Vilka snowblades är bäst

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

niklaslindstrom :

I3ea :

G-L :

Är man inte kort o tjock om man väger 80 kg o är 1.60?

Då är man självklart kort och muskulös.

Jo jag är lite "grov"

samma för mig. Så är inte så smidig av mig därför tänkte jag att det var lättare att trixa och göra volter med blades istället för twintips eftersom jag är osmidig

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

Kan samtidigt passa på och fråga om det är någon som vet en bra snowblades åkare som är sponsrad?

Tancoll
433 inlägg
Tancoll 433 inlägg 8 år sedan

Axel-br :

Kan samtidigt passa på och fråga om det är någon som vet en bra snowblades åkare som är sponsrad?

Finns det ens?

Borde inte finnas några seriösa som åker på snowblades då ingen tar det seriöst.

knegarn
2 inlägg
knegarn 2 inlägg 8 år sedan

asså jag kör på ett par salomon från 2005 de är fett sköna

har även ett par fett stora byxor fett sköna

LukasFRTV
48 inlägg
LukasFRTV 48 inlägg 7 år sedan

Omg snowbladezezeze

evil
365 inlägg
evil 365 inlägg 7 år sedan

Annars så finns ju Dual Snowboards. Det sægs vara det hetaste bland kidsen nu førtiden. Ger tydligen mest steeze i chokladmjølken.

Prova det vettja!

http://www.dualsnowboards.net/

www.randopedia.net Citera
Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 7 år sedan

Dual snowboards var ju en häftig grej. Kan säkert bli en fluga för alla barn upp till 14 år, innan moppeintresset tar över helt. lol

I övrigt sällar jag mig till skaran som propagerar för Rax skis.

Som vi tidigare fått lära oss här på forumet så är Rax en mkt fantastisk skida. Den är alltid överlägsen. Den är bäst i pist, den är bäst i offpist. (Även i parken är den bäst!) Den är bäst för nybörjaren, men den är också bäst för den professionella åkaren. Den är även bästa tänkbara skidan för speedskiing, slalom och skidbalett. Sade jag att ett par rax även är helt överlägsna som topptursskidor? Rax är inte bara fantastiska och fullständigt överlägsna skidor, de löser även världsproblemen och matar de svältande barnen i Afrika.
Ja ni hör ju själva, det är bara att köpa! tongue

www.dpsskis.com Citera
Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 7 år sedan

evil :

Annars så finns ju Dual Snowboards. Det sægs vara det hetaste bland kidsen nu førtiden. Ger tydligen mest steeze i chokladmjølken.

Prova det vettja!

Ja, men jag är inte så mycket för snowboard, kan knappt stå på en snowboard. Jag bara ramlar och får ont

Fred-o
246 inlägg
Fred-o 246 inlägg 7 år sedan

Vilka randobindningar passar bäst för blades och vilka hudar är det som gäller?

MedlemJapaner
2020 inlägg
MedlemJapaner 2020 inlägg 7 år sedan

Nojlas :

Dual snowboards var ju en häftig grej. Kan säkert bli en fluga för alla barn upp till 14 år, innan moppeintresset tar över helt. lol

Som vi tidigare fått lära oss här på forumet så är Rax en mkt fantastisk skida. Den är alltid överlägsen. Den är bäst i pist, den är bäst i offpist. (Även i parken är den bäst!) Den är bäst för nybörjaren, men den är också bäst för den professionella åkaren. Den är även bästa tänkbara skidan för speedskiing, slalom och skidbalett. Sade jag att ett par rax även är helt överlägsna som topptursskidor? Rax är inte bara fantastiska och fullständigt överlägsna skidor, de löser även världsproblemen och matar de svältande barnen i Afrika.

+100.000

Ett claim om dagen är bra för magen. Citera
Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Heinz_p (7 år sedan)

Fredreik :

Vilka randobindningar passar bäst för blades och vilka hudar är det som gäller?

Du ska ju försöka ha en så tung bindning som möjligt eftersom skidan är så lätt (om hela paketet är för lätt så får du inget grepp). Därför rekommenderar jag Marker Duke. En riktigt robust bindning som lämpar sig jättebra vid längre turer. När du köper hudar så ska du försöka hitta ett par som är betydligt bredare än bladesen (jag vet låter konstigt), men eftersom dom är så små så behöver du också kunna vika upp hudarna på ovansidan av skidan för maximalt grepp. Valfria BD funkar fint (tänk på bredden!). Du kan inte heller köpa bara en hud och dela på mitten (som man först kunde tro) eftersom hudarna är höger-vänster (ungefär som bildäck), därför måste du köpa båda två.

Lycka till..

Utter for president! Citera
sejtan
82 inlägg
sejtan 82 inlägg 7 år sedan

Heinz_p :

Moha..detta kan bli en kul tråd.

Blades som passar dig? Kikat på RAX-skis? Har hört mycket bra om dom, är i storlek med blades men har ett utomordentligt flyt i puder, samt att carva med. Bra prisbild också!

hahahahah roflade som fan

Rydellarn
221 inlägg
Rydellarn 221 inlägg 7 år sedan

Måste bara bumpa för att det är en så underbar tråd! haha

Daniel Rydell Citera
tompelompe
166 inlägg
tompelompe 166 inlägg 7 år sedan

Nojlas :

Hur är dom som snöskor?

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 7 år sedan

Fantastiskt!

För att knyta an till Heinz_p's eminenta svar kring bindningar och hudar på blades.

Blades har faktiskt ett motiverat användningsområde. Afterskiin. Med ett par blades på afterskiin kommer du att uppleva:

-Förbättrad balans:
Detta i och med en större yta mot golvet.
Hudar med sugproppar på undersidan kommer att bidra till en helt fantastisk "performance ratio" i baren.

-Förbättrade dansmoves:
Tänk Micheal Jacksson. Allting blir lättare med ett par blades. Att luta sig framåt, att gå upp på tå. (Glöm inte att greppa pungen på ett försiktigt vis)

-Förbättrade möjligheter att beställa till baren:
"Rajla" dej fram på bord och stolar för att komma fram till baren
Ta dig umed fördel upp på bardisken med dina sugproppshudar
Skrik "I am bläjder boy! Beer me!" för bästa resultat

-Förbättrade möjligheter att ligga med det motsatta eller satta könet:
Alla! Och då menar jag alla, kommer att se upp till och hylla dej som alfahannen på afterskiin.
Alla! Och då menar jag alla, vill alltid ligga med alfahannen.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
niklaswik
0 inlägg
niklaswik 0 inlägg 7 år sedan

http://www.skiboardsweden.se/
http://www.skiboardsonline.com/
http://skiboards.lv (översätt med google translate)

Nåt av Revel8 eller snowjam är bäst, men kalla dem inte "snowblades" isåfall tack... Låt inte Salomons snowblades och alla kopior förstöra skiboardsens rykte (mer än de redan gjort). smile

Att jämföra skiboards och skidor är som att jämföra inlines med rullskidor, dvs onödigt. Det är inte ens i närheten av att vara samma sak. Så att svara på frågan "vilka snowblades är bäst" med "köp skidor istället" ger ingenting. Bättre vore att inte svara på frågan alls eftersom man uppenbarligen inte klarar av att svara på den.

Trådstarten är visserligen skitgammal, men nån annan kanske går i "snowblade"-tankar, och kan ledas in på rätt spår genom länkarna ovan. smile

Vad är skillnaden då mellan skiboards och det som i europa brukar kallas snowblades? Och varför är "snowblades" relativt värdelösa?
http://www.skiboardsonline.com/forums/s … eadid=1218
http://www.skiboardsonline.com/Merchant … de=salomon

Wall-E
102 inlägg
Wall-E 102 inlägg 7 år sedan

Som många här redan sagt så är blades inget man kör på...
Ända sen det blev populärt i början av tvåtusen talet (ehm, då jag såg dom för första gången big_smile ) så har jag tryckt min handflata mot pannan varje gång jag har sätt någon på dom.

Lär dig kötta med twintips, då kommer du ju ha ett rejält försprång när dina polare kommer på att blades inte är kul längre. Om du dock bestämmer dig för att köpa ett par blades så kommer det nog kunna jämföras med Svenska spel reklamen (om jag inte minns fel) då det är en kille som fyller år senare på året än hans polare och kommer efter med cykel, moped och bil osv. wink
/W

Jibber. Det är som gangster fast på skidor. Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 7 år sedan

Edollo would!

H8a på blades?? You must be out of your mind.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad linder (7 år sedan)

Blades är ballt om man kan eftersom det är 1000 ggr svårare men dom flesta som åker blades kan inte ens ta skärande svängar på skidor och då är det personerna man h8ar och inte bladesen.

Jag har funderat på varför Henke kör snowblades, har även sett honom köra det 2 ggr i åre, är det för att öva balans eller att hans skidor pajat/kommit bort på flyg och väntar på nya och får inte köra på vad som helst iom sponsorkontrakt?

Ola-jansson
2 inlägg
Ola-jansson 2 inlägg 7 år sedan

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 7 år sedan

Blades är faktiskt väldigt användbara, men kanske inte som man först tror när man ser dem i en skidbutik. De borde faktiskt säljas på Systembolaget, gärna de butiker som ligger i lite finare områden, typ så här:

När får vi se blejdarnas svar?

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Finns bara ett svar: Inga jävla snowblades.

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
Jesaja
0 inlägg
Jesaja 0 inlägg 6 år sedan

Axel-br :

evil :

Prova det vettja!

Ja, men jag är inte så mycket för snowboard, kan knappt stå på en snowboard. Jag bara ramlar och får ont

Dual snowboards är skit coola, tycker du ska satsa på dom! big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook