Ladda ner Videoklipp från Freeride.se

GustavFrandfors
670 inlägg
GustavFrandfors 670 inlägg 8 år sedan

Tjo och tjim. Känner mig som en alkolist utan pengar, jävlit irriterad och något osäker.
Jag vill ladda ner min egen film som är postad på Freeride's videoklippsfunktion. Har testat med Flash Video Downloader 2 (till MAC) utan resultat.

Min gissning är att de flesta har knäckt hur man styr hem de videos man gillar från freeride, därför, hjäälp mig jättemycket tack.

Totalt nonsens Citera

Svar

Kitook
9 inlägg
Kitook 9 inlägg 8 år sedan

bump! skulle också vilja vetA

sKraft
93 inlägg
sKraft 93 inlägg 8 år sedan

downloadhelper till firefox!

DavidD
10 inlägg
DavidD 10 inlägg 8 år sedan

fraps

CookieMonster
295 inlägg
CookieMonster 295 inlägg 8 år sedan

Idm smile

bättre än cookiedough... Citera
F-T
174 inlägg
F-T 174 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad F-T (8 år sedan)

sKraft :

downloadhelper till firefox!

Word!. Fraps är väl en massa texter och skit ifall man inte köper?

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

Du verkar köra Mac? Det finns ett knep i Safari som jag inte riktigt minns...

Jag tror det var så här. Håll ovanför "Fönster" i aktivitetsfältet för Safari, välj "Aktivitet". Du får nu upp en lång lista med all aktivitet som sker i webbläsaren. Kolla till höger och leta efter den största filen! Den största filen är oftast filmen... kopiera länkraden, klistra in i en ny flik och du borde få upp endast videon. Härifrån ska det sen gå att spara som, kommer bara inte riktigt ihåg hur.

DavidD :

fraps

fraps99 big_smile

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

Japp, gick och hämtade gammelmacen och det funkade finfint... förutom en sak. Lyckades bara spara ned filmen till PC, så efter att man har rotat fram länken i Safari får man maila den till en PC och därifrån sen högerklicka på filmen och välja "Spara som Quiktime-film". Haha.

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
JtoB
507 inlägg
JtoB 507 inlägg 4 år sedan

Någon som vet vad felet är när jag kan ladda hem vissa filmer från freeride medan andra filmer på Fr inte går ner?
Jag använder downloadhelper

mojhojboy Citera
johan
Online 2882 inlägg
johan 2882 inlägg 4 år sedan

@JtoB vi stödjer inte filnedladdning på Freeride. Ser kanske inte riktigt anledningen, vi har ju alltid filmerna online och tänker inte ta bort något klipp. Sen så har personerna som laddat upp klippen på Freeride inte medtyckt till att filerna ska kopieras vidare.

Men är det något klipp som du själv laddat upp och som du tappat bort filerna till så hjälper jag gärna till, skicka isåfall ett PM till mig så löser vi det.

JtoB
507 inlägg
JtoB 507 inlägg 4 år sedan

johan :

@JtoB vi stödjer inte filnedladdning på Freeride. Ser kanske inte riktigt anledningen, vi har ju alltid filmerna online och tänker inte ta bort något klipp. Sen så har personerna som laddat upp klippen på Freeride inte medtyckt till att filerna ska kopieras vidare.

Men är det något klipp som du själv laddat upp och som du tappat bort filerna till så hjälper jag gärna till, skicka isåfall ett PM till mig så löser vi det.

Skickade pm nyss:)

mojhojboy Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook