Vilka snowblades är bäst

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

Jag har några polare som kör snowblades och det verkar vara fett roligt. Jag undrar vilka snowblades som är bäst för mig? Jag är 160cm lång och väger 80kg, jag är nybörjare på skidor men lär mig snabbt.
Jag kan 360 på studsmatta och vill lära mig det på blades.
Är det någon som har tips på vilka snowblades som skulle passa mig?
passar snowblades alla pjäxor? jag har salomon spk pjäxor

/Axel B

Svar

Eliaswahlfin
36 inlägg
Eliaswahlfin 36 inlägg 8 år sedan

Blades är kul en dag, sen så suger det. Lär dig kötta 3yikesr på skidor ist

wahlström Citera
Axel-br
226 inlägg

Eliaswahlfin :

Blades är kul en dag, sen så suger det. Lär dig kötta 3yikesr på skidor ist

Men jag tänkte lära mig 3a på blades först sen försöka med det på skidor, för jag har redan ett par skidor (tyvär inte tvintips) Sen tänkte jag träna på nya trixs med blades och efter det lära mig de på riktiga skidor.

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 8 år sedan

Moha..detta kan bli en kul tråd.

Blades som passar dig? Kikat på RAX-skis? Har hört mycket bra om dom, är i storlek med blades men har ett utomordentligt flyt i puder, samt att carva med. Bra prisbild också!

Utter for president! Citera
Ostkrim
28 inlägg
Ostkrim 28 inlägg 8 år sedan

Kör skidor...

Ostkrim Citera
Jadin
84 inlägg
Jadin 84 inlägg 8 år sedan

Kan inte annat än hålla med Heinz_p där! Raxski har jag har hört ska vara riktigt bra!
Det går att köra 75 gradiga lutningar med dom om man vill, plus att de har inbyggd broms!
Helt klart bästa på marknaden!

The cake is a lie Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

hahaha big_smile Varför varför varför?

Snowblades är bara en sådan sak man har och kör nån dag ibland för att flumma till skidåkningen... Det är förutom det helt ovärt så skaffa dig ett par twintips först om du inte har det.

user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)

160cm lång 80kg, nybörjare på skidor men lär mig snabbt och ska göra airs som 360

Till dessa förutsättningar bör du satsa på lite längre skiboards på grund av den fart du kommer upp i innan hoppet och de landningar du gör efter tricken för att fortfarande ha stabiltet. Twintips skiboards är ett måste om du vill landa baklänges. Skiboards bestäms utifrån vilka egenskaper du vill få ut i ditt åkande. För lufttrick som 360 och liknande bör du välja en skiboards mellan 75cm-110cm.
T,ex dessa fabrikat:
Snowjam 75cm and 90cm twin tips

Summit's Nomad 99cm

Summit Custom 110

Om du testar skiboards mellan 123-125cm blir åkegenskaperna mer likt snowboards och dessa skiboards kan lättare hantera olika snöunderlag, och vara lättare vid lufthopp och hantera landningsytan bättre än de något kortare varianterna.

Bindningar finns det lite olika och funkar till alla pjäxstorlekar.
Non-Release Bindings samt Release Bindings

Åkte faktiskt skiboards under en skidclinics en gång då jag skulle träna upp mina skärande svängar på skidor. En timme med skiboards i backen förvandlades min skidteknik på carvingskidor enormt och åkte därefter endast på dess stålkanter. Tycker därför att skiboards kan vara ett bra komplement för att avancera snabbt på småsaker med längre skidor. Fast bäst är att åka skiboardsteknik på skiboards och skidteknik på längre skidor.

LinusOnTheLine
215 inlägg
LinusOnTheLine 215 inlägg 8 år sedan

Valfria uthyrningsblades.

let em haters hate Citera
LinusOnTheLine
215 inlägg

Valfria uthyrningsblades.

AdamClaeson
317 inlägg
AdamClaeson 317 inlägg 8 år sedan

Jadin :

Kan inte annat än hålla med Heinz_p där! Raxski har jag har hört ska vara riktigt bra!
Det går att köra 75 gradiga lutningar med dom om man vill, plus att de har inbyggd broms!

Asgarvar!!! Hahahahaha!!!

Ananr en viss ironi i luften... Och kanske ett och annat troll...?!?

Blide
804 inlägg
Blide 804 inlägg 8 år sedan

Ta annars valfri symetrisk skida och klipp den på mitten, på så sätt kan ni vara två polare på ett par skidor cool

dduuddee
76 inlägg
dduuddee 76 inlägg 8 år sedan

köp barntwintip

Jadin
84 inlägg

AdamClaeson :

Jadin :

Asgarvar!!! Hahahahaha!!!

Ananr en viss ironi i luften... Och kanske ett och annat troll...?!?

Det kan ha varit en heeeel del ironi ; )

ont. Så kan jag känna att snowblades är för danskar som inte vet bättre. Köp ett par lättare/mindre twintips och åk på dessa istället.
Tror du kommer få mycket roligare!

The cake is a lie Citera
IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan

Blades blir bäst om man kör dem i flistuggen.

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan

IngemarH79 :

Blades blir bäst om man kör dem i flistuggen.

Men skiboards då? De som inte tillverkas av Salomon

DieCartoon
42 inlägg
DieCartoon 42 inlägg 8 år sedan

jag vet inte om ni också har fått den uppfattningen men..

de enda som kör blades är:
Turkar, män, 15-25 år, med gelé i håret

user93315
626 inlägg

DieCartoon :

jag vet inte om ni också har fått den uppfattningen men..

de enda som kör blades är:
Turkar, män, 15-25 år, med gelé i håret

Mer tjeckier tro jag

nilshannes2
42 inlägg
nilshannes2 42 inlägg 8 år sedan

http://www.skiboardgear.com/boardgirl.gif

LinusOnTheLine
215 inlägg

I would.

Notosai
25 inlägg
Notosai 25 inlägg 8 år sedan

Det man undrar mest är väl vad denna tråd gör i den opistade forumsdelen...

Rydellarn
221 inlägg
Rydellarn 221 inlägg 8 år sedan

Som sagt, rax-skis is tha shiiiet! Sjukt coola, ny teknologi som krossar allt motstånd! Jag säger bara, köp dem!!!
Jag är själv mycket nöjd med mina, bra i alla förhållanden, lätta, bra att "trixa" med.

Daniel Rydell Citera
Rydellarn
221 inlägg
Rydellarn 221 inlägg 8 år sedan

Som sagt, rax-skis is tha shiiiet! Sjukt coola, ny teknologi som krossar allt motstånd! Jag säger bara, köp dem!!!
Jag är själv mycket nöjd med mina, bra i alla förhållanden, lätta, bra att "trixa" med.

Daniel Rydell Citera
JanN
194 inlägg
JanN 194 inlägg 8 år sedan

Line Afterbang är väldigt populära - kolla upp dem!

Axel-br
226 inlägg

Rydellarn :

Okej, men känns inte som att dom är lika lätta att trixa med som ett par snowblades eller? Vad ligger priset på ett par sånna?

Jadin
84 inlägg

Axel-br :

Rydellarn :

Okej, men känns inte som att dom är lika lätta att trixa med som ett par snowblades eller? Vad ligger priset på ett par sånna?

Hahahahahaha, oh jag döööör xD

The cake is a lie Citera
Axel-br
226 inlägg

linder :

Snowblades är bara en sådan sak man har och kör nån dag ibland för att flumma till skidåkningen... Det är förutom det helt ovärt så skaffa dig ett par twintips först om du inte har det.

Ja men jag tänkte köpa ett par twintips också, men för att utvecklas snabbare så tänkte jag ha både twintips och blades. Lära mig tricken på snowblades först sedan försöka sätta det på twintips sen

user93315
626 inlägg

Axel-br :

linder :

Ja men jag tänkte köpa ett par twintips också, men för att utvecklas snabbare så tänkte jag ha både twintips och blades. Lära mig tricken på snowblades först sedan försöka sätta det på twintips sen

skiboard/snowblades tillverkades först sen kom ju skidorna med twintips i produktion.

Snowblades från Salomon kostar 300:-

Och så här gör du 360

issakk
32 inlägg
issakk 32 inlägg 8 år sedan

man kör inte blades

aizmoo
94 inlägg
aizmoo 94 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad aizmoo (8 år sedan)

Kör twintips direkt? låter onödigt att spendera pengar på blades om du ändå ska köpa twintips? lär dig direkt utifrån vanliga fucking skidor, eller så börjar du åka snowboard!

hemligpoyke
1 inlägg
hemligpoyke 1 inlägg 8 år sedan

Köp för guds skull inte ett par snowblades. Så otroligt värdelösa på alla sätt och vis, sen ser det för jävla larvigt ut också. Om du nu känner att du verkligen vill åka blades så hyr ett par, lovar att du kommer inse hur förlorat det är själv inom loppet av några dagar.

Vinter-Paul
155 inlägg
Vinter-Paul 155 inlägg 8 år sedan

Jag tror att 98 % av alla medlemmar på freeride anser att snowblades är avart, man tittar snett på dem i liftkön och tänker pajas. Sen ser det ju aldrig riktigt ut som de har kontroll, jag undrar hur olycksstatistiken ser ut...

IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan

Vinter-Paul :

Jag tror att 98 % av alla medlemmar på freeride anser att snowblades är avart, man tittar snett på dem i liftkön och tänker pajas. Sen ser det ju aldrig riktigt ut som de har kontroll, jag undrar hur olycksstatistiken ser ut...

http://www.ski-injury.com/specific-sports/skiboard

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
Axel-br
226 inlägg

Okej, jag kanske hoppar över att köpa blades då... Ni säger att man ledsnar snabbt på det, ledsnar man inte lika snabbt på twintips då?

user114459
33 inlägg
user114459 33 inlägg 8 år sedan

Axel-br :

Okej, jag kanske hoppar över att köpa blades då... Ni säger att man ledsnar snabbt på det, ledsnar man inte lika snabbt på twintips då?

nej.

magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 8 år sedan

Blades är så jävla grymt.. Köp för fan!

burääääääääh Citera
G-L
61 inlägg
G-L 61 inlägg 8 år sedan

Är man inte kort o tjock om man väger 80 kg o är 1.60?

user93315
626 inlägg

G-L :

Då är man självklart kort och muskulös.

niklaslindstrom
159 inlägg
niklaslindstrom 159 inlägg 8 år sedan

I3ea :

G-L :

Då är man självklart kort och muskulös.

Jo jag är lite "grov"

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad linder (8 år sedan)

Axel-br :

linder :

Jag gick den vägen du är inne på nu med snowblades före twintips (dock snowboard innan snowblades)... Kan säga att snowblades är svårare att lära sig nya saker på då det inte är lika oförlåtligt som twintips.

Och man ledsnar rätt fort på det då det inte är lika lätt att utvecklas, plus att det ser sämre ut med snowblades tongue

Så kort och gott... dom bästa snowbladesen är dom som ligger i soptunnan wink

mholm
389 inlägg
mholm 389 inlägg 8 år sedan

linder :

Så kort och gott... dom bästa snowbladesen är dom som ligger i soptunnan wink

Helt rätt. Underbar slutsats!

precis. Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook