Vilka snowblades är bäst

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

Jag har några polare som kör snowblades och det verkar vara fett roligt. Jag undrar vilka snowblades som är bäst för mig? Jag är 160cm lång och väger 80kg, jag är nybörjare på skidor men lär mig snabbt.
Jag kan 360 på studsmatta och vill lära mig det på blades.
Är det någon som har tips på vilka snowblades som skulle passa mig?
passar snowblades alla pjäxor? jag har salomon spk pjäxor

/Axel B

Svar

Eliaswahlfin
36 inlägg
Eliaswahlfin 36 inlägg 8 år sedan

Blades är kul en dag, sen så suger det. Lär dig kötta 3yikesr på skidor ist

wahlström Citera
Axel-br
226 inlägg

Eliaswahlfin :

Blades är kul en dag, sen så suger det. Lär dig kötta 3yikesr på skidor ist

Men jag tänkte lära mig 3a på blades först sen försöka med det på skidor, för jag har redan ett par skidor (tyvär inte tvintips) Sen tänkte jag träna på nya trixs med blades och efter det lära mig de på riktiga skidor.

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 8 år sedan

Moha..detta kan bli en kul tråd.

Blades som passar dig? Kikat på RAX-skis? Har hört mycket bra om dom, är i storlek med blades men har ett utomordentligt flyt i puder, samt att carva med. Bra prisbild också!

Utter for president! Citera
Ostkrim
28 inlägg
Ostkrim 28 inlägg 8 år sedan

Kör skidor...

Ostkrim Citera
Jadin
84 inlägg
Jadin 84 inlägg 8 år sedan

Kan inte annat än hålla med Heinz_p där! Raxski har jag har hört ska vara riktigt bra!
Det går att köra 75 gradiga lutningar med dom om man vill, plus att de har inbyggd broms!
Helt klart bästa på marknaden!

The cake is a lie Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

hahaha big_smile Varför varför varför?

Snowblades är bara en sådan sak man har och kör nån dag ibland för att flumma till skidåkningen... Det är förutom det helt ovärt så skaffa dig ett par twintips först om du inte har det.

user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)