Man överkörd av pistmaskin

Svar

joeltheman
95 inlägg
joeltheman 95 inlägg 8 år sedan

tråkigt! r.i.p

äta sova bajsa åka park. Citera
dduuddee
76 inlägg
dduuddee 76 inlägg 8 år sedan

R.i.p!

Fiddeponken
185 inlägg
Fiddeponken 185 inlägg 8 år sedan

Det är tragiskt. Men hur lyckas man?

Blackriverpaint
988 inlägg
Blackriverpaint 988 inlägg 8 år sedan

Fiddeponken :

Monterar bort spärrarna som ska làsa larvbanden när dörrarna är öppna. Kan vara grunden men i detta fallet har jag ingen aning.

Ski naked! It adds colour to your cheeks! Citera
Kiliam
354 inlägg
Kiliam 354 inlägg 8 år sedan

Tänk på pistmaskiner som monster så blir man rädd för dem!

Tompan14
1129 inlägg
Tompan14 1129 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Tompan14 (8 år sedan)

Blackriverpaint :

Monterar bort spärrarna som ska làsa larvbanden när dörrarna är öppna. Kan vara grunden men i detta fallet har jag ingen aning.

Just nu rubriceras det som en arbetsplatsolycka och utreds av polisen. Tills utredningen är avslutad gör vi nog alla bäst i att undvika spekulationer och eventuella skuldbeläggningar.

Passa er jag kör jävligt aggressivt! Citera
IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad IngemarH79 (6 år sedan)

-

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 8 år sedan

Tompan14 :

Blackriverpaint :

Just nu rubriceras det som en arbetsplatsolycka och utreds av polisen. Tills utredningen är avslutad gör vi nog alla bäst i att undvika spekulationer och eventuella skuldbeläggningar.

Haha? Det är ett forum, det ska diskuteras om man inte kan spekulera etc, vad fan finns det då att prata om angående något sånt här? Facepalm

Det som inte dödar det härdar. Citera
felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 8 år sedan

Tompan14 :

Blackriverpaint :

Lägg ner... välkommen till internet.

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Tompan14
1129 inlägg
Tompan14 1129 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad Tompan14 (8 år sedan)

Planerar man att skrika ut att en person avled på grund av sin egen försumlighet så bör man i mitt tycke ha lite torrare om fötterna än ett par artiklar i kvällspressen. Det var ju det där med respekten för de anhöriga...
Nu anser jag att det räcker med engagemang i tråden för min del, jag kan inte annat än uppmana andra att visa respekt för den förolyckade och hans anhöriga men det är ett beslut ni själva får ta.

Passa er jag kör jävligt aggressivt! Citera
Onlytelemark
488 inlägg
Onlytelemark 488 inlägg 8 år sedan

Tompan14 :

Planerar man att skrika ut att en person avled på grund av sin egen försumlighet så bör man i mitt tycke ha lite torra om fötterna än ett par artiklar i kvällspressen. Det var ju det där med respekten för de anhöriga...
Nu anser jag att det räcker med engagemang i tråden för min del, jag kan inte annat än uppmana andra att visa respekt för den förolyckade och hans anhöriga men det är ett beslut ni själva får ta.

Skönt att se att det finns folk med något innanför pannbenet,,,

Kula82
459 inlägg
Kula82 459 inlägg 8 år sedan

Tompan14 :

Planerar man att skrika ut att en person avled på grund av sin egen försumlighet så bör man i mitt tycke ha lite torrare om fötterna än ett par artiklar i kvällspressen. Det var ju det där med respekten för de anhöriga...

Absout! tankarna går till anhöriga och bekanta.

Thomsson
712 inlägg
Thomsson 712 inlägg 8 år sedan

Visst är det tråkigt men varför får man inte diskutera vad som kan ha gått fel?
Man visar väl inte mindre "respekt" bara för det?

Sen är det ingen som skrikit ut att han avled pga sin egen försumlighet.

Foreignboardsco? Citera
Fiddeponken
185 inlägg
Fiddeponken 185 inlägg 8 år sedan

Självklart är detta mycket tragiskt. Och all respekt till den avlidne och hans anhöriga men man måste ju som sagt få ställa sig frågan hur detta kunde hända. Det känns rätt otroligt att maskinen bara drar iväg av sig själv!? Men som sagt får vi vänga på utredningen och se vad dom kommer fram till !

Blackriverpaint
988 inlägg
Blackriverpaint 988 inlägg 8 år sedan

Blackriverpaint :

Fiddeponken :

En direkt fråga som ger ett möjligt svar med en reservation att jag inte har en aning. Detta är inte i mina ögon att skrika ut något utan snarare ren spekulation. Jag beklagar även denna persons död och tycker det är mycket tragiskt.

Ski naked! It adds colour to your cheeks! Citera
user93315
626 inlägg
user93315 626 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad I3ea (8 år sedan)

IngemarH79 :

Det finns inga spärrar på pistmaskiner (om de inte tillkommit nyligen) som låser banden när dörrarna öppnas. De finns på bland annat grävmaskiner.

Bra info för oss även om detta kanske inte stämmer för situationen. Du är ju verkligen inne i branshen samt har kännedom om det område där olyckan skedde. Såg att ÖP har skrivit om det på ett annat sätt än kvällspressen, då den tidningen oftast får mer exakta uppgifter om saker som händer i sitt upptagningsområde. Där fokuseras det mer på vilken betydelse mannen hade i sin by och hur saknad han var då han var mycket omtyckt där.

Tompan14 :

Att spekulera själv eller här på freeride i ett olöst fall ser jag som ett sätt att försöka bearbeta verkligheten och vad som kan hända ute i backarna, något som vi alla kan lära oss något av. Tror att det går att diskutera ämnet utan att skuldbelägga någon både när det gäller arbetsredskapet, arbetsmiljön eller den som var med i olyckan. För att det var en olycka kan vi alla hålla med om. Att visa intresse för denna yrkesgrupp och hur personen som dog tycker jag visar stor respekt och vördnad.

Hur det gick till är alltid den ständiga frågan som jag ställer mig när folk mister livet i arbetssituationer som dessa. Ibland är sökandet efter ett svar det enda sätt som hjälper till att få en förståelse för att något kan ta slut så drastiskt och som även visar att man är engagerad i händelsen. Alla som mister en anhörig ställer sig oftast samma fråga även om sorg, förtvivlan och saknaden är i fokus.

IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad IngemarH79 (6 år sedan)

-

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook