Hell Bents

smir
62 inlägg
smir 62 inlägg 8 år sedan

Tja!

Det här står säkert på miljoner ställen i forumet, så ska du skriva det...skit i det.
Uppskattar svar från kunniga ch erfarna, är du osäker strunta i det då!

Ska beställa ett par Hell Bents men är osäker på vilken längd jag ska ta, 179cm eller 189?
Jag är 182 cm ch väger ca 75kg.

Osäker på om 189 bli för lång då jag kommer snurra med skidan och köra en del skogsåkning?
Kommer även köra "öppet fällt" där jag tror 179 kommer svika lite?
Har åkt sen jag var liten och vågar stå på, vill få ut max av skidan!

Vad tror du, vilken ska jag köra på?

Tack på förhand / Martin

Svar

Le-fagottini
29 inlägg
Le-fagottini 29 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad per-berge (8 år sedan)

hej

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 8 år sedan

kör på en lång skida, jag är 189 och ha 179 hellbentsen (10 cm skillnad mellan mig och laggen) Detta tycker jag i efterhand är på tok för kort, nu är det ju rätt mycket kortare än dina två förslag. Dock känns skidan ännu kortare eftersom att det är så pass mycket rocker. Hade jag vart du så hade nog magkänslan sagt 179 men veettefaaan alltså. Någon mera erfaren på området?

Ill be back Citera
WilliamS
63 inlägg
WilliamS 63 inlägg 8 år sedan

Har du verkligen tänkt över om du ska ha hellbents?

smir
62 inlägg

Tack snabba svar, so far! William, ja, jag är rätt säker!
Har du nå andra alternativ?

Cheers

JSundvall
36 inlägg
JSundvall 36 inlägg 8 år sedan

Jag är 172 och kör med 179:orna och det funkar utmärkt, känns inte alls för långa. Helt perfekta!
Så antar att du borde köra på 189:orna om du vill få ut så mycket som möjligt av skidan.

asdf Citera
smir
62 inlägg

Prov åkte 189, här om kvällen, men dem kändes klumpiga...dock inte för långa.
Rädd att dem känns för kort om jag köper 179?

Någon som är lika lång som mig och kör Hellbents,
vad kör ni på fölängd isf, för- och nackdelar?

Över

WilliamS
63 inlägg
WilliamS 63 inlägg 8 år sedan

Jag har ju ingen aning om vart du ska åka, men jag personligen skulle nog valt en obsethed istället för hellbenten smile

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 8 år sedan

WilliamS :

Jag har ju ingen aning om vart du ska åka, men jag personligen skulle nog valt en obsethed istället för hellbenten smile

Well det var inte ngt vidare svar på hans fråga eh?
OnTopic: Sj tycker jag deffinitivt att du ska gå för 189. Det ÄR en stor skida så den kommer att kännas lite klumpigt till en början (det gör alla skidor i den storleken). Känner några som är på de och gillar de skarpt så kör på! big_smile

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 8 år sedan

som du själv upplevde 189'orna... Klumpiga. Hellbenten är tunga skidor och det är största nackdelen jag ser med dem. Det är puderjibbskidor som är konstruerade på ett sätt som gör dem till dåliga puderjibbskidor. 189 bör vara det naturliga valet med tanke på rocker och utformning, men det blir fruktansvärt tungt omdet skall börjas snurras. 179 är iofs en mer naturlig bc-jibblängd (typ 185) men för riktig åkning blir det kort för dig. Och trots 179 är det fortfarande ingen lätt skida!

Kolla på andra märken; Line (SFB och Ep Pro), Moment (Bibby och Night Train), Surface (New Life och One Life), 4frnt (YLE och CRJ) Atomic (BC). Sen finns Armada JJ också men jämfört med de jag nämnt rekommenderar jag den inte... Med tanke på att jag nämnde 4frnt YLE så slänger jag in Salomon Rocker2 också.

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook