Ska köpa skateboard

twizzter
8 inlägg
twizzter 8 inlägg 7 år sedan

Hejsan, nu är det så att jag ska köpa en skateboard. Är inte speciellt bra då allt jag kan är en ollie. Ska åka hela sommaren och finns en ramp där jag bor som jag också kommer (försöka) köra i. Då till frågan: Vad ska jag köpa för skateboard?

Kan någon förklara för mig vad 7.5, 7.7 och allt det där är?

Tack

Svar

RrrR
44 inlägg
RrrR 44 inlägg 7 år sedan

Du ska köpa en billig komplett bräda.Typ en sån här

7,5 och det är hur bred din bräda är. Jag gissar på att du inte är så gammal och inte har så stora fötter så en 7,5 räcker gott och väl till dig.

Chickenbone
91 inlägg
Chickenbone 91 inlägg 7 år sedan

RrrR skrev:

Du ska köpa en billig komplett bräda.Typ en sån här

7,5 och det är hur bred din bräda är. Jag gissar på att du inte är så gammal och inte har så stora fötter så en 7,5 räcker gott och väl till dig.

Hur bred bräda man vill ha är en smaksak har inget att göra på hur stora/små fötter man har

twizzter
8 inlägg
twizzter 8 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad twizzter (7 år sedan)

har storlek 41 på fötterna
edit: såg just att det inte spelade någon roll :p, men tack för hjälpen. Ska dra och kolla på Stale innan jag beställer något

SimonSandman
60 inlägg
SimonSandman 60 inlägg 7 år sedan

Och var inte dumsnål på truckar,hjul och kullager. Brädor avverkar man eftersom men man har hardgoodsen bra mycket längre och med bra hardgoods är det roligare att åka!

twizzter
8 inlägg

Om jag inte får några andra förslag, så blire nog den där som RrrR länkade

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 7 år sedan

Vart bor du?

Det som inte dödar det härdar. Citera
twizzter
8 inlägg

Umeå

Kiliam
354 inlägg
Kiliam 354 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad magganmaggot (7 år sedan)

Skateboard
Truckar
Hjul
Kullager

Streetlabbrädan känns inte särskilt stor i 8.0 även om det är 8.0 så välj vad du känner, du kan välja vilka truckar du vill på streetlab men Royal funkar alla dagar i veckan.. hjulen är ganska mångsidiga och inte för hårda eller mjuka..
kullagrena kan du också välja vilka du känner för på streetlab men Reds funkar VÄLDIGT bra ALLTID!

Streetlab är en väldigt proffsig affär och har sveriges bästa skateteam på nacken samt att deras kundservice är 10/10!

twizzter
8 inlägg

Vad tror ni är bäst? den där kompletta brädan eller maggans förslag?, Fast kommer inte köpa just den där brädan som rrrr länka då man får gratis frakt vid köp över 999kr. Så kommer nog köpa något sådant istället. Fortsätt gärna tipsa om bra grejer smile

Mickmock
31 inlägg
Mickmock 31 inlägg 7 år sedan

jag har ett par venture truckar http://www.junkyard.se/Product.aspx?Pro … ailId=5768 junkyard rekommenderar en bärd storlek på 7,375 - 7,5. tror ni att en 7,75 bräda kommer funka bra till dom truckarna?

s-eriksson
151 inlägg
s-eriksson 151 inlägg 7 år sedan

ja, mina venture 5.0 funkar perfekt på 7.75

Ride the skis not the trees! Citera
s-eriksson
151 inlägg
s-eriksson 151 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad S-M-N (7 år sedan)

vad har du tänkt dig att åka twizzter? vert eller street, en lite bredare bräda med lite bredare hjul är skönare i pool/ vert medan det är smidigare med en smalare bräda street enligt mig. hjul är egentligen oxå en smaksak men jag föredrar smala på street.

twizzter
8 inlägg
twizzter 8 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad twizzter (7 år sedan)

Jag ska åka allt, eftersom jag är nybörjare så kommer det bli mycket av allt, men vill fortfarande ha en kvalité bräda. Jag har en ramp väldigt nära där jag bor. Men kommer bli mycket street också. Spelar ingen roll om det är en komplett bräda eller om jag måste plocka ihop allt. Men vill gärna ha svar som: lala, lalala,lalala ska du ha.
Inte typ: lalala kan vara bra, eller kanske lalala. Eftersom att jag kan inte ett skit om brädor osv så vill jag att ni hjälper mig till 95%.

Rampen som jag kommer åka i är kanske 2.5m Hög.
Kommer även åka i umeå på grubbeskolan och i betongparken vid tegsbron, och kanske även en inomhus lokal

Så säg gärna vad som är bra osv.

s-eriksson
151 inlägg
s-eriksson 151 inlägg 7 år sedan

förslag:
bräda: http://www.junkyard.se/Product.aspx?Pro … lId=141155
truckar: http://www.junkyard.se/Product.aspx?Pro … lId=140549
hjul: http://www.junkyard.se/Product.aspx?Pro … lId=135241
kullager: http://www.junkyard.se/Product.aspx?Pro … ailId=5775
lägg det i paketkonfiguratorn och välj ett par random skruvar, blir rätt billigt och en bra nybörjar allround bräda

twizzter
8 inlägg

Tack för förslaget smile,

såg detta på stadium, va på rea så då undrar jag, är detta nåt att ha eller äre värdare att köpa tex det du skickade?

http://www.stadium.se/sport/skateboard/ … -compl-7-5

Aili
61 inlägg
Aili 61 inlägg 7 år sedan

allt som kommer från warp ska man ge fan i imo..

SebbeTheShr3dder
10 inlägg
SebbeTheShr3dder 10 inlägg 7 år sedan

inte för att storleken på fötterna har så stor betydelse ´men om du har 41 så skulle jag inte köpa 7.5.. skulle köpa nånting mellan 7.75 och 7.87 fasst det väljer du själv hur bred du vill ha. eftersom du ska börja åka nu så skulle jag inte köpa en för dyr bräda men man vill ju inte ha en alltför billig för man blir ju bättre helatiden. Du skrev att du ska gå och kolla på Stale, haha visste inte att ni hade stale i sverige? okej vi har typ en i finland, kanske stale från början är svenskt men iallafall så är det typ min favorit skate butik, köp en bräda därifrån istället för att beställa någon. på Stale kan du säkert också få hjälp av någon när du ska välja bräda truckar och allt sånt, så köp från en butik istället för att beställa.
Hoppas det hjälpte lite iallafall!

twizzter
8 inlägg

Jo sebbe, jag tror vi har 3 butiker i sverige, ska nog gå dit så får dom hjälpa mig smile

Bogus12
1 inlägg
Bogus12 1 inlägg 3 veckor sedan

Hey do you know if there is a skateshop in Umeo and if there is were is it.

I need to buy a grip tape and skateboard tool.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook