 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Ywiz (8 år sedan)

Varför använder ni inte diagonalfästet? Verkar ju dumt att inte använda det som är tänkt att användas...
Men det kanske har tagits bort på nyare modeller - är riktigt bra iaf...

Ywiz Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook